Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 16:24:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Całkowicie drewniana kolejka na sprężone CO2  (Przeczytany 8017 razy)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« : 10 Stycznia 2011, 21:05:28 »
0


Projekt prawie całkowicie drewnianej kolejki który wygrał konkurs SolidWorks. Wykonał go Student Wydziału Technologii Drewna SGGW. Największe wrażenie robi silnik V16 na sprężone CO2, przekładnia planetarna inne elementy przeniesienia napędu z drewna. Szkoda że jak na razie całość pozostaje tylko w wersji cyfrowej - fajnie by było takie coś zobaczyć na żywo w ruchu.

Linki:
Prezentacja: http://wtd.sggw.pl/2010/11/30/konkurs-solidworks/

Wywiad: http://www.sggw.pl/2011/01/05/radio-kampus-co-mozna-zrobic-z-drewna/
Zapisane

To jest przekaz.
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 10 Stycznia 2011, 22:54:06 »
0

Piękny projekt, tylko do wykonania w realu trzeba trochę więcej umiejetności niż samo projektowanie na papierku.
Pracuje na pewnej uczelni ,czego oni tam nie projektują ,tylko jak przychodzi do wykonania projektu to zawsze jest kicha.
Tak i z tym projektem ,drewno jako materiał podatny na wilgoć na przekładnie zębate nie nadaje się ,no chyba że tylko wirtualnie.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2 : 10 Stycznia 2011, 23:17:52 »
0

Po impregnacji i innych zabiegach może by na trochę wystarczyło zanim się wyrobi i zużyje... Choć pewnie i tak w rzeczywistości była by to tylko taka sztuka dla sztuki - gdyby takie rozwiązania się sprawdzały były by pewnie już dawno wykorzystywane. Cały ten projekt tak naprawdę chyba miał za zadanie tylko pokazać możliwości programu w którym został zrobiony, być dopasowanym do profilu kierunku studenta który go wykonał i jednocześnie efektownie prezentować się.
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 10 Stycznia 2011, 23:35:00 »
+1

Tylko czym pospawać taką konstrukcję?

EDYCJA: Już wiem: elektrodą bambusową w otulinie kokosowej!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 10 Stycznia 2011, 23:50:15 »
0

A tłoki w silniku zapewne dębowe 
Kiedyś to i rury kanalizacyjne z drążonego drewna robiono,tylko ile to mogło w ziemi wytrzymać pomimo iż było smołowane.
A parowóz to rodem z filmu ,,Powrót do przyszłości"
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 11 Stycznia 2011, 00:07:59 »
0

dębowe

Mało że dębowe, ale i d&;bowe mocne.
Zwróćcie jednak uwagę na konsekwencje zastosowań konstrukcji drewnianej.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 11 Stycznia 2011, 00:38:57 »
0

Tyle, że tutaj smołowanie raczej nie pomogło...
 
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!