Świat kolejek wąskotorowych SMF
28 Kwiecień 2017, 23:50:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Parkowa Maltanka w Poznaniu  (Przeczytany 126002 razy)
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #160 : 14 Czerwiec 2015, 21:33:39 »
+2

Od siebie dodam, że chodzi o połowę lokogarażu. Jak dla mnie jest to typowe dla instytucji kościelnej (nie obrażając religii i Boga) ździerstwo. Co więcej mimo braku miejsca w obecnej szopie na użytkowany tabor (latem jeden skład wagonowy nocuje na stacji a zimą 3 wagony jadą na zajezdnie tramwajową forteczna) temat przedłużenia obecnych torów lub dodania toru trzeciego jest absolutnie niedopuszczalny.

Z moich informacji nikt nie chce na ten temat rozmawiać właśnie przez grunty kościelne i czynsz powiedzmy dość spory jak na obszar jaki zajmuje ten fragment lokogarażu.
Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 328 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #161 : 15 Czerwiec 2015, 00:54:32 »
+3

Ja rozumiem żeby to była firma lub osoba fizyczna w której interesie jest zarabiać na swojej ziemi.

Ale kościół katolicki?
Instytucja z wielką misją publiczną ?

Jakie koszty może ponosić KK z tytułu użytkowania gruntu przez kolei?
Zapisane
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #162 : 16 Czerwiec 2015, 08:34:32 »
0

http://epoznan.pl/news-news-58645-13_000_zl_dla_Kurii_za_Maltanke_Jaskowiak_porownuje_ksiezy_do_bankierow,_a_Kuria_sie_dziwi
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1414 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #163 : 23 Czerwiec 2015, 18:53:00 »
+5

Temat jest szerszy i tylko incydentalnie związany z koleją. Niemniej jednak uderzające jest to, że Kuria kosi miasto za kolejkę jak za zboże, a w tym samym czasie miasto wynajmuje Kurii budynki na szkoły i inne kościelne instytucje na warunkach bardzo preferencyjnych.

Ale podsumowując - artykuł spowodował ferment w mieście, zanosi się na kompleksowe uregulowanie sprawy. Oby.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 782 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #164 : 08 Sierpień 2016, 00:17:30 »
0

Cytuj
Lepiej zapłacić raz więcej, niż płacić całymi latami. Tym kierowały się władze miasta Poznania, decydując się wykupić od parafii na Malcie tereny, po których jeździ wąskotorowa kolejka turystyczna Maltanka.

O zawarciu pierwszej transakcji poinformowała wczoraj „Gazeta Wyborcza”. Zarządzenie o wykupie terenów prezydent Poznania wydał już w grudniu 2015 roku. Ustaliliśmy, że za osiem działek o łącznej powierzchni 5,6 tys. mkw., należących dotąd do Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Jana Jerozolimskiego za Murami, Urząd Miasta Poznania zapłacił 1,334 mln złotych. Nieruchomości mają nieregularny kształt i bardzo zróżnicowaną wielkość - najmniejsza z nich ma zaledwie 5 mkw., a największa 2381 mkw. Roczne przychody z Maltanki to ok. 460 tys. zł - zatem za działki zapłacono tyle, ile zarabia ona przez trzy lata. W dalszej perspektywie przyniesie to jednak oszczędności, bo dotychczas miasto płaciło parafii za dzierżawę terenu wykorzystywanego przez kolejkę ok. 144 tys. zł rocznie (12 tys. zł miesięcznie). - Do uregulowania pozostają jeszcze tereny, na których znajduje się hala garażowa dla kolejki, dzierżawiona przez MPK oraz fragment torowiska, który najpierw musi być wydzielony geodezyjnie. O to już miasto występowało do strony kościelnej - poinformowała nas Hanna Surma, rzecznik Urzędu Miasta. Obecnie trwają negocjacje w sprawie wykupu reszty gruntów między ich kościelnymi właścicielami a Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami UMP. Według rzecznik sprawę planuje się sfinalizować jeszcze w tym roku.


Źródło:
http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/poznan/a/poznan-maltanka-juz-nie-jezdzi-po-koscielnej-ziemi,10456946/
Zapisane

AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #165 : 09 Sierpień 2016, 19:32:42 »
0

Z jednej strony dobrze ale z drugiej z tego ci wiem to miasto nie planuje wykupu większej ilości ziemi, tak żeby powiększyć obecną lokomotywownię. Niestety brak miejsca daje się kolejce we znaki każdego dnia:

Jeden skład wagonowy nocuje na terenie stacji - dodatkowe koszty z tytułu ochrony

Co zimę 3 wagony jadą na zajezdnię tramwajową przy Fortecznej i tam czekają pod plandeką na sezon

Wagon motorowy MbxC1-41 "Ryjek" gnije dalej na zajezdni. A całkiem niedawno znalazł się tajemniczy sponsor, który chciał zapłacić za NG wagonu. Niestety z braku miejsca w lokomotywowni projekt padł, a wagon sprawdził by się świetnie przy prowadzeniu ruchu w chłodne deszczowe dni.

Jako ciekawostkę dodam, że słychać głosy o planowanym poszerzeniu malty i już tłumaczę projekt:

1. Zakłady produkcyjne Wyborowej są w stanie likwidacji (trwa rozbiórka zabudowań).
2. Jezioro (należy dodać, że sztuczne) jest zwężone właśnie w rejonie zakładów.
3. Od strony wyborowej (i kolejki) jest tylko wąska droga pieszo-rowerowa, a z drugiej strony jeziora są wydzielone alejka spacerowa oraz szeroka droga rowerowa. Społecznicy chcą, żeby z obydwu stron jeziora rowerzyści byli oddzieleni od pieszych.
4. Kolejka jest z jednej strony "przyklejona" do zakładów a z drugiej do chodnika.

Oczywiste jest, że razem z projektem przebudowy alejek i poszerzenia jeziora przełożeniu ulegną tory kolejki. Oczywiście co z tego wyjdzie na razie nie wiadomo, ale projekt zapowiada się dość interesująco.
Zapisane
Tx26
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie

Wolontariusz TPKŚ


« Odpowiedz #166 : 10 Październik 2016, 18:39:23 »
0

MPK niedawno ogłosiło przetarg na remont torowiska:

http://www.mpk.poznan.pl/przetargi/ogloszone/3145-przetarg-na-wykonanie-dokumentacji-projektowej-oraz-robot-budowlanych-kolejki-parkowej-maltanka

Zakres obejmuje całkowitą wymianę nawierzchni, z wyjątkiem dwóch będących w dobrym stanie odcinków. Oprócz tego ma zostać wykonana nowa nawierzchnia peronów i dostosowanie urządzeń SRK do ewentualnych zmian.
Zapisane
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #167 : 13 Listopad 2016, 17:36:40 »
0

MPK chyb nie dopracowało dokumentacji przetargowej. Obecnie po dwukrotnym przekładaniu terminu składania ofert został on zawieszony. Oficjalną przyczyną jest przygotowywanie odpowiedzi na zapytania ofertowe, oraz dokonywanie istotnych zmian w warunkach przetargu.

Ciekawe tylko czy w takim układzie uda się dotrzymać planowany termin wykonania robót na przyszły rok.
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!