Manuel
Młotkowy
 
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
 |
« : 27 Lutego 2008, 19:46:03 » |
0
|
A koń, jako pojazd trakcyjny, musi mieć świadectwo typu wydane przez UTK...
Ciekawe też jaką serią zostanie oznaczony tego typu pojazd trakcyjny. :roll: Ja proponuję ZU01 czyli zwierze uniwersalne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #1 : 27 Lutego 2008, 23:37:58 » |
0
|
Ja bym polemizował z tym oznaczeniem. :-) Podobnie jak w przypadku parowozów nie ma uniwersalnych koni. Do celów pociągowych najbardziej odpowiedni będzie któraś z ras koni zimnokrwistych. Cytując za źródłem: "Konie "zimnokrwiste" wyróżniają sie masywną budową ciała: grubymi kośćmi, mocnymi mięśniami i szerokimi, masywnymi kopytami. Najczęściej są wykorzystywane jako konie zaprzęgowe w transporcie, pracach polowych oraz leśnych." Mając na względzie zachowanie wierności historycznej sugeruję aby za napęd składu robił koń z rasy: Polski Koń Zimnokrwisty Charaktrystyka rasy za źródłem: Pochodzenie: Polska Wysokość: 165 cm Umaszczenie: gniade, kasztanowe, rzadko kare Pokrój: bardzo potezne, ogromnej sile pociagowej Charakter: wytrzymałe, mało wymagające Użytkowanie: pociągowe Wracając do tematu oznaczeń proponuję: KP4 (koń pociągowy) lub KPZ4 (koń pociągowy zimnokrwisty), gdzie 4 informuje o liczbie o liczbie odnóży napędzanych :-) Oczywiście nie uważam się za fachowaca w tym temacie i czekam na twórczą krytykę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #2 : 27 Lutego 2008, 23:41:17 » |
0
|
Wracając do tematu oznaczeń proponuję: KP4 (koń pociągowy) Oznaczenie Kp4 jest już zajęte przez parowóz  Proponuję Wkz 2000  Wąskotorowy koń zbożowy  Jaki reżim NR i NG jest na taki pojazd ?? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #3 : 28 Lutego 2008, 03:40:50 » |
0
|
A nie WKz1? Bo moc to 1KM  Naprawa rewizyjna (co 400 koniogodzin) powinna obejmować wymianę podków i przegląd zębów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #4 : 28 Lutego 2008, 10:09:09 » |
0
|
Takim oznaczeniem sugerujesz, że mogą być konie o mocy np. 3KM :wink:
Do papierów eksploatacyjnych obowiązkowo świadectwa weterynaryjne UTK, a z osprzętu na nocne kursy końska lampa "czołówka" oraz worki na nawóz :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #5 : 28 Lutego 2008, 10:59:10 » |
0
|
Takim oznaczeniem sugerujesz, że mogą być konie o mocy np. 3KM :wink: Są różne odmiany koni, tak więc teza, że moc jedego konia zawsze jest równa 1KM jest błędna. Konie wyścigowe mogą mieć większą moc chwilową niż moc ciągłą, konie typowo pociągowe będą miały większą moc ciągłą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #6 : 28 Lutego 2008, 11:05:55 » |
0
|
końska lampa "czołówka" Mam w zbiorach AUTENTYCZNE lampy elektryczne do wozów konnych - może będę pomocny?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #7 : 28 Lutego 2008, 16:31:09 » |
0
|
Są różne odmiany koni, tak więc teza, że moc jedego konia zawsze jest równa 1KM jest błędna. Konie wyścigowe mogą mieć większą moc chwilową niż moc ciągłą, konie typowo pociągowe będą miały większą moc ciągłą.
Warto nadmienić, w jaki sposób powstała jednostka KM. Podaję za źródłem: Koń mechaniczny (KM) - przestarzała jednostka mocy. Jeden koń mechaniczny jest to moc niezbędna do tego, by masę 75kg podnieść na wysokość 1metra w ciągu 1 sekundy: 1KM = (75kg × 9,81m/s2) : 1s = 735,5 W Lub inna definicja: Koń mechaniczny (KM, PS (niemiecki), CV (francuski)) pozaukładowa jednostka mocy. Jednostka mocy w układzie jednostek miar MKS. 1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 0,9863 HP Jednostka powstała na wzór konia parowego (HP) stworzonego w krajach anglosaskich do porównywania mocy maszyn parowych z koniem. Moc 1 KM odpowiadała zaprzęgowi z jednym koniem, 2 KM - z dwoma końmi itd. (w przybliżeniu). Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #8 : 28 Lutego 2008, 16:43:58 » |
0
|
Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat. "Stratami" nawozi się okoliczne pola :oops:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #9 : 28 Lutego 2008, 16:50:56 » |
0
|
Są różne odmiany koni, tak więc teza, że moc jedego konia zawsze jest równa 1KM jest błędna. Konie wyścigowe mogą mieć większą moc chwilową niż moc ciągłą, konie typowo pociągowe będą miały większą moc ciągłą. No tak, wiadomo, że "koń koniowi" nie równy, ale czy różnice są rzędu 0,2 KM czy nawet 1KM? I to w zależności od odmiany (chociaż już wybór padł) czy rodzaju mocy. Przyjęcie nomenklatury z oznaczeniem mocy jest zatem zależne od tych parametrów i wymagałoby sprawdzenia osiągów konkretnej końskiej jednostki pociągowej. :mrgreen: Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by przyjąć zakresy mocy do oznaczenia konia. Poza tym koń ten może być wykorzystany na normalne i wąskie rozstawy, więc moja propozycja to: UKPp11c - Uniwersalny koń pociągowy rasy polskiej o mocy ciągłej 1,0-1,1 KM skrócona nazwa: Qń11 :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #10 : 28 Lutego 2008, 18:56:50 » |
0
|
Ale macie radoche z wymyslaniem nazw dla konia. Wiaderko, łopatka i do piaskownicy :smile: . A konikowi tabliczke to przyczepicie do pupy żeby był cięższy i nie ślizgał sie na podkładach. Zamiast zająć sie problemami jakie otaczają nas na codzień na wąskim torze to uczepiliście sie konika.
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #11 : 28 Lutego 2008, 19:59:44 » |
0
|
A może po prostu Qń1k?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 28 Lutego 2008, 21:24:59 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:42:54 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #13 : 29 Lutego 2008, 15:40:42 » |
0
|
Wzór na siłę pociągową konia F=0,11Q+12[kG] Q to ciężar konia
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #14 : 06 Marca 2008, 00:09:15 » |
0
|
Panowie, koń w tym przypadku jest lokomotywą i to bardzo ciekawej nieco przerwotnej konstrukcji. Na pewno jest to tendrzak doczepny napędzany sianem przesuszonym, wraz z paleniskiem znajdującym się przed kotłem. Popielnik, komin z dymnicą umiejscowiony tyłem do kierunku jazdy w pozycji pionowej na końcu pojazdu. Gwizdawka jak najbardziej parowa, znajduje się pod czołem lokomotywy. Wodowany oddolnie po obniżeniu paleniska do poziomu wody. Dwie osie, obie toczne, układ "B" Silnik mocy 1 KM Sprzęgi znajdują się po obu stronach ostoi w przedniej części maszyny. Przeznaczony jako osobowo-towarowy na krótkich trasach. Pośpieszny tylko jako nie obciążony taborem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Arczi
|
 |
« Odpowiedz #15 : 11 Marca 2008, 00:08:59 » |
0
|
Jakie oznaczenie miałaby taka siła pociągowa? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #16 : 11 Marca 2008, 00:57:50 » |
0
|
hm, 8 osie napędzane to jeszcze ok, ale dwa kotły? a jakiej linii ta fotka?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #17 : 11 Marca 2008, 09:40:07 » |
0
|
Jakie oznaczenie miałaby taka siła pociągowa? 2Wł4 ? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #18 : 11 Marca 2008, 10:03:35 » |
0
|
Zwróćcie uwagę na to, że takie "maszyny" mogłyby wykonywać dodatkową robotę: czyszczenie torowiska z roślinności. Opryski niepotrzebne. Faktem jest natomiast, że produkt spalania nie powinien spadać z powrotem, by nie użyźnił torowiska :wink:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #19 : 11 Marca 2008, 10:22:36 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:35:01 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|