badziol
SGKW
Długość toru:: 112 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #540 : 04 Styczeń 2021, 13:16:04 » |
0
|
EN57.rar Ależ by mi się morda cieszyła, gdyby ktoś faktycznie taką drezynę wystrugał... Witam Mówisz i masz: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=30008Pozdrawiam )
|
|
|
Zapisane
|
Wąskie jest piękne:)
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #542 : 05 Styczeń 2021, 08:22:54 » |
0
|
Czy to nie było czasem za okupacji? Owszem, wagony silnikowe sprzęgnięte ze sterowniczymi. One zamiast siedzeń miały mieć balast i służyły do przeciągania składów przez tunel średnicowy, jako uzupełnienie lokomotyw e.626.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #543 : 05 Styczeń 2021, 13:38:04 » |
+1
|
Czyli jestem niedoinformowany. No cóż biję się w pierś za rozpowszechnianie fake news'ów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #544 : 05 Styczeń 2021, 21:30:36 » |
0
|
Czyli jestem niedoinformowany. No cóż biję się w pierś za rozpowszechnianie fake news'ów.
Za Wikipedią: ...wytypowano 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych EW51, z których wyłączono wagony silnikowe, następnie naprawiono je i przebudowano, połączono w pary i obciążono balastem z płyt betonowych. W części okien usunięto szyby wstawiając blachę lub dyktę. Zlikwidowano sprzęg centralny Scharfenberga, wyposażając je w sprzęg śrubowy, przewody pneumatyczne i zderzaki. Tak powstało 5 zastępczych lokomotyw elektrycznych nowego typu. Posiadały oznaczenia Ostbahn (od Ostbahn 01 do Ostbahn 05). Eksploatacja: https://pl.wikipedia.org/wiki/EW51#cite_note-1
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #545 : 05 Styczeń 2021, 22:22:16 » |
+1
|
...wytypowano 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych EW51, z których wyłączono wagony silnikowe, następnie naprawiono je i przebudowano, połączono w pary i obciążono balastem z płyt betonowych. W części okien usunięto szyby wstawiając blachę lub dyktę. Zlikwidowano sprzęg centralny Scharfenberga, wyposażając je w sprzęg śrubowy, przewody pneumatyczne i zderzaki. Tak powstało 5 zastępczych lokomotyw elektrycznych nowego typu. Posiadały oznaczenia Ostbahn (od Ostbahn 01 do Ostbahn 05). Eksploatacja: https://pl.wikipedia.org/wiki/EW51#cite_note-1 [/quote] Ciekawe, czy zachowały się jakiekolwiek zdjęcia tych ,,lokomotyw'' elektrycznych Ostbahn...
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #546 : 05 Styczeń 2021, 23:01:45 » |
0
|
Nie wiem. Ale w którymś ze Światów Kolei był artykuł o tym i były tam rysunki w rzutach bocznych. Wagony miały duży napis Ostbahn na bokach.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #547 : 06 Styczeń 2021, 16:25:55 » |
+1
|
Nie wiem. Ale w którymś ze Światów Kolei był artykuł o tym i były tam rysunki w rzutach bocznych. Wagony miały duży napis Ostbahn na bokach.
Co do artykułu w Świecie Kolei, to jeszcze się na niego nie natknąłem, był jednak poświęcony temu art w KMiD. "Tabor elektryczny Warszawskiego Węzła Kolejowego w latach 1936 - 1946. Część II: Czasy wojny i powojenna odbudowa", Bogdan Pokropiński w: "Koleje Małe i Duże", nr 2-3/2008 - https://enkol.pl/Biblioteka:A-02458Btw. w przypadku poszukiwania publikowanych dawniej artykułów polecam Katalog Artykułów Prasowych w serwisie Enkol.pl. Na chwilę obecną obejmuje on blisko 6000 artykułów, w tym niemal wszystkie "Parowoziki" i KMiD oraz niemal komplet SK do numeru 10/2001 włącznie. Wiem, do kompletności daleko, ale jakoś mamy niedobór interfejsów białkowych, które zechciałyby wspomóc proces katalogowania. Link do strony głównej katalogu: https://enkol.pl/Biblioteka:Katalog_artykułów_prasowych
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #548 : 11 Styczeń 2021, 15:34:31 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #549 : 12 Styczeń 2021, 18:07:46 » |
+4
|
Temat wałkowany od paru tygodni często opatrywany debilnymi komentarzami. Problemem jest nie tyle likwidacja kopałń, a dekarbonizacja gospodarki. Krajowe wydobycie węgla jest znacznie niższe od konsumpcji już od lat. Górnictwo, w znacznej części, zlikwidowano już za czasu Margaret Thatcher. Tę falę likwidacji przetrwała garstka zakładów. Ostatnią kopalnię głębinową zamknięto z końcem grudnia 2016, a to, co istnieje do dziś to różnego rodzaju węglowe manufaktury wydobywające odkrywkowo węgiel z wychodni pokładów i filarów ochronnych zlikwidowanych kopalni głębinowych. To śladowe wydobycie resztkowe, coś jak Siltech, czy Eko-Plus w Polsce (acz oba prowadzą wydobycie głębinowe, odkrywkowe kopalnie węgla kamiennego zanikły w pierwszej połowie lat 60. XX wieku). Ale wróćmy do meritum - mimo niewystarczającego krajowego wydobycia węgiel można nadal swobodnie kupić - sprowadza się go na potrzeby przemysłu (elektrownie, śladowo na potrzeby grzewcze, pewnie parę innych zastosowań też). Rzecz w tym, że rząd brytyjski ogłosił plan całkowitego odejścia od węgla. To będzie oznaczało zaniechanie importu, bo konsumpcja spadnie do zera. Zostaną, w gruncie rzeczy, tylko koleje zabytkowe, muzea posiadające czynne maszyny parowe (stacje pomp tak na ten przykład) i ... to wszystko. Każda z tych instytucji sama w sobie konsumuje węgiel w ilościach detalicznych (przynajmniej z punktu widzenia eksportera). Obawę budzi nie tyle brak węgla w ogóle, co drastyczny wzrost kosztu jego nabycia, a co za tym idzie - eksploatacji kolei. Tutaj trakcja parowa jest podstawą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #550 : 13 Styczeń 2021, 10:16:59 » |
0
|
Na jednej z angielskich grup kolejowych na Facebooku wyczytałem, że rozwaza się przeróbkę parowozów na opalanie olejem napędowym ...
A z naszego podwórka, to ostatnią kopalnię mają zamknąć w 2040. Zdaje się, że to ma być KWK Jankowice w Rybniku-Boguszowicach.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Jacek 83218
|
|
« Odpowiedz #551 : 13 Styczeń 2021, 11:08:58 » |
0
|
A mnie zastanawia czym tak bardzo różnią się brytyjskie parowozy od naszych, że nasze mogą jeździć na polskim i rosyjskim węglu a ich nie. A ten cały argument ekologiczny do mnie nie trafia. Turystyczne "ciuchcie" i tak wygenerują ułamek tego zanieczyszczenia co jedna elektrownia.
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2021, 11:48:09 wysłane przez Jacek 83218 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #552 : 13 Styczeń 2021, 11:14:57 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #553 : 13 Styczeń 2021, 12:19:32 » |
+1
|
A jak by na ruszt wrzucić palnik gazowy?? Był by parowóz na LPG
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #554 : 13 Styczeń 2021, 15:39:37 » |
0
|
Ale przepraszam bardzo, LPG też odpada. Ma nie być żadnych paliw kopalnych, czy pochodnych! W każdym razie myślę, że my Słowianie mamy temat opracowany. Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #555 : 13 Styczeń 2021, 15:40:15 » |
+2
|
A mnie zastanawia czym tak bardzo różnią się brytyjskie parowozy od naszych, że nasze mogą jeździć na polskim i rosyjskim węglu a ich nie. A ten cały argument ekologiczny do mnie nie trafia. Turystyczne "ciuchcie" i tak wygenerują ułamek tego zanieczyszczenia co jedna elektrownia.
No to jest właśnie kompletna bzdura. Gdzieś w necie artykuł z RK został podlinkowany z komentarzem, typu: "Brytyjskim parowozom nie smakuje polski węgiel". I nikt już nie pamięta, o czym był artykuł, nie pamięta, że słowa tam nie było ani o polskim, ani o rosyjskim węglu. Ale bzdura poszła w świat i zaczęła żyć własnym życiem. Jak już pisałem w kilku miejscach: problemem jest nie zaniechanie wydobycia w UK (i tak jest śladowe), ale zaniechanie konsumpcji węgla w ogóle, a co za tym idzie - zaniechanie masowego importu, a wskutek tego - zanik rynku węgla. Koleje historyczne zwyczajnie nie będą miały gdzie kupić węgla. A ilość węgla, którą rocznie taka kolej konsumuje jest, z punktu widzenia, detalem. Koleje historyczne obawiają się poważnych trudności z importem węgla oraz, nawet jeśli będzie to możłiwe, drastycznego wzrostu jego cen.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #556 : 13 Styczeń 2021, 15:44:23 » |
0
|
Ale przepraszam bardzo, LPG też odpada. Ma nie być żadnych paliw kopalnych, czy pochodnych! W każdym razie myślę, że my Słowianie mamy temat opracowany. Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.
Brytyjski zakaz sprzedaży ma dotyczyć NOWYCH pojazdów. a nie pojazdów już zarejestrowanych tudzież paliw kopalnych w ogóle. Co więcej - termin dziesięcioletni spotyka się z ostrą krytyką jako nierealistyczny. Niemniej jednak jest to interesujące zagadnienie - prędzej czy później (w perspektywie, powiedzmy, 30 - 50 lat) pojawi się problem z zaopatrzeniem w olej napędowy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #557 : 13 Styczeń 2021, 16:19:08 » |
0
|
(...)Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.
Trzeba będzie przejść na energię elektryczną. Np. tak:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #558 : 13 Styczeń 2021, 17:15:17 » |
0
|
Ale przepraszam bardzo, LPG też odpada. Ma nie być żadnych paliw kopalnych, czy pochodnych! W każdym razie myślę, że my Słowianie mamy temat opracowany. Tak na serio, problemy kolei muzealnych to małe miki w porównaniu do wykluczenia komunikacyjnego, jakie pojawi się z wprowadzeniem nakazu używania pojazdów elektrycznych.
Czyli przeróbka parowozu na olej napędowy te nie ma sensu. Pozostaje biomasa. A czy ktoś na świecie próbował zbudować pociąg z panelami słonecznymi??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #559 : 13 Styczeń 2021, 18:49:38 » |
+1
|
Lepsze niż panele słoneczne są Wagony motorowe na METAN, które będą przyszłością. Wyróżnikiem pojazdu jest źródło napędu silniki na metan, który miałby być pozyskiwany między innymi z… ludzkich odchodów w procesie fermentacji z udziałem bakterii. Źródłem metanu mogą jednak być też pozostałości po produkcji rolniczej, zepsuta żywność, której marnowanie jest wielkim problemem w skali całej Europy, a także osady kanalizacyjne. Metan jest więc paliwem całkowicie odnawialnym. https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wielka-brytania-pociagi-na-metan-przyszloscia-linii-lokalnych-100347.htmlhehehe wc z obiegiem zamkniętym
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
|