Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 09:05:39 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dobry początek  (Przeczytany 74054 razy)
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 30 Listopad 2004, 12:19:42 »
0

A ja znowu jak grochem o ścianę:
Poczta elektroniczna w naszym pięknym kraju nie jest forma przekazu głosu społecznego akceptowana przez urzędy!
Najlepiej napisac list na papierze, zakończyć go magiczną formułką "proszę o udzielenie odpowiedzi w terminie okreslonym paragrafem n kodeksu postępowania cywilnego" i jeszcze najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Urzędy nie dorosły jeszcze do poczty elektronicznej.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #41 : 30 Listopad 2004, 15:30:49 »
0

Chodzi mi tylko o zrobienie szumu wokół sprawy, a poczta elektroniczna jest tania i w miarę skuteczna do takiego celu. Doskonale wiem że jeśli chodzi o inne sprawy to list zwykły jest nie zastąpiony...
Zapisane

Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #42 : 30 Listopad 2004, 19:19:45 »
0

Wszystkich chętnych zapraszam do wysyłania mailów i listów faxów itp. do niżej wymienionych instytucji w sprawie zablokowania działania mającego na celu likwidacje normalnotorowej linii Grodzisk Wlkp. – Opalenica jak i linii wąskotorowej Opalenica Trzcianka Zachodnia. (celem poszerzenia drogi!!) jako alternatywę dla linii można powołać się na kolej drezynową i WTSK działające na linii Grodzisk – Kościan, zachęcam również do własnego argumentowania w tej sprawie! Każdy głos się liczy. Z góry dziękuje za popercie. WTSK również w tej sprawie ostro działa. Oto adresy!

Starostwo Powiatowe w Grodzisku Wlkp.
ul. Żwirki i Wigury 1
62-065 Grodzisk Wlkp.
tel. (0-61) 44 45 177
starostwo@pgw.pl

Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu
ul.Poznańska 33
64-300 Nowy Tomyśl
tel. (0-61) 44 26 700; fax. (0-61) 44 23 589
nowytomysl@home.pl  

PLK Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu
Dyrektor
Łucjan Rajewski
al. Niepodległości 8,
61-875 Poznań
tel.: (061) 86-31-300
fax: (061) 86-31-796
iz.poznan@pkp.com.pl

PLK Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze
Dyrektor
Waldemar Osypiński
ul. Traugutta 10,
65-025 Zielona Góra
tel.: (068) 32-89-300
fax: (068) 32-89-527
adres e-mail: iztgw@poczta.fm

Pozdrawiam Mikołaj całe WTSK
Zapisane

taunus
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #43 : 30 Listopad 2004, 22:15:17 »
0

Czy linia waskotorwa nie jest wpisana do rejestru zabytków? I nie grozi jej fizyczne zniszczenie? Tego wlasnie nie rozumiem. Chyba jest zabytkiem?
Zapisane
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #44 : 30 Listopad 2004, 23:15:07 »
0

Cytat: "taunus"
Czy linia waskotorwa nie jest wpisana do rejestru zabytków? I nie grozi jej fizyczne zniszczenie? Tego wlasnie nie rozumiem. Chyba jest zabytkiem?


Niestety linia nie jest już zabytkiem od około ładnych 5 lat!! Zawdzięcza to między innymi PKP i innym lokalnym „działaczom”. Sprawa nie do końca jest wyjaśniona! W dziwnych okolicznościach nagle kolejka została wykreślona z rejestru zabytków i nikt o tym głośno nie mówił i nie protestował. Szkoda bo gdyby wówczas coś się wokół tej sprawy zaczęło robić to dziś mieli byśmy całkiem inną sytuacje na tej kolejce, no i przede wszystkim „autostrada” byłaby zmuszona wybudować wiadukt kolejowy... a nie rozebrać 1 km torów.
Zapisane

Kristofor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 02 Grudzień 2004, 09:52:31 »
0

Generalnie zgadzam się z opinią, że wniosek na papierze jest w Polsce traktowany inaczej. Uściślam również - termin 30 dni na udzielenie odpowiedzi jest uregulowany w kodeksie postępowania administracyjnego.
Każdy wniosek w formie papierowje jest rejestrowany przez tzw. biuro poadwcze, które wpisuje go do specjalnej księgi, i od tej daty jego los jest w taki czy inny sposób kontrolowany. Wniosek elektoroniczny po prostu wpływa na skrzynkę, często jedyny komp. w sieci jest u kierownika jednostki administracji, który nie ma czasu.... generalnie z nieofijalnych źródeł dowiedziałem się o swoistej gradacji wniosków:
1. Pismo wniesione osobiście i pocztą,'
2. Fax,
3. E-mail

Nie jest to ścisła zasada, ale zawsze warto mieć to na uwadze, próbując coś załatwić, gdyż mniej grochu na 1 m.kw. ściany potrzeba....
Zapisane

Kristofor
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #46 : 02 Grudzień 2004, 10:24:52 »
0

Ja bym postulował wniosek siłowy... papierem można tyłek wytrzeć...
Zapisane
jaros
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 02 Marzec 2005, 16:45:36 »
0

Widzę że temat stanął, spróbuję go ożywić. Jako że od zawsze interesuje się kolejkami, ostatnio zwróciłem szcególną uwagę na wąskotorówki, a bardzo szcególną uwagę zwróciłęm na wąskotorówki w moim regionie to mam do Ciebie Mikołaju kilka pytań (jeżeli jeszce tu zaglądasz). Może zacznę od tego że bardzo się zdziwiłem, kiedy napisałeś kilka postów wyżej, że odcinki od Trzcianki do Dusznik i Lwówka istnieją bo na mapach, do których mam dostęp są one opisane jako "linia rozebrana". Tylko odcinek Opalenica Trzcianka jest opisany jako "linia nieczynna". Widocznie autorzy tych map się pomylili. A wracając do pytań to brzmią one nastepująco:
Czy potrzebujecie koncesji na przewozy?
Czy przewozy będą działać pod egidą stowarzyszenia o którym wspominałeś na początku?
Czy istnieje w Trzciance jakaś szopa, gdzie będzie można garażować drezyny?
To by było na tyle.
EDIT: Choc może jeszce nie wszystko
Co sie stało z odcinkami Śliwno - Turowo (odgałęzienie od linii Trzcianka - Duszniki), Rudniki Dwór - Sędziny?
Pozdrwawiam
Jaros
Zapisane
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #48 : 13 Kwiecień 2005, 22:36:11 »
0

Witam serdecznie
Od czasu do czasu zaglądam na forum :wink:
Co do linii to po dokonaniu obchodu odcinka Trzcianka – Duszniki (8.04.2005) stwierdziłem brak ubytków, linia kompletna, zarośnięcie torowiska w 20 %, a co do odpowiedzi na pytana to prosze bardzo:
Czy potrzebujecie koncesji na przewozy?

Na razie nie bo na drezyny nie jest to jeszcze wymagane, a w przyszłości to się okaże...

Czy przewozy będą działać pod egidą stowarzyszenia o którym wspominałeś na początku?

Będziemy działać jako istniejące już od dawna Towarzystwo Kolei Wąskotorowej, we współpracy z Towarzystwem Poznania Miejsc „Fyrtel” dawnym (WTSK) oraz Grodziską Koleją Drezynową.

Czy istnieje w Trzciance jakaś szopa, gdzie będzie można garażować drezyny?

Jest planowane wybudowanie na stacji w Trzciance drewnianej wiaty do przechowywania drezyn. Na razie jednak nasze pojazdy będą chowane w garażach szkoły rolniczej w Trzciance. Może kiedyś doczekamy się „lokomotywowni” w Lwówku..

Odcinek Śliwno - Turowo (odgałęzienie od linii Trzcianka - Duszniki) został rozebrany dokładnie nie wiem kiedy ale około lat 70 tak samo jak odcinek Rudniki Dwór – Sędziny. Dokładnie to sprawdzę i napisze by nie było nieporozumień.., a na razie zachęcam do obejrzenia zdjęcia „fabrycznego” pierwszej drezyny wąskotorowej w XXI wieku mającej po wszech czasy służyć na szlakach dawnej Opalenickiej KD.

http://members.lycos.co.uk/i105n2k/album_pic.php?pic_id=442

Pozdrwawiam
Mikołaj
Zapisane

jaros
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 18 Kwiecień 2005, 20:27:44 »
0

Dzięki za odpowiedzi, ale zadam jeszcze jedno pytanko :
Planujecie uruchomić jakąś stronkę internetową o Opalenickiej KD?

Pozdrawiam
jaros
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #50 : 18 Kwiecień 2005, 23:06:44 »
0

witam:)
zajebista drezyna Chichot  Brawa dla wykonawców !:)
Nie macie w nadmiarze osi lub jakiejs zniszczonej drezyny :?:
POZDRAWIAM !!!
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #51 : 19 Kwiecień 2005, 10:57:11 »
0

Powinniście uruchomić seryjną produkcje takich drezyn. Kurde zarąbista.
Zapisane
Mikołaj
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #52 : 20 Kwiecień 2005, 00:01:52 »
0

Ta drezyna to była nasza pierwsza własna konstrukcja, po pierwszych dniach intensywnej jazdy i testów muszę z duma stwierdzić, iż spisała się na medal. Bez najmniejszej awarii przewiozła w ciągu dwóch dni co najmniej 400 osób. Co do strony internetowej o Opalenickiej KD to myślę już od 2 lat, szczerze mówiąc zrobił bym ją od razu ale niestety nie umiem. Nadmienię jeszcze, że w poniedziałek 18 kwietnia 2005 r odbyło się w Trzciance spotkanie poświęcone przyszłości Opalenickiej KD. W skrócie jest dobrze... przyszłość nie jest tak szara jak rzeczywistość. Planowane stworzenie Wielkopolskiego Turystycznego Szlaku Kolejowego ciągnącego się od Miejskiej Górki przez Krobie, Gostyń, Kościan, Grodzisk Wlkp., Opalenice, aż do Dusznik i Lwówka. Plan wspaniały co do jego wykonalności i efektów będę informował na bieżąco.
http://members.lycos.co.uk/i105n2k/album_pic.php?pic_id=446
Pozdrawiam Mikołaj
Zapisane

kerberos
Czytelnik

Długość toru:: 8 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #53 : 21 Kwiecień 2005, 18:47:07 »
0

Cytat: "Mikołaj"
Ta drezyna to była nasza pierwsza własna konstrukcja, po pierwszych dniach intensywnej jazdy i testów muszę z duma stwierdzić, iż spisała się na medal. Bez najmniejszej awarii przewiozła w ciągu dwóch dni co najmniej 400 osób.


Dla chcacych zobaczyć wiecej co działo się w Trzciance zapraszam na relacje na stronie GKD http://www.drezyny.kolej.one.pl
Zapisane

Jarosław Woźny
Grodziska Kolej Drezynowa
http://www.drezyny.kolej.one.pl
taboret1
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #54 : 16 Maj 2005, 10:16:52 »
0

Witam!

No jak pięknie... Ja byłem przekonany ze tej koleji nikt nie ruszy. Powoli załowałem ze mieszkam tak daleko Starachowic, chociaz inna waskotorowke mam pod nosem.. Interesuje się tym dośc długo i chętnie pomogę przy doprowadzaniu tej kolejki do jakiegoś stanu!!

Korzystajac wczoraj z wolnego czasu wziałem motorower i udałem się po części zwiedzic to, co tam jest. W Opalenicy nie jest  najgorzej, szkoda ze po przebudowie dworca tory waskotorowe prowadzace na peron zostały zakończone płotem :/ (podobnie jak linia normalnotorowa z Kościana..) Te 2 wagony towarowe (ostatni rewizja rok 1977?), chyba ich nikt nie ruszy... chociaz moze? jakieś letniaki z tego uda się zrobic? Tory faktycznie w wyjatkowo dobrym stanie w porównaniu do Śmigla.. Szkoda ze PKP odwaliło taka trzodę z ta autostrada. Linia biegnaca wzdłuz drogi nagle kończy się w miejscu, gdzie zaczyna się wiadukt dla jezdni... W ten sposób utraciliście ( mam nadzieję ze niedługo "utraciliśmy" ) kawał niezłej linii i lokomotywowni...
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #55 : 20 Grudzień 2005, 20:56:29 »
0

Naprawdę z wagonów są tylko dwie platformy i bramnkard? Jakbyłem w 2000 roku to pamiętam, że stało tam ich więcej. Pamiętam, że była np. dwuosiowa węglarka, transporter zresztą zaraz poszukam po zdjęciach. Gdzie trafiła reszta?
Zapisane

.
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #56 : 20 Grudzień 2005, 22:23:51 »
0

Coś trafiło do NDG o le pamiętam
Zapisane
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #57 : 20 Grudzień 2005, 22:55:24 »
0

Faury i napewno jedna platforma. Może jeszcze transporter, brankardy ale w 2000 były jeszcze inne wagony którym w Nowym Dworze nie ma.
Zapisane

.
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #58 : 21 Grudzień 2005, 07:42:49 »
0

Do Środy Wlkp chyba też coś
Zapisane
krzysiek20
Gość
« Odpowiedz #59 : 21 Grudzień 2005, 08:50:05 »
0

przywiązać do torów i przejechać lxd?
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!