PX48-28
Młotkowy
 
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
 |
« : 26 Lutego 2011, 20:08:53 » |
0
|
Witam Szukam wszystkich malowań wagonów Bxhpi jakie powstały nietylko w Polsce. Za pomoc będę wdzięczny.
Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1 : 26 Lutego 2011, 23:06:16 » |
0
|
Pytasz o wagony 1Aw, 3Aw czy może o rumuńskie A20D-P_ Bo zasadniczo one wszystkie na PKP nosiły oznaczenie Bxhpi. I czy chodzi ci o malowania fabryczne czy też wspólne w ramach jednego przewoźnika czy na przykład wszystkie radosne wariacje które na kolejkach miały miejsce typu np. "łowickie pasy" różne konfiguracje kolorystyczne. Na chwilę obecną zadajesz zbyt ogólne pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2 : 26 Lutego 2011, 23:10:38 » |
0
|
Pisze że wszystkich wiec chyba każda opcja go interesuje.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #3 : 27 Lutego 2011, 00:45:56 » |
0
|
Najlepiej na początek będzie chyba przejrzeć zdjęcia z tabor.wąsk.pl.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
PX48-28
Młotkowy
 
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 27 Lutego 2011, 13:53:24 » |
0
|
Przepraszm za niekonkretne pytanko. Chodzi mi o wagony rumuńskie A20D-P Faur. Chciałbym znać wszystkie malowania tych wagonów jakie powstały w świecie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #5 : 27 Lutego 2011, 16:47:41 » |
0
|
W świecie? A to w świecie jeszcze gdzieś jeździ :?:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #6 : 27 Lutego 2011, 18:56:40 » |
+1
|
Nie mnie wypowiadać się o światowości tych wagonów, jednak obawiam się, że Polska była głównym jeśli nie jedynym ich odbiorcą. Jeżeli zaś chodzi o malowanie to fabrycznie przychodziły w malowaniu jasno kremowo-czerwonym i szarym dachem. Tak było za czasów PKP. Część już po pierwszej naprawie zmieniała malowanie, często ulegając artystycznym aspiracjom panów z warsztatu oraz przejściowych problemów wynikających z braków farb. Niekiedy ponosiła ich ułańska estetyczna fantazja więc wagon zyskiwał dodatkowy kolorowy pasek pod oknem, przekątną linie czy zwielokrotnienie różnych barw. Część barw wchodziła można powiedzieć do kanonu malowania zaś niektóre jednorazowo przeżywały do następnego malowania. Patrząc choćby ze swojego podwórka w Karczmiskach mieliśmy wagony czerwono-kremowe, czerwono-białe, czerwono białe z zielonym pasem, a barowy jeździ w malowaniu czerwono-żółto-niebieskim. Myślę więc, że każda kolejka przechodziła podobne kolorystyczne wariacje, więc nie sposób wymienić wszystkich. Z mniej typowych pamiętam zielone wagony z Opalenicy, łowickie pasy w Rogowie, czy kremowo-pomarańczowe w Piasecznie.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #7 : 27 Lutego 2011, 19:29:58 » |
+1
|
Nie sposób nie wspomnieć o wkładzie słynnego naczelnika Klewka w oprawę artystyczną wagonów. Bodajże w 1996 r. postanowił on "uatrakcyjnić" ofertę turystyczną poprzez przemalowanie wagonów tak, aby "każdy miał inny kolor, żeby turyści się nie mylili w którym jadą". Na skserowanych szkicach wagonu naklejał on różne paski powycinane z zeszytu z papierem kolorowym i przy akompaniamencie stęknięć z zachwytu zatwierdzał kolejne wzory malowań stosownymi zarządzeniami. W ten oto sposób kolej grójecka wzbogaciła swą ofertę w wagony o szerokich pasach w kolorach ciemnej zieleni (wagon 303), niebieskim (304), rzadkiej kupy niemowlaka zwanej orzechem jasnym (309) i czerwonym ciemnym na 310. Reszta burt była biała, znaczy na początku, bo szybko nabierała różnych odcieni "eksploatacyjnej" szarości. Na szczęście kilka lat temu malowanie ujednolicono to zbliżonego do oryginału wzorując się na malowaniu dostarczonych w 1998 r. wagonów 337 i 339 z Gryfic..
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #8 : 27 Lutego 2011, 20:18:06 » |
0
|
Postanowiłem poćwiczyć i umieściłem galerię z co ciekawszymi napotkanymi i uwiecznionymi malowaniami (zapraszam do dorzucania swoich): http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=19Kolorystyka opiewana przez połetę  : 
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2011, 20:23:31 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #9 : 27 Lutego 2011, 20:48:19 » |
0
|
Warto wspomnieć, że dwa z powyższych wagonów pochodzą z pierwszej partii z 1985 roku i nie mają charakterystycznych ryfli. Pozostałe dwa takie egzemplarze pocięto w Koszalinie w 2005 roku.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #10 : 27 Lutego 2011, 21:44:38 » |
0
|
Warto tutaj też wspomnieć o ujednoliconym malowaniu SKPL, które swego czasu miało zastąpić dotychczasowe malowanie PKP lub różne lokalne wariacje spotykane na przejmowanych kolejkach. Pudło czerwone, dach szary oraz szara dolna część pudła wagonu poniżej linii progu drzwi. Całości dopełniało dużych rozmiarów logo operatora wraz z oznaczeniami oraz danymi kontaktowymi danej kolejki. Niestety wobec odwrotu z segmentu rozkładowych przewozów pasażerskich a często także z obsługi całych linii (Mława, Krośniewice, Karczmiska, czy obecnie Śmigiel) należy je traktować raczej w formie przeszłej. Dodam, że system o tyle nowatorski, że z jednej strony zrywał z nawiązaniami do schematu malowania PKP a jednocześnie był jednolity wizualnie, oraz co najważniejsze był wizytówką operatora (logo, dane adresowe kolejki).
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #12 : 28 Lutego 2011, 20:17:59 » |
0
|
Warto tutaj też wspomnieć o ujednoliconym malowaniu SKPL [...] należy je traktować raczej w formie przeszłej.
No, nie do końca. A nie jest tak przypadkiem pomalowana motorówka w Pleszewie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #13 : 28 Lutego 2011, 20:51:45 » |
0
|
No ale tam operatorem jest SKPL
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #14 : 28 Lutego 2011, 21:48:21 » |
+1
|
Po pierwsze mowa tutaj o malowaniu wagonów Bxhpi a nie Mbxd2. Po drugie mówiąc o formie przeszłej tego malowania miałem fakt, że projekt powstał kiedy w SKPL były jeszcze Mława, Nałęczów, Krośniewice oraz Śmigiel. Po trzecie, Mława mimo wycofania się SKPL nie wznowiła ruchu, wagon natomiast pozostał w tym czerwonym malowaniu. Po czwarte wymieniając tabor SKPL zapomniałem o wagonie Bxhpi ze Zbierska który zyskał nowe malowanie.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #15 : 03 Marca 2011, 01:15:54 » |
0
|
A no tak, faktycznie, sie rozpędziłem i do jednego worka wrzuciłem motorówkę i doczepę. Rację masz, Grzegorzu 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|