Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Grudzień 2017, 23:20:47 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 16 17 [18]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: A w Rogowie wciąż się dzieje...  (Przeczytany 105044 razy)
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #340 : 26 Maj 2017, 14:42:32 »
+5

Czyli to już ostatnie miesiące żeby sfotografować ostatnią lokomotywę w (nie bójmy się tych słów) unikalnym malowaniu Cukrowni Tuczno? Rozumiem że po remoncie 204 dostanie pospolity zielony kolor?
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
kamlox
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #341 : 26 Maj 2017, 15:32:54 »
0

Niestety...
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 262 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #342 : 26 Maj 2017, 16:26:56 »
+2

Rozumiem że po remoncie 204 dostanie pospolity zielony kolor?
Nie do końca. Przed 1974 r. ta zieleń na Lydkach była dużo ciemniejsza w odcieniu oliwkowym, tak jak wagony osobowe.
Generalnie wynika to z faktu, że Lydka będzie zasadniczo używana do jazd z pociągami osobowymi w malowaniu PKP, po prostu dbamy o spójność odwzorowanych realiów historycznych.

A w kwestii krokodylich łez nad niebieskim malowaniem przypominam, że ta Lydka miała takie malowanie jako jedyna w Cukrowni Tuczno i to dopiero od 2001 r. Wcześniej była pospolicie zielona. Generalnie lista różnych historycznych wzorów malowań lok. Lyd1/Wls150 (zwłaszcza w przemyśle) jest bardzo długa a w sprawie dyskusji o wyższości któregokolwiek z nich polecamy Katedrę Mniemanologii Stosowanej prowadzącej wykłady "O wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia"  Mrugnięcie
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #343 : 26 Maj 2017, 18:38:54 »
+3

Nie są to krokodyle łzy lecz nostalgia za czymś wyróżniało 204 na tle innych pomalowanych w powtarzające się odcienie zielonego. 204 zawsze przykuwała wzrok w terenie czy na zdjęciach tym malowaniem które odróżniało ją od innych, było takim powiewem świeżości. Mimo wszystko rozumiem że spójność malowania wyremontowanego taboru też jest ważna.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1162 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #344 : 26 Maj 2017, 20:16:23 »
+2

Dającym minusy oraz Studentom Katedry Mniemanologii Stosowanej proponuję petycję w sprawie pomalowania wspomnianych lokomotyw na dwa kolory: jeden bok po Tucznowsku a drugi PKPowsku. Wtedy pykasz zdjęcie, obchodzisz z drugiej strony toru i cyk, masz ją w innej epoce.
Idę o zakład że kilka głów pomyśli "to nie jest głupi pomysł" Uśmiech
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1442 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #345 : 26 Maj 2017, 20:42:38 »
+2

Jeden bok i jedno czoło. Epoka zmieni się wraz z kierunkiem jazdy.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1222 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #346 : 26 Maj 2017, 20:50:19 »
+5

Jeśli to jest pospolite malowanie...:

Fot. Johannes Glöckner, Źródło www.eisenbahnstiftung.de

Mi osobiście obecne malowanie kojarzy się z odpustową modernizacją a przede wszystkim ze schyłkiem kolejek na Kujawach. To nie był dobry czas
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" - poziom utrzymania P5
Transit 601 '72 "Leszek (Meszek)" -skreślony ze stanu
Romet 100 '83 "Henio" - oczekuje P5
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #347 : 27 Maj 2017, 02:15:35 »
-2

Czyli to już ostatnie miesiące żeby sfotografować ostatnią lokomotywę w (nie bójmy się tych słów) unikalnym malowaniu Cukrowni Tuczno? Rozumiem że po remoncie 204 dostanie pospolity zielony kolor?
Unikalne malowanie wykonane w unikalnym pseudo zakładzie naprawczym w Żarowie,czyli koszmarnym syfie z zerową jakością i kulturą techniczną przeprowadzanych napraw,no po prostu unikat,na szczęście nie pospolity.
« Ostatnia zmiana: 27 Maj 2017, 02:23:37 wysłane przez Jsz » Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #348 : 27 Maj 2017, 03:45:10 »
+4

Unikalne malowanie wykonane w unikalnym pseudo zakładzie naprawczym w Żarowie,czyli koszmarnym syfie z zerową jakością i kulturą techniczną przeprowadzanych napraw,no po prostu unikat,na szczęście nie pospolity.

Unikalny - Słownik Języka Polskiego
Cytuj
jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny; unikatowy

To malowanie jest unikalne ponieważ spełnia warunki określone w definicji słowa "unikalny", zawartej w słowniku języka polskiego. Żadna inna zachowana lokomotywa nie jest pomalowana identycznie, ani nawet podobnie, na żadnej innej lokomotywie takie malowanie, lub podobne nie powtarza się. Słownik jasno i przejrzyście definiuje że do użycia określenia "unikalny" nie jest potrzebne dokładne, ani pobieżne przeanalizowanie, genezy, jakości lub zamysłu bytu albo przedmiotu w całości, bądź poszczególnych jego cech, odnośnie których chcemy użyć tego określenia. Wystarczą dwa warunki, a w zasadzie jeden - niepowtarzalność. Unikalność tego malowania to fakt, a nie opinia i za bardzo nie ma tu nic co można kwestionować, a że ktoś ma traumatyczne skojarzenia to już raczej jego problem.

Jestem rozczarowany że na tym hermetycznym forum jestem zmuszony tłumaczyć komuś coś tak prostego, odwołując się do tak podstawowej pozycji jak słownik języka polskiego. Zadałem pytanie, dostałem odpowiedź, niestety zamoczoną w nieciekawych domysłach więc zamieściłem wyjaśnienie z jednym bardzo ważnym zdaniem, wręcz kluczowym:
Nie są to krokodyle łzy lecz nostalgia za czymś wyróżniało 204 na tle innych pomalowanych w powtarzające się odcienie zielonego. 204 zawsze przykuwała wzrok w terenie czy na zdjęciach tym malowaniem które odróżniało ją od innych, było takim powiewem świeżości. Mimo wszystko rozumiem że spójność malowania wyremontowanego taboru też jest ważna.

Dla inteligentnej osoby to jest koniec tematu, wszystko wyjaśnione, ale jak widzimy nie koniecznie. Nie minęły dwie godziny a wywiązała się dyskusja filozoficzna na temat słowa "unikalny", pełna pomysłów/żartów które nie mam pojęcia kogo mają/mogłyby bawić. Ktoś wspomniał o minusach, ewentualnych lub nie. Na razie żadnych minusów nie widać, chyba coś tam się tylko wyzerowało więc chyba jest dobrze, chociaż nie wiem, może ktoś ma coś za uszami i w głębi duszy boi się jakiś makabrycznych minusów, ja już w to nie wnikam. Dlaczego za każdym takim przypadkiem musi dochodzić do kipienia fermentu i wylewu nieśmiałych docinek? Wystarczy żeby ktoś użył jednego słowa które innej osobie jest delikatnie nie w smak i od razu musi budzić się ludzkie zwierze wklepujące w klawiaturę wypowiedzi przyprawione nieśmiałą kpiną i docinkami. Zakładając najgorsze, jeśli ktoś napisze że zawsze mogę nie czytać i nie udzielać się na tym forum to ja się wtedy wzruszę że mamy znowu rok 2007 w internecie.

Mam nadzieję że wszystko jest już wyjaśnione i zrozumiałe,wyżej pogrubionym tekstem przedstawiłem moje stanowisko. Po raz kolejny zakładając najgorsze, jeśli dalej ktoś nerwowo wierci się na krześle razem ze swoim ludzkim zwierzęciem, zapewniam dementując wszelkie domysły, że malowanie w kolorze oliwkowym będzie równie unikalne co malowanie w kolorze granatowym. Miło było popatrzeć na burzowy granat poprzecinany słoneczną żółcią, oraz napis "Cukrownia Tuczno" wpisany w łuk, ale wszystko się kiedyś nudzi. Mam nadzieję że nowa malatura zaskoczy nie tylko mnie i wywoła modny i pożądany ostatnio w nowoczesnym marketingu efekt WOW. A jeśli ktoś powie że malowanie oliwkowe gdzieś się już powtarza to cieszmy się chwilą póki ten ktoś tego jeszcze nie powiedział.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #349 : 29 Maj 2017, 00:47:12 »
0

A ja dla przypomnienia chciałbym dodać że w tym roku pięćdziesięciolecie eksploatacji stuknęło również maszynom serii Lxd2, a czterdziestolecie serii Lyd2.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #350 : 29 Maj 2017, 01:00:34 »
+2

Oczywiście, że oliwkowe to pospolite malowanie  Mrugnięcie
Co prawda bez oznaczeń PKP, ale lokomotywa taka jeździ w Rudach już ładnych parę lat  Język






... i również miała wcześniej unikatowe malowanie  Szok:



Chłopaki w Rogowie jak mało kto, pieczołowicie próbują odtworzyć pewną epokę, a lokomotywa w malowaniu przemysłowym ze składem stylizowanym na PKP była by mało estetycznym "Disco Polo" na wąskim torze ...

... prawie jak RETRO i zmodernizowana SM42  Mrugnięcie



Zapisane
majster
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #351 : 29 Maj 2017, 11:57:12 »
+6

O gustach podobno się nie dyskutuje, ale jeśli mogę dodać coś od siebie w tej sprawie to moim zdaniem lokomotywa w malowaniu niebieskim cukrowni Tuczno pasowałaby do wagonów w historycznym malowaniu pekapowskim kursujących w Rogowie jak przysłowiowy "wół do karety", więc nie dziwię się, że ma zostać pomalowana na typowy zielony kolor, zresztą ja osobiście też wolę widywać tabor w malowaniu z lat 80-tych XX wieku lub nawet wcześniejszych, bo wtedy odwiedziłem niemal wszystkie koleje wąskotorowe w Polsce, niektóre po kilka, a nawet kilkanaście razy i zdecydowanie koleje z tego okresu chcę mieć w pamięci (może dlatego, że przypominają mi lata młodości), w latach 90-tych z początku też jeszcze nie było źle, ale później widoczny był już niestety powolny, ale systematyczny regres (likwidacje kolejnych linii, likwidacje torów stacyjnych na jeszcze działających kolejach, sznury wagonów przeznaczonych do kasacji odstawionych na bocznych torach, odstawione lokomotywy dla których nie było już pracy, tego w latach 80-tych nie było, dlatego jestem za zmianą malowania na zielony lub oliwkowy.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 262 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #352 : 04 Lipiec 2017, 11:03:51 »
+4

Uruchamiamy odstawionego od lat Lxd2-264,
krótka relacja z postępu prac:
http://kolejrogowska.pl/?page_id=2
W ramach renowacji zewnętrznej planujemy przywrócić mu malowanie fabryczne opisane szerzej w naszym nowym Biuletynie Historycznym
http://www.fpkw.org/?page_id=1140
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 533 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #353 : 20 Sierpień 2017, 15:29:59 »
0

W następną sobotę kontynujemy prace przy konstrukcji szkieletu budynku który będzie zapleczem gastronomicznym na st. Jeżów. Lubiących pracę w drewnie serdecznie zapraszamy! Tych którzy nie mieli dotychczas okazji do takich prac a chcących się czegoś nowego nauczyć także zapraszamy Uśmiech

http://kolejrogowska.pl/?page_id=2
Zapisane

Strony: 1 ... 16 17 [18]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!