Mikojan
Nowicjusz

Długość toru:: 15 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 28 Luty 2008, 20:58:01 » |
0
|
Niedługo załącze nowe, nieco lepsze pod względem jakości zdjęcia, m.in. mostku w Szczekarkowie. Ku mojemu zaskoczeniu, szlak w tamtym rejonie nie jest aż tak tragicznie zaniedbany jak w rejonie Wilkowa. Mostek wymaga natomiast IMO raczej nie tyle generalnego remontu, co kontroli pod względem jego bezpieczeństwa dla ruchu (ten pochyły filar ze spróchniałego drewna nie jest chyba aż tak istotny dla jego konstrukcji, wspartej przez solidne betonowe przyczółki)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
statek
|
 |
« Odpowiedz #21 : 29 Luty 2008, 12:54:40 » |
0
|
Mostek wymaga natomiast IMO raczej nie tyle generalnego remontu, co kontroli pod względem jego bezpieczeństwa dla ruchu (ten pochyły filar ze spróchniałego drewna nie jest chyba aż tak istotny dla jego konstrukcji, wspartej przez solidne betonowe przyczółki) Raczej jest istotny skoro istnieje w konstrukcji, swoją droga faktycznie że jest w kiepskim stanie i wymaga wymiany. Przypadkiem się składa że widziałem jak zachowuje się cała konstrukcja po przejeździe pociągu przy brakującej podporze, ten element musi tam być. A tak z ciekawości zapytam, ile osób by sie pisało na "odkrzaczanie" toru od polanki ogniskowej do miejsca kradzieży? Jeśli byliby chętni to należałoby się jakoś zebrać, umówić z naczelnikiem i zorganizować jakaś wspólną akcję. Pozdrawiam Michał
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mikojan
Nowicjusz

Długość toru:: 15 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #22 : 29 Luty 2008, 18:56:10 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #23 : 02 Marzec 2008, 13:53:00 » |
0
|
A tak z ciekawości zapytam, ile osób by sie pisało na "odkrzaczanie" toru od polanki ogniskowej do miejsca kradzieży? Jeśli byliby chętni to należałoby się jakoś zebrać, umówić z naczelnikiem i zorganizować jakaś wspólną akcję.
Pozdrawiam Michał
Niewykluczone, że wyraz "odkrzaczanie" należy teraz zamienić na "oddrzewianie" - efekt ostatnich silnych wiatrów (powalone drzewa) na szlaku NKD - niekoniecznie polanka. Nieoficjalne info.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #24 : 11 Kwiecień 2008, 06:15:09 » |
0
|
A tak z ciekawości zapytam, ile osób by sie pisało na "odkrzaczanie" toru od polanki ogniskowej do miejsca kradzieży? Jeśli byliby chętni to należałoby się jakoś zebrać, umówić z naczelnikiem i zorganizować jakaś wspólną akcję.
Pozdrawiam Michał
Widzisz Michał... minął ponad miesiąc i tłok w temacie :mrgreen: Chyba sami musimy zadziałać :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
pawel.adamczyk
|
 |
« Odpowiedz #25 : 13 Luty 2013, 17:41:58 » |
+2
|
Witam.
Wyciągnołem wątek z archiwum, nie mniej zdjęcia są aktualne, bo z końca września 2012r z okolic Szczekarkowa.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #26 : 13 Luty 2013, 20:29:45 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej1988
Nowicjusz

Długość toru:: 41 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 13 Luty 2013, 23:01:21 » |
+1
|
Z tego co wiem, szlak ten wymaga napraw w dwóch miejscach - miejscu kradzieży toru oraz w miejscu uszkodzenia jednego z mostków w Szczekarkowie (osunięty filar). Nie sądzę, by koszty tych napraw mogły być horendalne - zważywszy na ostatni remont mostu w Urządkowie byłaby to na pewno wskazana inwestycja w celu ożywienia tego wyjątkowo malowniczego szlaku...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #28 : 14 Luty 2013, 00:21:50 » |
+1
|
Pofantazjować można, tylko że tutaj mijasz się z prawdą. Koszt udrożnienia szlaku do Wilkowa (poza uzupełnieniem skradzionych szyn, odbudową mostku w Szczekarkowie, kompleksową wycinką na niemal 12 km torowiska, oraz niezbędnymi naprawami - od wymiany podkładów poprzez całą gamę zaleceń toromistrza z uprawnieniami, który miałaby ten szlak dopuścić do ruchu (zapewne za kwotę nieco wyższą niż koszt flaszki spirytusu) są już i tak wyjątkowo wysokie. Jeżeli zestawimy do tego potencjalne korzyści finansowe jakie w tej chwili dałaby dla regionu czy kolejki wycieczka pociągiem do Wilkowa to mimo, że bardzo lubię ten odcinek, poza mikolskim chciejstwem nie widzę uzasadnienia. Tam po prostu nie ma kogo i po co wozić. A jeżeli chodzi o most w Urządkowie, to został on odbudowany, dlatego że rządowy program usuwania skutków powodzi z 2010 roku gwarantował bodaj 100% refundację nakładów. A mostek poza tym, że leżą na nim tory kolejki, które w przyszłości mogą się przydać, służy także pieszym. Zauważ także, że poza położeniem na samym mostku nowego toru, kawałek dalej szyny toną już pośród zielska, że ledwo je widać...
Edit: Myśląc o tego rodzaju pomysłach przypomina mi się reaktywacja połączenia z Piaseczna do Grójca. Wykonano ogrom pracy, poniesiono nakłady i nagle okazało się, że liczba pasażerów na tym odcinku jest w najlepszym wypadku znikoma.
Moim zdaniem, należy przede wszystkim rozwijać ofertę na dotychczasowych trasach i wykorzystywać istniejącą infrastrukturę a dopiero w dalszej kolejności szukać innowacyjności i przywracać zamknięte odcinki.
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Luty 2013, 09:54:01 wysłane przez grzegorz_sykut »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #29 : 14 Luty 2013, 14:22:44 » |
0
|
Cóż, powiela się schemat oczekiwań, że ogólnie Operator ma za swój psi obowiązek utrzymywać w stanie kwitnącej świeżości całość dostępnego szlaku - choćby miały tam przejechać dwa pociągi na rok. Ja natomiast wrócę do mało popularnego stwierdzenia - na zdecydowanej większości kolejek nie ma większych problemów z umówieniem się z operatorem grupy miłośników, udrożnienia szlaku i prowadzenia tam ruchu drezynowego. W pierwszej kolejności zapraszam na JKD - odcinki z Pińczowa do Wiślicy i Umianowic do Sędziejowic czekają - Szef JKD bez zbędnych ceregieli wyrazi zgodę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #30 : 14 Luty 2013, 16:31:35 » |
0
|
Niestety spora część miłośniczych pomysłów, to słomiana fantazja pt: "dziś ściernisko, jutro San Francisco" Jeżeli ktoś ma ochotę poznać NKW od kuchni, zapraszam do współudziału w tworzeniu eventu "Wąskie tory, szerokie horyzonty". Szczegóły na PW.
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Luty 2013, 09:34:32 wysłane przez grzegorz_sykut »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
pawel.adamczyk
|
 |
« Odpowiedz #31 : 14 Luty 2013, 16:41:04 » |
+2
|
Cześć. Ktoś zgadnie co mogą oznaczać te dwie daty?. Oczywiście ja znam  . 28 czerwiec 2003 r. 28 czerwiec 2013 r. Wiosną planuję umówić się i przewieź drezynkę do Wilkowa, oczyścić tor od mostu do stacji i pojeździć po nowym moście. Oczywiście o tym fakcie poinformuję wcześniej na forum i na FB. Czy ktoś z was byłby chętny na taki niecodzienny przejazd??. 
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #32 : 14 Luty 2013, 17:39:48 » |
0
|
28 czerwiec 2003 r. 28 czerwiec 2013 r.
Ostatni przejazd do Wilkowa??? - 2003 2013 - wielka reaktywacja linii do Wilkowa?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #33 : 15 Luty 2013, 10:11:26 » |
0
|
Szkoda tylko, że te wszystkie radosne pomysły rodzą się jedynie w głowach i na ekranach komputerów. Reaktywacja linii do Wilkowa w 2013? A kiedy drugi tor i elektryfikacja? 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #34 : 15 Luty 2013, 10:39:54 » |
0
|
Zaraz po dołożeniu szyny zębatej i przekuciu na 900 :]
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
kaczor 232
Nowicjusz

Długość toru:: 10 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #35 : 24 Luty 2013, 17:45:12 » |
+1
|
To kiedy zaczynamy wycinkę krzaków pod Szczekarkowem , byłem w grudniu na szlaku w kierunku Polanówki , jest troche drzewa do wyciecia .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pawel.adamczyk
|
 |
« Odpowiedz #36 : 25 Luty 2013, 20:02:15 » |
+3
|
Cześć. Szlak Wilkowski na razie zostawiamy w spokoju, krzaczo-cięcie natomiast będzie na odcinku Wąwolnica -Niezabitów przez Obliźniak do Wymysłowa, wraz z mijankami. W wolnych chwilach będziemy wycinać odcinek nałęczowski, a jak starczy czasu i sił to niewykluczone że będzie oczyszczany odcinek od polany ogniskowej do miejsca kradzieży (jesień).
Zaczynamy niezwłocznie po stopnieniu śniegu. (szczegóły wkrótce).
Podsumowując, serdecznie zapraszamy na imprezę plenerową z cyklu ,,Wąskie tory, wysokie krzaczki,,
Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
|