Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:39:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Śmigielska Kolej Dojazdowa z parowozem.  (Przeczytany 45253 razy)
Tomek SKPL
Gość
« Odpowiedz #40 : 16 Grudnia 2007, 12:41:35 »
0

Szokująca bo ..... przewozy pasażerskie na KrKD zawsze były mizerne i wynikały bardziej z naszej fanaberii niż z jakiegokolwiek rachunku ekonomicznego.

Gdyby te 7-9 Pań z mleczarni kupiło by bilet miesięczny lub ZROBIĄ TO  przewozy zostaną przywrócone ..GWARANTUJE !!!

Aha jeszcze jedna sprawa co do remntowności KrKD w przewozach pasażerskich opisanej wyżej - jak widać nikt nam nic nie dopłaca to jeszcze gmina pobiera haracz z tytułu operatorstwa na kolejce w wysokości 50% wpływów, prowadzenie tego "interesu"to jest naprawdę walka z wiatrakami.

TO ZE MY MK chcemy to jeszcze nie wszystko, ocencie sami czy warto dalej kopać się z koniem ?

Może nasi NASTĘPCY będąmieli wiecej szczęścia , bo w tym terenie będzie im potrzebne przedewszystkim  :sad:
Zapisane
SP45-166
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 16 Grudnia 2007, 13:58:34 »
0

Cytat: "Tomek SKPL"
A to ciekawa informacja ..... patrząc na sprzedaż biletów tymi pociągami nikt nie jeździł, sprawdzę i dam znać , ale jest to dla mnie szokująca wiadomość


Mogę stwierdzić dokładnie to samo. Byłem na KrKD w połowie listopada w czwartek- dzień targowy. Byłem tez w 2004 roku. Porównanie frekwencji 2004 do 2007 wypada zdecydowanie na niekorzyść 2007 roku. Wtedy do Wlk Wsi doejcahły 4 osoby (nie liczę nas trzech MK), a ogóelm z krośniewic wyruszyo 7 osób. Do Ostrowów pociągiem o 11:02 pojechało wtedy prawie 20 osób. Tym razem w 2007 roku jedyne trzy osoby wysiadły w Dąbrowicach, a do Ostrowów pojechało siedem zgrzybiałych emerytów. Młodzieży zero. Gdy wymrze to pokolenie przyzwyczajone do korzystania z kolejki to KrKD nie będzie chciał podróżować praktycznie nikt. A szkoda Smutny

BTW cieszę się że swoją polemiką poruszyłem trudny problem ruchu planowego na KrKD i ŚKD. Niestety, ale planowy ruch choć fajny powoli przestaje być komukolwiek potrzebny, i warto byłoby się zastanowić dlaczego
Zapisane
Tomek SKPL
Gość
« Odpowiedz #42 : 16 Grudnia 2007, 17:17:46 »
0

Niestety, ale planowy ruch choć fajny powoli przestaje być komukolwiek potrzebny, i warto byłoby się zastanowić dlaczego[/quote]



To jest pytanie na które należy znaleźć odpowiedź i to w miarę szybko .

1. Prędkośc handlowa
2. komfort podróży

czy zanikający rynek .

patrząc na JHMD czy koleje wąsk OBB czy niemieckie z ruchem planowym wydaje się pkt 1 i pkt 2 , potrzebna jest analiza i to głeboka , narazie na ŚKD zmieniamy ukierunkowanie na klienta zchodząc z Wielichowa a uatrkcyjniająć Smigiel - St Bojanowo
Zapisane
flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #43 : 16 Grudnia 2007, 19:09:33 »
0

Ba...koleje niemieckie...

http://www.rasender-roland.de/index.php?siteid=10

http://www.soeg-zittau.de/cms


Ale to bardzo zły przykład. Bowiem, cytując życzliwego nam Niemca, Steffena Moellera, ["Polska da się lubić", strona 77 ]-

"Niestety jednak wiem, że nawet gdy w dodatku w WARS-ie będą za darmo serwowane pięciodaniowe posiłki, PKP i tak będzie miało u Polaków przechlapane. Bo w Polsce prestiż mają tylko samochody".

Więc, rozumiecie, to jest kwestia mentalności. Może przyszłe pokolenia nie będą traktowały jeżdżenia pociągami jako "obciach". Na razie na topie jest odkładać np. na wypasionego Passata, a nie jeździć pociągami. Niestety.

Gdzieniegdzie człowiek bez prawa jazdy bywa traktowany jako istota ułomna.


A może by tak zrobić właśnie kilka takich drezynek [Ford Transit na tory], jak na Mocanicie Co?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #44 : 16 Grudnia 2007, 20:46:00 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:07:09 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #45 : 16 Grudnia 2007, 20:47:40 »
0

Cytat: "flugzeug30"
A może by tak zrobić właśnie kilka takich drezynek [Ford Transit na tory], jak na Mocanicie Co?


Zrobić pół biedy drugie pół to walka z UTK, dopuszczenie, homologacja, świadectwo typu świadectwo bezpieczeństwa itp..
Zapisane

SP45-166
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 18 Grudnia 2007, 10:57:59 »
0

Cytat: "flugzeug30"
Bowiem, cytując życzliwego nam Niemca, Steffena Moellera, ["Polska da się lubić", strona 77 ]-

"Niestety jednak wiem, że nawet gdy w dodatku w WARS-ie będą za darmo serwowane pięciodaniowe posiłki, PKP i tak będzie miało u Polaków przechlapane. Bo w Polsce prestiż mają tylko samochody".

Więc, rozumiecie, to jest kwestia mentalności. Może przyszłe pokolenia nie będą traktowały jeżdżenia pociągami jako "obciach". Na razie na topie jest odkładać np. na wypasionego Passata, a nie jeździć pociągami. Niestety


No nie do końca się zgodzę... Warto się przyjżeć pewnym aspektom ruchu. Może nie jestem jakimś tam ekspretem po polibudzie zatrudnionym w IRiPK, ale fascynuję sie ruchem pasażerskim pod każdą postacią (towarowy jakoś mnie nie bawi), szczególnie na liniach niezelektryfikowanych (roztaw nie ma tu znaczenia), a na codzień pracuję jako kierowca autobusu miejskiego. Tak więc  na codzień mam styk z pasażerami, i na codzień obserwuję choćby takie prozaiczne wybory pasażera na "szybko" do którego autobusu wsiąść jeżeli podjeżdżają dwa tej samej linii w jednym kierunku (skomasowały się w korku). Nie ma tu najczęśćiej znaczenia czy z przodu jedzie ciepły neoplan czy stary Ikarus. Wsiadają tam gdzie jest potencjalne miejsce siedzące. Ale to tak BTW.
Więc do tego co stwierdził "życzliwy nam Niemiec": nie do końca prawda. Polecam zajżeć na Warszawski węzeł kolejowy. Kilka lat temu drastycznie co roku spadała frekwencja, wydłużał się czas jazdy...
Po wejsciu SKM Warszawa który zaoferował czyste wygodne klimatyzowane punktualnie jeżdżące pociągi, wiele osób wybrało właśnie pociąg. Na pewno czynnikiem decydującym był też fakt że bilet miesięczny na autobus pozwala także na poruszanie sie SKM. Podobnie było w przypadku Kolei Mazowieckich, wspólny bilte dał dużo. Ale nic też nie zastąpi faktu czystszych niż za czasów Mazowieckiego Zakładu PKP PR jednostek EN57, lepszej częstotliwości, remontów jednostek i instalowania w nich miękkich siedzeń.
W pociągah oprócz osób w sile wieku i emerytów czyli jeżdżących z przyzwyczajenia, zaczeła pojawiać sie masowo młodzież, a także tzw białe kołnierzyki, jadący do pracy którzy zrezygnowali na 99% z własnego środka lokomocji jakim jest samochód na koszt szybszego pociągu. Tu za pociągiem przemawia szybkośc, cena. Wygoda jest przeciw, ale biorać pod uwagę korki nie do konca
Regularnie jeżdżący przewoźnicy płacący regularnie (w przeciwieństwie do PKP PR) za dostęp do torów spowodowali remonty miejscowe i generalne wielu torowisk, i tak czas przejazdu skrócił się w wielu miejscach z 30 do 15 czy 20 minut  A przecież wcale nie jedzie się szybko bo max 60 km/h


natomiast co do tematu:

Cytat: "Tomek SKPL"
...To jest pytanie na które należy znaleźć odpowiedź i to w miarę szybko .

1. Prędkośc handlowa
2. komfort podróży


No właśnie punkt 1 kuleje zdecydowanie. A jeszcze niedawno na niektórych kolejkach 1000 mm na sieci pomorskich KD osiągano prędkości porównywalne z EN57 w Warszawie
Komofort podróży jest również zerowy, bo to że siedzisz nie daje ci nic przy tak fatalnym stanie torów i fakcie że rzuca tobą jak na karuzeli w lunaparku.
Panowie warto sobie przypomnieć prostą zasadę matematyczną, że trzykrotnie szybciej od 20 km/h to 60, ale trzykrotnie szybciej od 60 to aż 180.... W tym kontekscie chodzi mi o to że PKP PLK poprawiając torowisko danej linii na odcinku dziesięciu kilometrow ze 100 na 120 km/h poprawi czas przejazdu o kilkanaście sekund, moze o minutę.
Natomiast wy poprawiając prędkośc o z 20 na 40 na odcinku 10 kilometrów macie zamiast pół godzinnego czasu przejazdu jedynie piętnaście minut, chociaż i wy i PLK poprawialicie o tyle samo (20 km/h więcej) prędkość. Matematyka jest po stronie wąskotorówki Chichot
Nie wspomnę już o cenie- jeżeli PKS na odcinku 50 kilomerów (pospieszny) kosztuje tyle co 23 kilometry jazdy wąskotorówką to.... sami sobie powiedzcie dlaczego nie ma pasażerów. Cena jest również ważna...



Cytat: "Tomek SKPL"
...
Odrazu im piszę ze wszystkie szyny będą bezstykowe na przytwierdzeniu sprężystym - nie po staremu , z zabudowanymi rogatkami na miejskich ulicach , MOZE CZAS OPROTESTOWAĆ TO , bo nie jest to zgodne z ideologią ortodoksyjnego MK ? ...


Tu dobrze jeden z kolegów napisał, koniec z nostalgią, chyba że Unia finansuje całe takie przedsięwzięcie, i robi za swoje unijne pieniadze z ŚKD tak zwany żywy skansen Wtedy luz, natomiast tutaj jest to walka o przetrwanie, i równe jak stół tory pozwalające osiągnąć 45km/h będą waszym największym atutem w walce o pasażera. Bo 45 dzielone na 5 kilometrów między St. Bojanowem a Śmiglem, daje 1/9 godziny czyli 7 minut A to przy częstotliwości załóżmy 30 minut (lub skomunikowaniu na kazdy pociąg PKP), deklasuje PKS Chichot
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 18 Grudnia 2007, 11:39:27 »
0

Cytat: "SP45-166"
Po wejsciu SKM Warszawa który zaoferował czyste wygodne klimatyzowane punktualnie jeżdżące pociągi, wiele osób wybrało właśnie pociąg.


Tak nie do konca Krzysiu. Przypominam, ze SKM jezdzaca na Falenice wozila muszki. Dopiero zmiana trasy na Pruszkow - Sulejowek spowodowala zapelnienie SKM-ki.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #48 : 18 Grudnia 2007, 11:54:25 »
0

Cytat: "Misiek_K"
Cytat: "SP45-166"
Po wejsciu SKM Warszawa który zaoferował czyste wygodne klimatyzowane punktualnie jeżdżące pociągi, wiele osób wybrało właśnie pociąg.


Tak nie do konca Krzysiu. Przypominam, ze SKM jezdzaca na Falenice wozila muszki. Dopiero zmiana trasy na Pruszkow - Sulejowek spowodowala zapelnienie SKM-ki.


Owszem, w wagonach jeździło powietrze, ale nie jestem na 100% przekonany że to z winy niewłaściwej trasy. Mam znajomych którzy mieszkają przy linii na Otwock, i w pierwszym miesiącu kursowania nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego. Wg. mnie zawiódł marketing, gdyż oprócz uroczystego uruchomienia spółki (z kaczorem na czele) nie było o niej nic słychać, a przez długi czas na stacjach nie było nawet rozkładów SKM-ki, nawet na dworcu wschodnim i zachodnim.
Zapisane

whisper
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 18 Grudnia 2007, 12:15:54 »
0

Cytat: "Marcin117"

Owszem, w wagonach jeździło powietrze, ale nie jestem na 100% przekonany że to z winy niewłaściwej trasy. Mam znajomych którzy mieszkają przy linii na Otwock, i w pierwszym miesiącu kursowania nie wiedzieli o istnieniu czegoś takiego. Wg. mnie zawiódł marketing, gdyż oprócz uroczystego uruchomienia spółki (z kaczorem na czele) nie było o niej nic słychać, a przez długi czas na stacjach nie było nawet rozkładów SKM-ki, nawet na dworcu wschodnim i zachodnim.


Otóż to... Ja powyżej widzę conajmniej 2 dodatkowe czynniki - atrakcyjna trasa generująca potoki pasażerskie (w domyśle szkoła, praca, skomunikowania na pociąg), oraz informacje dla pasażerów. Luksusowa motorówka nie wystarczy.
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
SP45-166
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 21 Grudnia 2007, 12:03:40 »
0

To już dziś  :!:
Ostatni dzień planowego (w teorii, bo jeżeli nie będzie pasażerów to zapewne żaden z tych pociągów nie dojedzie do końca), ruchu do samego Wielichowa. Dziś bowiem jest ostatni dzień kiedy w 2007 roku dzieciaki chodzą do szkoły, a pociągi kursują w "S" czyli zapis o 31.12.2007 jako ostatnim dniu Wielichowa to taka podpucha...

Oby jeszcze kiedyś można było dotrzeć embeiksem na tą "drugą stronę świata" Salut  :!:
Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 209 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 21 Grudnia 2007, 14:21:37 »
0

Mam nadzieję że przerwa w kursowaniu pociągów na tym odcinku będzie szansą na jakąś naprawę torowiska. Mam nadzieje, że linia do Wielichowa jeszcze w przyszłości będzie używana. Dobrze, że w tym roku udało mi się zaliczyć tę trasę.
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 21 Grudnia 2007, 22:19:43 »
0

Wielichowo to fajna stacyjka. Szkoda, że kolejka nie dociera dalej za Stare Bojanowo... . :wink:
Zapisane
miras241
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #53 : 29 Grudnia 2007, 22:35:42 »
0

Cytat: "tczewianin"
Wielichowo to fajna stacyjka. Szkoda, że kolejka nie dociera dalej za Stare Bojanowo... . :wink:


Nie tylko stacyjka w Wielichowie jest fajna. Cała trasa kolejki ma swój urok - najlepiej jak sie oglada to z platformy a nie siedząc w motorówce (osoby z imprez na ŚKD wiedzą o co chodzi).
a co do docierania dalej...za trójkatem w Starym Bojanowie konczą sie tory. Zostały rozebrane juz dawno temu i opowiadanie, że mozna odbudować to narazie mozna włozyc między bajki. jeśli ma sie czas to można rowerkiem wybrac sie po starej trasie kolejki do Krzywinia - zostało jeszcze wiele śladów którędy kolejka jechała - na niejktórych przejazdach są jeszcze kawałki szyn. Polecam !!!
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 29 Grudnia 2007, 22:46:00 »
0

Kolejka i miasteczko mają największy swój urok o 5 rano  :mrgreen: Pamiętam, jak jechałem z Tczewa przejechać się mbxd2 do Śmigla, pochodzić trochę po miasteczku i wrócić do domu oczywiście ze zwiedzaniem Poznania i PST po drodze. :mrgreen: Jeszcze wtedy nie byłem pewny czy kolejka w ogóle jeździ, ale to był szczegół.... To nic w porównaniu jak się spóźniłem na ostatni pociąg z Krośniewic do Ostrów.  :razz:
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #55 : 29 Grudnia 2007, 23:07:34 »
0

Co racja to racja. Po 6 szło się po bułeczki do miasta,  wracało a tu już w blasku porannego słońca śmigał rumun... :grin:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #56 : 31 Grudnia 2007, 15:28:41 »
0

Szkoda tylko, że kolejka nie jest rozreklamowana np. na dworcu głównym w Poznaniu.... stosunkowo nie daleko. Może znalazło by się trochę "wariatów" (jak to nazwał jeden maszynista kolejki osoby przyjeżdżające o tak wczesnej porze, aby specjalnie się przejechać pociągiem).  :razz:
Zapisane
miras241
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #57 : 02 Stycznia 2008, 09:51:27 »
0

Cytat: "tczewianin"
Szkoda tylko, że kolejka nie jest rozreklamowana np. na dworcu głównym w Poznaniu.... stosunkowo nie daleko. Może znalazło by się trochę "wariatów" (jak to nazwał jeden maszynista kolejki osoby przyjeżdżające o tak wczesnej porze, aby specjalnie się przejechać pociągiem).  :razz:


ja słyszałem, jak robiłem fotki kolejce, że znów "oszołom" nie ma ciekawszych zajeć tylko pstryka kolejce zdjęcia (tak w Śmiglu na stacji usłyszałem podczas rozmowy osób czekających na kolejke)
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 03 Stycznia 2008, 16:26:43 »
0

To, że zwykli pasażerowie tak nazywają lubiących kolejki to nic jest. :razz: Szkoda tylko, że kolejka jeździ od poniedziałku do piątku, a nie też w soboty i niedziele no i szkoda, że do Wielichowa jeździ też tak rzadko.... :neutral:
Zapisane
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 22 Stycznia 2008, 21:29:41 »
0

A właśnie.... patrzyłem niedawno rozkład pociągów, bo nie długo mam zamiar się wybrać pociągiem wreszcie do Wielichowa i co widze w rozkładzie? Że pociągi docierają tylko do Śniat i jakby do Wielichowa wogóle nie jeździły? Czy to jest jakiś błąd? :neutral:
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!