Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:37:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ,,Mocanita'' - gdzies w Karpatach Marmaroskich ...  (Przeczytany 57213 razy)
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 14 Grudnia 2007, 11:34:47 »
0

Dlaczego odpada Ukraina??
Właśnie są zalety tej trasy. "Marszrutki" są b tanie, jeszcze nie do końca na Ukrainie rozszabrowano tory, jest co "odkrywac". Oczywiście przez Słowację, Węgry jest najlepiej i po zniesieniu kontroli na granicy mozemy na lawecie przyciągnąć nawet "rumuna".
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #21 : 14 Grudnia 2007, 11:39:57 »
0

Problem w tym że jak nie jesteś właścicielem samochodu to musisz kupe papierkowej bieganiny załatwiać żeby przejechać granice z UA a zakładam że bedziemy jechali wynajetym busem...

Hm.... może faktycznie wziąć lawetę na jakieś wózki kłonicowe Chichot
Zapisane
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 14 Grudnia 2007, 12:50:07 »
0

Cytat: "a cygan"
Dlaczego odpada Ukraina??
Właśnie są zalety tej trasy. "Marszrutki" są b tanie, jeszcze nie do końca na Ukrainie rozszabrowano tory, jest co "odkrywac". Oczywiście przez Słowację, Węgry jest najlepiej i po zniesieniu kontroli na granicy mozemy na lawecie przyciągnąć nawet "rumuna".


Marszrutki i transport publiczny są niepewne jeżeli chcemy w krótkim czasie zwiedzić jak najwięcej. Dodatkowo nasze standardowe Auto Casco nie obowiązuje na Ukrainie. Ukrainę proponuję "zaliczyć" osobnym wyjazdem.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 14 Grudnia 2007, 20:51:51 »
0

Ja pozostaję tylko przy Ukrainie, jeśli znowu nie znajdę chętnych na wspólny wyjazd, jadę sam. A tak na marginesie, czekam na odzew ludzi z Baru - wspominali o kolejce w ich okolicy, może tam pojadę.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 15 Grudnia 2007, 02:21:20 »
0

Jeśli chodzi o Newsweeka, to postaram się odnaleźć artykuł (i wrzucę skany), ale na forum są lepsze. Jak byłem niedawno u dentysty to przeglądałem pierwszą lepszą gazetę ze stoliczka, a tu taki traf. Więc musiałem ją sobie wziąć do domu  :twisted:

OIDP konkluzja tego krótkiego fotoartykułu była zasmucająca, że już niedługo się skończy ta "atrakcja", bowiem wyprze ją transport drogowy.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #25 : 15 Grudnia 2007, 12:20:42 »
0

W przypadku Mocanity jest to nierealne a jeśli napisali tak w Newsweeku to widać nie odrobili lekcji.

Tam poza kolejką nie dociera ŻADEN inny środek transportu poza ciągnikami do ściągania wycinanych drzew. Nie ma dróg, nie pozwalają na to warunki a 5km od stacji nie ma zasięgu żaden telefon !!! Totalny - poza kolejką - brak cywiizacji.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 15 Grudnia 2007, 18:11:36 »
0

Cytuj
W przypadku Mocanity jest to nierealne a jeśli napisali tak w Newsweeku to widać nie odrobili lekcji
.
Ja myślę że Axel nie ma racji, kolejkę przejeli "niemcy", jak nie będzie się opłacało wozić kolejką, zrobią drogi.
Dla nich to nic trudnego. Kasę da unia. Już obecnie istnieją lokalne drogi polne, leśne(?) obok torowiska, jedzie dacią "ichni" góral wydoić bydło na pastwisku. Przewiózł ją sobie na wagonie.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #27 : 15 Grudnia 2007, 18:32:00 »
0

Rozmawiałem z ichniejszym konduktorem - kierownikiem pociągu a przy okazji w połowie Ukraińcem. Mówił że na samą górę niczym nie da się dojechać. Część maszyn do wycinki jechało okrakiem nad szynami.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 15 Grudnia 2007, 18:46:26 »
0

I w uwierzyłeś? Na trasie trzy tunele!!
Raczej korytem rzeki.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 15 Grudnia 2007, 23:54:03 »
0

http://kolejkamarecka.pun.pl/viewtopic.php?pid=5452#p5452 tu są skany artykułu w trochę innej formie
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #30 : 16 Grudnia 2007, 11:29:02 »
0

Cytat: "a cygan"
I w uwierzyłeś? Na trasie trzy tunele!!
Raczej korytem rzeki.


Jasne, mam uwierzyć Tobie a nie jemu... Może w okolicach tuneli jechali inną drogą. W każdym razie drogi tam nie uświadczysz.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 17 Grudnia 2007, 00:30:31 »
0

Choć kolega gajos zapodał linka to i tak wrzucam artykuł (i tak to miałem zrobić):

strona 1

strona 2

Większy i sklejony.

Przy okazji, jak ktoś zbiera takie artykuły, to mogę dać mu się zaopiekować. Musi tylko podskoczyć pod umówione miejsce w Warszawie.
Zgłoszenia na PW. Kto pierwszy ten bierze.
Zapisane
Michał Izydorczak
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 15 Stycznia 2008, 08:46:51 »
0

Tak sobie czytam i oczom nie wierzę. Właścicielem kolejki jest, a przynajmniej niedawno była,  firma R.G. Holz, która wbrew nazwie wcale nie jest niemiecka, a rumuńska (były plany spółki rumuńsko niemieckiej, ale ich nie zrealizowano). Dla samej kolejki zagrożeniem jest to, że RG Holz ma coraz większą ochotę po prostu zamknąć tartak w Viseu, a nie zastępować kolejkę samochodami. Zresztą ja nie bardzo widzę możliwość takiego przedsięwzięcia, gdyby wąskotorówkę dałoby się łatwo zastąpić samochodami, to zrobiono by to już dawno, tak jak na innych leśnych w Rumunii. Tam miejscami w dolinie ledwo mieści się wąski tor, a co dopiero droga dla ciężarówek. Oczywiście za kasę niby wszystko można zrobić, ale czy to miałoby ekonomiczny sens?. Zresztą po powodziach na początku tego wieku za niemałe pieniądze odbudowano znaczną część trasy kolejki (a było co robić i na co wydać pieniądze, olbrzymią cześć środków dali miłośnicy z zagranicy), więc gdyby to miało sens zrobiono by od razu drogę dla samochodów. Pocieszeniem jest to, że ruch turystyczny jest coraz większy, ale z drugiej strony to Rumunia, gdzie z podejściem do zabytków kolejnictwa jest tak samo źle jak w Polsce lub czasem nawet gorzej. Faktem jest, że działacze działający na rzecz ratowania kolei wąskotorowych w Rumunii (zwykle są to obcokrajowcy!), nie mają w tym kraju lekkiego życia, a los każdej wąskotorówki (no może poza kolejką w Brad) cały czas wisi na włosku.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 29 Lipca 2008, 15:15:28 »
0

Ktoś na pmk wrzucił linka ze zniszczeniami powodziowymi:
http://www.cffviseu.ro/MocanitaNews.htm
Zapisane
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 29 Lipca 2008, 16:54:26 »
0

W Polsce takie zniszczenia oznaczały by koniec kolejki :sad: ,mam nadzieje że tam tak niebędzie. :neutral:
Zapisane

pozdrowienia
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 17 Września 2009, 10:53:39 »
0

Pełna fotogaleria z mojego wypadu znajduje się na: http://picasaweb.google.pl/marcirog/RumuniaViseuDeSusKolejWaskotorowaMocanita#
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #36 : 02 Kwietnia 2010, 01:25:17 »
0

Małe | Duże


czy tam im się faury nie grzeją, ze takie coś można poskładać?
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Phinek
Gość
« Odpowiedz #37 : 02 Kwietnia 2010, 09:46:06 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:05:09 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #38 : 02 Kwietnia 2010, 14:07:33 »
0

Silnik jest ewidentnie wymieniony, przedział chłodnicy ucięty, lokomotywa skrócona. Ciekawe co za silnik wstawili.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #39 : 02 Kwietnia 2010, 17:36:42 »
0

To jest ta o której kiedyś pisałem że zrobili przeróbkę we własnym zakresie.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!