Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:36:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: A w Rogowie wciąż się dzieje...  (Przeczytany 290728 razy)
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #220 : 07 Lipca 2010, 20:16:53 »
0

Na trasie Szydłowiec - Przysucha w miejscowości Chlewiska przy drodze widziałem szyld "huta i odlewnia w Chlewiskach" Prawdopodobnie to odlewnia żelaza. Nie mam pojęcia czy to jeszcze funkcjonuje.

W Chlewiskach owszem jest zakład metalurgiczny z końca XIX wieku. Ale to oddział Muzeum Techniki. Kolega nieźle walnął  

Może naświetlę dokładniej sprawę odlewniczą
Podczas demontażu rogatek z miejsca ich pierwotnego stacjonowania operator koparki bardzo szarpał wyciągając kozły z ziemi (były oczywiście wcześniej odkopane, ale przy delikatności niektórych operatorów to nie ma znaczenia). Konsekwencją szarpania są popękane elementy żeliwne i staliwne (dźwignie, łożyska, obejmy). Ponieważ o takie części nie jest łatwo (muszą być jeszcze wymiarowo dopasowane, były trzy grupy wielkościowe rogatek) zdecydowaliśmy się na odlanie nowych elementów na podstawie zachowanych ale popękanych. Teraz szukamy taniej odlewni która zajmie się taką detaliczną robotą.
Zapisane

Gryzon
Młotkowy
**
Długość toru:: 51 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #221 : 13 Lipca 2010, 15:13:06 »
0

Kiedyś była taka niedroga odlewnia w Radziejowicach - jadąc z Janek w stronę Piotrkowa po prawej stronie. Wszystko trwało w nieskończoność Smutny ale stosunek ceny do jakości był (jak na moje niewykwalifikowane oko) niezły.

Pozdrawiam!
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #222 : 15 Lipca 2010, 17:02:26 »
0

W Rogowie cały czas trwają prace przy remoncie 2WLs40. W trakcie ostatnich prac przygotowywaliśmy lokomotywę do montażu głowic. W tym celu w dalszym ciągu demontowaliśmy różne wystające z  silnika osprzęty i instalacje oraz zdjęliśmy obudowę przedziału silnikowego:


Dzięki temu mieliśmy także możliwość dokładnego umycia całego bloku:


Tymczasem pod wrotami hali czekały już głowice mające zostać zaraz zamontowane:


Przed założeniem uszczelek:


Po oczyszczeniu tłoków ukazały się takie oto napisy:


W pewnym momencie przekroczyliśmy magiczną granice i zaczęliśmy lokomotywkę bardziej już skręcać do kupy Przykręcone już głowice:


Oraz elementy układu rozrządu:


Jeszcze tylko osłona rozrządu i można przygotowywac silnik do malowania:


A oto i efekt malowania:

« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2010, 13:22:55 wysłane przez Ptr » Zapisane

To jest przekaz.
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #223 : 16 Lipca 2010, 18:29:04 »
0

Poza Wls-ką były tez prace na szlaku: http://kolejrogowska.pl/?page_id=2

Położyliśmy nowe płyty na przejazdach w Annosławiu.


S pozdravem Adam
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #224 : 19 Lipca 2010, 00:50:04 »
0

Trochę niusów z "linii frontu"

Wtryskiwacze: Stare wtryskiwacze miały wypracowane końcówki, zaś po rozebraniu okazało się nie wszystkie miały przepisowe D1Z1.042, lecz było tam z grubsza to co p. Henio (albo inny "fachowiec") miał pod ręką. Wtryskiwacze po oczyszczeniu zostały zmontowane z nowymi rozpylaczami i przyszedł czas na ich regulację. Tu pojawił się problem, gdyż okazało się, że nasz przyrząd do badania wtryskiwaczy jest niesprawny... tłok zastał się w cylindrze i trzeba było wszystko zdemontować, przeczyścić, dotrzeć, zmontować = pół dnia w plecy dla 2 osób (smaczku dodaje fakt, iż jakiś cymbał przykręcił urządzenie do stołu wykorzystując śruby zamkowe, co spowodowało popękanie aluminiowej podstawy) . W efekcie przyrząd został naprawiony i wtryskiwacze wyregulowane. Na sam koniec zostały wtryskiwacze zamontowane na silniku i razem z rurka przelewową oraz przewodami wysokiego ciśnienia czerwienią się na bloku.

Malowanie: Jaśniutki szary jest zgodny z tym co się udało ujawnić na bloku.. no i po prostu mi się podoba zaś reszta instalacji będzie czerwona, żółta, zielona, czarna... czyli będzie elegancko... niektóre malatury już zostały wykonane i czekają jedynie na montaż... jest też pewien smaczek... ale jego może pozostawię na "Wieczny Konkurs".

Naprawy awaryjne: Czyli Lydce się klękło... dokładnie przyklęk nastąpił na prawy tył... czyli prawy tylny resor odmówił współpracy i w ramach strajku pękł... Zgodnie z maksymą: Rano diagnoza - w południe robota - pod wieczór próby... Wszystko poszło szybko sprawnie, choć łatwo nie było. Lecz dzięki zaangażowaniu maszynisty Stanisława, Janusza odbywającego praktyki studenckie oraz mojej skromnej osoby, Lydka z miłym brumkotaniem silnika pognała z niedzielnymi wycieczkami.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #225 : 19 Września 2010, 21:25:24 »
0

mała fotorelacja z Rogowa z ostatniego weekendu:
http://kolejrogowska.pl/?page_id=2
PS. w ubiegły weekend miała miejsce kolejna edycja imprezy "Ogórkiem do Rogowa", niestety wszyscy zbyt byliśmy zajęci działaniami organizacyjnymi, stąd brak zdjęć  Smutny Jeśli ktoś mógłby się podzielić bylibyśmy wdzięczni
pozdrawiam M.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #226 : 24 Października 2010, 13:51:30 »
0

Choć może tu na forum mało słychać, w Rogowie cały czas trwają różne prace. Garść zdjęć z ich postępu na naszej stronie w dziale Aktualności:
http://kolejrogowska.pl/?page_id=2
pozdrawiam M.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #227 : 24 Października 2010, 19:19:34 »
0

Dzieje się też w temacie Wls40...


kompletowany jest układ paliwowy.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #228 : 25 Października 2010, 01:39:26 »
0

Brawo Panie Phinek!
Wygląda lepiej niż fabryczne, a zastosowanie machoniu (no właśnie, gdzie? ) poprawia efekt wizualny.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Phinek
Gość
« Odpowiedz #229 : 27 Października 2010, 14:39:40 »
0

I filmik z montażu głowic do silnika...

http://www.youtube.com/user/KolejRogowska?ref=nf#p/a/u/0/K789fUDmA54

jest to poprawiona wersja poprzedniej wersji Chichot
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #230 : 23 Listopada 2010, 14:07:57 »
0

Kolejny "smaczek" aparatury paliwowej... czyli 4,20 PLN przeistoczone w takie ładne cóś:

Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #231 : 23 Listopada 2010, 15:30:06 »
0

Zobaczyć błysk w oku Jacka zakładającego ten "kieliszek" - bezcenne
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #232 : 23 Listopada 2010, 16:16:41 »
0

4,29 powiadasz??? Musze do ciapka kupić taki ładny
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #233 : 04 Grudnia 2010, 19:07:07 »
0

Podpowiadam - Rogoz zna źródełko kieliszków
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #234 : 05 Grudnia 2010, 10:07:07 »
0

"kieliszki" już mamy... teraz szukamy "szklanek" czyli filtra FS04-00.00 ... ma ktoś na zbyciu?

Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #235 : 05 Grudnia 2010, 14:28:23 »
0

Masz namyśli odstojnik od silnika 3P?? Bo foto tak wskazuje. Jeśli pod filtrem to jest coś takiego http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/24162
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #236 : 12 Września 2011, 00:29:27 »
+1

My tu gad-gadu a w Rogowie burza (piaskowa) w Wagonach 3Aw zdziera z nich resztki farby:

Zdarło też i starą papę z dachu na hali i położyło nową


szczegóły i pozostałe aktualności jak zawsze można znaleźć tu:
http://kolejrogowska.pl/?page_id=2
Zapisane

To jest przekaz.
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #237 : 12 Września 2011, 20:52:50 »
0

 Szok Wow! Super! Remont wagonów zaskakująco drobiazgowy. Do ostatniej śrubki! Piękny widok na taki dach 

Szkoda, że do Rogowa tak daleko...
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #238 : 13 Września 2011, 17:04:21 »
0

Ja tylko przypomnę, że wspomagają nas wolontariusze między innymi z Krakowa, Szczecina... więc gdybyś miał kiedyś wolny weekend... Zapraszamy
Gdyby ktoś był zainteresowany wolontariatem lub współpracą i miał jakieś pytania, wątpliwości to zapraszam do kontaktu wolontariat@kolejrogowska.pl
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #239 : 13 Września 2011, 21:39:53 »
0

Najlepiej przyjechać na dłużej - jest gdzie spać, umyć się, przygotować jedzenie. Wtedy przy większej odległości taki wypad bardziej się opłaca
Zapisane

To jest przekaz.
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!