Świat kolejek wąskotorowych SMF
03 Grudnia 2024, 19:43:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Parkowa Maltanka w Poznaniu  (Przeczytany 353774 razy)
posener
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« : 14 Marca 2008, 12:11:01 »
0

Zakładam nowy post odnośnie aktualności z KP Maltanka, gdyż w tym sezonie (mam nadzieję) wiele będzie się działo na wąskim torze w Poznaniu.

Od stycznia br. Wydział Torów i Dróg MPK Poznań prowadził prace torowe na dwóch odcinkach, tj. wzdłuż peronu odjazdowego na stacji początkowej kolejki oraz na wysokości zakładów Polmos. Remont torowiska przewidywał rozbiórkę istniejącej nawierzchni, prace ziemne (korytowanie), ułożenie nowej warstwy podbudowy z tłucznia, montaż nowych podkładów drewnianych i położenie szyn wraz z mocowaniem. W ten sposób wymieniono na tych odcinkach całą podbudowę torowiska wraz z podkładami. Szczególnie znaczenie miało to w miejscu peronu odjazdowego, ze względu na zanieczyszczenie gruntu olejami i smarami pochodzącymi z lokomotywek, które przedostawały się bezpośrednio do gleby.

 

Inne prace budowlane dotyczyły wykonania nowego postumentu pod zabytkowy parowóz wąskotorowy Tx26, stojący na stacji Maltanka. Poprzedni tor był ułożony prowizorycznie bezpośrednio na nierównym gruncie. Na nowe przęsło torowe położone na solidnej podbudowie lokomotywa została przeniesiona 10 marca br. po przybyciu w to miejsce specjalistycznego dźwigu, gdyż maszyna waży prawie 16 ton.

 

Sezon letni, rozpoczna się już 19 kwietnia. Warto także wspomnieć, że w tym roku w wybranie dni, znowu wyruszy na trasę Maltanki parowóz Borsig.
Zapisane
bigbird
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 14 Marca 2008, 20:35:02 »
0

Czy wiadomo juz, ktore to beda wybrane dni?
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2 : 14 Marca 2008, 22:30:50 »
0

A wagon motorowy "ryjek" to czasami kursuje?
Zapisane

Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Marca 2008, 12:43:30 »
0

Wagon Motorowy "ryjek" stoi na terenie zajezdni na starołęce w Poznaniu. Jest ustawiony na tymczasowym torze pod chmurką. Od dłuższego czasu już nie kursuje na Malcie.
Zapisane
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 15 Marca 2008, 17:36:15 »
0

Cytat: "Piotrek"
Od dłuższego czasu już nie kursuje na Malcie.

Dlaczego? Coś się stało? Bo nie wierzę, żeby KPM chciała się wyzbyć takiej unikalnej motorówki... :wink:
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 15 Marca 2008, 19:54:15 »
0

Bardzo dobra robota cały szlak jak by sie tak przygotowało to super sprawa
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 15 Marca 2008, 21:11:48 »
0

Wagon motorowy i parowóz nie należą do MPK Poznań, który jest właścicielem KPM. Tabor ten jest własnością KMK Poznań, a wagon "ryjek" służuł głównie do obsługi pociągów zimowych, kiedy to jeszcze kolejka była całoroczna. Szopka na Malcie jest dojść mała, żeby pomieścić dwa składy pociągów z lokomotywami Wls40/50, parowóz i jeszcze wagon motorowy. Więc sądzę, że stał się on niepotrzebny i przetransportowany w inne, bespieczne miejsce.
Zapisane
posener
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 16 Marca 2008, 10:25:54 »
0

Jesli chodzi o poruszone tematy:
1. Dni kursowania parowozu na ten rok są ustalone, podam je w następnym tygodniu. Powiem tylko że na otwarcie sezonu Borsig pojedzie (kursy o pełnej godzinie).
2. Sprawa "Ryjka".
Na pewno Ryjek nie wyjedzie z Poznania - niby gdzie ? Ile jest w Polsce "600" z pętlami (obrotnicami) na końcowych stacjach.
Od 2002 roku Ryjek stoi na chronionym terenie zajezdni przy ul. Fortecznej (Starołęka). Niestety lata postoju spowodowały że należy mu się remont (wraz z nową powłoką lakierniczą) a może to sfinansować jedynie MPK P-ń.
Poza tym Ryjek stanowić będzie tzw. "rezerwę" w okresie letnim na wypadek gdyby jakaś Wls'ka uległa poważniejszej awarii.
To że teraz nie jeździ jest spowodowane jedynie faktem że szopa na Malcie jest zbyt ciasna dla 2 x Wls, parowózu z tendrem oraz 6 wagonów. Trwają rozmowy z Zarządem Zieleni Miejskiej o udostępnienie terenu obok szlaku do wybudowania bocznicy na której stacjonował by cały tabor KMK. Jeśli to nastąpi "ryjek" i wagony witaszyckie wróca do eksploatacji.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #8 : 16 Marca 2008, 12:00:38 »
0

A tak nawiasem, ryjek jest chyba ostatnim sprawnym wagonem motorowym na 600mm w Polsce? Bo nie kojarzę bym słyszał o innym wagonie motorowym na 600mm.
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #9 : 16 Marca 2008, 16:45:24 »
0

Jeszcze bydgoski "mordek" :wink: MBxc1-42
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #10 : 16 Marca 2008, 17:11:54 »
0

Ale on jest o ile się nie mylę w bardzo kiepskim stanie i na pewno nie jest sprawny.
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #11 : 16 Marca 2008, 20:51:47 »
0

Hmm co do tego stanu... Hmm gdzieś tu na forum były fotki i remont trwa. Fakt że dużo detali widać nieoryginalnych, ale jest i się robi. Ciekawe tylko ile to jeszcze potrwa...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 17 Marca 2008, 17:07:13 »
0

Cytat: "dobrzyn"
Hmm gdzieś tu na forum były fotki i remont trwa. Fakt że dużo detali widać nieoryginalnych, ale jest i się robi. Ciekawe tylko ile to jeszcze potrwa...

Strona z informacjami (także teraźniejszym stanem technicznym) wagonu Mbxc1-42:
 :arrow: http://www.kolej.pl/maron/mbxc/mbxc.htm   :smile:
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
Phinek
Gość
« Odpowiedz #13 : 18 Marca 2008, 01:26:36 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:17:21 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 18 Marca 2008, 08:16:42 »
0

Jest jeszcze były wagon motorowy (obecnie doczepa) w Białośliwiu. I to chyba na tyle w temacie istniejących motorówek na 600 mm w Polsce.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #15 : 18 Marca 2008, 11:08:26 »
0

Chodzi ci o WMC-204? Bo wiem że w lasach jankowskich był jeszcze jeden:
Na drugim planie z napisem KL.
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #16 : 18 Marca 2008, 11:32:11 »
0

Tak. Ale to jest chyba pudło tego wagonu ustawione na platformie hajnowskiej.
Wagon z Białośliwia był, ale po awarii silnika go odstawili, zdemontowali napęd, a później robił za wagon doczepny dla służby drogowej.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
posener
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 18 Marca 2008, 11:37:48 »
0

Cytat: "Phinek"

A swoją drogą, to na chodzie czyli co mu trzeba, czy tylko malatura... czy może silnik cierpi na choroby dłuższego odstawienia.

Lakier do zrobienia gdyż odpada grubsza warstwa szpachlu i inne tego typu rzeczy.
Do wymiany drewniane stopnie, wewnątrz wygładzina podłogowa (gumowa lub coś podobnego).
Silnik i przekładnia w 2002 roku były sprawne, a czy teraz by odpaliły - mam nadzieję że nie będzie z tym problemu.
Moje fotki z lipca 2007.
     
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #18 : 18 Marca 2008, 13:45:13 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:17:35 wysłane przez Phinek » Zapisane
posener
Młotkowy
**
Długość toru:: 54 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 18 Marca 2008, 14:02:11 »
0

Cytat: "Phinek"

Pytanie czy ktoś coś takiego robił...

Strzelam, że NIE, ale mam nadzieję że dla MPK remont silnika nie będzie problemem - mamy do tego odpowiednie służby.
Po za tym straty te wynikły z własnego zaniedbania, bo nikt z podejmujących decyzję o przeniesieniu o zabezpieczeniu silnika - wcześniej nie pomyślał.

PS. A tak przy okazji Phinek - właśnie idę do urzędu skarbowego ze swoim PIT'em, a tam 1% dla Was.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!