Zombi
|
 |
« : 29 Grudnia 2006, 20:53:30 » |
0
|
NKD wyłączona ze struktur SKPL 29.12.2006
Zarząd SKPL Kalisz informuje, iż z dniem 1.01.2007 r Nałęczowska Kolej Dojazdowa zostaje wyłączona ze struktur SKPL. Powodem wyłączenia jest brak zainteresowania oraz odmowa partycypowania w kosztach utrzymania NKD przez jej właściciela, czyli Samorząd Powiatowy w Opolu Lubelskim. Komisja zdawczo-odbiorcza zgodnie z pismem skierowanym z Zarządu Powiatu w Opolu Lubelskim zostanie powołana w pierwszej dekadzie stycznia 2007 roku. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, iż następcą SKPL na NKD ma zostać jeden z operatorów działających w ruchu turystycznym w województwie mazowieckim.
Źródło http://www.skpl.kalisz.pl/news.shtml
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #1 : 29 Grudnia 2006, 21:50:10 » |
0
|
Każdy wie o jakiego operatora chodzi bo wielu ich niema
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #2 : 02 Stycznia 2007, 18:09:38 » |
0
|
Panowie szkoda ,ze Was ,,wywalono'' . Pamietam jak zasuwaliscie w Zbiersku, ale z drugiej strony - jak mowi polskie powiedzenie : ,,nie ma tego zlego , co by ... '' . Dobrze , ze kolejka cala , nie rozszabrowana przez ,,przyszlosc narodu'' :smile: - zlomiarzy . Ja Was dobrze wspominam i napewno odwiedze Naleczowska - moze juz na jesieni??? Wierze , ze ja utrzymacie przy zyciu. 3-mcie w Nowym Roku !Pozdrawiam ok333 dodane 10.07.07 dla poznania calej prawdy i historiografii NKD dolaczam taki znaleziony dokument prasowy : :arrow: http://www.spedycje.pl/finanse/fundusze_europejskie/aktualnosci/wiadomosci/3560/kolej_na_krok_kolei.htmlPozwala on jednoczesnie zrozumiec sytuacje operartora - SKPL.
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #3 : 02 Stycznia 2007, 22:03:11 » |
0
|
Każdy wie o jakiego operatora chodzi bo wielu ich niema Jest ich zaledwie trzech: FPKW, MuzKol i PTKW.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
whisper
Młotkowy
 
Długość toru:: 78 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 03 Stycznia 2007, 18:59:09 » |
0
|
Za www.skpl.kalisz.pl : Przyszłość Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej 03.01.2007 Informacja z ostatniej chwili- Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim oraz SKPL zasiądą do stołu negocjacyjnego w sprawie dalszego funkcjonowania NKD w strukturach SKPL. W styczniu spotkaja się przedstawiciele Starostwa z członkami zarządu SKPL, dzisiaj strony uzgodniły iż rozwiązanie umowy jest najgorszym wyjściem z sytuacji a powołanie nowego operatora nic nie wnosi do sprawy. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil
|
|
|
statek
|
 |
« Odpowiedz #5 : 03 Stycznia 2007, 19:18:41 » |
0
|
To już chyba 4 rozwód o ile sobie dobrze przypominam:D Panowie i Panie, więcej spokoju w tej sprawie, bez podniecania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #6 : 03 Stycznia 2007, 22:47:38 » |
0
|
Toooo nawet nie rozwod czy separacja ale zwykle harce . i kasa sie znajdzie , i beda jezdzic. Tomek sprawdza ... nowa miotle :smile:
ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
zeus
Czytelnik
Długość toru:: 3 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 06 Lutego 2007, 00:27:03 » |
0
|
Wąskotorówka jeździła ponad 100 lat, teraz jej los jest zagrożony http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,3898543.html Zabytkowa kolej wąskotorowa w województwie lubelskim - jedna z najciekawszych atrakcji turystycznych Nałęczowa - przynosi straty. Na stronach Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych znalazła się informacja, że z początkiem stycznia nałęczowska kolejka zostaje wyłączona ze struktur SKPL. Powodem był "brak zainteresowania oraz odmowa partycypowania w kosztach przez właściciela, czyli Samorząd Powiatowy w Opolu Lubelskim". Tym samym pojawiła się groźba, że działalność kolejki zostanie zawieszona. - O fizycznej likwidacji nie ma mowy, bo jest zapisana w rejestrze zabytków, a więc potrzebna byłaby zgoda konserwatora - mówi naczelnik Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej Stanisław Ogonek. W Polsce jest zaledwie około 20 takich kolejek, które wożą turystów, jednak z każdym rokiem ta liczba się zmniejsza. Początki nałęczowskiej wąskotorówki sięgają 1892 r. Powstała wtedy prowizoryczna linia z drewnianymi szynami łącząca folwark Polanówka z cukrownią "Zagłoba". Na początku wagoniki ciągnęły konie. W 1900 r. położono tory żelazne. Dalszą rozbudowę przerwała I wojna światowa, Rosjanie zepchnęli parowozy do Wisły i zniszczyli tory. Po wkroczeniu wojsk austriackich Polacy je odbudowali i trakcja została przedłużona do Nałęczowa. Kolejkę udało się uchronić też przed hitlerowcami, kolejarze ukryli parowozy w lasach. W latach 90. znacznie zmniejszyła się liczba przewozów towarowych. W 2001 r. PKP zwolniło ponad 200 pracowników, a ruch kompletnie zamarł. Dopiero kiedy rok później właścicielem zostało Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim i kolejkę wydzierżawiło SKPL, stała się ona atrakcją dla turystów. - W zeszłym roku przewieźliśmy 13 tys. osób. Do wyboru jest kilka tras. W Karczmiskach-Polanie organizowane jest ognisko, podjeżdżają też bryczki - mówi Ogonek. Mimo to kolejka przyniosła prawie 100 tys. zł strat. Kiedy SKPL poinformowało, że ma zamiar się jej pozbyć, między spółką a starostwem opolskim zaczęły się rozmowy. - Chcemy, żeby kolejka funkcjonowała cały czas. Będziemy szukać rozwiązania - wyjaśnia starosta opolski Zenon Rodzik. Czy uda się uratować wąskotorówkę, dowiemy się za kilka tygodni. Wiadomo już, że do końca tego roku na trasie planowany jest ruch. - Jednak, żeby to się udało, starostwo musi nas wspomóc finansowo. Inaczej nie uda się zrealizować tego zamiaru. Kolejka przynosi straty już czwarty rok. Chcemy się jednak rozwijać. W planach mamy zachęcenie turystów z Kazimierza Dolnego i Nałęczowa, zorganizowanie pociągu do Wilkowa, a także zwiększenie towarowych dowozów kamienia do budowy dróg - wyjaśnia prezes SKPL Tomasz Strapagiel. Zenon Rodzik na razie nie mówi, jak chce zdobyć pieniądze na dofinansowanie funkcjonowania wąskotorówki. Nie wyklucza, że część funduszy znajdzie się w budżecie powiatu, zapowiada, że będzie ich też szukał z innych źródeł. Jakich? - Mamy trzy warianty. Na razie nie chcę o nich mówić - odpowiada. Obecnie nałęczowska wąskotorówka finansowana jest tylko z przejazdów turystycznych. Cena takiej przejażdżki w zależności od trasy wynosi od 450 zł do dwóch, trzech tysięcy zł. Marta Szczecina
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #8 : 14 Kwietnia 2007, 22:00:05 » |
0
|
:wink: Transfer donosowJak donosi ,,GW'' w najblizsza niedziele r u s z a Naleczowska Kolej Dojazdowa SKPL : http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,4059004.htmlSzkoda , ze nasze Forum o tym fakcie dowiaduje sie okrezna droga . Nie ma to jak wlasciwy ,,marketing'' . Niech sie turla ! wedlug nowego rozkladu jazdy : :arrow: http://nkd.w.interia.pl/rozklad_jazdy.htm
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #9 : 26 Kwietnia 2007, 06:40:03 » |
0
|
Nie ma co panikować. Pozdrawiam :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Poldek
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 07 Lipca 2008, 13:14:52 » |
0
|
Tak się zastanawiam,co będzie z NKD po wyłączeniu jej z SKPL?Co po 1 stycznia 2009r.? :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #11 : 08 Lipca 2008, 08:42:13 » |
0
|
Tak się zastanawiam,co będzie z NKD po wyłączeniu jej z SKPL?Co po 1 stycznia 2009r.? :neutral: 2 stycznia 2009? :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Poldek
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 08 Lipca 2008, 10:43:24 » |
0
|
No fakt  . No, ale 1 stycznia juz samodzielna jakby nie patrzeć 
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #13 : 08 Lipca 2008, 12:01:31 » |
0
|
Samodzielna??
A teraz jest jakaś okupacja??
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
obserwator
|
 |
« Odpowiedz #14 : 08 Lipca 2008, 12:14:12 » |
0
|
jest okupacja , MENTALNA !!! Zly Kalisz ciągnie kasę z NKD do Zbierska , tak T.S i K.W piją beznamiętnie a za wiadukt kupili sobie po mercedesie. Powyżej to news w stylu Łowcy. A tak na serio, to od kilku lat brakuje na kolejkę kasy i JUŻ , nikt ani nic tego nie zmieni. Ja popieram aby kolejkę wyłączyć z SKPL , teraz nie ma aby dać kilkadziesiat tysięcy na pokrycie straty , a po włączeniu do Dróg Powiatowych znajdzie się kilkaset tysięcy , tak , tak UG Rewal dopłaca do swojej bany blisko 500 000 zł , a porównajcie ilość potencjalnych turystów. Panowie i Panie 2 + 2 = 4 , a nie jak domorośli doradcy 6, 8 a nawet 13. Dlatego też jestem za hasłem "Ręce precz od naszej wąskotorówki " :lol:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #15 : 08 Lipca 2008, 12:49:07 » |
0
|
Zly Kalisz ciągnie kasę z NKD do Zbierska , tak T.S i K.W piją beznamiętnie a za wiadukt kupili sobie po mercedesie. Rozumiem że jest to Twoja prywatna opinia na temat kolejki. A może też dostałeś służbowego mercedesa i chcesz się nim pochwalić? Jeśli nie to uważam, że takie złośliwe odbijanie piłeczki niczemu nie służy. Jeśli SKPL odejdzie to dajmy trochę czasu nowemu gospodarzowi, wtedy komentujmy. Osobiście rozumiem argumenty SKPL, wszak jestem członkiem tego zacnego grona aczkolwiek patrzę również przez pryzmat NKD bo racja niestety nie jest jednoznacznie po jednej ze stron.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Poldek
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 08 Lipca 2008, 14:04:54 » |
0
|
Samodzielna??
A teraz jest jakaś okupacja?? Nie chodzi o okupację  .Niezle to ująłeś  .Chodzi o opuszczenie przez operatora.Teraz Opole musi stanąć na wysokości zadania.Mam nadzieję, że nie będzie tam przeciwników NKD :  :
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #17 : 08 Lipca 2008, 14:22:32 » |
0
|
Przeciwników może kolejka nie będzie miała, co najwyżej przeciwników finansowania jej z funduszy powiatowych. Nie zapominajmy że pieniądze są z reguły skromne a wielu jest beneficjentów o dużo większych potrzebach i społecznej pozycji.
Z tego co wiem, kolejka została ujęta w planach powiatowych dotyczących turystyki, widziałem nawet dokumenty dot audytu tej działalności. Jeśli przyjęta wizja okaże się słuszna i co najważniejsze znajdą się pieniądze na takową działalność to bądźmy spokojni o los kolejki. Aczkolwiek faktem jest że odejście SKPL może budzić obawy o przyszłość.
Pamiętajmy że raz już pojawił się nawet "pewny" operator który jednak odpadł kiedy upomniał się o pieniądze na kolejkę.
A na chwile obecną zapraszam na kolejkę w weekend. Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy lub gg.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #18 : 09 Lipca 2008, 07:08:04 » |
0
|
No ładnie, po Mławie i Krośniewicach i Nałęczów spotyka podobna sytuacja - odejście SKPL. Ciekawe, gdzie przewoźnik zniknie za rok :twisted: Zostaną pewno na Pleszewskiej, Śmigielskiej i Kaliskiej - bo tam inwestują.
Obojętnie z jakim operatorem, liczy się by każda kolejka istniała długo w ruchu, chociażby turystycznym, tego życzę Kolegom z NKD, pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Mike Russ
|
 |
« Odpowiedz #19 : 11 Lipca 2008, 13:09:13 » |
0
|
Pozostaje mieć nadzieję, że NKD jeszcze długo pozostanie w dziale "CZYNNE". Czego i ja życzę. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
|
|
|
|