Świat kolejek wąskotorowych SMF
02 Marzec 2021, 11:31:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: KWK Kazimierz Juliusz  (Przeczytany 116366 razy)
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 116 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #80 : 23 Styczeń 2021, 23:48:57 »
+1

W skrócie: Bo taki jest rynek.

Z przykrością potwierdzam. Dawno temu znajome firmy prosiły: "Jak będziesz miał jakąś robotę - daj znać, bierzemy wszystko".
Teraz jak o coś pytam, to odpowiedzi są w stylu: "Nie opłaca się nam tak daleko jechać" (40 km!), "Mamy inne roboty na miejscu", "Nie mamy w tym doświadczenia" itp.

Także w wielu kwestiach jesteśmy zdani na in house.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4150 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #81 : 23 Styczeń 2021, 23:52:50 »
+1

Odkup nawierzchnię, przewieź, wykonaj prace ziemne, zakup podkłady, podsypkę, zmontuj. Proste!
...i oczywiście wykonaj to po niskich kosztach. - Tego zapomniałeś dodać Pawle.

Aaa! Jeszcze pozostaje jedna sprawa: kto za te niskie koszta zapłaci. Albo inaczej: będzie chciał i mógł zapłacić.
Zapisane

Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach?
Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
Jacek Fink-Finowicki
Nowicjusz
*
Długość toru:: 49 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #82 : 24 Styczeń 2021, 00:10:38 »
+1

Może ktoś mnie oświeci, bo ja tego nie rozumiem.
Skąd biorą się tak wysokie koszta rewitalizacji torowisk? Przecież cechą kolei wąskotorowych był od zawsze właśnie niski koszt infrastruktury. ...

Spróbujmy to przedstawić w formie równań:
K_D = M_D + R_D + CS_D
K_K = M_K + R_K + CS_K
k_w = m_w + r_w + cs_w

Gdzie:
K (lub k) to koszt odpowienio:
- D - drogi
- K - kolei
- w - wąskotorówki
M (lub m) to koszt materiałów, odpowniednio jak wyżej
R (lub r) to koszt robocizny jak wyżej
CS (lub cs) to koszt użycia cięśkiego sprzętu - jak wyżej.

I teraz tak... możemy przyjąć że godzina pracy robotnika pracującego przy budowie drogi / kolei / wąskotorówki jest podobna, ale ile godzin pracy kiedyś trzeba było dla:
- wybrukowania kamieniem 30 metrów drogi
- położenia 30 metrowego przęsła toru normalnego - czytaj, niwelety, kamień, podkłady, szyny, zmontowanie w calość + podbicie reczne...
- położenia 5 gotowych przęseł patentowych wedle tego co wskazał ofecer na koniu

Ciężki sprzęt na budowie wąskotorówki  jaja jak berety... no dobra czasem stodsowano coś więcej niż wozy konne, czasem... a na budowie kolei ciężkim sprzętem były nie tylko parowe koparki lecz także i prowizoryczne koleje wąskotorowe budowane tylko dla dowozu materiałów. Podobnie było z drogami... te większe droi też miały budowę wspieraną przez budowlaną koleją wąskotorową.

Koszty materiałowe tez nie sa stałe w czasie... kiedyś kamień do brukowania był potęznym kosztem (dziś ulice brukowane to też majątek) jednak dziś ulice buduje się z wykorzystaniem relatywnie taniego betonu lub asfaltobetonu.

Stąd o ile kiedyś powyższe równanie kończyły się wynikiem k_w <<< K_K czy k_w << K_D, to przy dzisiejszych normach, kosztach materiałowych i zmianie sposobu mechanizacji prac dają raczej wynik k_w > K_D czy tym bardziej właściwie K_W >> k_r.

Gdzie K_W (patrz na duże litery) to duży koszt wąskotorówki i mały k_r jako koszt drogi rowerowej.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 352 m

Na służbie Na służbie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #83 : 19 Luty 2021, 21:26:46 »
0

https://zapodaj.net/ce87b4168b137.jpg.html zdjęcie
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=4042413739125209&id=1066922500007696 post Zagłębiowskiej Kolei Wąskotorowej


Rozpoczęła się fizyczna likwidacja torowiska...



* 151929725_3635538156567859_8524918876462513101_n.jpg (138.62 KB, 675x900 - wyświetlony 40 razy.)
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|9 czynnych parowozów|5 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1770 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #84 : 20 Luty 2021, 01:18:27 »
0

Już jakiś czas temu
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!