to może ja spróbuje tak delikatnie....

ale... rozumiem z tego kontekstu, ze robimy bez podkładek, bo nie podałeś cen a ja też ich nie znam....
czyli na boso, lub mamy zdolnych robotników, którzy zaciosują podkłady(dlatego tylko 10 szt)....
zakładając, ze kolejka była zaniedbana i teraz całkiem sie sypie... wymieniamy każdy podkład, i cała akcja naprawy ma trwać rok czyli 10km=10000m ->12500 podkładów czyli zeby w ciągu roku wymienić wszystko potrzeba zatrudnic nam 4 ekipy po 300 dni roboczych to daje nam
4ekipy x 10 szt x 25 dni x 12 mies=12 000 sztuk(no powiedzmy ze tyle wystarczy.... pozostałe 500 zrobią gratis przez pół miesiąca....)
4(ekipy)x2(ludzi)x600(zł)x12(mies)=57600zł -> koszta robocizny
teraz materiały (bez podkładek, ach ci zdolni robotnicy torowi

)
materiał nowy
12500 szt x 12zł=150000
wkręty 12500 x 6szt x 2zł = znowu 150000
czyli 300 tyś +robocizna=357600 zł starczy to na 25 lat więc koszt roczny 14304 zł
przy czym cena robocizny to 16%kosztów całości
mat starouzyteczny
podkłady 12500szt x1zł =12500zł
wkręty tyle samo (ej, a wkrętów to nie można odzyskiwać? jakby był odzysk chociaż 10% to jaki to zysk

no ale to nie było podane w zadaniu, załóżmy, ze mamy zdolnych okolicznych złomiarzy...
czyli 150 tys+12500+57600=220100 starcza na 10 lat więc 22 010zł rocznie
cena robocizny 26% kosztów
a teraz burżujstwo, podkłady betonowe

12500 x 100=1250000zł (łatwiej 1,25 mln zł)
ten milion + wkręty+57600=1457600/100 lat=14 576zł rocznie.....
cena robocizny 4% kosztów
oczywiście można wymieniać podkład co któryś, albo robić to systematycznie.... wtedy koszta robocizny rozkładają sie na dłużej... i koszt roczny jest nieco nizszy.... ale skoro kolejka jest w stanie marnym to trzeba ją doprowadzić do stanu jak najszybciej....
mam nadzieje ze za dużo błędów nie ma, ale i tak widać, ze koszta są ogromne.....