Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 07:02:49 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kwartalnik "Wąskie Tory"  (Przeczytany 49989 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #60 : 15 Luty 2009, 20:16:38 »
0

Na razie się jeszcze nie ukazał 4 numer.
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #61 : 17 Luty 2009, 09:05:50 »
0

Myślę że coś się zatrzymało... w Empikach nie ma
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #62 : 17 Luty 2009, 15:32:26 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Myślę że coś się zatrzymało... w Empikach nie ma


Numer się powoli przygotowuje :-)
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 05 Maj 2009, 08:21:16 »
0

W sprzedaży pojawił się kolejny , czwarty numer pisma. Tym razem jest to numer podwójny.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #64 : 06 Maj 2009, 22:50:10 »
0

Mogę potwierdzić, dzisiaj kupiłem nowy numer w empiku. Nie nazwałbym to numerem podwójnym, jest taki sam jak poprzednie.

Polecam artykuły o Kolejce na Helu i w zakładach Norblina.
Zapisane

gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #65 : 07 Maj 2009, 08:17:34 »
0

Może być i poczwórny, ale jest bardzo dużo ciekawostek o podwarszawskich kolejkach i sporo unikalnych zdjęć.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #66 : 08 Maj 2009, 19:14:00 »
0

Bardzo interesująca ta elektryczna kolej cegielniana - szkoda tylko, że tak mało informacji.

Fajnie, że umieszczają także notki o tych krótkich, przemysłowych liniach. Czasem takie krótkie linie są bradzo interesujące :smile:
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 09 Maj 2009, 07:37:56 »
0

Cytat: "Marcin117"
Nie nazwałbym to numerem podwójnym, jest taki sam jak poprzednie.

Jeśli chodzi o objętość , to rzeczywiście zmiana jest niewielka , choć więcej o 18 stron od ostatniego numeru a 42 strony od pierwszego , to zawsze coś.
To wydanie oprócz numeru kolejnego czyli czwartego , ma tez numer 3-4/2008 i dlatego nazwałem go numerem podwójnym.
To wszystko nie ma oczywiście żadnego znaczenia i piszę o tym tylko z kronikarskiego obowiązku :grin:  Ważne , że pismo nareszcie jest.
Zapisane
lyha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 01 Sierpień 2009, 20:38:38 »
0

Extra, świetne pismo gorąco polecam!!! Osobiśćie w wakacje kupuje "wąskie tory" w muzeum obrony wybrzeża w Helu. Pozdrawiam
Zapisane
lyha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 06 Sierpień 2009, 15:09:30 »
0

Odświeżam temat ;P. Wie ktoś może, kiedy ukaże się 5 numer "Wąskich Torów" ?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #70 : 07 Sierpień 2009, 14:28:08 »
0

Jakieś takie miałkie te gazety ostatnio. Czuję niedosyt.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #71 : 07 Sierpień 2009, 14:58:59 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Jakieś takie miałkie te gazety ostatnio. Czuję niedosyt.


Bo ile można gadać o tym samym. Myślę, że tematyka się trochę przejadła i nic nowego, odkrywczego się od pewnego czasu nie pojawiło. Archeologia kolejowa nie każdego interesuje. A ile można pisać o złotych czasach kiedy 30 lat temu na transporterach wożono setki tysięcy ton towarów.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #72 : 07 Sierpień 2009, 15:39:51 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"
Jakieś takie miałkie te gazety ostatnio. Czuję niedosyt.

To oczywiście "wina" forów internetowych, takich jak niniejsze  :twisted:

Ja odczuwam to w odniesieniu do wszystkich gazet "kolejowych", z sierpniowym numerem "Świata Kolei" włącznie.
Kiedyś pojawienie się jakichkolwiek informacji było wydarzeniem. Pamiętam, jak czekałem na kolejne numery "ŚK" (a wcześniej jeszcze przez krótki czas "Parowozika"). Ukazywały się raz na kwartał, z dużym opóźnieniem (podobnie jak "Stalowe Szlaki"). Jakość była taka, jaka była (w porównaniu z dzisiejszymi czasopismami to... no, lepiej nie porównywać  :wink: ), ale każdy artykuł był czymś ważnym. Każdy schemat stacji, każda mapka. Dzisiaj, gdy w każdej chwili mamy dostęp do WIGówek i Geoportalu a archiwalne plany załączane są niemal w każdym artykule - nie robi to wrażenia. O najnowsze wieści z dowolnej (a nie każdej :wink: ) kolejki można zapytać na Forum i odpowiedź otrzymać niemal natychmiast.
To tak, jak z promem Mikoszewo-Świbno. Zastanawiałem się (jako dziecko), jak to wyglądało, byłem z siebie straszne dumny, że odtworzyłem samodzielnie przebieg torowiska. Potem ukazała się książka pana BP i to było też ważne - potwierdzenie z jednej, kolejne "tajemnice" i wątpliwości z drugiej. A późniejsze artykuły w "ŚK" zawierały tyle informacji, że aż mało ciekawe...
Innym powodem jest - paradoksalnie - poprawa jakości druku. Możliwość swobodnego umieszczana fotografii powoduje "rozcieńczenie" zawartości. Kilka zdjęć i dwie strony zajęte. Do tego duża ilość materiału archiwalnego (stare rozkłady, dokumenty itp.), dla osoby nieszczególne zainteresowanej np. daną linią na Dolnym Śląsku nie jest to niezbędne (w zasadzie niewiele jej mówi). Oczywiście zdjęcia są cenne, ale ogląda się je stosunkowo szybko i leci się dalej (to samo dotyczy prasy fachowej również z innych dziedzin).
Opowieści z dawnych czasów też spowszedniały, bo jest sporo okazji aby je usłyszeć "na żywo" podczas jakiejś imprezy dla MK.

Post ten sponsorowany był przez słowo "każdy"  :lol:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #73 : 07 Sierpień 2009, 17:44:19 »
0

Ale i tak pobiegniemy do kiosku kiedy się ukaże
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #74 : 07 Sierpień 2009, 17:55:59 »
0

No, to chyba "oczywista oczywistość" :wink:
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
lyha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 24 Sierpień 2009, 19:28:01 »
0

Z tego, co się orientuje jest to chyba jedyny kwartalnik który opowiada tylko i wyłącznie o dziejach wąskotorówki. Kiedy ukaże się kolejny numer?. Czekam z niecierpliwością
Zapisane
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 24 Sierpień 2009, 21:12:57 »
0

Wszystko wskazuje na to że nastapi zmiana red.naczelnego. Powoduje to nieco zamieszania i skutkuje tym że najbliższy numer ma ukazać się w grudniu. Tyle że to jeszcze cztery miesiące a w tym czasie wiele się jeszcze może wydarzyć.
Możliwe też że pismo nie bedzie już zwane , mało realnie "kwartalnikiem" a "półrocznikiem". Za to będzie bardziej obszerne , czyli takie jak ostatni podwójny numer (120 stron).
Zapisane
lyha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 26 Sierpień 2009, 17:26:46 »
0

Wnioskuje, iż wcześniejsze numery były mniej obszerne ? ( ten ostatni numer to mój pierwszy ).Przeczytałem, zaciekawiłem się, pozostaje czekać do grudnia...
Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #78 : 27 Sierpień 2009, 21:56:27 »
0

Dla mnie ten kwartalnik jest taki sobie osobiście wolę Świat Kolei , bo jest więcej tamatów, jest ciekawszy i ogólnie ma lepszą treść merytoryczną

A ty toi toi nie spamój...
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
lyha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #79 : 03 Grudzień 2009, 08:14:14 »
0

Wiadomo, kiedy dokładnie będzie nowy nr. ?
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!