Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:55:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 321173 razy)
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #140 : 02 Grudnia 2014, 19:31:45 »
+3

...........
Cytuj
w Jędrzejowie też był Burmistrz niegdyś na kolejce pracujący .
Ale nie miał dwudziestu pięciu lat, tylko może 25 lat pracy w PKP?
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #141 : 02 Grudnia 2014, 20:54:13 »
+2

Osoby jadące do Galardii zobaczyły kolejkę, niektóre poraz pierwszy. To była także promocja kolejki.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #142 : 06 Grudnia 2014, 23:30:24 »
0

No to po Wolsztynie mamy drugiego w kraju burmistrza prokolejowego. Dobrze.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #143 : 09 Grudnia 2014, 15:25:06 »
+2

emibe  czy posiadasz więcej takich wycinków prasowych??

Przepraszam, dopiero teraz dostrzegłem pytanie. Raczej nie, dlatego że ww artykuł doszukałem w stosiku kilkunastu numerów które jakimś cudem leżały na dnie szafy. Więc nie mam wszystkiego zarchiwizowanego. Wrzucę jeszcze bardziej realny z czasu kiedy już były pierwsze kursy.

Jak już komentujemy wybór najmłodszego prezydenta to dostał na zaprzysiężeniu od Starosty obraz z torem do Wielkiego Pieca, wykonanym przez kolegów z TZF. Myślę, że najbliższy czas będzie bardziej pozytywny dla SKW od ostatnich 8. Ale uważam, że trzeba będzie wspomóc, doświadczeniem, kontaktami, chęciami...
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #144 : 10 Grudnia 2014, 21:43:24 »
0

Wysłany przez: emibe

Cytuj
uważam, że trzeba będzie wspomóc, doświadczeniem, kontaktami, chęciami...

Jakieś sugestie?  Reaktywowanie "Regio Ferrea", powołanie czegoś nowego przy starostwie, muzeum czy w mieście?
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 413 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #145 : 10 Grudnia 2014, 21:52:40 »
0

Dotacja na odbudowę Lipie-Marcule?
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #146 : 10 Grudnia 2014, 21:56:41 »
0

Się znaczy skąd? Przecież nie z budżetu samorządu? nie ta skala...
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #147 : 10 Grudnia 2014, 22:17:26 »
0

Dotacja na odbudowę Lipie-Marcule?
Jeśli już to Lipie - granica województwa. Na nie swoim nie może inwestować.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #148 : 10 Grudnia 2014, 22:22:08 »
0

...Wysłany przez: andrzej2110
Cytuj
Jeśli już to Lipie - granica województwa. Na nie swoim nie może inwestować.

Wg mojego stanu wiedzy cała linia SKW podlega pod Powiat Starachowicki.
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 413 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #149 : 10 Grudnia 2014, 23:13:33 »
-1

Się znaczy skąd? Przecież nie z budżetu samorządu? nie ta skala...
Czymże są tysiące na kolejkę (patrz-Koszalin) wobec milionów na infrastrukturę blachosmrodową?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #150 : 11 Grudnia 2014, 08:05:21 »
+4

Czymże są...
Pieniędzmi które można wydać na jakiś pożyteczny cel. I niestety ciężko postawić na szalach wagi z jednej strony ową niezbędną ludności do zwykłej prozy życia "infrastrukturę blachosmrodową" a z drugiej kolejkę jeżdżącą dla fanu. Z resztą za "tysiące" można sobie posnuć plany do których realizacji niezbędne są owe miliony. C'est la vie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 413 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #151 : 11 Grudnia 2014, 09:08:40 »
0

Odbudowa kolejki jest jednym z pożytecznych celów, na które samorząd może wydać stawiając na promocję turystyki. Sugestię rzuciłem bardzo życzeniowo, nie znam lokalnych warunków i nie wiem, na ile odbudowa metodą gospodarczą (którą miałem na myśli, nie wersję full-wypas), etapami jest możliwa. Myślę, że już wydłużenie szlaku do Łazisk byłoby pozytywne dla rowerzystów. A szlak tam podobno w miarę kompletny.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #152 : 11 Grudnia 2014, 10:46:37 »
+1

Odbudowa kolejki jest jednym z pożytecznych celów, na które samorząd może wydać stawiając na promocję turystyki.
Pod warunkiem że jest inicjatywa społeczna by stawiać na promocję turystyki, co w regionach nie-turystycznych jest tak rzadko spotykane jak dwulitrowa Cola Cherry.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #153 : 11 Grudnia 2014, 10:50:57 »
0

tak rzadko spotykane jak dwulitrowa Cola Cherry.

Janusz,
też odczuwasz ten brak :-D??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #154 : 11 Grudnia 2014, 15:50:00 »
0

Tak, w 100% popieram Janusza. 2L Coca-Cola Cherry jest towarem deficytowym i bardzo odczuwalnym brakiem jak jednolitrowy sok Caprio!
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #155 : 12 Grudnia 2014, 10:48:34 »
0

Ja Wam tej Cofoli chyba rzeczywiście parę zgrzewek dowiozę (póki co wiszę tylko jedną Arielowi)
Dwulitrowe mają być ?
Zapisane

klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 498 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #156 : 13 Grudnia 2014, 17:51:42 »
0


SKW  od 16:55  do 17:30

https://www.youtube.com/watch?v=1mWpmAwWh9Q
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #157 : 19 Stycznia 2015, 11:55:17 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/55433/rok_2014_na_starachowickiej_kolei_waskotorowej.html
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #158 : 19 Stycznia 2015, 14:17:15 »
+2

Cytuj
w ubiegłym roku z pociągów Starachowickiej KW skorzystało ponad 6 tysięcy pasażerów
Na GrKD leżącej na przedpolach stolicy, dysponującej 2 ciężkimi lokomotywami, 6 wagonami pasażerskimi (w sumie max. 250 miejsc), w uruchomionych w 2014 112 pociągach udało się upchnąć "zaledwie" 12.403 osoby (110 pas./poc.) a tutaj wystarczyły 2 letniaki i klasa rumuńska by uzyskać połowę tej wartości! Czy to zasługa dobrej organizacji, czy kreatywnego zliczania odwiedzających? 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #159 : 19 Stycznia 2015, 16:35:18 »
+1

Cytuj
w ubiegłym roku z pociągów Starachowickiej KW skorzystało ponad 6 tysięcy pasażerów
Na GrKD leżącej na przedpolach stolicy, dysponującej 2 ciężkimi lokomotywami, 6 wagonami pasażerskimi (w sumie max. 250 miejsc), w uruchomionych w 2014 112 pociągach udało się upchnąć "zaledwie" 12.403 osoby (110 pas./poc.) a tutaj wystarczyły 2 letniaki i klasa rumuńska by uzyskać połowę tej wartości! Czy to zasługa dobrej organizacji, czy kreatywnego zliczania odwiedzających? 
Cykl artykułów z "Rynku Kolejowego" stanowi potencjalnie bardzo ciekawy materiał badawczy. Również odpowiadałem na pytania redaktora, więc domyślam się, jaka była geneza artykułów. Przy analizie treści pojawiają się jednak problemy natury metodologicznej, na które czytelnik/redaktor/badacz nie ma zasadniczo wpływu. Zajmuję się od dawna tą tematyką i jestem ciekawy Waszego zdania w tej kwestii. Moje obserwacje w tej kwestii:
1) Każda kolej podaje liczbę pasażerów wg znanego sobie wzoru, przez co te wartości są ze sobą nieporównywalne.
2) Niektórzy do liczby przewiezionych pasażerów dodają pasażerów z pociągów "pozarozkładowych". Czy to rzeczywiście jest miernik siły ekonomicznej lub społecznej oddziaływania danej kolei na region? Czy jeśli kolej jest samorządowa i burmistrz (właściciel, zarządca i przewoźnik jednocześnie) "przymusza" dzieci ze szkół swojego regionu do darmowej przejażdżki, to powinno się je wliczać do liczby przewiezionych pasażerów? Na Żuławskiej KD nigdy nie liczyłem podróżnych pociągów ponadrozkładowych. Zamknięta grupa turystyczna może jak dla mnie liczyć od 0 do n (gdzie n=liczba miejsc siedzących i stojących w składzie) i nie wnikam w preferencje zamawiającego.
3) Praca pociągowa wyrażana w pasażerokm jest praktycznie niemożliwa do określenia w obecnych warunkach funkcjonowania większości kolei wąskotorowych (wyrywane bilety, nie podawanie relacji przejazdu na bilecie). O ile koleje wożące praktycznie wyłącznie z A do B (Piaseczno-Tarczyn, Środa Wlkp. - Zaniemyśl) mogą przyjąć, że liczbę biletów mnożymy przez liczbę kilometrów danego kursu, o tyle koleje z większą częstotliwością kursów, które zbierają pasażerów z różnych stacji i na różnych ich wysadzają nie dają możliwości takiego podliczania*. Statystyka dla UTK  corocznie podawana w arkuszu KW.xls ma w takim razie bardzo umowny charakter.
4) Ciekawe, czy przedstawiciele kolei wąskotorowych zgodziliby się na przyjęcie jednolitego schematu przeliczania liczby podróżnych w pociągach rozkładowych, żeby była możliwa ich wzajemna korelacja, czy też wzorem wielu innych dziedzin gospodarki pozostanie to wiedzą tajemną, nieudostępnianą komukolwiek...

Pozdrawiam,
FB

*) Chyba, że podobnie jak na ŻKD wprowadzi się maszynki biletowe zamiast kas fiskalnych. Wówczas mogą one poza podaniem dokładnej długości podróży każdego podróżnego podpowiedzieć jakie było obciążenie przewozami poszczególnych odcinków sieci. To bardzo się przydaje - zredukowanie pracy pociągowej (przesunięcia w rozkładzie jazdy w 2014 w stosunku do 2013) przyniosło ŻKD wzrost liczby podróżnych!
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!