Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #140 : 23 Października 2009, 17:20:05 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:54:42 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
 |
« Odpowiedz #141 : 26 Października 2009, 21:05:33 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #142 : 27 Października 2009, 17:41:55 » |
0
|
Średnia wieku maszynistów w PCC to 65-75 lat...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
kamicz
SGKW

Długość toru:: 298 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #144 : 06 Listopada 2009, 20:38:35 » |
0
|
Pociągi PKP jeżdżą z prędkością 80 km/h Kucyk zawstydził PKP i pojechał 100 na wąskim torze :mrgreen:
Kucyk pojechał 100 na wąskim torze, ekipa GKW zawstydziła Kucyka i pojechała 120 km/h Lxd2 w trakcji podwójnej. Tak na rozluźnienie :razz:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #145 : 07 Listopada 2009, 01:41:01 » |
0
|
120km/h z czasowstrzymywaczem dzielącym przez 4  Teraz prawdziwe 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW

Długość toru:: 181 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #146 : 07 Listopada 2009, 05:44:20 » |
0
|
Tak było, jedynie prędkość rozłożyła się równomiernie pomiędzy obie maszyny :wink:
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #147 : 14 Listopada 2009, 15:15:31 » |
0
|
Śmieszne może nie, ale głupie, prawdziwe, szczęśliwe i zza wielkiej wody. Do tego transport szynowy:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #148 : 14 Listopada 2009, 15:48:19 » |
0
|
W nawiązaniu do filmu coś równie nieśmiesznego, ale prawdziwego, czyli socjalistyczne techniki badań czujności drużyn trakcyjnych.
J. Wąsowski "Przyczyny wypadków przy pracy w kolejnictwie" cz. II, WKiŁ 1965r.
Ogólnie znany jest na kolei eksperyment z kukłami wykładanymi swego czasu na torach w okręgu katowickim. Eksperyment ten miał na celu określenie stopnia uwagi, z jaką drużyny lokomotyw pociągowych obserwują drogę przebiegu. Badaniami objęto łącznie 134 pociągi na różnych stacjach i szlakach. Było sporo krytycznych głosów na temat tego eksperymentu, z uwagi na jego szokujące działanie na uważne drużyny lokomotywowe. Można dyskutować nad samą formą eksperymentu, ale faktem pozostanie, że jego wynik był wprost alarmujący: jedynie w 26 przypadkach drużyny lokomotywowe zatrzymały pociągi przed kukłami, co oznacza, że tylko te drużyny uważnie obserwowały drogę jazdy.
He, to się nazywa wesoły sposób pozyskiwania danych... :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #149 : 14 Listopada 2009, 19:40:20 » |
0
|
jedynie w 26 przypadkach drużyny lokomotywowe zatrzymały pociągi przed kukłami, co oznacza, że tylko te drużyny uważnie obserwowały drogę jazdy. a po wyrwaniu szóstej nogi, mucha traci słuch. :lol:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #150 : 14 Listopada 2009, 20:38:48 » |
0
|
A ja zrobię taki mały OT Coponiektórym jestem znany z tego że boję się wielkiego brata. Zwróćcie uwagę na te kwadraciki które pojawiają się na ekranie... Wielki brat patrzy! Aż dziw że trzeba było ludzi żeby ten skład zatrzymać. Powinna to była zrobić automatyka pare ładnych sekund wcześniej... Niedługo rozpoznają nasze twarze, podpiszą imieniem i nazwiskiem a mandat dostaniemy pocztą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tomasz11
|
 |
« Odpowiedz #151 : 15 Listopada 2009, 13:23:10 » |
0
|
Kucyk, a jak dużo Ona bimbru wypiła Twoim skromnym zdaniem. :wink:
|
|
|
Zapisane
|
pozdrowienia
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #152 : 16 Listopada 2009, 14:54:05 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #153 : 16 Listopada 2009, 15:24:05 » |
0
|
e tam. To jest przyszłość:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #154 : 16 Listopada 2009, 19:39:07 » |
0
|
This is a video of the longest train to ever run in the world, this train is officially in the guinness book of world records for the longest train. The record was set on june 21, 2001 in western australia between newman and port headland, and the train consisted of 682 loaded iron ore wagons and 8 AC6000 locomotives giving a gross weight of almost 100,000 tonnes and moved 82,262 tonnes of ore, the train was 7.353 km (4.568 miles) long. BHP iron ore did this to test locotrol which is where locomotives are evenly placed along the length of the train. edit: dotyczy oczywiście video powyżej... nieźle no nie, 100 000 ton brutto. ile u nas? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #155 : 16 Listopada 2009, 20:55:37 » |
0
|
Tyle samo tylko jak zwykle jest to rozłożone w czasie i przestrzeni. Najcięższe pociągi dochodzą do około 5000 ton brutto przy około 750 m długości nie licząc lokomotyw. 53 Węglarki typu E, 744 m, 4240 ton brutto. Węglarki typu F o długości 12.35 m, dają nam 60 wagonów, 741 m, brutto 4800 ton. Wagony typ fabryczny 401V długość 8.9 m, 84 wagony, 747 m, Brutto 6510 ton. :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #156 : 16 Listopada 2009, 21:13:12 » |
0
|
T&T już mogłeś to przetłumaczyć...
A ja mam takie przemyślenia o do tego pociągu 7,5km.
1. Jak popełnić taki skład? 2. Jak przeprowadzić próbę hamulców? 3. Jak wyłonić rewidenta, który z pierwszej lokomotywy "końcówki" pójdzie zawiesić na tył?
:grin:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #157 : 16 Listopada 2009, 22:19:49 » |
0
|
no to tłumaczę: jest to wideo najdłuższego pociągu na świecie jaki kiedykolwiek jechał. Pociąg jest oficjalnie w księdze guinessa jako najdłuższy pociąg na świecie. rekord został pobity 21 czerwca 2001 w zachodniej Australii, pomiędzy Newman i Port Headland i polegał na zestawieniu składu 682 wagonów z rudą żelaza i 8 lokomotyw AC6000 co razem dało brutto w wysokości prawie 100.000 ton i netto 82.262 ton rudy. Pociąg miał 7.353 metrów długości (4,568 mil). BHP Iron (firma) zrobiła to w celu przetestowania locotrol'a tzn sytuacji w której lokomotywy są również umieszczone w środku długości składu... edit: i jeszcze po sprawdzeniu: Locotrol - produkt GE Transportation Systems który pozwala na rozmieszczenie lokomotyw w kilku miejscach na całej długości składu pociągu (moc rozłożona - distributed power). Zainstalowany na ponad 8.500 lokomotyw na świecie, polegający na wysyłaniu sygnałów z głownej lokomotywy drogą radiową do lokomotyw zdalnie sterowanych (link: wikipedia)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #158 : 16 Listopada 2009, 23:44:58 » |
0
|
1. Jak popełnić taki skład? Moje odwieczne pytanie. Moje przemyślenia: -zbiorniki główne lokomotyw połączone (u nas były by to żółte węże) -bardzo wydajne sprężarki (znane z lokomotyw TEM2, M62, 311D) -wysokoprzepływowe krany maszynisty (394 rządzi :mrgreen: ) -podobno lokomotywy będące w środku składu biorą udział w popełnianiu i hamowaniu (informacje nie sprawdzone) -obecnie stosuję się system hamulców samoczynnych sterowanych elektronicznie firmy Wabtec2. Jak przeprowadzić próbę hamulców? To się robi na kilku krótkich pociągach (w tym wypadku to chyba kilkunastu) a potem łączy w jeden i uproszczona. 3. Jak wyłonić rewidenta, który z pierwszej lokomotywy "końcówki" pójdzie zawiesić na tył? Na końcu jest lokomotywa (obowiązkowo przy ciężkich składach) więc chyba nie muszę dalej tłumaczyć? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #159 : 17 Listopada 2009, 16:41:03 » |
0
|
http://oltep.km.ru/hepl_torm/oglavl.htmdział 7. tu jest o Rosyjkich hamulcach elektropenumatycznych używanych nie tylko w zespołach trakcyjnych ale i w innych składach . W ogóle cała strona jest bardzo ciekawa omówione są tu hamulce w Rosyjskich pojazdach szynowych niestety cała po rosyjsku ale myślę że rysunki są takie że wiadomo o co chodzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|