Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« : 02 Września 2007, 20:57:32 » |
0
|
Skoro podróż udokumentowana, to wypada się fotkami podzielić. Lipiec - jeszcze w porcie, spychana w coraz to nowe miejsce. Tory systematycznie wycinane, więc trzeba lokomotywkę czym prędzej zabierać. Dźwig portowy załadował na platformę, na zdjęciu poniżej u kresu kolejowej podróży, Wrocław Sołtysowice. A dokąd? Ekipa DKR/KSK/SBK :wink: A lokomotywka jedzie do Siedlca Trzebnickiego, by w błyskach nadciągającej burzy usadowić się na swoich nowych torach. Następnego dnia nadjechał pociąg ratunkowy i ruszyliśmy w kierunku Trzebnicy, mijając po drodze relikty epoki pary (a może niebawem trzeba będzie odbudować to ramię ?) Tutaj już na miejscu I na koniec W październiku, mam nadzieję, kolejna edycja fotek, z uroczystego uruchomienia maszyny 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
CenTraX
Czytelnik
Długość toru:: 4 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 06 Września 2007, 12:23:20 » |
0
|
Przepraszam za offtopic ale patrząc na LSke przypomniało mi się jak to będąc maluchem (mając 5-6 lat) miałem zabawkę z torami i napędzaną silniczkiem - była to właśnie imitacja LS60  chyba ? Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #2 : 06 Września 2007, 19:11:24 » |
0
|
W październiku, mam nadzieję, kolejna edycja fotek, z uroczystego uruchomienia maszyny  A co tej laluni dolega?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 06 Września 2007, 19:48:57 » |
0
|
Dolegliwość Wls'ek: silnik. Rok bez nakrycia wydechu Prognozy? Wersja optymistyczna - "przetrze" się, wersja pesymistyczna - tłoki i tuleje do wymiany. "Na popych" nie udało się uruchomić, rozrusznikiem w tym stanie nie ryzykowałem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW

Długość toru:: 298 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 06 Września 2007, 20:06:03 » |
0
|
Nie wiem jak to jest z odpalaniem loków na popych. Nam kiedyś dupek pod nastawną zgasł i w 10 spychaliśmy go do szopy. A tam jest spad, rozpędził się ładnie ale odpalić nie chciał na żadny biegu :neutral:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #5 : 07 Września 2007, 08:41:53 » |
0
|
Generalnie diesla na popych odpalić trudniej niż benzyniaka, chociaż własnoocznie widziałem, ze odpalenie jednej lokomotywy drugą jest możliwe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #6 : 07 Września 2007, 09:36:22 » |
0
|
"Na popych" nie udało się uruchomić, rozrusznikiem w tym stanie nie ryzykowałem. Skoro ruszyłeś już tłoki i wał korbowy, to jakie masz opory przed użycie rozrusznika ?? Może na tzw. osiołka odpali (Piottrze, przypomnij metodę) ??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #7 : 07 Września 2007, 09:45:55 » |
0
|
No sęk w tym, że nie ruszyłem tłoków - próbowaliśmy na popych, aby rozruszać, ale nic, twardo. Można było na ryzyko rozrusznikiem, ale pewnie skończyłoby się połamaniem zębatki.Zalane naftą, czekamy....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #8 : 07 Września 2007, 13:03:07 » |
0
|
No sęk w tym, że nie ruszyłem tłoków - próbowaliśmy na popych, aby rozruszać, ale nic, twardo. No to chyba będzie rozbieranie głowicy i szlif. A tak btw to ktoś wie, jaka jest możliwość zastosowania współczesnych silników diesla nowoczesnej konstrukcji w małych lokomotywach? A metoda "na osiołka" jest taka: Kiedy osioł z wózkiem stanie na środku skrzyżowania i zaprze się tak, że nie sposób go ruszyć, bierze się gazetę, zwija w tutkę, wkłada osłu w zadek i drugi koniec podpala. W przypadku lokomotywy należy wziąć gazetę, zamoczyć ja odrobinę w ropie, zwinąć w tutkę, włożyć do wlotu powietrza i podpalić. Wtedy do silnika dostaje się gorące powietrze, które ułatwia rozruch zimnego silnika. ZTCP metoda ta była stosowana tylko doraźnie, zimą przy ogromnych mrozach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #9 : 07 Września 2007, 13:27:06 » |
0
|
No sęk w tym, że nie ruszyłem tłoków - próbowaliśmy na popych, aby rozruszać, ale nic, twardo. Można było na ryzyko rozrusznikiem, ale pewnie skończyłoby się połamaniem zębatki.Zalane naftą, czekamy.... U nas nim WM5 raczyła odpalić to z dobre 2 h ją tam i na zad ciągaliśmy.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 07 Września 2007, 20:27:31 » |
0
|
dobre 2 h Ale Ls'ka ciągana była w celu ruszenia tłokami - i to się nie udało. Odpali czy nie odpali to już inna bajka. Jak będzie kompresja to cudów nie ma i musi odpalić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
paliwo
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 18 Września 2007, 16:29:37 » |
0
|
Marcinie mam pytanie a odpowietrzyliście pompę paliwową?? U nas w pleszewie przy Lidkach jeżeli nie chciały odpalić a było w baku paliwa odpowietrzaliśmy pompę paliwową i lidka od razu odpalała
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin Przybysz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 18 Września 2007, 17:06:30 » |
0
|
Paliwo: TŁOKI są zapieczone. W tym stanie pompa to sprawa drugorzędna, żeby ruszyła pompa, musimy ruszyć tłokami...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #13 : 26 Grudnia 2010, 20:21:06 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2010, 19:05:49 wysłane przez Leśny Dziadek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #14 : 28 Grudnia 2010, 20:45:10 » |
0
|
I co, czynna lokomotywka, a ni ma torów?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #15 : 28 Grudnia 2010, 22:26:48 » |
0
|
mają chyba 60 metrów - nie monitoruję sprawy, ale miała stać na takim super testowym odcinku, sprezentowanym Politechnice przez Bombardiera - trza by w sieci poszukać
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #16 : 29 Grudnia 2010, 09:49:40 » |
0
|
Lokomotywka stoi w tym miejscu: http://www.zumi.pl/,katowice,,19.03292405,50.2559364,2,1b,namapie.html?cId=&sId=&moreCities=Zaś super odcinek Bombardiera znajduje się obok: http://www.zumi.pl/,katowice,,19.03428995,50.2555524,2,1b,namapie.html?cId=&sId=&moreCities=I jak widać teren ten jest zabudowany ze wszystkich stron, więc wstawienie tam lokomotywki było by co najmniej trudne do realizacji. Były też inne plany co do stacjonowania tejże, ale na razie spełzły na niczym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|