Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Listopad 2017, 19:08:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: KOLEJKA MIĘDZYRZECKIEGO REJONU UMOCNIONEGO  (Przeczytany 8211 razy)
Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 394 m

W terenie W terenie



WWW
« : 02 Grudzień 2007, 00:36:24 »
0

Witam. Przeglądałem ostatnio parę stron internetowych poświęconych M.R.U. i jest tam kilka fajnych fotek torowiska i niezbyt dużo informacji na temat sieci wąskotorowej. Czy może ktoś z was wie gdzie można więcej się na ten temat dowiedzieć i czy ktoś już się pokusił o próbę uruchomienia tam kolejki albo jakiejś jazdy drezyną w tunelach M.R.U.?
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1219 m

Na służbie Na służbie


WWW
« Odpowiedz #1 : 02 Grudzień 2007, 11:21:42 »
0

Jako dawny (lata 80-te) eksplorator systemu obronnego MRU muszę stwierdzić, że nie znam specjalnego opracowania dotyczącego stricte kolejki podziemnej. Jako element transportu w systemach obronnych nie była żadnym novum, zdarzały się natomiast różne rozwiązania dotyczace napędu. Na krótkich dystansach powszechny był napęd ręczny. Na odcinkach dłuższych stosowano najczęściej napęd elektryczny zasilany z baterii akumulatorów (na MRU tylko tzw Główna Droga Ruchu ma ok. 11 km długości). Były też próby z zastosowaniem napędu pneumatycznego. Raczej nie stosowano zasilania z sieci trakcyjnej (powszechnej w kopalniach) - w warunkach bojowych, kiedy energii dostarczały zespoły generatorów byłoby to nieekonomiczne, poza tym łatwe do zniszczenia a trudne do odbudowania. Jako ciekawostkę podam, że wydobyta z podziemi MRU i uruchomiona lokomotywka pracowała do lat 60-tych w poniemieckiej kopalni węgla brunatnego Sieniawa głębinowa.
Trochę zebranych przeze mnie materiałów z czasu budowy i późniejszych jest TUTAJ

Drezyny
Co do uruchomienia takich jazd nie mam wiedzy, natomiast wydaje mi sie to nierealne - praktycznie cały system podziemny jest rezerwatem nietoperzy. Być moze kiedyś któraś z firm dzierżawiących w celach turystycznych wydzielone części podziemi (pętla boryszyńska, muzeum w Pniewie) postawi na torach jakiś mały składzik, który być może uzyska zgodę na jazdę kawałek tam i z powrotem. Zobaczymy.

Jedno z najlepszych forów militarnych dotyczących m.in. MRU znajduje sie TUTAJ

A tu rozwinięcie tematu

A tak mogłaby wyglądać jazda
Zapisane

Arczi
Zawiadowca
****
Długość toru:: 394 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 03 Grudzień 2007, 23:32:24 »
0

Masz może jakieś fotki torowiska i dworców?
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1219 m

Na służbie Na służbie


WWW
« Odpowiedz #3 : 04 Grudzień 2007, 14:13:06 »
0

Na przykład TU
Zapisane

Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 429 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 22 Wrzesień 2010, 20:28:00 »
0

Witam! Ponieważ znalazłem na YT przedwojenną kronikę niemiecką,a w niej sceny z kolejką MRU w pelnej świetności podaję linka http://www.youtube.com/watch?v=1EWz3cPDlNs   Pozdrawiam.Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
mw
Gość
« Odpowiedz #5 : 30 Grudzień 2010, 12:53:43 »
0

Na przyszły rok planowana jest mini impreza polegająca na przejechaniu elektrowozem akumulatorowym  typu Karlik z kilkoma wózkami  jak największej ilości szlaku.Problem stanowi jedynie dostępność do sieci trójfazowej ,koniecznej do doładowania baterii.
Zapisane
Maxxc
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 07 Maj 2011, 20:10:26 »
0

Witam!

Wedle mojej wiedzy film z Youtube nie przedstawia kolejki na MRU. Tam w zupełnie inny sposób był prowadzone instalacja elektryczna/oświetleniowa.

W temacie "mini imprezy" - gmina Międzyrzecz (trasa turystyczna Kaława/Pniewo) nic o niej nie wie, gmina Lubrza (trasa turystyczna Boryszyn) również. Rozmawiałem jakiś tydzień temu z władzami gmin i kierownictwem obu tras turystycznych.
Chyba zatem nikt nie zamierza "na lewo" tam wjeżdżać przez A64?
A przy okazji - zasilanie trójfazowe jest od paru lat na Boryszynie. Kładliśmy instalację chyba w 2009 roku.



 

Zapisane

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 429 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 21 Lipiec 2013, 12:54:51 »
0

Witam. Cieszę się,że jako pierwszy(dzięki Kol.Andrzejowi i Maćkowi) mogę podać informację: MRU ma wreszcie kolej! Tabor to lokomotywa akumulatorowa+3 wagoniki typowo kopalniane+ platforma i koleby?  Piszę ze znakiem zapytania,bo informacje otrzymałem telefonicznie i nie wszystko udało się usłyszeć. Czy ktoś z TZF ma informacje w tym temacie? Ponieważ sam nic nie znalazłem na stronach dotyczących MRU,poprosiłem o pomoc Kol.Andrzeja 2110. To taki "Dedektyw na ciągniku" Mrugnięcie Może razem coś znajdziemy. Pozdrawiam.Bogdan
« Ostatnia zmiana: 21 Lipiec 2013, 13:13:26 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Maxxc
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 21 Lipiec 2013, 13:05:41 »
+2

Witam!

Tak, informację mogę potwierdzić "z pierwszej ręki". Lokomotywka (Ldag05), wraz z wagonikami, pozyskana została nieodpłatnie z Kompanii Węglowej w zeszłym roku.
Lokomotywka to destrukt, nie ma nawet resorów (dobrze, że udało się przewalczyć chociaż zestawy kołowe i pustą skrzynię bateryjną).
Cały skład został wyremontowany i odmalowany przez przewodników z Muzeum w Pniewie.
Na chwilę obecną na być nieczynnym pomnikiem na dworcu H. Niestety Muzeum nie stać na przywrócenie lokomotywki do stanu czynnego.
Zapisane

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 898 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #9 : 22 Lipiec 2013, 09:05:03 »
0

A pomyśleć, że gdyby w 2008 Gmina nie pożałowała instalacji 50 metrów kabla, jeździłby tam od dawna "Karlik", ha!
Zapisane

Maxxc
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 22 Lipiec 2013, 09:46:05 »
0

Witam!

-> Leśny Dziadek:
Mam inne zdanie w tej kwestii, uczestniczyłem w tych rozmowach. Próbowałem zresztą do 2010 roku ciągnąć ten temat, to nie było już mowy o sprzedaży "Karlika", tylko o wynajmie, bez określonej kwoty...
Więc tak nie można tak jednostronnie na to patrzeć. A zresztą to nie ta gmina i nie ta część MRU...
Wtedy działaliśmy w gm. Lubrza, teraz w gm. Międzyrzecz. MRU jest "podzielone" pomiędzy te gminy, aczkolwiek żadnej zapory na granicy gmin nie ma, tylko kraty po drodze Uśmiech
Zapisane

Pozdrawiam
Maksymilian Cierniewski
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1219 m

Na służbie Na służbie


WWW
« Odpowiedz #11 : 09 Listopad 2017, 10:45:58 »
0

Kilka ujęć kolejki https://www.youtube.com/watch?v=mbMMB-JHQXw
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!