Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 10:02:58 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Śmieszne ale prawdziwe.  (Przeczytany 301218 razy)
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #540 : 04 Styczeń 2021, 13:16:04 »
0

Cytuj
EN57.rar
Ależ by mi się morda cieszyła, gdyby ktoś faktycznie taką drezynę wystrugał...

Witam
Mówisz i masz:
https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=30008

Pozdrawiam )
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #541 : 04 Styczeń 2021, 13:26:24 »
0

Całe człony silnikowe EZT pracowały w zastępstwie elektrowozów w Warszawie po wojnie.
Tu taki przykład z Estonii:
https://www.youtube.com/watch?v=WKCQ6Bc72v4
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #542 : 05 Styczeń 2021, 08:22:54 »
0

Czy to nie było czasem za okupacji? Owszem, wagony silnikowe sprzęgnięte ze sterowniczymi. One zamiast siedzeń miały mieć balast i służyły do przeciągania składów przez tunel średnicowy, jako uzupełnienie lokomotyw e.626.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #543 : 05 Styczeń 2021, 13:38:04 »
+1

Czyli jestem niedoinformowany. No cóż biję się w pierś za rozpowszechnianie fake news'ów.
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #544 : 05 Styczeń 2021, 21:30:36 »
0

Czyli jestem niedoinformowany. No cóż biję się w pierś za rozpowszechnianie fake news'ów.
Za Wikipedią:
Cytuj
...wytypowano 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych EW51, z których wyłączono wagony silnikowe, następnie naprawiono je i przebudowano, połączono w pary i obciążono balastem z płyt betonowych. W części okien usunięto szyby wstawiając blachę lub dyktę. Zlikwidowano sprzęg centralny Scharfenberga, wyposażając je w sprzęg śrubowy, przewody pneumatyczne i zderzaki. Tak powstało 5 zastępczych lokomotyw elektrycznych nowego typu. Posiadały oznaczenia Ostbahn (od Ostbahn 01 do Ostbahn 05).
Eksploatacja:   https://pl.wikipedia.org/wiki/EW51#cite_note-1
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #545 : 05 Styczeń 2021, 22:22:16 »
+1

Cytuj
...wytypowano 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych EW51, z których wyłączono wagony silnikowe, następnie naprawiono je i przebudowano, połączono w pary i obciążono balastem z płyt betonowych. W części okien usunięto szyby wstawiając blachę lub dyktę. Zlikwidowano sprzęg centralny Scharfenberga, wyposażając je w sprzęg śrubowy, przewody pneumatyczne i zderzaki. Tak powstało 5 zastępczych lokomotyw elektrycznych nowego typu. Posiadały oznaczenia Ostbahn (od Ostbahn 01 do Ostbahn 05).
Eksploatacja:   https://pl.wikipedia.org/wiki/EW51#cite_note-1
[/quote]

Ciekawe, czy zachowały się jakiekolwiek zdjęcia tych ,,lokomotyw'' elektrycznych Ostbahn...
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #546 : 05 Styczeń 2021, 23:01:45 »
0

Nie wiem. Ale w którymś ze Światów Kolei był artykuł o tym i były tam rysunki w rzutach bocznych. Wagony miały duży napis Ostbahn na bokach.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #547 : 06 Styczeń 2021, 16:25:55 »
+1

Nie wiem. Ale w którymś ze Światów Kolei był artykuł o tym i były tam rysunki w rzutach bocznych. Wagony miały duży napis Ostbahn na bokach.

Co do artykułu w Świecie Kolei, to jeszcze się na niego nie natknąłem, był jednak poświęcony temu art w KMiD.

"Tabor elektryczny Warszawskiego Węzła Kolejowego w latach 1936 - 1946. Część II: Czasy wojny i powojenna odbudowa", Bogdan Pokropiński w: "Koleje Małe i Duże", nr 2-3/2008 - https://enkol.pl/Biblioteka:A-02458

Btw. w przypadku poszukiwania publikowanych dawniej artykułów polecam Katalog Artykułów Prasowych w serwisie Enkol.pl. Na chwilę obecną obejmuje on blisko 6000 artykułów, w tym niemal wszystkie "Parowoziki" i KMiD oraz niemal komplet SK do numeru 10/2001 włącznie. Wiem, do kompletności daleko, ale jakoś mamy niedobór interfejsów białkowych, które zechciałyby wspomóc proces katalogowania.

Link do strony głównej katalogu:
https://enkol.pl/Biblioteka:Katalog_artykułów_prasowych


Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #548 : 11 Styczeń 2021, 15:34:31 »
0

Albion likwiduje swój własny wynalazek:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wielka-brytania-zamykanie-kopaln-niepokoi-przewoznikow-turystycznych-100380.html
Wielka Brytania: Zamykanie kopalń "gwoździem do trumny" dla parowozów
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #549 : 12 Styczeń 2021, 18:07:46 »
+4

Temat wałkowany od paru tygodni często opatrywany debilnymi komentarzami.
Problemem jest nie tyle likwidacja kopałń, a dekarbonizacja gospodarki. Krajowe wydobycie węgla jest znacznie niższe od konsumpcji już od lat. Górnictwo, w znacznej części, zlikwidowano już za czasu Margaret Thatcher. Tę falę likwidacji przetrwała garstka zakładów. Ostatnią kopalnię głębinową zamknięto z końcem grudnia 2016, a to, co istnieje do dziś to różnego rodzaju węglowe manufaktury wydobywające odkrywkowo węgiel z wychodni pokładów i filarów ochronnych zlikwidowanych kopalni głębinowych. To śladowe wydobycie resztkowe, coś jak Siltech, czy Eko-Plus w Polsce (acz oba prowadzą wydobycie głębinowe, odkrywkowe kopalnie węgla kamiennego zanikły w pierwszej połowie lat 60. XX wieku).
Ale wróćmy do meritum - mimo niewystarczającego krajowego wydobycia węgiel można nadal swobodnie kupić - sprowadza się go na potrzeby przemysłu (elektrownie, śladowo na potrzeby grzewcze, pewnie parę innych zastosowań też). Rzecz w tym, że rząd brytyjski ogłosił plan całkowitego odejścia od węgla. To będzie oznaczało zaniechanie importu, bo konsumpcja spadnie do zera. Zostaną, w gruncie rzeczy, tylko koleje zabytkowe, muzea posiadające czynne maszyny parowe (stacje pomp tak na ten przykład) i ... to wszystko. Każda z tych instytucji sama w sobie konsumuje węgiel w ilościach detalicznych (przynajmniej z punktu widzenia eksportera). Obawę budzi nie tyle brak węgla w ogóle, co drastyczny wzrost kosztu jego nabycia, a co za tym idzie - eksploatacji kolei. Tutaj trakcja parowa jest podstawą.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #550 : 13 Styczeń 2021, 10:16:59 »
0

Na jednej z angielskich grup kolejowych na Facebooku wyczytałem, że rozwaza się przeróbkę parowozów na opalanie olejem napędowym ...


A z naszego podwórka, to ostatnią kopalnię mają zamknąć w 2040. Zdaje się, że to ma być KWK Jankowice w Rybniku-Boguszowicach.
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 251 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #551 : 13 Styczeń 2021, 11:08:58 »
0

A mnie zastanawia czym tak bardzo różnią się brytyjskie parowozy od naszych, że nasze mogą jeździć na polskim i rosyjskim węglu a ich nie.
A ten cały argument ekologiczny do mnie nie trafia. Turystyczne "ciuchcie" i tak wygenerują ułamek tego zanieczyszczenia co jedna elektrownia.
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2021, 11:48:09 wysłane przez Jacek 83218 » Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #552 : 13 Styczeń 2021, 11:14:57 »
0

Parowozy to pikuś przy tym co w Anglii będzie za 10 lat. Zakaz sprzedaży aut z silnikami spalinowymi i hybryd...

https://spidersweb.pl/autoblog/wielka-brytania-za-10-lat-zakaze-sprzedazy-wszystkich-aut-spalinowych-i-hybryd-tez/
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #553 : 13 Styczeń 2021, 12:19:32 »
+1

A jak by na ruszt wrzucić palnik gazowy?? Był by parowóz na LPG Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #554 : 13 Styczeń 2021, 15:39:37 »
0

Ale przepraszam bardzo, LPG też odpada. Ma nie być żadnych paliw kopalnych, czy pochodnych! W każdym razie myślę, że my Słowianie mamy temat opracowany.
Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.


* a.jpg (101.32 KB, 776x353 - wyświetlony 259 razy.)

* Боготол 1.jpg (121.42 KB, 570x480 - wyświetlony 264 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #555 : 13 Styczeń 2021, 15:40:15 »
+2

A mnie zastanawia czym tak bardzo różnią się brytyjskie parowozy od naszych, że nasze mogą jeździć na polskim i rosyjskim węglu a ich nie.
A ten cały argument ekologiczny do mnie nie trafia. Turystyczne "ciuchcie" i tak wygenerują ułamek tego zanieczyszczenia co jedna elektrownia.

No to jest właśnie kompletna bzdura. Gdzieś w necie artykuł z RK został podlinkowany z komentarzem, typu: "Brytyjskim parowozom nie smakuje polski węgiel". I nikt już nie pamięta, o czym był artykuł, nie pamięta, że słowa tam nie było ani o polskim, ani o rosyjskim węglu. Ale bzdura poszła w świat i zaczęła żyć własnym życiem. Jak już pisałem w kilku miejscach: problemem jest nie zaniechanie wydobycia w UK (i tak jest śladowe), ale zaniechanie konsumpcji węgla w ogóle, a co za tym idzie - zaniechanie masowego importu, a wskutek tego - zanik rynku węgla. Koleje historyczne zwyczajnie nie będą miały gdzie kupić węgla. A ilość węgla, którą rocznie taka kolej konsumuje jest, z punktu widzenia, detalem. Koleje historyczne obawiają się poważnych trudności z importem węgla oraz, nawet jeśli będzie to możłiwe, drastycznego wzrostu jego cen.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #556 : 13 Styczeń 2021, 15:44:23 »
0

Ale przepraszam bardzo, LPG też odpada. Ma nie być żadnych paliw kopalnych, czy pochodnych! W każdym razie myślę, że my Słowianie mamy temat opracowany.
Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.

Brytyjski zakaz sprzedaży ma dotyczyć NOWYCH pojazdów. a nie pojazdów już zarejestrowanych tudzież paliw kopalnych w ogóle. Co więcej - termin dziesięcioletni spotyka się z ostrą krytyką jako nierealistyczny.
Niemniej jednak jest to interesujące zagadnienie - prędzej czy później (w perspektywie, powiedzmy, 30 - 50 lat) pojawi się problem z zaopatrzeniem w olej napędowy...
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #557 : 13 Styczeń 2021, 16:19:08 »
0

(...)Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.

Trzeba będzie przejść na energię elektryczną. Np. tak:
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #558 : 13 Styczeń 2021, 17:15:17 »
0

Ale przepraszam bardzo, LPG też odpada. Ma nie być żadnych paliw kopalnych, czy pochodnych! W każdym razie myślę, że my Słowianie mamy temat opracowany.
Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.
Czyli przeróbka parowozu na olej napędowy te nie ma sensu. Pozostaje biomasa.

A czy ktoś na świecie próbował zbudować pociąg z panelami słonecznymi??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #559 : 13 Styczeń 2021, 18:49:38 »
+1

Lepsze niż panele słoneczne są  Wagony motorowe na METAN, które będą przyszłością.

Cytuj
Wyróżnikiem pojazdu jest źródło napędu silniki na metan, który miałby być pozyskiwany między innymi z… ludzkich odchodów w procesie fermentacji z udziałem bakterii. Źródłem metanu mogą jednak być też pozostałości po produkcji rolniczej, zepsuta żywność, której marnowanie jest wielkim problemem w skali całej Europy, a także osady kanalizacyjne. Metan jest więc paliwem całkowicie odnawialnym.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wielka-brytania-pociagi-na-metan-przyszloscia-linii-lokalnych-100347.html

hehehe wc z obiegiem zamkniętym 
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Strony: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!