Świat kolejek wąskotorowych SMF
07 Grudzień 2022, 00:01:56 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przejazdy  (Przeczytany 35305 razy)
kolej koszalin
Młotkowy
**
Długość toru:: 79 m

W terenie W terenie



WWW
« : 21 Wrzesień 2006, 21:47:11 »
0

Czy ktoś z was wie może jak powinna wyglądać procedura przejazdu wąskotorówki przez droge krajową bądz szybkiego ruchu. Nie jak sadzicie tylko jak wiecie albo kogo o to pytać.
Zapisane

Uruchamiamy Koszalinską Kolej Wąskotorowa
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Wrzesień 2006, 09:46:33 »
0

Moze tu znajdziesz  Koszalinski Kolejarzu :

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-45,GGLD:en&q=przejazd+kolejowy+ustawa

i napisz jak Wam tam leci w Koszalinie . Ja w kazdym razie trzymam za Was kciuki.

Pozdro z Kalisza

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 22 Wrzesień 2006, 10:03:58 »
0

Pojazd szynowy ma bezwzględne pierwszeństwo. Zwykle na drogach szybkiego ruchu nie ma przejazdów kolejowych więc jeśli jest to jest to błąd projektantów drogi bo założe się że tory były wcześniej. Zabezpieczenie przejazdu kolejowego należy jednak do właściciela torów. Jeśli jest to przejazd niestrzeżony to wystarczy postawić krzyże (andrzejki) i znak stop. Nie moge sobie tego wyobrazić na drodze szybkiego ruchu :grin: Powinien być wiadukt dla samochodów ale ktoś pewnie uznał że kolejka już nie jeździ.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 22 Wrzesień 2006, 19:19:01 »
0

Cytat: "kolej koszalin"
Czy ktoś z was wie może jak powinna wyglądać procedura przejazdu wąskotorówki przez droge krajową bądz szybkiego ruchu. Nie jak sadzicie tylko jak wiecie albo kogo o to pytać.


Wszystko zależy od tzw. kategorii przejazdu (na kategorię składa sie ilość samochodów, pociągów widocznośc itp. itd.) zależnie od kategorii stosuje się odpowiednie rozwiązania. Od Krzyży św. Andrzeja i zabiezpieczania przejazdu przez wyjście kogoś z obsługi na drogę i wstrzymanie ruchu (osoba musi/powinna (??) być przeszkolona przez policję do tego (organizują to czasem;więcej info u Marcina Przybysza który kiedyś coś takiego dla SKW chciał skombinować)) aż po normalny przejazd z zaporami uruchamiany przez pracownika kolei. Oczywiście wszystkie te atrakcje na koszt kolei...

Natomiast teoria i przepisy to jedno a praktyka to drugie... np. na SKW bardzo skrupulatnie przestrzega sie tego aby przejazdy obstawiać i żeby były tzw. trójkąty widoczności natomiast też widziałem pewne kolejki na których zupełnie się tego nie przestrzega (o wiele gorsza widocznośc i ruch bardziej wariacki)
Zapisane

polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 22 Wrzesień 2006, 20:13:29 »
0

na BKL ustawione są przepisowe znaki przy przejazdach ( krzyż  lub krzyż i stop)
i się trąbi lokiem i tyle , nie wysiada nikt z obslugi ani pociąg się nie zatrzymuje
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #5 : 22 Wrzesień 2006, 22:06:15 »
0

zależy też od natężenia ruchu na przejeździe.
dla przykładu na przejeździe GKW w Tarnowskich górach wychodzi konduktor w kamizelce i wstrzymuje ruch samochodów... gdyby tego nie robił pociąg miałby małe szanse sprawnie przejechac (tory przechodzą  kilka metrów od ronda na głownej drodze bytom<->tarnowskie góryi zawsze tam jest korek). A pociąg i tak się zatrzymuje, bo peron jest  
ta sytuacja, to jednak wyjatek; na innych przejazdach rzecz dzieje się standardowo, czyli rp1 i po garach rumuna
___________
OczeQ
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
kolej koszalin
Młotkowy
**
Długość toru:: 79 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 22 Wrzesień 2006, 22:31:25 »
0

o tych metodach już co nie co słyszałem my mamy przejazd na A 11 zaraz po wyjeździe z Koszalina. Jednak my musimy mieć to na urzędowym piśmie od kogo takie pismo od UTK tylko żeby oni nie krzykneli, macie robić przejazd z rogatkami, bo wtedy zbankrutujemy.

Jeśli chodzi o sprawy:  u nas remontujemy powoli lokomotywownie: dach już prawie nie przecieka, bielimy drugą hale, wstawiamy szybki w okna, ogrodziliśmy teren-to rzeczy które zrealizujemy przez ostatnie 2 miesiące. Linia odkrzaczona do Manowa. Za same składki członkowskie nie da sie wiele zrobić.

Dotacji od UM jeszcze nie ma (donosimy ostatnie papierki żeby wrzucić to na sesje) a tabor czeka nadal w Dobrej.

[ Dodano: Nie Wrz 24, 2006 22:46 ]
Czy ktoś wie, kto może być "właścicielem" drogi A11 do kogo mamy się zwrócić z prośbą o wydanie zgody na zatrzymywanie ruchu na drodze? Powiat, województw, czy jeszcze wyżej
Zapisane

Uruchamiamy Koszalinską Kolej Wąskotorowa
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 25 Wrzesień 2006, 18:27:59 »
0

Cytat: "Przemek"
Pojazd szynowy ma bezwzględne pierwszeństwo. Zwykle na drogach szybkiego ruchu nie ma przejazdów kolejowych więc jeśli jest to jest to błąd projektantów drogi bo założe się że tory były wcześniej. Zabezpieczenie przejazdu kolejowego należy jednak do właściciela torów. Jeśli jest to przejazd niestrzeżony to wystarczy postawić krzyże (andrzejki) i znak stop. Nie moge sobie tego wyobrazić na drodze szybkiego ruchu :grin: Powinien być wiadukt dla samochodów ale ktoś pewnie uznał że kolejka już nie jeździ.


Tak, ale przyklad - MKD i przejazd przez trase Warszawa-Gdansk (za ktorym wladze Mlawy gardluja, zeby go zlikwidowac). Ma on status bocznicy kolejowej i w zwiazku z tym pracownicy musza zatrzymac ruch na drodze, zeby pociag mogl na niego wjechac.
Zapisane
mikus
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 26 Wrzesień 2006, 16:37:38 »
0

No ale w przypadku takiej drogi to jakie korki powstawałyby, gdyby stał znak stop, a w koncu ile razy na dzień jeździ tamtędy cokolwiek?
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1051 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 26 Wrzesień 2006, 19:08:44 »
+1

Cytat: "kolej koszalin"

Czy ktoś wie, kto może być "właścicielem" drogi A11 do kogo mamy się zwrócić z prośbą o wydanie zgody na zatrzymywanie ruchu na drodze? Powiat, województw, czy jeszcze wyżej


Droga krajowa nr 11 (nie A11 bo to byłaby autostrada) leży w gestii GDDKiA oddział Szczecin rejon Koszalin, a moze zapytajcie się kogoś kto ma w tym zakresie doświadczenie (SKPL np. w Mławie, FPKW w Rogowie).
Dobrze, żebyście mieli poparcie na piśmie UG Manowo - a może to oni powinni wystąpić?

Ponawiam prośbę o wybranie się do Krępy i porozmawianie z sołtysem. Dużo robi dla wsi i możecie mieć w nim sprzymierzeńca  (uczuli ludzi na kradzieże, a jak trzeba to i wyśle kilku chłopa do czyszczenia szlaku).
Zapisane
kolej koszalin
Młotkowy
**
Długość toru:: 79 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 27 Wrzesień 2006, 07:39:19 »
0

Dziękują za przpomnienie myslę że w najbliższym czasie wybiore sie do Krępy razem z prezesem a apropo kradzieży wczoraj o 17 idąc na patrol z psem spotkałem 3 osobników bardzo wesoło idących drogą koło torów ze złością sytwierdziłem że niosą ze soba ok. 30m drutu od linii napowietrznej, jakie zdziwienie zobaczymlem na ich twarzak kiedy zarządałem zwrotu drutu. Drut odzyskałem a złodzieje odeszli w strachu bo dobrze ich znam z widzenia (sklep).
Zapisane

Uruchamiamy Koszalinską Kolej Wąskotorowa
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #11 : 23 Styczeń 2011, 04:49:01 »
0

Sprawę wszelkich przejazdów kolejowych reguluje odpowiednie rozporządzenie. W jego świetle kolej nie może krzyżować się w jednym poziomie z drogą ekspresową, ale ze zwykłą krajówką już może.
« Ostatnia zmiana: 23 Styczeń 2011, 04:52:09 wysłane przez TW Kolejofil » Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 22 Marzec 2011, 10:31:31 »
0

W świetle onego rozporządzenia przejazd w ciągu drogi krajowej nr 11 może wymagać zabezpieczenia rogatkami z sygnalizacją świetlną (rozumiem, że ta opcja jest trudna do przyjęcia) ew. być potraktowany jako bocznica, gdzie po oznakowaniu stosownymi znakami pionowymi, na czas przejazdu pojazdu szynowego, ruch drogowy wstrzymuje pracownik kolei.
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4288 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 22 Marzec 2011, 11:53:01 »
0

Po prostu będzie to przejazd kategorii "A".
Zapisane

Pędzi pociąg historii
błyska stulecie-semafor
Rewolucji nie trzeba glorii
nie trzeba szumnych metafor
potrzebny jest maszynista
którym jest ON
towarzysz, wódz, komunista
Stalin-słowo jak dzwon.
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #14 : 25 Marzec 2011, 22:30:52 »
0

Ładnie zrobiony jest przejazd na kolejce w Czarnej Białostockiej, wrzucam link do fotogalerii mego kolegi Damiana Jurczaka, który udokumentował przebieg prac na tym skrzyżowaniu:

https://picasaweb.google.com/drezynowy (albumy z nazwą "Buksztel")
Zapisane
Waldi7
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 27 Marzec 2011, 13:46:31 »
0

Można powiedzieć "anglik" po polsku ... ale całkiem sympatycznie wygląda.
Zapisane

Pozdrawiam serdecznie!
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #16 : 28 Marzec 2011, 00:05:59 »
0

Yyyyyyyyyyyyyyyy, te szlabany w poprzek toru to tymczasowo czy na stałe? Czyj to pomysł? Zarządcy drogi, zarządcy infrastruktury kolejki, komisji bezpieczeństwa ruchu drogowe? Jakiś przerost formy nad treścią moim zdaniem, w ogóle zresztą chyba nieusankcjonowany przepisami traktującymi o "przejazdach". Zdecydowanie niesympatycznie to wygląda!

Ten W4 jest tam zainstalowany z powodu "peronu", widocznego po prawej stronie?

Jaka jest dokładnie konstrukcja nawierzchni na przejeździe? To jest nawierzchnia bezpodkładowa, czy po prostu ktoś zabetonował zwykłą drabinę? Czy zainstalowana tam szyna tramwajowa rowkowa oraz nawierzchnia drogowa dostała już świadectwo dopuszczenia typu? (odnośnie ostatniego pytania to MSPANC )
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie


Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #17 : 29 Marzec 2011, 01:00:10 »
0

Na podobne szlabany zamykany jest wiadukt kolejki nad normalnym torem.
Zapisane

"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1102 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #18 : 29 Marzec 2011, 01:21:16 »
0

Taka bramka to wbrew zasadom sztuki kolejowej jest Szok
Zapisane

To jest przekaz.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1555 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 29 Marzec 2011, 08:49:20 »
0

... ale z drugiej strony na kolejkach leśnych, fabrycznych, folwarcznych i im podobnych różne dziwaczne rozwiązania się spotykało. Taki sposób zabezpieczenia przejazdu na tej samej kolejce:

Źródło: http://www.koleje.wask.pl/knskl/foto/czb1-37.jpg

Nie każdego stać na "prawdziwe" rogatki.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!