Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 21:42:17 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mocowanie szyny w betonie by Axel  (Przeczytany 15590 razy)
Marcin Przybysz
Gość
« : 21 Maja 2007, 23:16:39 »
0

Sprawcę metody proszę o opis, ja tylko zdjęcia pokażę








mp
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #1 : 21 Maja 2007, 23:39:54 »
0

Jakis czas temu rozgorzała dyskusja w jaki to sposób połączyć szyny z bunkra z szynami na zewnątrz. Niektórzy wyszydzili zaroponowaną przeze mnie metode kotew wklejanych ( http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1203&postdays=0&postorder=asc&start=15  )  , że to niby tylko 600mm a nie cmk "mistrzu" a jednak ....
W beton za pomocą masy żywicznej wkleilem pręty gwintowane M16 (otwory fi 18, masa zywiczna i włożone w to pręty - w dużym uproszczeniu). Za pomocą łap mocujacych firmy SIKLA zamocowaliśmy tor do betonu poprzez podkładki slizgowe wykonane ze zbrojonego tw. sztucznego. Tor trzyma sie niczym w merze warszawskim

Jako ciekawostke dodam, że otwory maja głębokość ok 150 mm. Na głębokości 100mm niemiecki konstruktor zastosował w betonie supergęste zbrojenie przez ktore musielismy sie wraz z Bartkiem z Klanu z uporem maniaka przebijać. Udało sie ... na fotkach tor jeszcze przed końcowym ustawieniem względem toru wychodzącego z bunkra. Teraz nie czuć wogóle styku. Technologia założona na początku sprawdziła sie w praktyce.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #2 : 22 Maja 2007, 06:49:47 »
0

























































.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:44:52 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3 : 22 Maja 2007, 07:00:54 »
0

... no niestety troch tokosztuje. Minimalny koszt jednego zamocowania to około 30-40zł.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #4 : 22 Maja 2007, 08:27:54 »
0

Cytat: "AXEL"
Niektórzy wyszydzili zaroponowaną przeze mnie metode kotew wklejanych, że to niby tylko 600mm a nie cmk "mistrzu" a jednak ....


Cytat: "AXEL"
... no niestety troch tokosztuje. Minimalny koszt jednego zamocowania to około 30-40zł.



No i wlasnie o to tym niektorym pewnie chodzilo... Koszt niewspolmiernie wysoki w stosunku do potrzeb.

BTW ile takich przytwierdzen bedzie wykonane?
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 22 Maja 2007, 08:33:01 »
0

Cytat: "kalito"
BTW ile takich przytwierdzen bedzie wykonane?


Wszystkie przytwierdzenia w liczbie sztuk 12 (6 punktów po 2 kotwy) zostały już wykonane.
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #6 : 22 Maja 2007, 09:23:11 »
0

No to od biedy mozna sie bylo pokusic na te kosmiczna technologie...
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #7 : 22 Maja 2007, 13:37:23 »
0

... niestety w tym przypadku nie było innej mozliwości.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #8 : 22 Maja 2007, 14:39:31 »
0

Była, była, na upartego można było rozwiercić dziury kosztem l2  wierteł i dnia pracy, wstawić drewniane kołki i zabić gwoździe...

Ale niech nam nie umyka jedno - to jest praca w obrębie bunkra, gdzie wszystko jest zrobione z niemiecką wojenną solidnością i precyzją -  nie ma miejsca na żadną prowizorkę.

Bunkier będzie żył - z czasem zostaną uruchomione wszystkie systemy, wentylacja, itp - byłoby wstyd, gdyby system kolejowy okazał się partaniną.

Powiem tak - organizacja Todta by się tego wykonania nie powstydziła  :twisted:
Zapisane
bradko
Nowicjusz
*
Długość toru:: 25 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 22 Maja 2007, 14:58:46 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Powiem tak - organizacja Todta by się tego wykonania nie powstydziła  :twisted:


Jedna rzecz mnie niepokoi - jeżeli, jak na zdjęciach, łapy jednym końcem opierają się wprost na betonie, to to nie zacznie się wykruszać?
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #10 : 22 Maja 2007, 15:15:22 »
0

Na to idzie jeszcze warstwa betonu - na wysokość główki szyny. Nie ma obawy.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #11 : 23 Maja 2007, 12:23:36 »
0

























































.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:44:38 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 23 Maja 2007, 14:40:23 »
0

Cytat: "Phinek"
Widać, że na lewym toku szyn jest poważna przerwa - czy szyna lewa została przed zamocowaniem podcięta do właściwych proporcji?


Lewy tok szynowy został odpowiednio podcięty oraz podszlifowany tak aby nie było problemów z przejeżdżaniem przez złącze. Na chwilę obecną większym problemem są zbyt wąskie rowki w torowisku w bunkrze.
Zapisane

ok333
Dyrektor
*****
Długość toru:: 596 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 23 Maja 2007, 20:03:59 »
0

Panowie moje gratulacje ! Widze ,ze korzystacie z madrosci ludowych powiedzen  :wink: tu z Podhala ... Trzeba sobie radzic - powiedzial baca - zawiazujac buta glisda ..
Axel , kapelusz z piorkiem i parzenice mozesz juz nosic !!!!

Pozdrawiam
Zapisane

Ratujmy Koleje Waskotorowe  !!!
-----------------------------------------------
,, Najlatwiej niszczyc .
   Trudno zachowac to , co warte zachowania.''
Wislawa Szymborska
Phinek
Gość
« Odpowiedz #14 : 24 Maja 2007, 01:19:38 »
0

























































.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:44:31 wysłane przez Phinek » Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #15 : 24 Maja 2007, 09:05:48 »
0

Y-yy, piszesz o innym problemie - drzwi. nie chowające się w ścianie (tak jak chowały się niemieckie oryginalne). To też problem, bo na czas przejazdu trzeba drzwi zamykać, ale może to i dobrze, ze względu na bezpieczeństwo zwiedzających  :wink:
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!