Witam wszystkich forumowiczów.
Jest to mój pierwszy temat na forum, ale myślę, że nie ostatni.
Tak jak napisałem w tytule, przedstawię najnowsze wieści z kolejki w Płocicznie.
Od jesieni ubiegłego roku, prowadzone są intensywne prace na torach jak i przy taborze.
Prace przy pojazdach:
-Zakupiona została jak już pewnie wielu z Was wie, lokomotywka Gls30 z cegielni w Pisanicy wraz ze sznurkiem 5-ciu koleb. Ma ona być wykorzystywana do prowadzenia lekkich składów złożonych z mini-wagoników (przebudowane koleby).
-Finalizowana jest przebudowa przeniesienia napędu jednej z lokomotywek Wls. Wiązary zostaną zastąpione łańcuchami rolkowymi. Jest to podyktowane dużą awaryjnością panewek wiązarowych, oraz znacznego niszczenia torowiska przez te pojazdy (kaczkowaty chód). W wyniku modernizacji zostały wykonane, nowe dłuższe osie zestawów kołowych, oraz nowy ślepy wał, a na ich końcach zostały zamontowane koła zębate. Wewnątrz ostoi jest niestety za mało miejsca.
Prace na szlaku:
- Wybudowano nową mijankę na trasie wąskotorówki, tuż za przystankiem Powały. Jest ona bardzo potrzebna z uwagi na niektóre pociągi kursujące tylko do tego miejsca.
- Wraz z nastaniem wiosny ruszy także „pełną parą” remont torowiska na całej trasie.
Prace na stacji:
- Doprowadzone zostały tory dojazdowe do wszystkich hal warsztatów.
- Położono dodatkowy tor miedzy warsztatami, a stacją. Służył będzie on po dobudowaniu krótkiego peronu wspomnianemu wcześniej składowi, Gls+mini-wagoniki.
To tyle z prac modernizacyjnych.
Cały czas „chodzi nam po głowach” zamysł dalszej odbudowy szlaku do mostu nad rzeką Czarna Hańcza. Niestety ubiegłoroczny rekonesans, nie napawa optymistycznie. Większość szyn dostała „nóg” Zostały tylko krótkie kilkunastometrowe odcinki. Fajnie byłoby pojechać jesienią na grzyby… Pożyjemy, zobaczymy…
Pozdrawiam. Tadeusz. :mrgreen: