Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 21:32:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zadania matematyczne...  (Przeczytany 13934 razy)
Phinek
Gość
« : 11 Listopada 2007, 23:02:11 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:42:30 wysłane przez Phinek » Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 11 Listopada 2007, 23:21:23 »
0

Nie podano czy wymieniamy wszystkie podkłady od razu czy np co "piąty". Jeśli wszystkie to po usunięciu szyn powinno się wymienić więcej niż 10 szt.
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 12 Listopada 2007, 00:23:48 »
0

to może ja spróbuje tak delikatnie.... ale... rozumiem z tego kontekstu, ze robimy bez podkładek, bo nie podałeś cen a ja też ich nie znam....
czyli na boso, lub mamy zdolnych robotników, którzy zaciosują podkłady(dlatego tylko 10 szt)....
zakładając, ze kolejka była zaniedbana i teraz całkiem sie sypie... wymieniamy każdy podkład, i cała akcja naprawy ma trwać rok czyli 10km=10000m ->12500 podkładów czyli zeby w ciągu roku wymienić wszystko potrzeba zatrudnic nam 4 ekipy po 300 dni roboczych to daje nam
4ekipy x 10 szt x 25 dni x 12 mies=12 000 sztuk(no powiedzmy ze tyle wystarczy.... pozostałe 500 zrobią gratis przez pół miesiąca....)
4(ekipy)x2(ludzi)x600(zł)x12(mies)=57600zł -> koszta robocizny
teraz materiały (bez podkładek, ach ci zdolni robotnicy torowi )
materiał nowy
12500 szt x 12zł=150000
wkręty 12500 x 6szt x 2zł = znowu 150000
czyli 300 tyś +robocizna=357600 zł starczy to na 25 lat więc koszt roczny 14304 zł
przy czym cena robocizny to 16%kosztów całości
mat starouzyteczny
podkłady 12500szt x1zł =12500zł
wkręty tyle samo (ej, a wkrętów to nie można odzyskiwać? jakby był odzysk chociaż 10% to jaki to zysk no ale to nie było podane w zadaniu, załóżmy, ze mamy zdolnych okolicznych złomiarzy...
czyli 150 tys+12500+57600=220100 starcza na 10 lat więc 22 010zł rocznie
cena robocizny 26% kosztów
a teraz burżujstwo, podkłady betonowe
12500 x 100=1250000zł (łatwiej 1,25 mln zł)
ten milion + wkręty+57600=1457600/100 lat=14 576zł rocznie.....
cena robocizny 4% kosztów
oczywiście można wymieniać podkład co któryś, albo robić to systematycznie.... wtedy koszta robocizny rozkładają sie na dłużej... i koszt roczny jest nieco nizszy.... ale skoro kolejka jest w stanie marnym to trzeba ją doprowadzić do stanu jak najszybciej....
mam nadzieje ze za dużo błędów nie ma, ale i tak widać, ze koszta są ogromne.....
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #3 : 12 Listopada 2007, 00:27:27 »
0

Podklady strunobetonowe tego typu, jakie wykorzystano u mnie w  http://www.mpk.lodz.pl   na torze 1000 mm. ?! (Tramwaj Regionalny).

A co do zadania:

Podklad jeden kosztuje 12 PLN + 12 PLN za 6 wkretow.

Podklady sa co 80 cm. W 10 km. = 1 000 000 cm. = 12 500 podkladow.

12 500 starouzytecznych po 1 PLN = 12 500 PLN.

12 500 strunobetonowych po 100 PLN= 1 250 000 PLN.


Jednak bez robocizny.

Ludzie pracowaliby przez 1250 dni= circa 4 lata.

Pensja 600x12= 7200 PLN/rok

28800 a 4 lata= 57600 PLN /4 lata dla  druzyny naprawczej dwuosobowej.

Jezeli to herezja, to prosze o poprawienie.

Netto bez kosztow dzialan zlomiarzy.
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 12 Listopada 2007, 00:41:28 »
0

ale jeszcze jedno ale.... podkłady starouzyteczne są 10 razy mniej trwałe czyli koszta samych podkładów na 100 lat:
 betonowych to 1,25 mln+57600=1 307 600 -> co daje rocznie 13 076zł
starouzytecznych to 12,5 tyś x 10 wymian =125 tyś + 10 wymian po 57600 co daje za robociznę 576 000 czyli 701 000/100lat =7100zł/rok (jej, myślałem ze wyjdzie ze betony wyjdą taniej, ale liczby nie kłamią(jak sie błędów nie robi, a założenia są słuszne...)
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #5 : 12 Listopada 2007, 12:37:34 »
0

Podkład staroużyteczny Panowie kosztuje minimum 4.5 PLN !!! Jak macie po 1 zł poproszę 20 000 płacę gotówką ...
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 12 Listopada 2007, 13:26:50 »
0

w temacie o odbudowie torowiska w Starachowicach...
Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

 podkłady (2PLN sztuka, średnio co 50cm

wiec potwierdza sie prawda, ze gdzie 3 polaków, tam 4 ceny podkładów:)
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #7 : 12 Listopada 2007, 14:25:44 »
0

Ilu sprzedających staroużyteczne podkłady, tyle cen...

Są one dostępne na   http://www.allegro.pl/search.php?string=PODK%C5%82ADY+KOLEJOWE
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 12 Listopada 2007, 14:33:58 »
0

Kto stosuje podkłady kolejowe w ogrodzie ten chyba nie ma zielonego pojęcia, jak szkodliwym świństwem jest xylamit....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #9 : 12 Listopada 2007, 14:37:10 »
0

Nigdy o nim nie słyszał...są tacy, którzy nasyconymi xylamitem podkładami próbują np. palić w piecu...
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #10 : 12 Listopada 2007, 16:09:46 »
0

... albo w parowozie Pali się skurczybyk jak węgiel a tona podkładów kosztuje tyle co 100kg węgla.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 12 Listopada 2007, 16:53:53 »
0

Cytat: "konrad"
w temacie o odbudowie torowiska w Starachowicach...
Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"

 podkłady (2PLN sztuka, średnio co 50cm

wiec potwierdza sie prawda, ze gdzie 3 polaków, tam 4 ceny podkładów:)


Drobny haczyk w całym tym szaleństwie jest, ja pisałem o cenie podkładu na 750mm a AXEL pisze o cenie podkładu na 1435mm przed pocięciem na pół, moje ceny są dawnymi cenami z LHS-u a ceny AXELa obecnymi cenami z PKP PLK SA.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 12 Listopada 2007, 21:13:51 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:43:07 wysłane przez Phinek » Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 13 Listopada 2007, 08:07:47 »
0

zaomnieliście doliczyć koszty poprawy przepustów , mostów , rowów odwadniających.
papierkologię , odbiory techniczne itp..... , a także ZUS i podatki bo 600 zł /robotnika
to nikt nie przyjdzie jak z opieki społecznej dostaje 450 za leżenie pod sklepem
śerdnio koszty utrzymania 1 robotnika to 2-2,5 tys /miesiąc
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
Phinek
Gość
« Odpowiedz #14 : 13 Listopada 2007, 09:52:35 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:43:20 wysłane przez Phinek » Zapisane
flugzeug30
Gość
« Odpowiedz #15 : 14 Listopada 2007, 08:32:06 »
0

A mozliwe jest zatrudnienie ludzi w charakterze pracy interwencyjnej i/lub np. pensjonariuszy ZK ?!

No, ale... http://750mm.pl/viewtopic.php?p=17093=17093
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #16 : 14 Listopada 2007, 21:12:23 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:43:32 wysłane przez Phinek » Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 14 Listopada 2007, 23:32:12 »
0

nawet gdyby pracowali za darmo, itp, to chciałbym zauważyć ze w "najlepszej sytuacji" koszta robocizny tak jak ja liczyłem to coś 26% a co z resztą....? materiały są najdroższe...
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #18 : 07 Kwietnia 2008, 10:04:07 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:43:42 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 08 Kwietnia 2008, 09:21:56 »
0

Odpowiedź brzmi: dowolną.
Problem tylko czy będzie w stanie tę moc wykorzystać bez zrywania przyczepności. No i tu rodzi się pytanie: jaki przyjmujemy współczynnik tarcia szyna-koło? Inaczej mówiąc: stosunek uciągu do ciężaru?
Poza tym 15kN to półtorej tony. Maławo. Rumun ma osiem t/oś.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!