Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:20:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmodernizowana lokomotywa SM42 (6Dg)  (Przeczytany 21715 razy)
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 13 Października 2009, 21:39:31 »
0

A że ja się zapytam.
Da się pogodzić wygodę pracy maszynisty z W MIARĘ oryginalnym wyglądem taboru?
W miarę. Bo fakt, jeśli wykonano w oryginale coś co od początku było kiepskie, niewygodne itp., bądź się zużyło a teraz można to wykonać lepiej, bo są lepsze materiały itd. to bezwzględnie należy to wymienić, i nawet jak się różni od oryginału, to trudno.
Chodzi o to by ogólny obraz był zgodny z pierwowzorem.

Myślę że się da. Ale co na to osoby które siedzą w temacie głębiej?


@ Piotr.
Zabiłbym się o to a nie rozpoznałbym w tym L45H.
Swoją drogą to nawet nie jest takie złe.
Hm dotknąłeś właśnie ciekawego tematu. Z tego punktu widzenia jeszcze chyba nie patrzyliśmy.
Jeśli jakaś kolejka obecnie turystyczna, mogłaby po takiej modernizacji taboru wozić "zwykłych" pasażerów i towary, to należałoby pomyśleć czy to nie byłoby dobre rozwiązanie.
Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 13 Października 2009, 22:33:58 »
0

Może troche off topic, ale popatrzcie sobie szanowni Państwo jak może wyglądać kolej metrowa...


MOB - Szwajcaria


MOB - Szwajcaria


MOB - GoldenPass Panoramic - Szwajcaria
Pasażerowie siedzą na dole, maszynista na górze, tam gdzie wycieraczki. Pociąg jest w systemie push/pull na raz tzn lokomotywa jest w środku składu a z przodu i z tyłu są po trzy wagony...


MOB - GoldenPass Panoramic - Szwajcaria


MOB - GoldenPass Classic - Szwajcaria


MOB - GoldenPass Classic - Szwajcaria


MOB - GoldenPass Classic - Szwajcaria


Muzeum Blonay - Chamby - Szwajcaria


Muzeum Blonay - Chamby - Szwajcaria



Na koniec dodam, że wg mnie ciekawą bazą do analizy naszego narodowego skrzywienia są tendencje które objawiają się w modelarstwie kolejowym - otóż jest cała grupa modelarzy którzy nie wpuszczają na swoje makiety taboru który nie został 'zwaloryzowany' tzn nie zostały na niego naniesione ślady eksploatacji.
Chyba łatwo zgadnąć, że owe ślady polegają na maksymalnym 'usyfieniu' wagoników i mamy konkurs kto lepiej robi ślady oleju, wapna, odpryski farby, kurz, pył, zadrapania i co tam jeszcze...
Zawsze zastanawiam się, co byśmy zrobili w takim kraju jak Niemcy albo Szwajcaria, gdzie wagony czasem bywają nowe a najczęściej po prostu regularnie myte...
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 13 Października 2009, 23:16:46 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:58:45 wysłane przez Phinek » Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #23 : 13 Października 2009, 23:26:31 »
0

Cytat: "Phinek"
A pamiętacie głos zagorzałych przeciwników tworzenia skansenów... bo tam maszyny są zbyt czyste i wychuchane...

E? W Polsce? No może Wenecja albo Rogów, ale poza tym myślę że obawy tych przeciwników były bezzasadne.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 13 Października 2009, 23:43:36 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:58:38 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 14 Października 2009, 00:06:23 »
0

Cytat: "Jacek 83218"
Zabiłbym się o to a nie rozpoznałbym w tym L45H.

Popatrz na wózki i czołownice - i wszystko jasne jak na dłoni.

A w Australii na torze 1067 się jeździ 160 km/h taborem z wychylnym pudłem...

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Cytat: "marekus"
A ja powiem tak... Aby wąskotorówki mogły konkurować z innymi środkami transportu

Sądzisz, ze są jeszcze w PL wąskie tory zdolne konkurować z transportem drogowym w ruchu pasażerskim ?


Wracając do wątku konkurowania - tak, moim zdaniem mogą. Ale oprócz kasy i świeżo położonych torów na podkładach Y Thyssena czy SB3 muszą mieć coś innego, niebywale ważnego - lokalizację. Jestem w stanie wskazać co najmniej trzy kolejki, które mogłyby spokojnie stać się normalnymi kolejami przewożącymi ludzi i towary w ruchu nieokazjonalnym.
 :arrow: Na przykład Śmigielska, i Średzka - tu widziałbym mikrobus szynowy typu PPM, wraz z modernizacją torów - kolejka leży wzdłuż potoku podróżnych.
 :arrow: Gryfice, to wiadomo, ale równiez jako całoroczne połączenie do Trzebiatowa na motory do Szczecina i Kołobrzegu
 :arrow: Żuławy w nawiązaniu do połączenia z Arrivą, wozi skądś(stacja styczna) dokądś - nad morze.
 :arrow: Rogowska ale tylko na odcinku Rawa - Biała, pojazdem typu PPM
 :arrow:  Piaseczyńska, tutaj przy dobrej ofercie taryfowej i skomunikowaniu na przystanku Piaseczno Wiadukt pojazd rozmiarów PPM bardzo szybko okazałby się niewystarczający do potoków.

Natomiast kolejki które leżą nigdzie i prowadzą obecnie do nikąd, jak np. Krośniewicka, Nasielska czy Mławska, niestety nie mają nawet szansy na pozostanie atrakcją turystyczną...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 14 Października 2009, 08:52:10 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Natomiast kolejki które leżą nigdzie i prowadzą obecnie do nikąd, jak np. Krośniewicka


Krośniewicka? Krośniewice nie mają normalnej kolei, a mógłby kursować porządny szynobusik dowożący mieszkańców na stację Ostrowy skomunikowany z innymi pociągami np. do Warszawy, Torunia, itp. Po za tym praktycznie każda wąskotorówka mogłaby konkurować a nakładająca się trasą pekaesu.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #27 : 14 Października 2009, 14:01:29 »
0

@Marekus

Temat ruchu planowego na wąskotorówkach był już wałkowany na przykładzie GrKD. Zobacz tu: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=26878#26878

Jeśli ktoś chce podejmować dyskusję, to jestem do dyspozycji, jednak wtedy prosił bym moderatora o przeniesienie dyskusji do wątku railfiction. Albo stworzenie nowego bardziej pasującego Rail-abstraction.

Powtórzę jeszcze raz: Obecnie żadna wąskotorówka w Polsce nie ma szans na rozsądny ruch osobowy. Znaczy w umysłach mikoli, to każda będzie wozić miliony pasażerów.

Panowie, wracając do tematu: czy ktoś zna przypadki modernizacji lokomotyw Lxd2 na PKP? Chyba w Przeworsku, albo Jędrzejowie silnik mocniejszy został w jednej zastosowany?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 14 Października 2009, 14:50:25 »
0

Cytuj
mogłaby
Mogłaby. To znaczy, że jest to technicznie możliwe, ale nie w naszych warunkach. Potrzebne byłyby nakłady liczone w wielu milionach. Gdyby PKP nie wyzbyło się wąskotorówek podczas "restrukturyzacji", to może coś zaczynało by się ciekawego dziać (chociaż kto wie, PKP pewnie wyzbyłoby się ich teraz, bo "kryzys")
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 14 Października 2009, 14:58:07 »
0

Cytat: "marekus"
Krośniewicka? Krośniewice nie mają normalnej kolei, a mógłby kursować porządny szynobusik dowożący mieszkańców na stację Ostrowy skomunikowany z innymi pociągami np. do Warszawy, Torunia, itp.

Tylko że pod bokiem jest Kutno, gdzie wszystkie "duże" pociągi się zatrzymują i gdzie żadna wąskotorówka nie dochodzi. A jeżdżenie z Krośniewic do Kutna przez Ostrowy jest ciut... hmm... naokoło, że tak powiem.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 14 Października 2009, 16:40:41 »
0

Z Krośniewic do Krzewia nie jest daleko. Linia na Ozorów jest przejezdna. 204 jest sprawny. Nie wiem jak 224 ale powinien być sprawny.

Jest jeszcze 168 ale on do remontu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #31 : 14 Października 2009, 19:06:50 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Z Krośniewic do Krzewia nie jest daleko. Linia na Ozorów jest przejezdna. 204 jest sprawny. Nie wiem jak 224 ale powinien być sprawny.

Jest jeszcze 168 ale on do remontu.


Kolego to co piszesz to chyba nie na temat.
A poza tym do Kutna kursują dość często PKS-y i chyba mało komu by się chciało jechać na około z przesiadką.
Ludzie zrozumcie że pasażer wybiera to co jedzie taniej,szybciej,komfortowo i bez przesiadek!

P.S.
Kolego Piotrze TT czy mógłbyś podać jakieś dane techniczne modernizacji lokomotywy L45H której zdjęcia zamieściłeś.

 :arrow: Pozdrowienia dla  wszystkich fanów lokomotyw spalinowych!
Zapisane

Jakub Szadkowski
Phinek
Gość
« Odpowiedz #32 : 18 Października 2009, 02:03:09 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:57:43 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 18 Października 2009, 09:35:57 »
0

Cytat: "marekus"
Krośniewicka? Krośniewice nie mają normalnej kolei.

Lipsko, Zwoleń, Kazimierz nad Wisłą a nawet Jastrzębie Zdrój też nie mają normalnej kolei. I jakoś nie są z tego powodu jakoś specjalnie upośledzone.
Pewnien rozdział w historii się niewątpliwie zakończył, powód istnienia takich kolejek wąskotorowych jak w Krośniewicach - czyli przewóz buraka cukrowego już nie istnieje.

Cytat: "powerpack"
Kolego Piotrze TT czy mógłbyś podać jakieś dane techniczne modernizacji lokomotywy L45H której zdjęcia zamieściłeś.!

Nie, albowiem nie znam włoskiego. Znalazłem to kiedyś jako ciekawostkę w ramach przeszukiwania sieci pod kątem modelu Lxd2 na rynki europejskie....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #34 : 18 Października 2009, 13:35:31 »
0

Jeżeli podeślesz link do włoskiej strony to mogę spróbować. Mam kilkoro znajomych na italianistyce. Można by przetłumaczyć.
Zapisane

Ha!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #35 : 18 Października 2009, 16:28:28 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:57:34 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!