Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:20:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wątek głupich pytań.  (Przeczytany 15577 razy)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 21 Kwietnia 2014, 18:31:54 »
0

Mogę domniemywać że ówczesne lokomotywy spalinowe miały słabe prądnice i silniki niskoobrotowe, przez co nie doładowywały akumulatorów. Tak? czy zupełnie błędnie myślę?

Nie m co porównywać prądnic samochodowych od tych w lokomotywach. Konstrukcja prądnicy i przełożenie miedzy silnikiem a prądnicą jest tak dobrane, że prądnica osiąga swoja moc znamionową już przy obrotach biegu jałowego silnika. A jest to moc w zależnosci od lokomotywy od kilku do kilkudziesięciu kW.

A co do samej akumulatorni może to być pomieszczenie do ładowania i konserwacji akumulatorów jak napisał Kucyk lub też pomieszczenie gdzie znajdują się akumulatory stanowiące rezerwowe zasilanie jakiegoś obiektu.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #21 : 21 Kwietnia 2014, 23:12:54 »
0

A co do wuemcety w dizlu - zaiste istnieją takie. Choć oznaczenie mówi, że to ciężki wózek motorowy z silnikiem niskoprężnym (benzyniakiem), to faktycznie silnik ma to-to wysokoprężny (diesla). A wynika to stąd, że po prostu kiedyś wymieniono silnik, ale nikomu nie chciało się przemalowywać oznaczenia na pudle, przerabiać dokumentów itd (to kiedyś) albo też zachowano oznaczenie ze względów historycznych. Na tej samej zasadzie np. na GKW w Bytomiu jako liniowy wagon bagażowy kursuje dawny wagon służbowy (bodaj z pociągu ratunkowego), który mimo, że jest zwyczajnym wagonem handlowym nie nosi właściwego mu oznaczenia Ftdxh (brankard), a historyczne oznaczenie S (wagon służbowy).
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 23 Września 2014, 09:39:28 »
0

Ponieważ projekt już działa, to czas opowiedzieć o nim.
Całość sprowadzała się do zebrania wiedzy o charakterze encyklopedycznym i przeredagowania jej (tak z grubsza), żeby była zrozumiała dla zwykłego człowieka który trafi na stację kolejki.
Jak taka osoba trafia na stację, np w tygodniu, to nie zastaje nikogo. Tylko tabliczki, że wstęp zabroniony i budynek grozi zawaleniem, a i tak ludzie chodzą i robią zdjęcia. I widzą tylko kupę cegieł i złomu.
I wszystko sprowadzało się do tego, żeby tym osobom opowiedzieć coś o kolejce, mimo że nikogo nie ma, a równocześnie nie stawiać wielkich i kosztownych tablic z opisem wszystkiego.
Na obiektach znajdują się ofoliowane kartki A5 z qr-kodem (i instrukcją użycia) który otwiera stronę internetową na której są informacje o tym "na co ja pacze"

Cóż. Rewelacji nie ma, bo przez 2 miesiące poszczególne strony zebrały ledwo 30 odsłon, ale to oznacza, że potencjalnie 30 mniejszych lub większych grup dowiedziało się czegoś o kolejce.

Służy to również zatrzymaniu przez chwilę ludzi na stacji, bo gdyby chcieli znaleźć wszystkie (w tej chwili 31 miejsca) to musieliby spędzić dobrą godzinę.


Skoro już wiecie do czego to służy, to teraz poproszę Was o pomoc w zredagowaniu kolejnych haseł.
Brankard?
Wagon systemu Ziehla?
Zapisane
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 26 Września 2014, 01:12:35 »
0

Jeszcze co do akumulatorni: jeśli dana lokomotywownia obsługiwała Wittfeldy, to akumulatornia musiała być naprawdę spora....
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!