Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 22:19:41 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [BTxh] - Konstrukcja ostoi letniaka BTxh / platformy Pdx  (Przeczytany 11013 razy)
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« : 15 Marca 2009, 12:18:04 »
0

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć jak jest skonstruowana ostoja w wagonie BTxh skonstruowanego na bazie platformy Pdx.

Rzuty wagonu znalazłem tutaj: http://wmdrudy.com/content/view/94/40/

Wykonuję jego model i chciałbym realnie odwzorować jego podwozie. Interesuje mnie więc nie tylko sama konstrukcja ostoi, ale także czopy skrętu, pneumatyka, cięgła i inne urządzenia znajdujące się pod spodem.

Jednocześnie prosiłbym (jakby były) o rysunki techniczne wózka :  oraz jakby się dało rysunek sprzęgu stosowanego na wąskotorówkach o prześwicie 750mm.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #1 : 15 Marca 2009, 14:04:38 »
0

W tomie 2 "Kolei wąskotorowych na Górnym Śląsku" znajdziesz rysunki węglarki czteroosiowej systemu Ziehla, na bazie której powstawały platformy i letniaki. Rysunek jest dość dobry więc powinien pomóc. Jest ta też chyba rozrysowany system cięgien hamulca.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Kolejka
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 15 Marca 2009, 15:42:43 »
0

Jakiś czas temu jak byłem na BKW tom zrobiłem zdjęcie "szkieletora" (niedokończonego letniaka) tak, że widać ładnie ramę. To zdjęcie jest w tym miejscu (na dole strony).
Zapisane

Zapraszam na moje strony internetowe:
- www.gkw.tw53.webd.pl
- www.transport.tychy.glt.pl
Oraz kanał na YT: www.youtube.com/user/OKz32
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Marca 2009, 17:46:11 »
0

Cytat: "Kolejka"
To zdjęcie jest w tym miejscu (na dole strony).

Link nie działa.
Zapisane

Kolejka
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 15 Marca 2009, 17:49:19 »
0

U mnie działa. Ale chodziło mi o moją stronę (www.gkw.glt.pl), dział Fotogaleria, poddział "Zdjęcia wagonów osobowych".
Zapisane

Zapraszam na moje strony internetowe:
- www.gkw.tw53.webd.pl
- www.transport.tychy.glt.pl
Oraz kanał na YT: www.youtube.com/user/OKz32
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 15 Marca 2009, 19:41:30 »
0

Kurcze. Akurat nie mam tej książki. Jeśli ktoś by ją posiadał to prosiłbym o zeskanowanie Chętnie wykonałbym także model owej węglarki.

U mnie także link działa . Ale jakoś nie widzę tego zdjęcia Chichot podaj konkretny link do konkretnego zdjęcia jakbyś mógł
Zapisane
Kolejka
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 16 Marca 2009, 15:14:54 »
0

Chodziło mi o to zdjęcie. Dałem je w oryginalnej wielkości na innym serwerze. Może nie jest aż tak ładne, ale widać szkielet podwozia.
Zapisane

Zapraszam na moje strony internetowe:
- www.gkw.tw53.webd.pl
- www.transport.tychy.glt.pl
Oraz kanał na YT: www.youtube.com/user/OKz32
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 16 Marca 2009, 16:25:18 »
0

No, to zdjęcie wiele wyjaśnia ) Dzięki. Przydały by się jeszcze rysunki/zdjęcia cięgieł i pneumatyki pod podwoziem.

Edit:
http://img21.imageshack.us/img21/7229/57533696.jpg

Tak się model prezentuje na razie. Sprzęgi robione na oko. Dużo brakuje (choćby pneumatyki) i potrzebuje zdjęć/szkiców/rysunków jak wyglądają różne elementy wagonów.
Zapisane
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 19 Czerwca 2009, 17:01:28 »
0

Nikt nie ma nci dotyczącego pneumatyki pod podwoziem ??

Może ktoś zrobi zdjęcie pokazujące rozmieszczenie i wygląd całego układu hamulcowego.
Nawet rysunek od ręki bądź w paincie mnie zadowoli Byle tylko ruszyć z pracami.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #9 : 19 Czerwca 2009, 18:27:26 »
0

glowawojtas, budujesz model letniaka BTxh...
Podejrzewam, ze jeżeli ktoś miałby jakieś pojęcie o układzie pneumatycznym tego wagonu to by się podzielił.
Sęk w tym że nikt się nie podzieli, bo ów wagon nie posiada pneumatyki pod podwoziem...
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 19 Czerwca 2009, 19:01:38 »
0

A Pdx orginalnie też nie miała?
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #11 : 19 Czerwca 2009, 20:19:13 »
0

Nie, gdyby miała, miałby hp na końcu oznaczenia litreowego.
ZTCW to tylko węglarki modernizowano zakładając hamulec zespolony; reszta wagonów (oprócz osobowych rzecz jasna) tylko korba.
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 19 Czerwca 2009, 21:41:47 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:57:02 wysłane przez Phinek » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #13 : 20 Czerwca 2009, 16:49:10 »
0

Zaraz zaraz, a ZNTK Stargard nie dostarczało pod koniec wersji z hamulcem :?:
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 21 Czerwca 2009, 10:06:16 »
0

Ok. Jak nie ma układu hamulcowego to w porządku Mimo wsystko na rysunku schematycznym widać jakieś cięgła pod podwoziem. Od czego one są ? Jak one są poprowadzone pod podwoziem ?

http://wmdrudy.com/images/stories/plany_taboru/btxh.jpg

Z góry dziękuję Już i tak bardzo pomogliście za co jestem bardzo wdzięczny.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 21 Czerwca 2009, 16:37:40 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Zaraz zaraz, a ZNTK Stargard nie dostarczało pod koniec wersji z hamulcem :?:

ZNTK Stargard robiło, ale stalowe węglarki Ziehla na 750 mm. I te owszem, fabrycznie posiadały hamulec zespolony. Natomiast wszystkie wagony tzw. znormalizowane na 750 mm (kryte,  węglarki, platformy) nigdy nie posiadały hamulca zespolonego a tylko niektóre z nich hamulec ręczny. W latach 70/80 na Gdańskich w kilku wagonach (głównie brankardach z krytych) założono zespolony.

pozdr M.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #16 : 22 Czerwca 2009, 10:32:20 »
0

Cytat: "glowawojtas"
Mimo wsystko na rysunku schematycznym widać jakieś cięgła pod podwoziem.

to są cięgła od "korby", czyli hamulca ręcznego. Wagon hamuje wszystkie czery osie, stąd takie konstrukcje pod podłogą :>
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cooleyorz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 22 Czerwca 2009, 11:25:51 »
0

OK. Wielkie dzięki jeszcze raz  :grin:
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 01 Lutego 2010, 19:40:35 »
0

Dodam jeszcze dla jasności, że w/w pokazany wagon nr 317 dostal ten numer omyłkowo. Prawidłowo nr 317 ma wagon BTxhp ostatni letniak zbudowany w warsztatach na Rozbarku na bazie weglarki Wddxhp (Ziehla) w roku 2001, jedyny letniak z toaleta. Żeby było śmieszniej - jest w Rudach
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!