Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:51:10 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Naprawa główna Wls-40?  (Przeczytany 53543 razy)
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #40 : 29 Marca 2008, 20:17:09 »
0

Chłodnica robi się powolutku, mam już nawet ocynk w spray'u. Tymczasem montujemy osprzęt silnika, oto oba filtry:



I kilka elementów paliwowych:




A tu moja duma: nowa (!) orginalna (!) rura łącząca pompę wodną z chłodnicą, nabiera obowiązującego koloru




Udało się dostać orginalną skrzynkę bezpiecznikową




I zamontować na miejscu




Oraz pomalować , uzbroić w nowe przewody najbardziej kłopotliwy do malowania element lokomotywy....


Zapisane

kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #41 : 29 Marca 2008, 22:36:28 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"

A tu moja duma: nowa (!) orginalna (!) rura łącząca pompę wodną z chłodnicą, nabiera obowiązującego koloru

Hmm, czy ona pochodzi z tego miejsca o którym myślę  :?:  :mrgreen:
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #42 : 30 Marca 2008, 00:00:42 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:25:56 wysłane przez Phinek » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #43 : 30 Marca 2008, 08:35:28 »
0

Kamicz, hmmm, jakby to powiedzieć, no tak, dobrze myślisz  :cool:

Phinek - kolorystyka robiona jest "pod Hel" a tam:

 :arrow: wodna - niebieski
 :arrow: paliwowa - czerwony
 :arrow: olejowa - żółty

Co do elektryki - nie ma reguły, więc pomalowałem tym, czego mam najwięcej  :lol:
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #44 : 03 Maja 2008, 20:39:19 »
0

No to co, idziemy dalej?

Rozebrana chłodnica - jak wspominałem wcześniej, nieco pokorodowana.



Dałem radę - nie cieknie. Boki potraktowane cynkiem w spray'u, reszta tradycyjnie.





Kolejne etapy przygotowania podstawy (nowy filc)





Przygotowujemy więc lokomotywkę ze skrzydełkami...



I montujemy chłodnicę



I drugą chłodnicę



A także osprzęt do niej



No i przy okazji trochę detali



Jutro bawimy się w montaż elektryki
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #45 : 04 Maja 2008, 18:57:13 »
0

A do dziś rana myślałem, że to będzie najłatwiejszy etap....

Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #46 : 11 Maja 2008, 12:24:25 »
0

Pierwszy krwioobieg uruchomiony. Za oświetlenie diodowe części wskaźników mw zabije mnie trzonkiem od łopaty, ale inaczej się nie dało - fabrycznie nie były podświetlone. Wstawię większy opór i będzie git. Natomiast amperomierz - heh, najładniej oświetlony jest napis "sdiełano w CCCP"







Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #47 : 12 Maja 2008, 21:26:21 »
0

A może diody "ciepłe" :?: Prawie jak barwa żarówki
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Phinek
Gość
« Odpowiedz #48 : 16 Maja 2008, 02:05:50 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:32:37 wysłane przez Phinek » Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #49 : 16 Maja 2008, 07:28:39 »
0

Za małe dziurki nawierciłem, a nie chcę zepsuć bardziej wskaźników... Będą mini-żaróweczki od Makieciarza - jak mi tylko podeśle.
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #50 : 26 Maja 2008, 21:56:25 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"
Za małe dziurki nawierciłem, a nie chcę zepsuć bardziej wskaźników... Będą mini-żaróweczki od Makieciarza - jak mi tylko podeśle.
Ja bym nieco przyciemnił te diody, będą strasznie dawać po oczach (znane z doświadczenia - patrz dioda niebieska w wagonach 13N). Moze jakiś malutki rezystor, to nie ma oswietlac kabiny tylko lekko bździć. Interesi mni jesczcze gdzie wkręciłes się z czujnikiem temp. oleju? ja kiedyś myślałem o filtrze bocznikowym no i prosiłbym o jakieś bardziej poglądowe zdjęcie pulpitu przy świetle dziennym... No i widzę, że nie zastosowałeś się do mojej rady dotyczącej manometru ciśnienia oleju
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #51 : 06 Września 2008, 14:27:38 »
0

Jak wyglądają postępy w naprawie Wueleski? Czy przez wakacje posunęły się do przodu? :smile:
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #52 : 11 Września 2008, 22:34:15 »
0

U mnie wakacje nie równają się już niestety urlopowi. A urlop spędzam dopiero teraz,  we wrześniu, na Helu przy innych Wls'kach. Prościej: nie posunęły się niestety ani krok naprzód...
Zapisane

Mike Russ
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #53 : 17 Września 2008, 11:53:15 »
0

W takim razie czekam na kolejną relację. Śledzę wątek, i podziwiam
Naprawdę pięknie Chichot
Zapisane

Modelarstwo komputerowe - nowe technologie w popularyzacji kolei wąskotorowych
Silgrin4D
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #54 : 04 Grudnia 2008, 16:23:16 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"
filc wszedł w symbiozę z obudową, wytworzył nie spotykaną gdzie indziej wykładzinę filcowo - żelazną. Jeszcze trochę a narodziłaby się z tego jakaś nowa forma życia


To się nazywa materiał kompozytowy :mrgreen:

A co do Wls-ki:
- Jaki to model, bo jakoś nie zauważyłem: 40, czy 50? Czy różniły się czymś "na zewnątrz"?
- Gdzie ma jeździć? Na tym etapie chyba już możesz powiedzieć?!
- Kiedy masz nadzieję dalej podziałać?
- Dzięki za fantastyczne "rozbierane" zdjęcia, tego mi brakowało...
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #55 : 04 Grudnia 2008, 16:55:55 »
0

Cytat: "Silgrin4D"
Jaki to model, bo jakoś nie zauważyłem: 40, czy 50? Czy różniły się czymś "na zewnątrz"?

Tak. Silnik S324 jest ciut wyższy więc zaistniała potrzeba nieznacznego podwyższenia przedziału maszynowego (ta skrzyneczka na wierzchu) żeby filtry powietrza mogły wejść w miarę spokojnie.
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #56 : 04 Grudnia 2008, 17:25:10 »
0

Aczkolwiek ma na tabliczce Wls-40
Jak każda chyba?

Jeździć będzie na 99% na Helu, na kolejce muzealnej Muzeum Obrony Wybrzeża - jako 3 egzemplarz, jeśli zajdzie potrzeba. Wojsko nazywa taki stan "zeten" - Zapas Nienaruszalny.

Około lutego 2009 mam nadzieję odpalić silnik.
Do końca wakacji 2009 lokomotywka jako w 100% sprawna MUSI pojechać na Hel (wyprowadzam się z obecnego miejsca zamieszkania)
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #57 : 05 Grudnia 2008, 00:08:30 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:32:32 wysłane przez Phinek » Zapisane
Silgrin4D
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #58 : 05 Grudnia 2008, 11:44:38 »
0

Cytat: "Kajetan"
Silnik S324 jest ciut wyższy więc zaistniała potrzeba nieznacznego podwyższenia przedziału maszynowego (ta skrzyneczka na wierzchu) żeby filtry powietrza mogły wejść w miarę spokojnie.


Hmmm... No, to by wskazywało, że mamy "oryginalnie" Wls50... Zresztą i 40 i 50 na zdjęciach mają tę skrzynkę. Jesteś pewien?
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 05 Grudnia 2008, 21:21:41 »
0

Cytat: "Silgrin4D"
Zresztą i 40 i 50 na zdjęciach mają tę skrzynkę. Jesteś pewien?

Cały myk polega na tym że silniki S324 zakładano na WLs40 w trakcie napraw. I wtedy pojawiała się skrzyneczka.
Nasza rogowska 2WLs40-940 też ją ma. A w środku również drzemie S324HL...

Podany sposób służy do określenia jaki silnik siedzi w lokomotywie a nie co jest na tabliczce znamionowej  :mrgreen:
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!