ronnie861
Młotkowy
 
Długość toru:: 82 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #300 : 24 Listopada 2017, 13:33:19 » |
0
|
Kilka aktualności:
1) Remontowany jest dach nad warsztatem (mam nadzieję, że remont nie będzie miał charakteru wyłącznie doraźnego), 2) Rozpoczęła się renowacja wagonu 3Aw, 3) Na stacji znajduje się kilkaset nowych podkładów zakupionych niedawno.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #302 : 25 Listopada 2017, 20:22:32 » |
+1
|
Szkoda tego. Za kilka lat jak zagospodarują tereny pokopalniane ten tor by się przydał.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #303 : 25 Listopada 2017, 21:07:52 » |
+3
|
Andrzeju, a sprecyzował by Waść do czego by się przydał?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #304 : 27 Listopada 2017, 12:04:51 » |
0
|
To tam jeszcze coś jest? 3 lata temu jechałem autem i toru za Anastazewem nie widziałem. Od wyprutego przejazdu przez drogę wojewódzką począwszy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #305 : 27 Listopada 2017, 16:54:28 » |
+1
|
To tam jeszcze coś jest? Jest, jest, tylko zarośnięte trawą i krzakami, a ten przejazd o którym piszesz oidp jest tylko zaasfaltowany.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #306 : 28 Listopada 2017, 08:51:09 » |
0
|
Przejazd sprawdzałem organoleptycznie, był wypruty i położona nowa nawierzchnia drogowa. Przęsło szyn wyprute z przejazdu leżało obok budynku dworca. Mam gdzieś zdjęcia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #307 : 28 Listopada 2017, 15:18:10 » |
0
|
Przejazd sprawdzałem organoleptycznie, był wypruty i położona nowa nawierzchnia drogowa. A to widocznie się zmieniło od czasu gdy byłem tam ostatni raz, wtedy był jeszcze zaasfaltowany.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #308 : 29 Listopada 2017, 10:15:42 » |
0
|
Ja tam byłem jakoś ze 4 lata temu. Muszę sprawdzić w zdjęciach. Przejazd w Anastazewie był już wtedy zdecydowanie zlikwidowany wraz z demontażem szyn i położeniem nowej podbudowy drogowej. A w miejscu po wylocie torów była bariera energochłonna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #309 : 29 Listopada 2017, 17:17:24 » |
0
|
Ale ta bariera energochłonna stała w środku istniejącego toru, który z całą pewnością nie był rozebrany. Mam na myśli tor znajdujący się na skraju drogi od przejazdu w kierunku Sławoszewka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #310 : 04 Grudnia 2017, 14:59:49 » |
0
|
Przetarg niestety rozstrzygnięty. Tu film z maja tego roku z tego odcinka https://www.youtube.com/watch?v=ZpI6Mf5cizA
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Grabie
Nowicjusz

Długość toru:: 12 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #311 : 06 Grudnia 2017, 10:13:24 » |
0
|
A mogli do Budzisławia tory zostawić i w przyszłości wyremontować  Budzisław to przecież duża miejscowość. Ma nawet jakieś muzeum.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #312 : 06 Grudnia 2017, 10:42:24 » |
+2
|
[...] Ma nawet jakieś muzeum.
I to zdanie jest chyba najlepszym dowodem dlaczego jednak Budzisław nie jest kluczowym celem wycieczek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #313 : 06 Grudnia 2017, 10:56:04 » |
+5
|
Koledzy, płaczecie nad torami donikąd po których od kilkunastu lat nic nie przejechało, a perspektywa że ta kolej dotrze jeszcze kiedykolwiek nad Jezioro Powidzkie gdzie na prawdę jest jakiś potencjał, jest mniej niż mizerna...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #314 : 19 Grudnia 2017, 18:39:23 » |
+6
|
Portal Gniezno24 donosi: Na wąskotorówce nie ma czasu na zimowy sen Na torach bocznych Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej trwają intensywne prace przy jednym z wagonów, który od wielu lat nie opuszczał stacji. Są też inne dobre wiadomości dla miłośników kolei.Mimo niskich temperatur, na GKW cały czas trwają różne działania, związane już nie z samym utrzymaniem istniejącego taboru, ale także wskrzeszeniem do życia pozostałych, zapomnianych od dawna wagonów. Są bowiem takie, które od kilkudziesięciu lat były jedynie przetaczane z toru na tor, nieużytkowane i popadające od lat w dewastację. Dzięki działaniom podjętym przez Starostwo Powiatowe, powoli wszystkie "pokręcone szlaki" gnieźnieńskiej wąskotorówki, robią się coraz bardziej proste. - Obecnie przygotowujemy się do przyszłego roku i mamy nadzieję iż kolejka wówczas wyjedzie na nowe tory. W chwili obecnej trwają przeglądy lokomotyw spalinowych, w których wymieniane są zbiorniki ciśnieniowe, płyny eksploatacyjne i są one przygotowywane do jazdy. W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 kończy się powoli remont wagonu letniego, a także trwa obecnie remont wagonu blaszanego - mówi Krzysztof Modrzejewski ze Starostwa Powiatowego. O ile dotychczasowe wagony można było spokojnie załadować na platformę ciężarówki i przewieźć do warsztatu, o tyle trzeci z obecnie remontowanych poddany został temu zabiegowi na miejscu. Wyprodukowano go w latach 50. w Państwowej Fabryce Wagonów we Wrocławiu. Od lat był zaniedbany, a przez lata wcześniejszej eksploatacji doznał on kilku uszkodzeń: - Dlatego musieliśmy go "rozebrać do zera". Po tym będzie on składany do pierwotnego wyglądu, ale już z nowych części. Jest to wagon o własnym ogrzewaniu, toalecie i zamykanych oknach, także w trakcie zimy będzie można nim także jechać - przyznaje Krzysztof Modrzejewski. Z uwagi na fakt iż remontowany wagon jest wykonany w całości ze stali, poddano go piaskowaniu, dzięki któremu spod kilku warstw farby ukazał się obecny stan jego konstrukcji. Ujawnione ubytki zostaną uzupełnione nowym poszyciem, a całe wnętrze odzyska pierwotny blask. W drugim etapie wykonane zostanie podwozie wagonu, które obecnie znajduje się w dobrym stanie. To nie koniec prac, których nie widać na pierwszy rzut oka: - Trwa również przegląd linii kolejowej, a toromistrzowie przechodzą odcinek w kierunku Witkowa, mierząc rozstaw szyn. Ponadto zakończył się remont dachów na budynku lokomotywowni i warsztatu. Przy okazji warto wspomnieć, że wszystkie wagony oraz lokomotywy, które mają zostać przywrócone do jazdy, miały już badanie osie, tzw. badanie defektoskopowe i wszystkie one przeszły to działanie pozytywne, co dobrze wróży na przyszły rok - dodaje Krzysztof Modrzejewski. Choć wąskotorówka bywa też nazywana "małą kolejką" to powyższe działania pokazują iż pracy jest jeszcze wciąż dużo. Wkrótce na bocznicę ma powrócić ww. wagon "letniak", który obecnie jeszcze przebywa w SOSW nr 2 w Gnieźnie. O tym, jak uczniom wraz z wychowawcami udało się go przywrócić do życia na warsztatach w tej placówce, przekonamy się już wkrótce. Rafał Wichniewicz
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #315 : 15 Lutego 2018, 15:16:11 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #316 : 15 Lutego 2018, 20:00:08 » |
0
|
Od dawna było wiadomo, że ta kolej umarła, toteż dobrze, że udało się uratować chociaż tyle, w obrębie miasta Gniezno, które jest, samo w sobie atrakcją turystyczną. Zyskujemy zatem kolejkę miejsko-turystyczną, na której czasami pojedzie wahadełko z garstką turystów, przypominając jedynie, że kiedyś była to gigantyczna sieć, a ino tyle się ostało. Szkoda, wielka szkoda, że nie ma w Polsce machin finansowania takich linii poza obszarami dużych samorządów, ta trasa do jeziora Powidzkiego była ultra kozacka z potężnym potencjałem, lecz te ostatnie lata, gdy hulała to... Boże, to aż cud, że to tak długo działało. Był w tym pewien urok, ale o tym napiszę innym razem. Bo najpiękniejsze historie to te, gdy wysiadając zostawiasz za sobą nie tylko wagon, ale i historię...
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #317 : 16 Lutego 2018, 00:52:00 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
ronnie861
Młotkowy
 
Długość toru:: 82 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #318 : 02 Marca 2018, 10:51:45 » |
0
|
Postępowanie przetargowe zostało unieważnione z uwagi na brak ofert...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #319 : 17 Marca 2018, 22:18:38 » |
+6
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Marca 2018, 23:51:29 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
|