Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Maj 2017, 02:29:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co z linią Nowy Dwór - Ostaszewo?  (Przeczytany 32065 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1430 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 30 Marzec 2014, 00:53:59 »
+5

Myślę, że po niemal dwuletniej przerwie można powrócić to tego wątku by kontynuować (miejmy nadzieję) relację z przywracania do życia odcinka Tuja - Ostaszewo.

Fotorelacja z dzisiejszych (teraz już wczorajszych) prac:
Słupska Powiatowa Kolej Drezynowa: Śladami Żuławskiej Kolei Dojazdowej



« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2014, 00:57:18 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
bxi
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 11 Maj 2014, 07:53:16 »
+5

Znalezione na fb:

"za Tują w kierunku Lubieszewa"
Zapisane
Zgroza
Mechanik
***
Długość toru:: 269 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 30 Czerwiec 2015, 22:52:50 »
0

Czy w tym roku planuje się jakąś imprezę/przejazdy w kierunku Tui i Lubieszewa poza kursami cmentarnymi w listopadzie?
Zapisane
boris-cz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 02 Lipiec 2015, 22:58:00 »
0

Moźesz się nie doczekać odpowiedzi bo optymistyczna wcale nie będzie.Wystarczy popatrzeć na ofertę przewoźnika,gdzie nawet wzmianki na temat tego odcinka nie ma... Niezdecydowany
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2525 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #64 : 12 Listopad 2015, 21:38:10 »
-1

http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/artykul/nowy-dwor-gd-tory-do-ostaszewa-jednak-do-rozbiorki,3568571,1,artgal,t,id,n,tm.html
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Zgroza
Mechanik
***
Długość toru:: 269 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 13 Listopad 2015, 18:08:47 »
0

Czy jest gdzieś reakcja stowarzyszenia na to wydarzenie?

Smuci mnie to bardzo, oznacza to bowiem, że Żuławska będzie miała mniejsze szanse wyjścia poza narrację "morze + most obrotowy", odbudowana linia do Ostaszewa byłaby świetnym przykładem linii typowo rolniczej...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3396 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #66 : 13 Listopad 2015, 18:31:32 »
+9

Kuźwa, myślałem że na wykładach urządzonych w Piasecznie specjalnie dla Autora powyższego posta o przetrwaniu w rzeczywistej rzeczywistości Kolega uważał. Jednak jak widać tak nie było. Zatem powtarzam:
1. Sens utrzymania mają tylko linie mające naprawdę sens eksploatacyjny*.
2. Rozrzucenie miernych sił na więcej niż można utrzymać skutkować będzie śmiercią całości.
3. Zagospodarowywać należy jedynie niezbędną część materiału z likwidowanych linii, bo zagospodarowanie jest drogie.

A co do deklaracji władz Ostaszewa o odbudowie, to... no właśnie - to jest rzeczywistość: pierdzielenie, mielenie ozorem, składanie obietnic zainwestowania milionów - to nic nie kosztuje. A jak trzeba wydać pieniądze to pojawiają się rzeczywiste koszty, czyli nieubłagana rzeczywistość zwycięża. Tylko chodzi o to aby tę rzeczywistość brać pod uwagę, a nie udawać że jej nie ma, bądź, co gorsze (i co Kolega sugeruje) z nią walczyć, bo taka walka jest z góry skazana na klęskę.

*)sens eksploatacyjny to generowanie potoków podróżnych liczonych w tysiącach, a nie Kolegi Zgrozy który daną kolejkę odwiedzi dwa razy w przeciągu trzech lat. O wizytach Andrzeja2110 nie wspominając.
Zapisane

Jaka by nie była - w Faurze drzemie siła!
Zgroza
Mechanik
***
Długość toru:: 269 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 13 Listopad 2015, 23:07:21 »
+1

Uważał, uważał. Po prostu chciałbym usłyszeć, co o sensie eksploatacyjnym sądzi stowarzyszenie. A żal każdego kilometra nie jest od razu sugestią, że z rzeczywistością należy walczyć.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3396 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #68 : 14 Listopad 2015, 07:53:25 »
+8

chciałbym usłyszeć, co sądzi stowarzyszenie
W porannym moczu czuję, że stowarzyszenie, które żeglując tą swą dziurawą ŻKD walczy heroicznie wiążąc strzępy żagli kolejki sznurkiem i drutem aby jakoś w ogóle płynęła, przy której to walce jednocześnie musi omijać rafy i mielizny samorządowych decydentów, nic nie sądzi. Znaczy może i sądzi, ale zajęte czynnościami nawigacyjno-bosmańskimi o których mowa powyżej, bądź kalkulując że dyplomatyczne niewypowiadanie się jest efektywniejsze od czczego darcia ryja, zwyczajnie nie zamieści oficjalnego stanowiska na tym zacnym.
Ahooj!
Zapisane

Jaka by nie była - w Faurze drzemie siła!
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 290 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 09 Maj 2017, 01:38:09 »
+2

I to by było na tyle Smutny

http://www.strefahistorii.pl/article/4865-juz-koniec-zulawskiej-kolejki-w-ostaszewie

To już koniec żuławskiej kolejki w Ostaszewie


Kilka lat przepychanek pomiędzy powiatem a miłosnikami historii, protesty mieszkańców i zaskakująca decyzja ówczesnego konserwatora. Dziś wiemy na pewno, że żadna kolejka wąskotorowa nie pojedzie już do Ostaszewa w Powiecie Nowodworskim. Właśnie rozpoczął się tam demontaż torów.
 
Bartosz Gondek
 
Powiat Nowodworski rozstrzygnął przetarg na rozebranie i zezłomowanie niemal ośmiu kilometrów torów kolejki wąskotorowej. Według dokumentacji przetargowej, rozbiórka planowana jest na dwa etapy: 1) Ostaszewo (za peronem) - Stawiec (przed przejazdem przez drogę) i  Stawiec (za przejazdem przez drogę) - granica obrębu Lubieszewo i Tuja, oraz fragment przy cmentarzu w Nowym Dworze Gdańskim. Prace rozbiórkowe zakończone mają być w lipcu. Portal www.strefahistorii.pl udokumentował pierwsze wyrywanie torów.


Warto przypomnieć, że zaledwie trzy lata temu - 2014 roku, mieszkańcy Ostaszewa, miłośnicy kolei wąskotorowej i członkowie organizacji pozarządowych sprzątali linię kolei wąskotorowej z Ostaszewa do Nowego Dworu Gdańskiego. Wtedy też, po protestach mieszkańców, udało się wstrzymać rozbiórkę kolejki, ale tylko na chwilę. Rok później konserwator przychylił się do stanowiska starostwa. W miejscu rozebranej linii mają powstać min punkty informacyjne i trasa rowerowa.
Początki linii wąskotorowej na Żuławach sięgają 1886 roku. Pierwszy odcinek kolei wąskotorowej na Żuławach liczył 4,5 km i połączył cukrownię w Nowym Stawie z miejscowością Dębina Południe. Obsługiwaly go jeszcze konie. Sześć lat później cukrownia w Nowym Stawie otrzymała koncesję na budowę kolejki wąskotorowej prowadzonej przez trakcję mechaniczną o rozstawie szyn 750 mm. Dwa lata później, po drugiej stronie Wisły, wybudowano wąskotorową linię Cedry Wielkie – Cukrownia – Pszczółki. W latach 1900 – 1905 połączono linie żuławskie z Malborkiem i Gdańskiem.



Nieistniejący dworzec wąskotorowy w Nowym Dworze Gdańskim
 
Żuławy pokryła gęsta sieć bocznych linii i bocznic, które docierały do prawie wszystkich wsi i majątków, zwłaszcza na południu Żuław. W roku 1920 całkowita długość sieci liczyła już 316 km. Dwadziesiącia lat później już prawie 340km. Demontaż linii następował od lat 50 – tych XX wieku.
Dziś jedynym czynnym reliktem kolejki żuławskiej jest Żuławska  Kolej Dojazdowa, działająca na trasie: Tuja, Mikoszewo, Sztutowo. Więcej o ciągle i oby jak najdłużej działającej, Żuławskiej Kolei Dojazdowej na www.kolejzulawska.pl
Zapisane
Franc Maurer
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 10 Maj 2017, 17:22:46 »
0

To ch....... jeb...............  komu przeszkadzało , miało być dla ludzi , działacze gminni i reszta mieli być dla ludzi  , szczególnie podczas wyborów , widac posłuchali ale ciemnoty.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #71 : 10 Maj 2017, 17:55:37 »
-3

To ch....... jeb...............  komu przeszkadzało , miało być dla ludzi , działacze gminni i reszta mieli być dla ludzi  , szczególnie podczas wyborów , widac posłuchali ale ciemnoty.
J Ę Z Y K !!!
« Ostatnia zmiana: 10 Maj 2017, 18:25:35 wysłane przez Ariel Ciechański » Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1124 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #72 : 10 Maj 2017, 19:46:03 »
+1

Posłuchajcie wypowiedzi pana ptaka...
"nie możemty żyć w rodzaju absurdu że coś co nie funkcjonuje" "nie ma celu bo dzisiaj nikt nie jeżdzi kolejką jako środkiem transportu" itd.
http://m.radiogdansk.pl/wiadomosci/item/60383-to-koniec-kolei-w-ostaszewie-nie-bedzie-juz-kursow-waskotorowki-zdjecia
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Mamut
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 10 Maj 2017, 22:29:40 »
0

"Część torowisk trafi do kolejarzy obsługujących kursującą po mierzei Żuławskiej Kolei Dojazdowej."

Jakieś konkrety? Czy może metr szyny o skrajnym zużyciu i ze trzy łubki?
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 18 Maj 2017, 11:06:53 »
+2

"Część torowisk trafi do kolejarzy obsługujących kursującą po mierzei Żuławskiej Kolei Dojazdowej."

Jakieś konkrety? Czy może metr szyny o skrajnym zużyciu i ze trzy łubki?
Z jednej strony domaga się, aby PLK mogło przekazywać bezpłatnie materiał staroużyteczny, z drugiej strony z rozbiórki na użytek kolejki trafi część.
A jakby był obowiązek, ze materiał z rozbiórki likwidowanych linii ma być w całości przekazany na rzecz podmiotów zajmujących się utrzymaniem linii o charakterze turystycznym, to nagle okazało by się że powiat nowodworski nie miałby kasy na rozbiórkę torów leżących w krzakach.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!