Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Sierpień 2017, 18:12:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Parkowa Maltanka w Poznaniu  (Przeczytany 140420 razy)
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #160 : 14 Czerwiec 2015, 21:33:39 »
+2

Od siebie dodam, że chodzi o połowę lokogarażu. Jak dla mnie jest to typowe dla instytucji kościelnej (nie obrażając religii i Boga) ździerstwo. Co więcej mimo braku miejsca w obecnej szopie na użytkowany tabor (latem jeden skład wagonowy nocuje na stacji a zimą 3 wagony jadą na zajezdnie tramwajową forteczna) temat przedłużenia obecnych torów lub dodania toru trzeciego jest absolutnie niedopuszczalny.

Z moich informacji nikt nie chce na ten temat rozmawiać właśnie przez grunty kościelne i czynsz powiedzmy dość spory jak na obszar jaki zajmuje ten fragment lokogarażu.
Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 328 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #161 : 15 Czerwiec 2015, 00:54:32 »
+3

Ja rozumiem żeby to była firma lub osoba fizyczna w której interesie jest zarabiać na swojej ziemi.

Ale kościół katolicki?
Instytucja z wielką misją publiczną ?

Jakie koszty może ponosić KK z tytułu użytkowania gruntu przez kolei?
Zapisane
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #162 : 16 Czerwiec 2015, 08:34:32 »
0

http://epoznan.pl/news-news-58645-13_000_zl_dla_Kurii_za_Maltanke_Jaskowiak_porownuje_ksiezy_do_bankierow,_a_Kuria_sie_dziwi
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1441 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #163 : 23 Czerwiec 2015, 18:53:00 »
+5

Temat jest szerszy i tylko incydentalnie związany z koleją. Niemniej jednak uderzające jest to, że Kuria kosi miasto za kolejkę jak za zboże, a w tym samym czasie miasto wynajmuje Kurii budynki na szkoły i inne kościelne instytucje na warunkach bardzo preferencyjnych.

Ale podsumowując - artykuł spowodował ferment w mieście, zanosi się na kompleksowe uregulowanie sprawy. Oby.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 784 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #164 : 08 Sierpień 2016, 00:17:30 »
0

Cytuj
Lepiej zapłacić raz więcej, niż płacić całymi latami. Tym kierowały się władze miasta Poznania, decydując się wykupić od parafii na Malcie tereny, po których jeździ wąskotorowa kolejka turystyczna Maltanka.

O zawarciu pierwszej transakcji poinformowała wczoraj „Gazeta Wyborcza”. Zarządzenie o wykupie terenów prezydent Poznania wydał już w grudniu 2015 roku. Ustaliliśmy, że za osiem działek o łącznej powierzchni 5,6 tys. mkw., należących dotąd do Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Jana Jerozolimskiego za Murami, Urząd Miasta Poznania zapłacił 1,334 mln złotych. Nieruchomości mają nieregularny kształt i bardzo zróżnicowaną wielkość - najmniejsza z nich ma zaledwie 5 mkw., a największa 2381 mkw. Roczne przychody z Maltanki to ok. 460 tys. zł - zatem za działki zapłacono tyle, ile zarabia ona przez trzy lata. W dalszej perspektywie przyniesie to jednak oszczędności, bo dotychczas miasto płaciło parafii za dzierżawę terenu wykorzystywanego przez kolejkę ok. 144 tys. zł rocznie (12 tys. zł miesięcznie). - Do uregulowania pozostają jeszcze tereny, na których znajduje się hala garażowa dla kolejki, dzierżawiona przez MPK oraz fragment torowiska, który najpierw musi być wydzielony geodezyjnie. O to już miasto występowało do strony kościelnej - poinformowała nas Hanna Surma, rzecznik Urzędu Miasta. Obecnie trwają negocjacje w sprawie wykupu reszty gruntów między ich kościelnymi właścicielami a Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami UMP. Według rzecznik sprawę planuje się sfinalizować jeszcze w tym roku.


Źródło:
http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/poznan/a/poznan-maltanka-juz-nie-jezdzi-po-koscielnej-ziemi,10456946/
Zapisane

AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #165 : 09 Sierpień 2016, 19:32:42 »
0

Z jednej strony dobrze ale z drugiej z tego ci wiem to miasto nie planuje wykupu większej ilości ziemi, tak żeby powiększyć obecną lokomotywownię. Niestety brak miejsca daje się kolejce we znaki każdego dnia:

Jeden skład wagonowy nocuje na terenie stacji - dodatkowe koszty z tytułu ochrony

Co zimę 3 wagony jadą na zajezdnię tramwajową przy Fortecznej i tam czekają pod plandeką na sezon

Wagon motorowy MbxC1-41 "Ryjek" gnije dalej na zajezdni. A całkiem niedawno znalazł się tajemniczy sponsor, który chciał zapłacić za NG wagonu. Niestety z braku miejsca w lokomotywowni projekt padł, a wagon sprawdził by się świetnie przy prowadzeniu ruchu w chłodne deszczowe dni.

Jako ciekawostkę dodam, że słychać głosy o planowanym poszerzeniu malty i już tłumaczę projekt:

1. Zakłady produkcyjne Wyborowej są w stanie likwidacji (trwa rozbiórka zabudowań).
2. Jezioro (należy dodać, że sztuczne) jest zwężone właśnie w rejonie zakładów.
3. Od strony wyborowej (i kolejki) jest tylko wąska droga pieszo-rowerowa, a z drugiej strony jeziora są wydzielone alejka spacerowa oraz szeroka droga rowerowa. Społecznicy chcą, żeby z obydwu stron jeziora rowerzyści byli oddzieleni od pieszych.
4. Kolejka jest z jednej strony "przyklejona" do zakładów a z drugiej do chodnika.

Oczywiste jest, że razem z projektem przebudowy alejek i poszerzenia jeziora przełożeniu ulegną tory kolejki. Oczywiście co z tego wyjdzie na razie nie wiadomo, ale projekt zapowiada się dość interesująco.
Zapisane
Tx26
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie

Wolontariusz TPKŚ


« Odpowiedz #166 : 10 Październik 2016, 18:39:23 »
0

MPK niedawno ogłosiło przetarg na remont torowiska:

http://www.mpk.poznan.pl/przetargi/ogloszone/3145-przetarg-na-wykonanie-dokumentacji-projektowej-oraz-robot-budowlanych-kolejki-parkowej-maltanka

Zakres obejmuje całkowitą wymianę nawierzchni, z wyjątkiem dwóch będących w dobrym stanie odcinków. Oprócz tego ma zostać wykonana nowa nawierzchnia peronów i dostosowanie urządzeń SRK do ewentualnych zmian.
Zapisane
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #167 : 13 Listopad 2016, 17:36:40 »
0

MPK chyb nie dopracowało dokumentacji przetargowej. Obecnie po dwukrotnym przekładaniu terminu składania ofert został on zawieszony. Oficjalną przyczyną jest przygotowywanie odpowiedzi na zapytania ofertowe, oraz dokonywanie istotnych zmian w warunkach przetargu.

Ciekawe tylko czy w takim układzie uda się dotrzymać planowany termin wykonania robót na przyszły rok.
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1137 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #168 : 13 Maj 2017, 16:25:23 »
0

http://naszglospoznanski.pl/wypadek-kolejki-maltanka/
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 337 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #169 : 13 Maj 2017, 17:26:07 »
0

Wiadomo co z borsukiem?

Znalazłem lepsze zdjęcie: https://pbs.twimg.com/media/C_teXbwWsAEZc8j.jpg:large
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1137 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #170 : 13 Maj 2017, 20:35:08 »
+1

Borsig Miał Wypadek.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 337 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #171 : 13 Maj 2017, 21:12:19 »
+1

Na tyle zrozumiałem. Ale w jakim jest stanie?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 226 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #172 : 13 Maj 2017, 21:46:53 »
+1

Kilka lepszych zdjęć które nie pojawiły się jeszcze w innych artykułach:









źródło: http://epoznan.pl/news-news-76263-Zderzenie_Maltanki_z_BMW._Kursowanie_kolejki_wstrzymane

Nie jestem pewien czy samochód który jest dużo miększy niż lokomotywa potrafiłby uszkodzić blok cylindrów, ale osprzęt lub wiązary jak najbardziej są podatne na uszkodzenia. Ze zdjęć reporterskich ciężko coś wywnioskować, a artykuły są oszczędne w szczegóły techniczne. Z ważniejszych informacji należy wymienić: kierowcą była kobieta, a parowóz trafił do warsztatu.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 161 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #173 : 16 Maj 2017, 10:03:26 »
0

Parowóz jak czołg - na drugi dzień już jeździł. BMW to na 100% Gumiak nie zdążył odklepać Uśmiech
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1204 m

Na służbie Na służbie


WWW
« Odpowiedz #174 : 11 Czerwiec 2017, 17:40:24 »
0

I ciąg dalszy ...
http://www.tvn24.pl/zderzenie-maltanki-z-volkswagenem,748044,s.html
Zapisane

Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #175 : 01 Sierpień 2017, 03:06:08 »
+3

Maltanka inwestuje w chyba najnowocześniejsze rozjazdy wąskotorowe w Polsce:


A ma być ich osiem:
https://www.facebook.com/groups/699694433425417/permalink/1516085891786263/
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!