tczewianin
|
 |
« : 26 Maja 2007, 09:15:50 » |
0
|
Będąc przedwczoraj w Nowym Stawie (czwartek) zauważyłem koło stacji na przejeździe, że po torach już nic od bardzo dawna nie jechało. Kiedyś te tory były zarośnięte, ale nie aż tak jak jest teraz. Linia od Nowego Stawu w obie strony wygląda jakby dawno nie była użytkowana. Kto jest teraz właścicielem tej linii? Niedługo te tory mogą zostać "sprywatyzowane"....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mikus
Młotkowy
 
Długość toru:: 100 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 26 Maja 2007, 11:20:59 » |
0
|
W kwietniu pisałeś, że widziałeś tam jakiegoś towarowca to wystarczy... Tam nie jeździ więcej niż 2-3 składy na miesiąc, a tak "częste" uzytkowanie torow nie wyslizga ich żeby było widac ze są uzywane, ani nikt nie będzie kosił trawy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #2 : 26 Maja 2007, 14:36:32 » |
0
|
trochę częściej jednak jeździło coś.... może mi się wydawało.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 29 Maja 2007, 06:39:10 » |
0
|
Wydaje mi się że do NDG to już naprawdę nic nei jeździ, nawet materiały na remont 7 jechały drogami. Co innego Nowy Staw, tutaj ruch był calkiem spory jak na taką linię, zwłaszcza w okresie kampani, jednak teraz mają zamykac cukrownie, więc i linię pewnie utłuką.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #4 : 29 Maja 2007, 16:59:59 » |
0
|
mam nadzieję, że nie zamkną, ale jest to prawdopodobnie kres jakiegokolwiek przemysłu w Nowym Stawie. Na pomorzu zostanie już wtedy tylko Cukrownia Malbork, ale to nie na temat. Też mi się wydaję, że do Nowego Dworu dawno, ale naprawdę dawno nic nie jechało.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #5 : 29 Maja 2007, 19:55:26 » |
0
|
Kto jest teraz właścicielem tej linii? Niedługo te tory mogą zostać "sprywatyzowane".... Jeżeli jeszcze nie jest to za jakiś czas właścicielem zostanie Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze. W każdym razie na pewno na terenie powiatu nowodworskiego. Starostwo jest zainteresowane prócz utrzymywania ruchu towarowego uruchomieniem przewozów pasarzerskich. Na potencjalnego operatora zgłosiły się PTMKŻ i SŻKD. Już to pisałem w innym wątku.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #6 : 30 Maja 2007, 14:36:12 » |
0
|
na operatora linii normalnotorowej do Tczewa, czy przekucie toru do Nowego Stawu i dalej do Kałdowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #7 : 30 Maja 2007, 15:42:59 » |
0
|
Na razie nie łączmy tych dwóch rzeczy. Na potencjalnego operatora Nowy Dwór Gdański - Szymankowo zgłosiły się PTMKŻ i SŻKD natomiast odbudowa wąskotorówki Malbork Kałdowo - Nowy Staw i dodanie trzeciej szyny do normalnego toru do Nowego Dworu to projekt PTMKŻ.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #8 : 30 Maja 2007, 17:45:32 » |
0
|
ja jestem za uruchomieniem linii Nowy Dwór - Szymankowo - Tczew jak najbardziej, pod warunkiem, że w Nowym Stawie będzie jakiś pociąg miał oblot składu :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 30 Maja 2007, 20:28:04 » |
0
|
Tylko przepraszam, kto będzie jeździł z Szymankowa do Nowego Dworu czy Nowego Stawu? Może SA105 by tam mógł się opłacać, nic więcej...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #10 : 31 Maja 2007, 13:45:11 » |
0
|
No po głębszym zastanowieniu uważam, też że powinien jeździć szynobus do Szymankowa z Nowego Dworu i dalej albo do Tczewa, albo do Malborka. Końca trasy w Szymankowie przy co raz mniejszej ilości pociągów osobowych sobie nie wyobrażam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mikus
Młotkowy
 
Długość toru:: 100 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 01 Czerwca 2007, 09:37:54 » |
0
|
A po co tam ma jeździć pociąg osobowy? Tu bardziej chodzi o zachowanie linii, a PKP zlikwidowało połączenia osobowe, ze względu na "wożenie powietrza"...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #12 : 01 Czerwca 2007, 18:06:04 » |
0
|
Wożenie powietrza było z powodu też PKP, a jednak dużo osób dojeżdża z Nowego Dworu do Gdańska, czy Tczewa. Ale z takim podejściem jakie jest to lepiej zlikwidować wszystkie linie "wożące powietrze" na Pomorzu. Najlepiej: Hel-Gdynia, Kościerzyna - Chojnice, Chojnice - Tuchola - Wierzchucin - Laskowice Pom., itp.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukazs
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 01 Czerwca 2007, 21:22:47 » |
0
|
Połączenie z Tczewem ok, ale jeszcze lepiej skomunikowanie w Szymankowie z pociągami z Tczewa i Malborka. Co do połączenia z Gdańskiem - marne... jakby nie patrzec to z NDG do Gdańska jest pół godziny drogi samochodem, pociągiem to ponad półtorej godziny, i to przy wysokiej szlakowej, jakiej tam napewno nie będzie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #14 : 01 Czerwca 2007, 21:45:48 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:44:19 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #15 : 02 Czerwca 2007, 10:19:46 » |
0
|
oczywiście to był cynizm mój, co do tych linii. Jedyną linią kursującą bez sensu wg. mnie jest linia Słupsk - Ustka (2 poc. dziennie), przy prywaciarzach, PKSie, MZK kursujących średnio co 15 minut. Ale to nie jest związane z tym tematem. Dziś postaram się dodać parę zdjęć z wąskotorówki i normalnotorowej kolei w Nowym Stawie, które wczoraj zrobiłem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #16 : 16 Września 2007, 22:16:04 » |
0
|
22 sierpnia powiat Malborski (na którym leży większość linii aż za Nowy Staw) wydał uchwałę w sprawie woli przejęcia tej linii.
Uchwała Nr XII / 122 / 2007 Rady Powiatu w Malborku z dnia 22 sierpnia 2007r. w sprawie woli nieodpłatnego nabycia na własność gruntów, urządzeń i budowli linii nr 256 Szymankowo – Nowy Dwór Gdański w celu dalszego prowadzenia ruchu pociągów Na podstawie art. 12 pkt. 8 lit. a, ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (jedn. tekst Dz.U. Nr 142, poz.1592 z 2001r. z póź. zmianami). Rada Powiatu Malborskiego uchwala co następuje: § 1 Wyraża się wolę nieodpłatnego przejęcia prawa własności części linii kolejowej nr 256 Szymankowo – Nowy Dwór Gdański, połączonej z siecią PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w celu prowadzenia ruchu kolejowego, według następujących zasad: - w granicach administracyjnych Powiatu Malbork przejęcie będzie obejmowało prawa własności drogi szynowej z infrastrukturą kolejową niezbędną do prowadzenia ruchu pociągów oraz innych budynków i budowli wraz z odpowiednim pasem gruntu, - przejęcie linii będzie się odbywało w porozumieniu i współpracy z Powiatem Nowy Dwór Gdański, - Powiaty: Malbork i Nowy Dwór Gdański wspólnie wyłonią podmiot, do pełnienia funkcji zarządcy całej przejętej linii. § 2 Traci moc uchwała nr XLIII/444/2006 Rady Powiatu Malborskiego z dnia 26 stycznia 2006 r. § 3 Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Malborskiego. § 4 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. U z a s a d n i e n i e Proces komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” skutkuje częściowym wyzbywaniem się majątku na rzecz jednostek samorządu terytorialnego. Dlatego nieodpłatne nabycie gruntów, urządzeń i budowli linii normalnotorowej nr 256 Szymankowo – Nowy Dwór Gdański położonych na terenie powiatu malborskiego jest niezbędne. Nadto, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wystąpiły do Ministra Transportu o zgodę na likwidację przedmiotowej linii kolejowej, co oznacza fizyczną jej likwidację w najbliższych latach. Likwidacja tej linii ograniczy rozwój gospodarczy szczególnie miasta Nowy Staw. Nieodpłatne przejmowanie majątku likwidowanego przez PKP na własność stanowi alternatywę, gdyż dobrze zorganizowany transport determinuje rozwój gospodarczy i społeczny. Powyższe jest zasadne tym bardziej, że Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych jest zainteresowane zarządzaniem linią normalnotorową nr 256 Nowy Staw – Nowy Dwór Gdański. Ponadto odcinek linii normalnotorowej 256 Szymankowo – Nowy Dwór Gdański po przystosowaniu w przyszłości do poruszania się po nim pojazdów wąskotorowych (tor trzyszynowy) wykorzystany zostanie w przyszłości do reaktywowania wąskotorowych przewozów pasażerskich w relacji Malbork Kałdowo – Nowy Staw – Nowy Dwór Gdański i dalej do Stegny i Sztutowa. W piśmie z dnia 28.02.2007 r. Polskie Linie Kolejowe S.A. stwierdzają, że uchwała nr XLIII/444/2006 Rady Powiatu Malborskiego z dnia 26 stycznia 2006 r. nie określa precyzyjnie celu przejęcia linii. Z uchwały powinno jednoznacznie wynikać, że linia 256 Szymankowo – Nowy Dwór Gdański przejęta zostanie przez Powiat Malborski w celu kontynuowania jej eksploatacji w dziedzinie transportu kolejowego. Mając powyższe na uwadze podjęcie uchwały w zaproponowanym brzmieniu staje się zasadne.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #17 : 02 Listopada 2007, 15:56:27 » |
0
|
Wydaje się, że sprawa linii nowodworskiej i odbudowy ŻKD w Powiecie Malborskim stanęła w martwym punkcie, czy może się mylę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #18 : 02 Listopada 2007, 18:15:40 » |
0
|
Zapytaj wprost władze PTMKŻ'tu, sprawa kolejki turystycznej na Helu też utknęła...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #19 : 03 Listopada 2007, 11:45:58 » |
0
|
Ale w końcu czy na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański jest prowadzony jakiś ruch towarowy? (Osobiście nie mogę teraz tego sprawdzić, ze względu na brak czasu)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|