Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #40 : 30 Listopad 2004, 12:19:42 » |
0
|
A ja znowu jak grochem o ścianę: Poczta elektroniczna w naszym pięknym kraju nie jest forma przekazu głosu społecznego akceptowana przez urzędy! Najlepiej napisac list na papierze, zakończyć go magiczną formułką "proszę o udzielenie odpowiedzi w terminie okreslonym paragrafem n kodeksu postępowania cywilnego" i jeszcze najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Urzędy nie dorosły jeszcze do poczty elektronicznej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #41 : 30 Listopad 2004, 15:30:49 » |
0
|
Chodzi mi tylko o zrobienie szumu wokół sprawy, a poczta elektroniczna jest tania i w miarę skuteczna do takiego celu. Doskonale wiem że jeśli chodzi o inne sprawy to list zwykły jest nie zastąpiony...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #42 : 30 Listopad 2004, 19:19:45 » |
0
|
Wszystkich chętnych zapraszam do wysyłania mailów i listów faxów itp. do niżej wymienionych instytucji w sprawie zablokowania działania mającego na celu likwidacje normalnotorowej linii Grodzisk Wlkp. – Opalenica jak i linii wąskotorowej Opalenica Trzcianka Zachodnia. (celem poszerzenia drogi!!) jako alternatywę dla linii można powołać się na kolej drezynową i WTSK działające na linii Grodzisk – Kościan, zachęcam również do własnego argumentowania w tej sprawie! Każdy głos się liczy. Z góry dziękuje za popercie. WTSK również w tej sprawie ostro działa. Oto adresy! Starostwo Powiatowe w Grodzisku Wlkp. ul. Żwirki i Wigury 1 62-065 Grodzisk Wlkp. tel. (0-61) 44 45 177 starostwo@pgw.plStarostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu ul.Poznańska 33 64-300 Nowy Tomyśl tel. (0-61) 44 26 700; fax. (0-61) 44 23 589 nowytomysl@home.pl PLK Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu Dyrektor Łucjan Rajewski al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań tel.: (061) 86-31-300 fax: (061) 86-31-796 iz.poznan@pkp.com.plPLK Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze Dyrektor Waldemar Osypiński ul. Traugutta 10, 65-025 Zielona Góra tel.: (068) 32-89-300 fax: (068) 32-89-527 adres e-mail: iztgw@poczta.fmPozdrawiam Mikołaj całe WTSK
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
taunus
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #43 : 30 Listopad 2004, 22:15:17 » |
0
|
Czy linia waskotorwa nie jest wpisana do rejestru zabytków? I nie grozi jej fizyczne zniszczenie? Tego wlasnie nie rozumiem. Chyba jest zabytkiem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #44 : 30 Listopad 2004, 23:15:07 » |
0
|
Czy linia waskotorwa nie jest wpisana do rejestru zabytków? I nie grozi jej fizyczne zniszczenie? Tego wlasnie nie rozumiem. Chyba jest zabytkiem? Niestety linia nie jest już zabytkiem od około ładnych 5 lat!! Zawdzięcza to między innymi PKP i innym lokalnym „działaczom”. Sprawa nie do końca jest wyjaśniona! W dziwnych okolicznościach nagle kolejka została wykreślona z rejestru zabytków i nikt o tym głośno nie mówił i nie protestował. Szkoda bo gdyby wówczas coś się wokół tej sprawy zaczęło robić to dziś mieli byśmy całkiem inną sytuacje na tej kolejce, no i przede wszystkim „autostrada” byłaby zmuszona wybudować wiadukt kolejowy... a nie rozebrać 1 km torów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kristofor
Nowicjusz
Długość toru:: 33 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #45 : 02 Grudzień 2004, 09:52:31 » |
0
|
Generalnie zgadzam się z opinią, że wniosek na papierze jest w Polsce traktowany inaczej. Uściślam również - termin 30 dni na udzielenie odpowiedzi jest uregulowany w kodeksie postępowania administracyjnego. Każdy wniosek w formie papierowje jest rejestrowany przez tzw. biuro poadwcze, które wpisuje go do specjalnej księgi, i od tej daty jego los jest w taki czy inny sposób kontrolowany. Wniosek elektoroniczny po prostu wpływa na skrzynkę, często jedyny komp. w sieci jest u kierownika jednostki administracji, który nie ma czasu.... generalnie z nieofijalnych źródeł dowiedziałem się o swoistej gradacji wniosków: 1. Pismo wniesione osobiście i pocztą,' 2. Fax, 3. E-mail Nie jest to ścisła zasada, ale zawsze warto mieć to na uwadze, próbując coś załatwić, gdyż mniej grochu na 1 m.kw. ściany potrzeba....
|
|
|
Zapisane
|
Kristofor
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
|
« Odpowiedz #46 : 02 Grudzień 2004, 10:24:52 » |
0
|
Ja bym postulował wniosek siłowy... papierem można tyłek wytrzeć...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
jaros
Nowicjusz
Długość toru:: 36 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #47 : 02 Marzec 2005, 16:45:36 » |
0
|
Widzę że temat stanął, spróbuję go ożywić. Jako że od zawsze interesuje się kolejkami, ostatnio zwróciłem szcególną uwagę na wąskotorówki, a bardzo szcególną uwagę zwróciłęm na wąskotorówki w moim regionie to mam do Ciebie Mikołaju kilka pytań (jeżeli jeszce tu zaglądasz). Może zacznę od tego że bardzo się zdziwiłem, kiedy napisałeś kilka postów wyżej, że odcinki od Trzcianki do Dusznik i Lwówka istnieją bo na mapach, do których mam dostęp są one opisane jako "linia rozebrana". Tylko odcinek Opalenica Trzcianka jest opisany jako "linia nieczynna". Widocznie autorzy tych map się pomylili. A wracając do pytań to brzmią one nastepująco: Czy potrzebujecie koncesji na przewozy? Czy przewozy będą działać pod egidą stowarzyszenia o którym wspominałeś na początku? Czy istnieje w Trzciance jakaś szopa, gdzie będzie można garażować drezyny? To by było na tyle. EDIT: Choc może jeszce nie wszystko Co sie stało z odcinkami Śliwno - Turowo (odgałęzienie od linii Trzcianka - Duszniki), Rudniki Dwór - Sędziny? Pozdrwawiam Jaros
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #48 : 13 Kwiecień 2005, 22:36:11 » |
0
|
Witam serdecznie Od czasu do czasu zaglądam na forum :wink: Co do linii to po dokonaniu obchodu odcinka Trzcianka – Duszniki (8.04.2005) stwierdziłem brak ubytków, linia kompletna, zarośnięcie torowiska w 20 %, a co do odpowiedzi na pytana to prosze bardzo: Czy potrzebujecie koncesji na przewozy? Na razie nie bo na drezyny nie jest to jeszcze wymagane, a w przyszłości to się okaże... Czy przewozy będą działać pod egidą stowarzyszenia o którym wspominałeś na początku? Będziemy działać jako istniejące już od dawna Towarzystwo Kolei Wąskotorowej, we współpracy z Towarzystwem Poznania Miejsc „Fyrtel” dawnym (WTSK) oraz Grodziską Koleją Drezynową. Czy istnieje w Trzciance jakaś szopa, gdzie będzie można garażować drezyny? Jest planowane wybudowanie na stacji w Trzciance drewnianej wiaty do przechowywania drezyn. Na razie jednak nasze pojazdy będą chowane w garażach szkoły rolniczej w Trzciance. Może kiedyś doczekamy się „lokomotywowni” w Lwówku.. Odcinek Śliwno - Turowo (odgałęzienie od linii Trzcianka - Duszniki) został rozebrany dokładnie nie wiem kiedy ale około lat 70 tak samo jak odcinek Rudniki Dwór – Sędziny. Dokładnie to sprawdzę i napisze by nie było nieporozumień.. , a na razie zachęcam do obejrzenia zdjęcia „fabrycznego” pierwszej drezyny wąskotorowej w XXI wieku mającej po wszech czasy służyć na szlakach dawnej Opalenickiej KD. http://members.lycos.co.uk/i105n2k/album_pic.php?pic_id=442 Pozdrwawiam Mikołaj
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
jaros
Nowicjusz
Długość toru:: 36 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #49 : 18 Kwiecień 2005, 20:27:44 » |
0
|
Dzięki za odpowiedzi, ale zadam jeszcze jedno pytanko : Planujecie uruchomić jakąś stronkę internetową o Opalenickiej KD? Pozdrawiam jaros
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #50 : 18 Kwiecień 2005, 23:06:44 » |
0
|
witam:) zajebista drezyna Brawa dla wykonawców !:) Nie macie w nadmiarze osi lub jakiejs zniszczonej drezyny :?: POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
|
« Odpowiedz #51 : 19 Kwiecień 2005, 10:57:11 » |
0
|
Powinniście uruchomić seryjną produkcje takich drezyn. Kurde zarąbista.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mikołaj
|
|
« Odpowiedz #52 : 20 Kwiecień 2005, 00:01:52 » |
0
|
Ta drezyna to była nasza pierwsza własna konstrukcja, po pierwszych dniach intensywnej jazdy i testów muszę z duma stwierdzić, iż spisała się na medal. Bez najmniejszej awarii przewiozła w ciągu dwóch dni co najmniej 400 osób. Co do strony internetowej o Opalenickiej KD to myślę już od 2 lat, szczerze mówiąc zrobił bym ją od razu ale niestety nie umiem. Nadmienię jeszcze, że w poniedziałek 18 kwietnia 2005 r odbyło się w Trzciance spotkanie poświęcone przyszłości Opalenickiej KD. W skrócie jest dobrze... przyszłość nie jest tak szara jak rzeczywistość. Planowane stworzenie Wielkopolskiego Turystycznego Szlaku Kolejowego ciągnącego się od Miejskiej Górki przez Krobie, Gostyń, Kościan, Grodzisk Wlkp., Opalenice, aż do Dusznik i Lwówka. Plan wspaniały co do jego wykonalności i efektów będę informował na bieżąco. http://members.lycos.co.uk/i105n2k/album_pic.php?pic_id=446 Pozdrawiam Mikołaj
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kerberos
Czytelnik
Długość toru:: 8 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #53 : 21 Kwiecień 2005, 18:47:07 » |
0
|
Ta drezyna to była nasza pierwsza własna konstrukcja, po pierwszych dniach intensywnej jazdy i testów muszę z duma stwierdzić, iż spisała się na medal. Bez najmniejszej awarii przewiozła w ciągu dwóch dni co najmniej 400 osób. Dla chcacych zobaczyć wiecej co działo się w Trzciance zapraszam na relacje na stronie GKD http://www.drezyny.kolej.one.pl
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
taboret1
Nowicjusz
Długość toru:: 10 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #54 : 16 Maj 2005, 10:16:52 » |
0
|
Witam! No jak pięknie... Ja byłem przekonany ze tej koleji nikt nie ruszy. Powoli załowałem ze mieszkam tak daleko Starachowic, chociaz inna waskotorowke mam pod nosem.. Interesuje się tym dośc długo i chętnie pomogę przy doprowadzaniu tej kolejki do jakiegoś stanu!! Korzystajac wczoraj z wolnego czasu wziałem motorower i udałem się po części zwiedzic to, co tam jest. W Opalenicy nie jest najgorzej, szkoda ze po przebudowie dworca tory waskotorowe prowadzace na peron zostały zakończone płotem :/ (podobnie jak linia normalnotorowa z Kościana..) Te 2 wagony towarowe (ostatni rewizja rok 1977?), chyba ich nikt nie ruszy... chociaz moze? jakieś letniaki z tego uda się zrobic? Tory faktycznie w wyjatkowo dobrym stanie w porównaniu do Śmigla.. Szkoda ze PKP odwaliło taka trzodę z ta autostrada. Linia biegnaca wzdłuz drogi nagle kończy się w miejscu, gdzie zaczyna się wiadukt dla jezdni... W ten sposób utraciliście ( mam nadzieję ze niedługo "utraciliśmy" ) kawał niezłej linii i lokomotywowni...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #55 : 20 Grudzień 2005, 20:56:29 » |
0
|
Naprawdę z wagonów są tylko dwie platformy i bramnkard? Jakbyłem w 2000 roku to pamiętam, że stało tam ich więcej. Pamiętam, że była np. dwuosiowa węglarka, transporter zresztą zaraz poszukam po zdjęciach. Gdzie trafiła reszta?
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
|
« Odpowiedz #56 : 20 Grudzień 2005, 22:23:51 » |
0
|
Coś trafiło do NDG o le pamiętam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
|
« Odpowiedz #57 : 20 Grudzień 2005, 22:55:24 » |
0
|
Faury i napewno jedna platforma. Może jeszcze transporter, brankardy ale w 2000 były jeszcze inne wagony którym w Nowym Dworze nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
|
« Odpowiedz #58 : 21 Grudzień 2005, 07:42:49 » |
0
|
Do Środy Wlkp chyba też coś
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
krzysiek20
Gość
|
|
« Odpowiedz #59 : 21 Grudzień 2005, 08:50:05 » |
0
|
przywiązać do torów i przejechać lxd?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|