Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 05:37:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ŚMIGIELSKA POD MŁOTEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Przeczytany 9388 razy)
Ernie
Młotkowy
**
Długość toru:: 89 m

W terenie W terenie


« : 19 Listopad 2006, 18:13:29 »
0

Na TVP3 w "Teleskopie" właśnie podali że Śmigielska KD przestanie wozić pasarzerów. Niepisze więcej bo jestem wstrząśnięty.
Zapisane

Małe jest piękne.
syrenka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 40 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 19 Listopad 2006, 20:27:49 »
0

Hmm, Erni, a ja właśnie dostałam informację z Sejmiku Wojewódzkiego, że nadal będą dofinansowywać ŚDK... Pewnie, że to połowa tego, co trzeba, ale wg moich informacji kolejka powinna jeździć.
Zapisane

F-16 cud techniki - leciał tydzień z Ameryki
SP45-166
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 20 Listopad 2006, 12:51:28 »
0

Wiadomo chociaż od kiedy?
Bo szczerze mówiąc chciałbym się mimo wszystko spróbować nią przejechać póki jeździ. Szkoda i trochę to straszne. Ale smigiel sam na to ciężko zapracował. Na dwa razy jak byłem na kolejce, to byłem razem z kolegami jej jedynymi pasażerami (doszłymi po tym jak heroicznie poszliśmy w 40 stopniowym upale do Robaczyna by zamiast nieudanego wypadu do Smigla, przejechac się choć ten kawałek; i niedoszłymi o czym można przeczytać w jednym z moich postów na temat oczekiwania na pociąg w Wielichowie).

Szkoda szkoda i jeszcze raz szkoda. Następnym razem się z góry upewnię że pociąg pojedzie- jeżeli w ogóle pojedzie
Zapisane
Ernie
Młotkowy
**
Długość toru:: 89 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 20 Listopad 2006, 15:05:10 »
0

Osobiście byłem na imprezie z Px'em. Mają tam nawet podbijarkę z czech.

Ale powiedźcie że to kaczka dziennikarska:
http://ww6.tvp.pl/780,20061119423242.strona
Zapisane

Małe jest piękne.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #4 : 20 Listopad 2006, 17:43:12 »
0

Materiał tylko potwierdza fakt, że SKPL ma ambicje profesjonalnej zawodowej kolei a możliwości grupki wolontariuszy. Bardzo cenię ich za to co już zrobili i nadal robią, jednak jak to już kilkakrotnie powiedziano NIE DA SIĘ PROWADZIĆ firmy świadczącej regularne przewozy oraz przewozy towarowe z doskoku na zasadzie hobby i "po godzinach". Dobitnie świadczy o tym fragment materiału o próbie kontaktu z władzami SKPL.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 23 Listopad 2006, 12:34:28 »
0

Cytat: "Ernie"
Osobiście byłem na imprezie z Px'em. Mają tam nawet podbijarkę z czech.

Ale powiedźcie że to kaczka dziennikarska:
http://ww6.tvp.pl/780,20061119423242.strona


Material nie do konca obiektywny. Widz odnosi wrazenie, ze jak bylo PKP to bylo super, hiper i wogole, stacja tetnila zyciem. A teraz jak jest SKPL to jest tak sobie, bylejako i wogole wszystko zdechnie.....
I jeszcze redaktorzy nie wiedza do konca jak nazywa sie stowarzyszenie operujace kolejka.
Poza tym stwierdzenie - wielokrotna proba kontaktu z prezesem tez nie jest miarodajne, bo mi zdarza sie wylaczyc telefon na 2-3 godziny a potem moi znajomi mi mowia, ze nie mozna sie do mnie wogole dodzwonic.
Zapisane
Zombi
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 24 Listopad 2006, 17:25:16 »
0

Witam!
Misiek nie ma co porównywać PKP do SKPL wystarczy zwrocic na obszar działąnia, strukure itp
Ale mam nadzieje ze zakończy sie to pozytywnie
Zapisane

bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 24 Listopad 2006, 20:45:31 »
0

Mam nadzieje, ze jesli kolejke da sie uratowac, to SKPL skoncentruje sie bardziej na przewozach turystycznych niz regularnych pasazerskich. Moim zdaniem ma to wiekszy sens dlatego, ze:
- nieraz zle warunki atmosferyczne, wykolejenie, awaria lokomotywy itp. powoduja odwolanie pociagow (chyba dluzej nie da sie prowadzic codziennych przewozow w takich warunkach; swiadcza o tym wypowiedzi SU45-166)
- kolejka ma olbrzymi potencjal turystyczny, ktory moim zdaniem moze przyniesc znacznie wieksze dochody
Argumentem przemawiajacym za wiekszym ruchem turystycznym jest przede wszystkim bliskosc parowozowni Wolsztyn. Gdyby udalo sie jakis bus zakupic, mozna by zorganizowac przejazdy na kolejce w polaczeniu ze zwiedzaniem Wolsztyna. Mysle, ze pan Howard Jones bylby w stanie urzadzic cos takiego. Wtedy milosnicy kolei mieliby nie lada atrakcje. Moze daloby zrobic np. cos takiego:
(a.) w dniu parady parowozow jest pociag specjalny kolo 9.45 z Poznania do Wolsztyna przez Leszno. Proponuje, aby zatrzymal sie w Starym Bojanowie, chetni (a na pewno byloby ich mnostwo) przesiedliby sie na kolejke do Wielichowa, stamtad bus by ich zabral na ta niewielka odleglosc do Wolsztyna.
(b.) w dniach pociagow "Wolsztyn Experience" do Wroclawia, ten sam bus moglby zabrac polskich i angielskich milosnikow do Wielichowa, przejazd kolejka do Starego Bojanowa, parowoz moglby po nich podjechac te pare przystankow od Leszna i zabrac do Wroclawia. I to samo w droge powrotna! Wtedy na pewno kolejka zyskalaby olbrzymia slawe wsrod milosnikow na calym swiecie. Nie wspominajac juz o zwiekszonej popularnosci wsrod lokalnej spolecznosci, ktora moglaby zyskac takze wprowadzajac sobotnie czy niedzielne przejazdy w wakacje chociazby co dwa tygodnie.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #8 : 24 Listopad 2006, 22:56:46 »
0

Cytuj
Mam nadzieje, ze jesli kolejke da sie uratowac, to SKPL skoncentruje sie bardziej na przewozach turystycznych niz regularnych pasazerskich.


Przewozy turystyczne TAK, jednak nie kosztem regularnych przewozów pasażerskich. Nie zapominajmy, że SKPL aspiruje do miana normalnego przewoźnika, jedynego właściwie na wąskim torze a nie kolejnej ciufci retro.

Jeżeli zaś mówimy już o turystyce to uważam, że miłośnicy kolei nie są tzw "targetem" dla przewozów turystycznych. Docelowym klientem jest przykładowy tatuś z dzieciakami, który w zamian za wyłożone pieniądze ma ochotę miło spędzić czas z rodziną. Jeżeli oferta jest odpowiednio przygotowana i urozmaicona to jest szansa, że wróci na kolejke za jakiś czas, co jest wydaje mi się bardzo istotne.
Co do miłośników kolei jestem dosyć sceptyczny jeżeli chodzi o kierowanie do nich głównej oferty. Nie jest to grupa która może przynieść rentowność przewozów turystycznych. Z doświadczenia wiem, że statystycznie w grupie klientów 90% to właśnie mniej lub bardziej przypadkowi turyści, oczekujący miłej rozrywki na świeżym powietrzu.  Jedyne 5-10% procent wszystkich klientów to miłośnicy kolei. Mają bardzo często roszczeniowy stosunek  do kolejek (że niehistoryczne malowanie, że kolejarze nie w mundurach itd) chcą tylko robić zdjęcia i najchętniej niepłacić za przejazd. Wybaczcie koledzy, szanuje Was bardzo, ale z takich klientów kolej sie nie utrzyma. Dla miłośników można organizować przejazdy specjalne, pociągi czarterowe itd.

 
Cytuj
Nie wspominajac juz o zwiekszonej popularnosci wsrod lokalnej spolecznosci, ktora moglaby zyskac takze wprowadzajac sobotnie czy niedzielne przejazdy w wakacje chociazby co dwa tygodnie.


I tutaj znowu się wtrące. Zwiększona popularność to przede wszystkim doskonała oferta poparta naprawdę intensywną promocją w regionie. Ja wiem, że my miłośnicy mamy emocjonalny często stosunek do kolei, ale jak namówić przeciętnego Kowalskiego na taki przejazd. Jemu serce nie skacze mocniej na widok brankardu, nie ekscytuje sie oryginalnym malowaniem rumuńskiej klasy, czy nie czuje radochy widząc odnowione wagony towarowe.
Jego interesuje bezpieczeństwo, dobra zabawa, czystość i porządek oraz sprawna obsługa. Tego oczekuje za swoje wyłożone pieniądze i to powinien otrzymać.

Dlatego decydując się na ofertę turystyczną należy się poważnie zastanowić czy jest ona w stanie zwrócić koszty jej wprowadzenia, a nawet wygenerować zyski. Bo niestety tak to już w tym kapitaliźmie jest, że pieniądze nie rosną na drzewach ale trzeba je zarabiać i w każdej działalności kierować się przede wszystkim zyskiem ekonomicznym, nie zapominając oczywiście jednak o odrobinie miłośniczego szaleństwa, która myślę, że tkwi w każdym z nas.

Pozdrawiam serdecznie
Grzegorz Sykut
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 26 Listopad 2006, 10:54:03 »
0

Grzesiek, zgadzam sie z toba w 100%. Ja tez uwazam, ze jesli kolejka zdecyduje sie na oferte turystyczna, powinna glownie byc skierowana do Kowalskich. Niemniej jednak sadze, ze nic nie zaszkodziloby zrobic pare imprezek takich, jak te ktore wymienilem w swoim poprzednim poscie. Polscy milosnicy to faktycznie - nie mozna z nich robic glownego klienta. Ale na "Wolsztyn Experience" przyjezdza duzo milosnikow z zagranicy, i dla nich przejazdzka taka kolejka na pewno bedzie ogromnym przezyciem, nawet jadac Mbxd2 (w koncu gdzie poza Polska mozna spotkac taki tabor?) Na pewno takie przejazdy dla nich raz na 2 miesiace dalyby tylko zysk. (np. 10 lutego, 5 maja, 7 lipca, 25 sierpnia i 3 listopada - chyba w tych terminach ma byc "Wolsztyn Experience" w przyszlym roku) Zas "Cegielskim " z Poznania na parade do Wolsztyna jedzie naprawde duzo osob, zarowno MK, jak i Kowalscy. Mysle, ze obie grupy bylyby uradowane mozliwoscia dolaczenia do wszystkich atrakcji tego dnia jeszcze jednej - przejazdzki kolejka waskotorowa. I to nawet z Mbxd2...
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 28 Listopad 2006, 21:41:12 »
0

Cytat: "bigbird"
Grzesiek, zgadzam sie z toba w 100%. Ja tez uwazam, ze jesli kolejka zdecyduje sie na oferte turystyczna, powinna glownie byc skierowana do Kowalskich. Niemniej jednak sadze, ze nic nie zaszkodziloby zrobic pare imprezek takich, jak te ktore wymienilem w swoim poprzednim poscie. Polscy milosnicy to faktycznie - nie mozna z nich robic glownego klienta. Ale na "Wolsztyn Experience" przyjezdza duzo milosnikow z zagranicy, i dla nich przejazdzka taka kolejka na pewno bedzie ogromnym przezyciem, nawet jadac Mbxd2 (w koncu gdzie poza Polska mozna spotkac taki tabor?) Na pewno takie przejazdy dla nich raz na 2 miesiace dalyby tylko zysk. (np. 10 lutego, 5 maja, 7 lipca, 25 sierpnia i 3 listopada - chyba w tych terminach ma byc "Wolsztyn Experience" w przyszlym roku) Zas "Cegielskim " z Poznania na parade do Wolsztyna jedzie naprawde duzo osob, zarowno MK, jak i Kowalscy. Mysle, ze obie grupy bylyby uradowane mozliwoscia dolaczenia do wszystkich atrakcji tego dnia jeszcze jednej - przejazdzki kolejka waskotorowa. I to nawet z Mbxd2...

A ja uważam, że parada w Wolsztynie zapewnia "przeciętnemu nie-mk" wystarczajaco dużo kolejowych doznań jednego dnia, że kolejna atrakcja - przejazd nawet niezwykle malowniczą wąskotorówką spowoduje lekki przesyt. Bus? Czemu nie! Tylko po co do tego Howard? Dodanie przez ŚKD do każdego kursu na zamówienie przejażdżki planowcem z parowozem Wolsztyn - Rakoniewice lub w drugą stronę to byłoby TO! Trasa nie za długa (żeby nie zmęczyć potencjalnych klientów - należy pamiętać, że wszystko czym się jedzie powyżej pół godziny wprowadza "pasażera nie-mk" w stan zamulenia), akurat jest czas aby przedstawić fenomen parowozów w ruchu planowym itd. Na miejscu zwiedzanie parowozowni i pokaz obrządzania parowozu. Powrót busikiem... Trzeba tylko chcieć.
Pozdrawiam!
FB
Zapisane
ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 30 Listopad 2006, 13:02:54 »
0

Gregory from Ireland wrote  :grin: :

Cytuj
Przewozy turystyczne TAK , ale nie kosztem przewozow pasazerskich  ...itd .


Popieram Grzesiu -  trzeba pamietac caly czas , ze rok ma 365 dni oraz o tym , ze zarowno SKD  , jak i inne koleje maja sluzyc  pasazerom - mieszkancom i pasazerom - turystom !!! . A samorzady wszystkie , poczynajac od gminnych , a konczac na centralnych zapominaja  , ze ustawa nakazuje im dofinansowywac przewozy pasazerskie , a dotacje typu ,,100 000 zetelow'' , to moze byc cos  EXTRA , niezaleznie od tych podstawowych dofinansowan ! A u nas cale czas jest tak , ze ,,pop swoje , i chlop swoje''.

http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3763255.html

Sadze ,ze restrukturyzacja SKPL pomoze samorzadom te niezbedne zlotowy , wydobywac z ,,przepascistych kieszeni'' samorzadow . A obowiazkiem nas - WOLONTARIUSZY  - jest caly czas - wybranym przez nas samorzadowcom - PRZYPOMINAC I ZADAC !!!
Lokalna kolej , nie moze funkcjonowac na lekkim minusie. Ona musi byc na tyle dochodowa , zeby nie tylko starczylo na wyplacanie we wlasciwym czasie pensji jej pracownikom , ale takze na biezace naprawy , na remonty biezace , odtworzanie taboru i na reklame. A wspolpraca i koordynacja dzialan z Wolsztyn Experience czy Krzywinska Koleja Drezynowa , a takze Soplicowem z Cichowa , to tylko dodatkowe srodki - nie mowie , ze niewazne . A z ,,busiarstwem''  , to zalecam bardzo uwazac. JEST BARDZO NIEBEZPIECZNE W DUZYM PROCENCIE !

Pozdrawiam

ok333
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!