Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 11:32:39 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaka przyszłość Ekspresu Ciuchcia Ponidzie  (Przeczytany 16347 razy)
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« : 30 Maj 2007, 10:55:06 »
0

Samorząd województwa zastanawia się nad wyjściem ze spółki, prowadzącej Ciuchcię Ekspres Ponidzie. Ciągłe dopłacanie do kolejki nie podoba się też pozostałym udziałowcom.
17 maja miało się odbyć walne zgromadzenie spółki, ale zabrakło przedstawicieli czterech z siedmiu samorządów, które są jej udziałowcami. Kolejny termin wyznaczono na 13 czerwca. - Chcemy się zastanowić, co dalej z naszymi udziałami, czy nadal dopłacać, czy wycofać się? Potrzeba na to trochę czasu, bo decyzja nie jest łatwa. Nasze wyjście może doprowadzić do tego, że spółka przestanie istnieć - mówi Zdzisław Wrzałka, wicemarszałek województwa.

W ubiegłym roku spółka przyniosła 201 tys. zł strat, które muszą pokryć udziałowcy. Na województwo przypadnie ok. 40 tys. zł, dziewięć tys. zł musi dołożyć gmina Imielno. - Nie jest to może dużo, ale co roku się dokłada. Radni zaczynają się zastanawiać, czy jest sens? - mówi wójt Zygmunt Brzeziński. - Dalibyśmy chętnie pieniądze, ale na rozwój, nie na pokrywanie strat - dodaje Marek Zatorski, wiceburmistrz Pińczowa, który za ubiegły rok musi dopłacić ok. 40 tys. zł.

Pomysłu, jak uczynić z kolejki intratne przedsięwzięcie, na razie nie ma. Prezes spółki Edward Choroszyński, przed dwoma laty liczył, że uda się zarobić na wydzierżawieniu części torowiska pod gazociąg. Na razie nic z tego jednak nie wyszło. - Wszystko idzie pod górkę. Dotacji praktycznie żadnych nie mamy. Jeżeli podniesiemy ceny biletów, to nikt nie przyjdzie. A trzeba dbać o tabor i torowisko. Mam 12. pracowników, nie da się zmniejszyć zatrudnienia, bo staniemy - narzeka Choroszyński. I dodaje, że nie ma nawet kilku tysięcy złotych na porządną ubikację, na stacji w Umianowicach, gdzie odbywają się zabawy dla pasażerów.

Spółka zamierza wystąpić o 5,5 mln. zł dofinansowania ze środków unijnych na poprawę infrastruktury kolejki. Dostanie pieniądze, jeśli zgromadzi 25 proc. własnego wkładu. - Na samorządy trudno liczyć. Wystąpiliśmy o dotację do Ministerstwa Kultury - informuje Choroszyński. Pieniądze są spółce niezbędne, m.in. na modernizację kilkusetmetrowej estakady mostowej nad rozlewiskami Nidy, koło Imielna. Zbudowane głównie z drewna konstrukcje, mogą bowiem zawalić się pod ciężarem lokomotywy i wagonów. - Zwróciłem się do biegłego rzeczoznawcy, by ocenił czy wytrzymają. Inaczej dojdzie do tego, że kolejka sama się zlikwiduje - ostrzega wójt Brzeziński.

13 czerwca udziałowcy będą się zastanawiać nad przekształceniem spółki. - Może lepszym rozwiązaniem byłaby fundacja? Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie służy zdobywaniu pieniędzy - uważa wiceburmistrz Zatorski.

Ciuchcia popularna, ale przynosi straty

Spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa Ciuchcia Ekspres Ponidzie stworzyło w 2002 roku siedem samorządów. Najwięcej udziałów w niej ma gmina Jędrzejów, która przekazała 144,5 tys. zł, a następnie gmina Pińczów (109 tys. zł), samorząd województwa (100 tys. zł), powiaty jędrzejowski i pińczowski (po 50 tys. zł), gminy Imielno i Kije (po 23 tys. zł). W ciągu czterech lat działalności spółka przyniosła ok. 700 tys. zł strat. W ubiegłym roku z wycieczek kolejką skorzystało ponad 15 tys. osób, o trzy tysiące więcej niż w 2005 roku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce

http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4186850.html
Zapisane
Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 30 Maj 2007, 13:56:58 »
0

Cytuj
Mam 12. pracowników, nie da się zmniejszyć zatrudnienia, bo staniemy - narzeka Choroszyński.

13 osób do obsługi 33 km szlaku? Klasyczne "niedasię"...
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 31 Maj 2007, 12:41:19 »
0

Cytat: "Krzysiek"
Cytuj
Mam 12. pracowników, nie da się zmniejszyć zatrudnienia, bo staniemy - narzeka Choroszyński.

13 osób do obsługi 33 km szlaku? Klasyczne "niedasię"...



Witam

Oczywiście, że się da. Można zmniejszyć ilość ludzi do 8. Ale po co. Do 4. Albo inaczej. Jeden stróż i wynajmowanie drużyny od innego operatora. I już.
Chciałbym zwrócić uwagę, że na kolejce faktycznie pracuje:
- 2 mechaników
- 2 pomocników, mechaników warszatu
- 2 toromistrzów zajmujących się przede wszystkim zabezpieczeniem ok. 700 metrów drewnianych mostów i estakad
- 1 mechanik elektrotechnik z uprawnieniami (dawny naczelnik lokomotywowni) od napraw wszystkiego na sieci i alfa i omega rurmuńskich lokomotyw i parowozu
- 2 kierowników pociągów
- 1 pracownik biurowy od wszystkiego (prowadzenia całkowitej dokumentacji i działalności firmy, pełna obsługa zamówień ruchu turystycznego)
- dochodząca księgowa na kawałku etatu (przypominam, że jest to spółka z o.o.)
- kończy pracę osoba na 1/2 etatu, która zajmowała sie marketingiem
- i Szef absolutnie od wszystkiego (od 4 lat nie wykorzystał dnia urlopu)

Oczywiście, są kolejki gdzie pracuje połowa z tej ilości. Jeżdżą. Można. Bywałem tam, rozmawiałem i jest mi żal osób, które tam pracują, a które poza prowadzeniem ruchu nie maja szansy na wiele więcej i z bólem obserwują powolną agonię taboru, szlaków. Wspaniale, jeśli kolejka ma grono entuzjastów, którzy potrafią choćby częściowo załatać te dziury.
Na SwKD cały tabor co roku jest przeglądany, są wykonywane obtoczenia zestawów i pełne rewizje. Wszystkie lokomotywy są sprawne i na bieżąco usuwane są usterki. W pełnej sprawności utrzymywany jest parowóz. Praktycznie co dzień na szlak wyrusza brygada robocza zajmująca sie naprawami toru, estakad nad Nidą lub wycinką drzew i krzaków w pasie kolejowym. W ciągu 4 lat prowadzenia ruchu i setek pociągów zaliczono 1 wykolejenie wózka brankardu na serpentynach. Proszę  to porównać z kolejkami, które pracując przy 5 osobowym zatrudnieniu od dwóch lat nie wymieniły ani jednego podkładu, co najwyżej zakładając ściągi na odcinkach gdzie podkłady pozostały wspomnieniem, a mechanicy wjeżdżają 5 na godz. z duszą na ramieniu. Chciałbym przypomnieć, że na SwKD ruch skończył się w 1993 roku i również wtedy skończyło się normalne utrzymanie szlaków i planowe remonty nawierzchni.
Tak jako ciekawostke dorzucę, że biznes plan dla kolejki przygotowany przez fachowców po jej przejeciu przez samorzady zakładał zatrudnienie ok. 20 osób jako absolutnego minimum zapewniającego bezpieczeństwo prowadzenia ruchu.
Więc zamykając - można i w 4 osoby tylko pytanie, jak długo?

I jszcze zacytowanie mojej odpowiedzi na forum GW http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=60&w=63305027&v=2&s=0

Cóż, działania wielu z samorządowców (nie tylko nie mającyh pojęcia o temacie w którym sie wypowiadają, ale i nie przejawiającyh żadnych chęci, aby ten temat zrozumieć) to cd żenady. Spółke z o.o. jako formę prowadzenia działalności to własnie oni zaproponowali. O fundacji mówi się wiele, bo faktycznie ułatwiłąby pozyskiwanie funduszy. Próby uruchomienia przekształcenia spółki pozostają bez echa. Kwestię postepowania i planowania regionu, który w swoich planach strategicznych ma rozwój turystyki jako kluczowego sektora dla przyszłości regionu, a pozbywa się atrakcji będącej unikatową nie trlko w
skali Polski, ale i Europy pozostawiam bez komentarza. Próby dyskredytowania bezpieczeństwa ruchu na mostach (na bieżąco remontowanych i kontrolowanych) podnoszone przez Pana z Imielna pozostaje ocenić tylko jako V Kolumnę. Państwo z tej gminy mimo wielu zaproszeń do współpracy i jej rozwoju nigdy nie byli tym zainteresowani. Prośby (od lat) o wsparcie kolejki przezdziały marketingu udziałowców to para w gwizdek (jak mozna więc nazwać działania udziałowca, który działa na niekorzyść spółki?). Pomoc w skomplikowanych procedurach unijnych w temacie dotacji to tylko schrypnięte gardło. Dopięcie przez lokalne władze kwestii własności gruntów pokolejowych może doczeka się realizacji w XXII wieku. Oczekiwanie przynoszenia zysków
przez kolejkę jest kolejnym wytrychem. Zadam pytanie - kiedy muzeum Przypkowskich zacznie przynosić dochód ? Nidgy? Więc dlaczego nie dyskutujemy o jego zamknięciu. Zasoby przeniesie się do Kielc, zaś kamienicę w Rynku z dużym zyskiem można sprzedać. Nie podnoszę juz tematu Muzeum w Pińczowie, gdzie głównymi gośćmi sa muchy spacerujące po zakurzonych ekspozycjach nie zmienianych od lat. I na koniec - kolejka ma zajęte wszystie dni na pociągi do końca czerwca i mocno wypełniony lipiec.
Zapisane

Krzysiek
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 31 Maj 2007, 13:11:10 »
0

Miło, że kompleksowo opisałeś sytuację na ŚwKD. Oczywiście nikogo "z rozpędu" nie należy zwalniać. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że liczbę zatrudnianych osób należy odpowiednio wyważyć. Wszak każda kolejna osoba to ogromne koszty w ciągu roku. No i niestety jest problem bo z jednej strony zmniejszenie załogi oznacza znaczne zmniejszenie wydatków, z drugiej strony ruch pociągów na zamówienie jest tak duży, że tych ludzi naprawdę potrzeba, bez nich pociągów będzie mniej a tym samym wpływy będą mniejsze. Liczę na rozsądek i opamiętanie udziałowców. Przykładowe 40.000 nie jest chyba ogromną kwotą...
Zapisane

Pozdrawiam
Krzysiek
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 31 Maj 2007, 16:54:24 »
0

Kwota jest duża dla przeciętnego zjadacza chleba, relatywnie niewielka dla budżetu jednej lub drugiej gminy czy miasta. Tym bardziej, że mamy możliwość porównań wydatków na różne cele realizowanych przez samorządy. Tyle, że myslenie włodarzy zamyka się w perspektywie ich bieżącej oceny mieszkańców i co najwyżej najbliższych wyborów. Tak więc opcja wykonania dodatkowych 100 metrów chodnika wygrywa z utrzymaniem zabytku pod tytułem ciuchcia. Bo dla typowego mieszkańca ciuchcia była od zawsze i jakoś sobie radziła, więc nie potrzebuje żadnych pieniędzy. Najlepiej niech sama o siebie zadba, a jak nie umie to jej problem. Wtórują temu lokalni pismacy jadący na emocjach o darmozjadzie wybierającym pieniadze z naszej kasy. Cóż, trzeba jakoś robić nakład i konkurować z FAKTEM. Całość ostatnich lokalnych artykułów o kolejce opiera się na wytykaniu problemów kolejki, na wybieraniu rzeczy, gdzie coś się nie powiodło zupełnie pomijając codzienną mrówczą pracę i sukcesy. Jeżeli natomiast do regionu przyjeżdżają goscie natychmiast robi się dla nich praejazd kolejką, za który potem nie ma kto zapłacić zresztą.  Przykładem zaś sposobu myślenia nowych władz w Pińczowie (które tradycyjnie zaczęły od totalnego dyskredytowania poprzedników) jest tekst: "Będziemy myśleć o rezygnacji z kolejki, bo na niej pracują ludzie, którzy mieszkają w Jędrzejowie" (ten cytat nie jest żartem). Zresztą cóż się czepiać powiatowych szaraczków, jeśli sam urząd marszałkowski jest na nie i traktuje kolejkę raczej jako swoje latyfundium (czego przykładem próba osadzenia na stanowisku Naczelnika sprawdzonego kolegi pana marszałka, który miał duże doświadczenie w prowadzeniu takiego biznesu- mianowicie w Kasie Chorych).
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 01 Czerwiec 2007, 13:24:49 »
0

Witam

Dalsza ciekawostka - podejście rzekomo turystycznego regionu Pińczów do promocji swoich atrakcji podczas uroczystości 750 lecia lokacji Krakowa
http://www.krakow.pl/miasto/750lat/przyjaciele/?id=06.html

Proszę tu znaleźć choćby słowo o kolejce, unikalnym zabytku techniki promujacym Ponidzie i region świetokrzyski.



PS
Szalenie mi przykro z tytułu problemów Mławy - trzymam za Was kciuki.
Zapisane

badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 01 Czerwiec 2007, 18:37:13 »
0

Cytat:
"Pińczów to miasto z blisko sześćsetletnią historią. Możesz się o tym przekonać, zwiedzając nasze zabytki - kapliczkę św. Anny - symbolu miasta, kościół św. Jana Apostoła i Ewangelisty z dawnym budynkiem klasztornym, klasztor franciszkański z kościołem Nawiedzenia NMP- ważny ośrodek kultu maryjnego w Polsce, pałac Wielopolskich, dawną basztę ogrodową, pozostałości zamku, Drukarnię Ariańską, Starą Synagogę, cmentarz wojenny i inne."

Czyli kolejkę można zaliczyć jako te inne? :Co?: Przecież kolejka odegrała ważną rolę w rozwoju miasta oraz regionu i jest ważnym elementem jego historii. To tak jakby wyrzucić całą dynastię Piastów z historii Polski!!!
Aż nóż się w kieszeni otwiera :mad:  :cry:
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 02 Czerwiec 2007, 10:17:15 »
0

Za przeproszeniem władze Pinczowa mają kolejkę w ......
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 02 Czerwiec 2007, 11:19:39 »
0

http://www.pinczow.com.pl/asp/start.asp?page=pokaz_pytania&tytul=Pytanie%20do%20Burmistrza&strona=1

Odpowiedź Burmistrza na pytanie  w typie "Tak, ma Pan rację, ale nie ma Pan racji".
W całej rozciągłości posiłkowanie się Gazetą Wyborczą. Gość ma pojęcie o socjotechnice – nie odnosi się do zasadniczej treści pytania tylko przedstawia inne fakty osłabiające jego treść. Osłabia również negatywną rolę Pińczowa posiłkując się Kielcami. Ciekawi mnie tylko czy to sam Burmistrz pisze, czy podstawiony urzędnik. W każdym bądź razie jest to osoba o bardzo dużej wiedzy merytorycznej, jak również mająca dostęp do wszelkich informacji.
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 14 Czerwiec 2007, 10:11:17 »
0

"Ciuchcia Ekspress Ponidzie"  powinna dalej funkcjonować uważa wicemarszałkek województwa Zdzisław Warzałka. Wczoraj  udziałowcy spółki Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia Ekspress Ponidzie" po raz kolejny zdecydowali się pokryć jej straty. Spółka zakończyła ubiegły rok ze stratą ponad 200 tysięcy złotych, dług rozłożony został na siedmiu udziałowców, w tym gminy Jędrzejów i Pinczów, oraz samorząd województwa.  
Odnosząc się do zastrezżeń dotyczących stanu kolejki oraz jej promocji w regionie - prezes kolejki -Edward Choroszyński  stwierdził,  że oprócz prac remontowych trakcji nie ma środków  na lepszą promocję czy odnowienie zabytkowych obieków.
W ciągu ostatnich czterech lat firma przyniosła straty w wysokości siedmiuset tysięcy złotych, ale jak powiedział  Zdzisław Wrzałka  - dużym obciążeniem finansowym dla spółki jest przejęta po PKP infrastruktura. Nie wykluczone że część obiektów zostanie wydzierżawiona lub sprzedana.


http://www.radio.kielce.com.pl/index.php?go=3&id_k=4772

na stronie również nagranie dźwiękowe

PS. kursywą oznaczono źle napisane wyrazy - co wykazał Firefox.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 15 Czerwiec 2007, 18:23:36 »
0

Cytat: "emibe"
"Ciuchcia Ekspress Ponidzie"  powinna dalej funkcjonować uważa wicemarszałek województwa Zdzisław Warzałka (prawidłowo Wrzałka).


To m.in. efekt spotkania zarządu kolejki z władzami województwa we wtorek.

Cytuj
Wczoraj  udziałowcy spółki Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa "Ciuchcia Ekspress Ponidzie" po raz kolejny zdecydowali się pokryć jej straty. Spółka zakończyła ubiegły rok ze stratą ponad 200 tysięcy złotych, dług rozłożony został na siedmiu udziałowców, w tym gminy Jędrzejów i Pinczów, oraz samorząd województwa.  
Odnosząc się do zastrzeżeń dotyczących stanu kolejki oraz jej promocji w regionie - prezes kolejki -Edward Choroszyński  stwierdził,  że oprócz prac remontowych trakcji nie ma środków  na lepszą promocję czy odnowienie zabytkowych obiektów.
W ciągu ostatnich czterech lat firma przyniosła straty w wysokości siedmiuset tysięcy złotych, ale jak powiedział  Zdzisław Wrzałka  - dużym obciążeniem finansowym dla spółki jest przejęta po PKP infrastruktura. Nie wykluczone że część obiektów zostanie wydzierżawiona lub sprzedana.


Z jednej strony cieszy zamknięcie przepychanek zwiazanych z finansowaniem kolejki, z drugiej strony w dalszym ciągu stawianie tematu kolejki jako podmiotu gospodarczego zdecydowanie przeznaczonego do wypracowywania zysków powiela schemat zdartej płyty. Od początku istnienia kolejki przekonujemy samorzady, że kolejka w tej formule i otoczeniu spełnia inne cele, a oczekiwanie po niej, że wypracuje zysk operacyjny jest nieporozumieniem i brakiem checi słuchania argumentów (o tym juz zresztą pisałem). Jako ciekawostke podam, że na pytanie dlaczego samorzady zablokowały przygotowaną umowę na wykorzystanie gruntów kolejkowych do przeprowadzenia gazociągu (łącznie z warunkami technicznymi) nie padła żadna odpowiedź. Ta umowa przyniosłaby kolejce 200-300 tys zł rocznie  z tytułu dzierżawy.
Proszę zreszta porównać bilans kolejki w Nałęczowie za zeszły rok, kiedy prowadzony był tylko ruch pasażerski (ilość pasazerokilometrów jast tam wyzsza niz w Jędrzejowie) i ocenić tzw "szansę" na zysk tylko przy przewozach pasażerskich.
Co do dzierżawy gruntów, to proszę zerknąć na teren w Jędrzejowie i jego wykorzystanie pod dzierżawę m.in. garaży. Pomieszczenia w dobrym stanie również są wydzierżawione. Co do dbania o majątek proszę ocenić stan dawnej swietlicy kolejkowej, którą zaczęło remontować miasto Jędrzejów (ta obok parowozowni). Po paru tygodniach robót wszystko zamarło i obiekt od roku straszy.
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 31 Lipiec 2007, 15:29:11 »
0

"Ekspress Ponidzie" ma przejść w ręce prywatnego właściciela
Ciuchcia "Ekspress Ponidzie" ma przejść w ręce prywatnego właściciela - tak zdecydowali udziałowcy spółki zarządzającej teraz kolejką. Spółka od początku istnienia przynosi straty, które rokrocznie pokrywane są przez udziałowców. Zdaniem wicemarszałka województwa- Zdzisława Wrzałki, obecna sytuacja jest patowa. Samorząd województwa jest jednym z udziałowców. Obecnie trwają poszukiwania dzierżawcy. Udziałowcy zdecydowali także, że na miejscu powstanie małe muzeum. Nie ma jeszcze konkretnych warunków dzierżawy, wiadomo jednak, że nowy właściciel będzie musiał zainwestować w remont torów i rozbudowę infrastruktury.

http://www.radio.kielce.com.pl/index.php?go=3&id_k=5729
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 31 Lipiec 2007, 15:41:14 »
0

Cytat: "emibe"
"Ekspress Ponidzie" ma przejść w ręce prywatnego właściciela


Czytaj: Szukamy frajera chętnego wyremontować szlak i dołożyć do działalności.

Smutne to i żenujące, że woj. Świętokrzyskie do swoich atrakcji turystycznych podchodzi od zadu strony i traktuje je w kategoriach zysk/strata. Swoją drogą nie chce mi się wierzyć, że 200 kafelków podzielonych na kilka gmin to aż tak obciążające budżet koszty. Ale cóż, na Dniach Kartofla i Żłopania Piwska można przynajmniej wskoczyć na chwilę na scenę, nachwalić się ludowi co też takiego wielkiego się uczyniło a na kolejce tak się nie da...

Starachowice i Iłża mające mniej atrakcyjną trasę (tak tak panowie, Jędrzejowa żebyśmy sie nie wiem jak napinali nie przebijemy atrakcyjnością) znacznie bardziej są zaangażowane w sprawy kolejki (za co szacun i rispekt jak to się teraz mawia Chichot ) i moim zdaniem zaczynają czuć potencjał jaki w tym tkwi.
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 31 Lipiec 2007, 18:36:10 »
0

Rywalizować to może by i mogły, gdyby odcinki SKW były połączone (+ Wielki Piec) i na SKW byłby parowozik.
Mam nieco mieszane uczucia, bo z jednej strony rzeczywiście stanowisko udziałowców jest odczytywane przez nas jednoznacznie, ale z drugiej strony przecież prywatny inwestor może zrobić więcej (zwłaszcza że zazwyczaj nie jest ograniczony - dosłownie i w przenośni) jak co poniektórzy urzędasy.

Jest tu mowa o dzierżawie. Przecież np. SKPL czy FPKW też na takich zasadach funkcjonują i być może wychodzi im to lepiej niż robiłyby to odpowiednie jednostki samorządowe. Najgorsze w tym może być to, że nie będzie chętnego, albo się znajdzie dopiero jak się spienięży lub rozp..li co nieco.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 31 Lipiec 2007, 18:50:35 »
0

Cytat: "emibe"
Rywalizować to może by i mogły, gdyby odcinki SKW były połączone (+ Wielki Piec) i na SKW byłby parowozik.

<marzenia>Zwiedzanie WP, wyjazd do Iłży i arboretum , zwiedzanie zamku a potem ognisko z kiełbaskami i bigosem w Lipiu do tego cała trasa obsługiwana parnim vlakiem.  :roll: </marzenia>
Cytat: "emibe"

Mam nieco mieszane uczucia, bo z jednej strony rzeczywiście stanowisko udziałowców jest odczytywane przez nas jednoznacznie, ale z drugiej strony przecież prywatny inwestor może zrobić więcej (zwłaszcza że zazwyczaj nie jest ograniczony - dosłownie i w przenośni) jak co poniektórzy urzędasy.

Ograniczony jest owszem i to poważnie, kasą jak narazie nie ma chętnego do pakowania znacznych ilości $$$ w wąskie tory. Twardo na ziemi trzyma nas rachunek ekonomiczny. Cięcie kosztów lub szukanie dochodów.
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 12 Sierpień 2007, 18:51:45 »
0

Nasuwa się pytanie - jaki idiota jest w stanie wpompować swoją kasę w majątek dzierżawionej kolejki?

Ja tu widzę tylko miejsce dla kombinatorów pokroju Jerzego R i Janusza G, którzy rozszabrują majątek kolejki.
Żaden z poważnych operatorów raczej w to nie wejdzie. SKPL nie wejdzie jeżeli nie będzie szansy na ruch towarowy; FPKW i SGKW ma dość swoich kłopotów ze swoimi kolejkami które ciągle wymagają inwestowania, na prawdę nie widzę nikogo poważnego który na takich warunkach mógłby to wziąć, spośród niezależnych operatorów normalnotorowych także.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 14 Sierpień 2007, 20:35:32 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
naprawdę nie widzę nikogo poważnego który na takich warunkach mógłby to wziąć, spośród niezależnych operatorów normalnotorowych także.


Tak, to widzą wszyscy zorientowani w temacie i realiach wąskich torów. Za to nie widzą tego (i chyba nie chcą) urzędnicy szczebla marszałka duzego województwa w centralnej Polsce. Do tej pory nie ma żadnego sygnału, że urzad marszałkowski choćby rozpoczął poszukiwania inwestora, sprawę tak mocno nagłośnioną w prasie (jako ciekawostke podam, że udziałowcy, moze przezornie, nie wyznaczyli zadnego terminu  w jakim ma sie zamknać to poszukiwanie).
I tak przy okazji pan udziałowiec, który oskarżył Naczelnika o nieefektywność i brak umiejętności zarzadzania pomimo upływu ponad miesiąca nie przedstawił żadnych dowodów na poparcie swoich słów.

Smutnym pokłosiem tej sytuacji jest wstrzymanie uruchomienia szlaku do Stawian Pińczowskich. Tym samym planowana przez nas tradycyjna impreza jesienna z pierwszym po 12 latach wjazdem na stacje styczną Stawiany prawdopodobnie nie dojdzie do skutku.
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 27 Sierpień 2007, 19:25:39 »
0

Witam

Zapaliło się małe światełko w tunelu na szlaku do Stawian. Wójt gminy Kije zadeklarował na piśmie wolę uruchomienia tego szlaku. Być może to niewiele na razie, ale to pierwszy dobry sygnał po ostatnich nagonkach.
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 17 Styczeń 2008, 12:28:34 »
0

Na stronie Urzędu Marszałkowskiego:

http://www.sejmik.kielce.pl/index.php?go=3&id_k=5390

pod nr 5.3 (plik xls) jest pozycja nr 47:

Remont i modernizacja zabytkowej infrastruktury Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej
z możliwą kwotą wsparcia z EFRR /zł/: 2 mln zł.
Zapisane
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 17 Marzec 2008, 16:38:33 »
0

Świętokrzyski poseł Henryk Milcarz wystosował do ministra kultury interpelację w sprawie możliwości dofinansowania działalności Kolejki Dojazdowej Express –Ciuchcia - Ponidzie w Jędrzejowie.
Poseł Milcarz zapytał też o szanse objęcia jej patronatem przez ministerstwo kultury.
Wystąpił także do ministra gospodarki z interpelacją w sprawie kolejki. Chodzi o przekazanie majątku PKP spółce, która zarządza ciuchcią .
Bez tego, zdaniem posła, władze spółki mają związane ręce. Nie mogą na przykład starać sie o pieniądze z Unii Europejskiej.
Radny powiatu jędrzejowskiego - Henryk Michałkiewicz - skrytykował z kolei władze spółki za nieudolność .

http://www.radio.kielce.com.pl/index.php?go=3&id_k=12067&bMenu2=1&menu2=0

Pod linkiem są również nagrania.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!