Petrik
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« : 14 Lutego 2007, 14:21:49 » |
0
|
Witam serdecznie! Czy ktos z obecnych na tutejszym forum MK bylby w stanie okreslic miejsce pochodzenia MBxd2 (i jednego Bxhpi) przeznaczonego dla kolejki waskotorowej Tremesna - Osoblaha (na terenie Czech, w tej chwili przewoznikiem sa Ceske Drahy, ale ponoc ta sytuacja ulegnie zmianie, kolejke zamierza przejac inny podmiot, ktory chce zaoszczedzic wprowadzajac w miejsce 705.9 wlasnie ww MBxd2)? Nie jestem w stanie pojac, dlaczego przyszly przewoznik wypatrzyl sobie popularnego MBxd - parametry pojazdu swiadcza o tym, iz takze ten z Polski sprowadzony tabor bedzie "paliwozerny". 705.9 na 20-kilometrowym odcinku spali 20 l oleja napedowego (dane podane przez jednego z czeskich MK, ktory w czasie wakacji pracuje przy obsludze pociagow turystycznych na ww linii), MBxd wg moich zalozen nie przyniesie znaczacych oszczednosci... O ile sa moje zalozenia falszywe to prosze mnie poprawic. Dzieki Petr Oczywiscie wzialem pod uwage takze stan techniczny wiekszosci Mbxd... sadze, ze w niezbyt odleglej perspektywie beda one wymagaly naprawy pudla... rdzewieja na potege, wystarczy zwrocic uwage na ramy szyb...
|
|
|
Zapisane
|
www.osoblazsko.comwww.jhmd.czKoleje waskotorowe (publiczne) na terenie Czech i... hermanicka.wz.cz (doczekamy sie polaczenia Frydlant - Bogatynia - Zittau? ;-) )
|
|
|
papierz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : 14 Lutego 2007, 17:39:42 » |
0
|
Odpowiem Ci nie na temat, ale jestem pod wielkim wrażeniem zdjęć, które zobaczyłem na stronach internetowych podanych przez Ciebie. Nigdy nie miałem okazji przebywać w Waszych stronach, ale po tym co zobaczyłem nasunęła mi się pewna myśl-Paweł nie oglądaj więcej takich stron i zdjęć, bo będziesz zawsze sfrustrowany. Kurcze, jak to możliwe, że Wasze wąskie wyglądają 100 razy lepiej niż nasze normalne PKP, nie wspomnę tu o "dziedzictwie" wąskich po PKP w Polsce. Patrzę z zazdrością na to co macie i jak to wszystko wygląda i w jakim jest stanie. Nam marzy się takie torowisko jakie u Was jest czymś oczywistym. Wysiłkiem wolontariuszy możemy zrobić sporo dobrego, ale kiedy obiekt na którym pracujemy od podstaw był niedofinansowany, to efekty nie są zadowalające. Niestety u nas brakowało i brakuje mądrych ludzi w temacie kolei. Pytanie, ile więcej czy mniej paliwa spali Mbxd2, w Waszej sytuacji nie powinno stanowić problemu.
Lepiej powiedz nam skąd wziąć pieniądze i jak uzupełnić śruby brakujące na odcinku np. 5 km. Nasi "przedsiębiorczy" rodacy, skradli ok. 80% wszystkich śrub plus podkładki na kilkukilometrowych odcinkach. Co zrobić w takiej sytuacji. My oprócz rozważań, czy przerobić drezynę na gaz, bo będzie taniej, mam setki większych problemów. Wkurzające w tym wszystkim jest to, że możemy zrobić wszystko, żeby poprawić stan torowiska i innych elementów infrastruktury, ale nikt nam nie da pewności, że to co zrobiliśmy nie pójdzie na marne.
Cieszy mnie fakt, że Mbxd2 trafił do normalnego kraju, gdzie ludzi myślą właściwie, tam będzie mu dobrze bez względu jak dużo czy mało pali.
PP
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 14 Lutego 2007, 17:43:14 » |
0
|
Jeśli mógłbym spytać : który to MBxd2??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 15 Lutego 2007, 11:46:44 » |
0
|
Co wiec teraz bedzie prowadzic pociagi planowe na kolejce w Krosniewicach, skoro oba Mbxd1 sa w remoncie i Mbxd2-224 wyjechal do Czech? Lxd2?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wagonownia
Gość
|
 |
« Odpowiedz #5 : 15 Lutego 2007, 16:05:54 » |
0
|
witam - skąd takie wiadomości że 224 idzie do czech. Bo ja lepsze wiadomości właśnie ruszyła rozbiórka linii ślesin - sompolno -to też problem - ale że 224 do tam do nich to jest pewne a co na to skpl czy to ich pomysł?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Waldi
Gość
|
 |
« Odpowiedz #6 : 15 Lutego 2007, 16:40:00 » |
0
|
Co wy wprowadzacie za zamieszanie, żaden MBXd2 z Krośniewic nigdzie nie wyjeżdża tak jak nie jest rozbierana linia Sompolno-Ślesin, bo będzie reaktywowana.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
papierz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #7 : 15 Lutego 2007, 20:29:03 » |
0
|
Waldi, niestety faktycznie jest wykonywana jakaś rozbiórka na odcinku Ślesin-Sompolno. Dzisiaj dostałem takie informacje od człowieka z Sompolna, który widział ludzi i maszyny likwidujące torowisko. Porozumiałem się z osobą, która mogła wiedzieć więcej w tej sprawie i okazało się, że faktycznie w porozumieniu między ZN PKP i władzami lokalnymi rozbierany jest odcinek kilkuset metrów, ale w mieście. Natomiast ekipa była widziana przy pracy na odcinku przed Ślesinem. Coś mi tu nie pasuje. Ledwo co pojawiła się nadzieja na odbudowę i reaktywację tego odcinka a tu nagle informacja o jego legalnej rozbiórce.
Mam nadzieję,że może ktoś z kolegów z Gniezna napisze o co tu chodzi, bo ja nic nie rozumiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Waldi
Gość
|
 |
« Odpowiedz #8 : 15 Lutego 2007, 21:57:53 » |
0
|
Jeszcze w poniedziałek słyszałem od człowieka z Sompolna że brakuje przed Ślesinem 30 metrów dzisiaj mówisz mi że rozbierają. Jak te władze lokalne dogadują się skoro chcą odbudować szlak, a teraz im to rozbierają. Zresztą rozbierać mogą, jeżeli teren kolejki będzie należeć do miasta, bo jak będą chcieli odbudować to i tak odbudują, tylko nie myślą o kosztach, bo to nasza kochana Polska :roll:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Carlos85Gno
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 15 Lutego 2007, 22:14:49 » |
0
|
z tego co dzisiaj uslyszalem w pewnej rozglosni radiowej to gniezno podpisalo umowe (jeszcze nie wiem na jakiej zasadzie) ale podobno kolejka ma byc czesciowo finansowana przez anglikow moze w koncu cos sie ruszy pozdrowionka
|
|
|
Zapisane
|
pomalutku wszystko w Gnieznie sie rozkreca!!!!!Bedzie Dobrze
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #10 : 16 Lutego 2007, 14:16:42 » |
0
|
z tego co dzisiaj uslyszalem w pewnej rozglosni radiowej to gniezno podpisalo umowe Zapewne hodzi o Howarda i The Wolsztyn Experience, bo o kogóż innego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ernie
Młotkowy
 
Długość toru:: 89 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 20 Lutego 2007, 15:34:36 » |
0
|
jedyna nadzieja dla takiego narodu jak polska
|
|
|
Zapisane
|
Małe jest piękne.
|
|
|
Carlos85Gno
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 20 Lutego 2007, 19:58:07 » |
0
|
no niestety tak bywa moze przyjdą kiedys czasy ze Polska sie obudzi i sama bedzie wspierac bardzo i to bardzo zasluzona historie kolejnictwa a nie pozostawi na pastwe losu jak to z niektorymo kolejkami bywa :mrgreen ....mam taka nadzieje ze Tych czasów dozyjemy pozdrowionka :cry:
|
|
|
Zapisane
|
pomalutku wszystko w Gnieznie sie rozkreca!!!!!Bedzie Dobrze
|
|
|
Petrik
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 24 Maja 2007, 23:30:52 » |
0
|
Witam! Nadeszla do mnie wiadomosc iz na poczatku czerwca Osoblaha nareszcie otrzyma wspominanego MBxd2... na razie sytuacja na kolejce prezentuje sie tragicznie, przewoznik (a mianowicie CD) chwilowo (kwestii interpretacji pojecia chwilowo nie zamierzam poruszac z wiadomych wzgledow) nie dysponuje sprawnym taborem - dlatego KKA. Lokomotywy serii 705.9 z 1958 roku powoli koncza swoja ere, jedna jest pozbawiona wozkow, w drugiej silnik ulegl powaznemu zniszczeniu (pozar), co do trzeciej i czwartej - brak informacji. Wszyscy spodziewaja sie ogloszenia przez kraj (kraj - jednostka terytorialna administracji panstwowej i zarowno jednostka terytorialna samorzadu ter., nie bede tutaj podawal polskiego odpowiednika /wojewodztwo/ bo o jakiejs ekwiwalencji trudno tutaj mowic) przetargu na obsluge tej wlasnie linii Tremesna - Osoblaha... Czy Faur zbawi kolejke?
|
|
|
Zapisane
|
www.osoblazsko.comwww.jhmd.czKoleje waskotorowe (publiczne) na terenie Czech i... hermanicka.wz.cz (doczekamy sie polaczenia Frydlant - Bogatynia - Zittau? ;-) )
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #14 : 25 Maja 2007, 11:12:45 » |
0
|
Witajcie .
Petrik , badz tak dobry i sprawdz , kto wygral przetarg na obsluge linii Tremesna - Osoblaha ? Moze to wygrala JHMD i jej MBxd2 bedzie obslugiwal te linie . Oni w 2006 roku modernizowali swojego Faura ! Moze ing.Jan Svatavy bedzie wiedzial cos wiecej???
Pozdrawiam
ok333 :smile:
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #15 : 25 Maja 2007, 11:23:54 » |
0
|
Ernie popelnil byl : Jedyna nadzieja dla takiego narodu jak polska . Ernie narod - to my , Polacy .A nasza Ojczyzna - to Polska , wiec lepiej sie ucz i nie obrazaj nas swoja ciemnota!!! I zmien ten glupawy podpis - 2 slowa i 2 bledy !!! I ucz sie - ucz , bo nauka - to potegi klucz ! :evil: ok333
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Petrik
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 25 Maja 2007, 12:13:38 » |
0
|
Jesli chodzi o przetarg - zaden jeszcze nie zostal ogloszony, wszyscy (a mianowicie SZD - Slezske Zemske Drahy) sie go spodziewaja. SZD to spolka nalezaca do p. Foltyna, wlasciciela (a ja wiem, moze Olpas jest spolka akcyjna :smile: ) Olpas-u Krnov, ktora eksploatuje rumunski parowoz i ciekawy skladzik na tej wlasnie linii. Foltyn chce przejac (czyt. wygrac przetarg) przewozy z rak CD i dlatego sprowadzil z Polski Faura... O ile dobrze wiem, JHMD sie w te sprawy nie miesza, Satava ma cos innego na glowie, m.in. remont odcinka Jindr. Hradec - Nova Bystrice - we wtorek naocznie sprawdzilem stopien zaawansowania prac, nowe torowisko lezy do samego Senotina (od strony Jindr. Hradca). Powodzenia
|
|
|
Zapisane
|
www.osoblazsko.comwww.jhmd.czKoleje waskotorowe (publiczne) na terenie Czech i... hermanicka.wz.cz (doczekamy sie polaczenia Frydlant - Bogatynia - Zittau? ;-) )
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #17 : 25 Maja 2007, 16:06:05 » |
0
|
Kolego , dzieki za wyjasnienie . Ty lepiej znasz czeska rzeczywistosc . SZD ma ,,Osoblaszke'' :wink: pod reka , jak u nas sie mowi . I jak wyczytalem , to stara i doswiadczona firma : :arrow: http://tram.rusign.com/cz/szd.htmDla takiej firmy , to nie szkoda kolejnego Faura z Polski . Pod jednym warunkiem , ze ... przedluza linie z Osoblahy do Raclawic Slaskich :grin: .
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
Petrik
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #18 : 25 Maja 2007, 17:35:17 » |
0
|
No, tutaj to mamy do czynienia raczej z podobienstwem a wrecz zbieznoscia firm dwoch roznych spolek (co nie stanowi klopotu, albowiem spolka o nazwie SZD, o ktorej mowil kol. ok333 byla podmiotem rejestrowanym w czeskim odpowiedniku polskiego Krajowego Rejestru Sadowego przed wojna, natomiast wspolczesna SZD nie jest spadkobierca majatku przedwojennej SZD i smialo moze korzystac z tej nazwy...) Mniejsza z tym, co do planow dotyczacych przedluzenia... jasne, cos takiego istnieje, ja jednak jestem zwolennikiem wznowienia przewozow na trasie Raclawice Sl. - Glubczyce, wersje waskotorowa uwazam za utopijna... spojrzcie na sytuacje w Szklarskiej albo zamieszanie wokol Glucholazow... A jesli cos, to wolalbym linie Osoblaha - Slezske Pavlovice - Prudnik i to z racji rozmiarow miejscowosci docelowej, ktora ma jednak pewien potencjal przewozowy...
|
|
|
Zapisane
|
www.osoblazsko.comwww.jhmd.czKoleje waskotorowe (publiczne) na terenie Czech i... hermanicka.wz.cz (doczekamy sie polaczenia Frydlant - Bogatynia - Zittau? ;-) )
|
|
|
Michał Izydorczak
|
 |
« Odpowiedz #19 : 04 Czerwca 2007, 10:17:38 » |
0
|
Pierwsze SZD eksploatowało słynną sieć tramwajów podmiejskich w okolicy Ostrawy i Bohumina, natomiast nowe SZD to zupełnie inna firma, tworzona przez sympatyków Osoblaszki. JHMD nic nie ma wspólnego z tą inicjatywą. Natomiast warto podkreślić zaangażowanie władz lokalnych w uatrakcyjnienie kolejki do Osoblahy, to w dużej mierze dzięki niemu możemy oglądać dziś Resite pod parą. Chciałoby się, aby także w Polsce samorządowcy tak się angażowali w pomoc kolejkom. pzdr
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|