Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:04:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przepisy WE1  (Przeczytany 17921 razy)
204wras
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« : 04 Kwietnia 2008, 23:16:43 »
0

Mam taką prośbę, niedawno miałem na komputerze przepisy WE1 (skany z książki) i ostatnio miałem format dysku przez co straciłem przepisy, czy ktoś z użytkowników ma link do pobrania tej Instrukcji WE1?
Z góry bardzo dziękuję.
Zapisane

Odbudujmy Wrocławską KD.
Tworzę mapę do TRS 2004 "Hluboczepska KD"
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1 : 04 Kwietnia 2008, 23:31:54 »
0

http://kolej.krb.com.pl/we1/we1.htm

Zawsze można sobie wydrukować :smile:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
204wras
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 05 Kwietnia 2008, 20:33:01 »
0

OczeQ, bardzo dziękuję ci za tego linka.
Zapisane

Odbudujmy Wrocławską KD.
Tworzę mapę do TRS 2004 "Hluboczepska KD"
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 23 Września 2013, 23:02:25 »
0

Mam pytanie.
Wedle tego zdjęcia na kolejce gryfickiej zastosowano wskaźniki W6a, których przepisy wąskotorowe WE1 nie przewidują.
https://lh4.googleusercontent.com/-bqqMpVFciyw/UkCTEHWpgLI/AAAAAAAAB5I/CE5yTrkZN0U/w958-h719-no/IMG_3634.JPG

Jakie przepisy sygnalizacji na kolejach wąskotorowych obowiązują w takim razie?
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 24 Września 2013, 07:21:40 »
0

Wskaźniki W6a jak najbardziej obowiązują zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 18 lipca 2005, Rozdz. 7 par. 139, tak więc niestety niecelny strzał. WE1 to raczej pamiątka z biblioteki a nie zbiór przepisów.

Jeśli już się czegoś czepiać to niewłaściwego osygnalizowania końca pociągu, ale to pikuś przy całokształcie przecież...

Pozdrawiam,
FB

Zapisane
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 24 Września 2013, 14:58:34 »
0

Dzięki. Nie wiedziałem o tym rozporządzeniu i przyznaję się, że myślałem iż stare przepisy obowiązują do tej pory - z braku niczego nowego.

Tym samym rodzi się jednak nowe pytanie. W tym nowym rozporządzeniu dla kolei wąskotorowych nie jest w żaden sposób ujęty tradycyjny wskaźnik W9:


A zamiast niego jest tam coś takiego:



Co zatem o tym myśleć i kto tu ma więc rację? A przede wszystkim co w takim razie stosować?!
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 24 Września 2013, 18:22:18 »
0

Wskaźnik wklejony przez Ciebie to "koniec ograniczenia prędkości". Z drugiej strony oznaczającej "początek ograniczenia prędkości" znajduje się cyfra, która pomnożona przez dziesięć daje dopuszczalną prędkość, np. na zdjęciu rząd gotowych do wkopania "dziesiątek" (platikowo-gałęziowe, antyzłomiarskie).
 Nie wiem po co było w miejsce przejrzystego i dość dobrze przyjętego na kolei systemu "sierżantowego" wprowadzanie w 2005 roku udziwnień. Zasadniczo "sierżanty" dotyczą wyłącznie normalnych torów, w kilku miejscach na ŻKD stosujemy je nadal, a dopiero gdy zostaną skradzione podmienię je na "nowe". Dziwne, że w Rewalu, który tak naprawdę był zbudowany od nowa popełniono babola.

Pozdrawiam,
FB


* P1020253m.jpg (117.58 KB, 800x600 - wyświetlony 1007 razy.)
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 24 Września 2013, 20:52:11 »
+1

Nie wiem po co było w miejsce przejrzystego i dość dobrze przyjętego na kolei systemu "sierżantowego" wprowadzanie w 2005 roku udziwnień.

Bo nowelkę rozporządzenia robiły osoby, które zapewne miały mało wspólnego z ruchem pociągów i kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników... Też uważam, że system sierżantowy jest o wiele bardziej czytelny i przejrzysty. Może czas na jakiś wspólny projekt nowelki rozporządzenia?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #8 : 25 Września 2013, 07:55:20 »
0

Wskaźniki W6a jak najbardziej obowiązują zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 18 lipca 2005, Rozdz. 7 par. 139, tak więc niestety niecelny strzał. WE1 to raczej pamiątka z biblioteki a nie zbiór przepisów.

Jeśli już się czegoś czepiać to niewłaściwego osygnalizowania końca pociągu, ale to pikuś przy całokształcie przecież...

Pozdrawiam,
FB




Filip a gdzie jest zapis o jqak się domyślam obowiązku światła czerwonego na końcu pociągu pasażerskiego???
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #9 : 25 Września 2013, 08:12:08 »
0

O sygnałach na taborze mówi wspominane przez Filipa wcześniej rozporządzenie. Nie ma obowiązku umieszczania światła czerwonego na ostatnim wagonie - jest to zalecenie. Niewłaściwe osygnalizowanie ze zdjęcia polega na tym, że sygnał PcW7 to jest jedna tarczka zawieszona z prawej strony wagonu - a na fotce widać dwie tarczki (czyli sygnał Pc5 z normalnego toru).
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #10 : 25 Września 2013, 10:40:47 »
0

Zbyt dużo tych sygnałów nie  ma do opanowania:
http://kolej.krb.com.pl/r1444/d5r2.html
Zapisane

To jest przekaz.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #11 : 25 Września 2013, 11:50:19 »
0

Czyli na wąskim wystarczy jedna tarczka z prawej lub jedno czerwone światło po zmierzchu tak Grzesiek?
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #12 : 25 Września 2013, 13:10:55 »
0

No takby wynikało z rozporządzenia.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 26 Września 2013, 07:18:28 »
0

I tak było od dawien dawna. Przy spychaniu tarczka zawieszona jest z lewej strony wagonu. Przynajmniej teoretycznie majster powinien wychylając się z budy widzieć tarczkę ze swojej strony i być pewnym, że nic mu się nie urwało...

Pozdrawiam,
FB
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 28 Września 2013, 04:38:47 »
0

Bo nowelkę rozporządzenia robiły osoby, które zapewne miały mało wspólnego z ruchem pociągów i kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników...
przykro mi, ale się mylisz. Młody jesteś i nie orientujesz się zapewne o kształcie przepisów WE9, to właśnie te przepisy są praktycznie zaimplementowane w ob. rozporządzeniu. Jedyna dość kretyńska modyfikacja dot. końca ogr prędkości, gdzie ktoś uparł się na pionową czarną kresę łatwo mylącą się z cyfrą 1.

Natomiast późniejsze przepisy WE1, które zastąpiły WE9, były kalką przepisów normalnotorowych.

Nie znam żadnego merytorycznego argumentu wskazującego, ze przepisy WE9 były z jakiegoś powodu niedobre/zagrażały bezp. ruchu itp. Natomiast przez wymóg stawiania fizycznie mniejszej liczby wskaźników są prostsze w realizacji - przykładowo miejsce ograniczenia prędkości wg WE9 i ob. rozp. wymaga ustawienia dwóch wskaźników, natomiast wg WE1 aż czterech.

A to, co się komu podoba to już jest sprawą gustu, które, jak wiemy dyskusji nie podlegają.

aha, jeśli ktoś chce stawiać na kolei wąsk. "sierżanty" przecież może to robić, napewno UTK wyraziłoby także formalną zgodę na stosowanie takich wskaźników określonych w wewnętrznych przepisach danej kolei.
Rozporządzenie określa minimum, i wszystkim chętnym do jego zmian radziłbym najpierw zadbać, aby dzisiaj na kolejach stało chociaż to minimum.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #15 : 28 Września 2013, 10:48:10 »
0


Bo nowelkę rozporządzenia robiły osoby, które zapewne miały mało wspólnego z ruchem pociągów i kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników...

Cytat: Michal Z
Młody jesteś

A jestem dziękuje
Cytuj
i nie orientujesz się zapewne o kształcie przepisów WE9

A nawet mam takowe
Cytat: Michał Z
to właśnie te przepisy są praktycznie zaimplementowane w ob. rozporządzeniu.

Cytat: napisałem wcześniej...
kierowały sie miłośniczym onanizmem do historycznych wskaźników...

Więc jednak się nie mylę

Cytuj
Nie znam żadnego merytorycznego argumentu wskazującego, ze przepisy WE9 były z jakiegoś powodu niedobre/zagrażały bezp. ruchu itp. Natomiast przez wymóg stawiania fizycznie mniejszej liczby wskaźników są prostsze w realizacji - przykładowo miejsce ograniczenia prędkości wg WE9 i ob. rozp. wymaga ustawienia dwóch wskaźników, natomiast wg WE1 aż czterech.

Sam mijasz sie z prawdą bo wymaga ustawienia 4 z d... wziętych wskaźników tyle, że na 2 słupkach.
Ostateczne rozprawienie się z głoszonymi przez Ciebie mitami, oraz co najmniej dziwnym zapisem w rozporządzeniu znajduje się w tym poście:

http://750mm.pl/index.php?topic=4405.msg63558#msg63558

Tam możesz się zapoznać dlaczego zacytowane przepisy są bez sensu z perspektywy osób które biorą udział w prowadzeniu ruchu a nie z perspektywy robiących historyczne modele czy historyczne zdjęcia...

Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #16 : 29 Września 2013, 15:01:44 »
-6

Moja poprzednia wypowiedź w tym temacie mimo tygodniowego analizowania przez zespół moderatoró nie doczekała się publikacji, więc nie liczę też na to, że i ta się ukaże... niemniej jednak chciałbym zauważyć, że rozporządzenie z 18 lipca 2005 roku (Dz.Ust. Nr. 172 poz. 1444) jest nie tylko pożyteczne dla fotografików o zacięciu historycznym, ale również dla praktyków zajmujących się torem. Bowiem oszczędność względem E1 wynosi 2 słupki i 4 blachy - czyli jest to całkiem wynik.

Dokładną analizę poziomu oszczędności zamieściłem w temacie http://750mm.pl/index.php?topic=4405.msg63582#new

PS. Mam nadzieję, że mimo, że piszę w tym wpisie o oszczędnościach nikt nie będzie na siłę szukać w tej krótkiej wypowiedzi treści których tu nie ma, a zwłaszcza żadnych "najazdów" na osoby handlujące wskaźnikami i/lub słupkami. Ponieważ powszechnie wiadomo, że każda kolej organizuje takowe zazwyczaj we własnym zakresie.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #17 : 29 Września 2013, 15:17:42 »
+7

Moja poprzednia wypowiedź w tym temacie mimo tygodniowego analizowania przez zespół moderatoró nie doczekała się publikacji,

Przykro mi, ale nie było żadnej poprzedniej wypowiedzi podanej do moderacji - coś sobie źle kliknąłeś albo po prostu kłamiesz, żeby dodać dramatyzmu swojej postaci.
Jak wróciłeś na forum prosiłem Cię, żebyś męczenniczo nie zakładał złych intencji modów/adminów. Niby miało być zawieszenie broni. No i co z tego wynikło? To, że Phinek paranoicznie coś sobie ubrdał, a na forum zniknął święty spokój. Bo albo ja jestem zły, albo Sykut albo ktoś tam jeszcze inny. Chłopie! Jak generalnie mam Twą osobę w czterech literach to jednak zaczynasz powolutku wchodzić z butami w sfery, które powodują zaburzenie mojego szeroko pojętego świętego pokoju. I tu już przestaje mi obojętnie zwisać co robisz i co mówisz. Dlatego ratując swój święty spokój przywrócę forum do stanu sprzed wprowadzenia jego zakłócenia. Po prostu nie mam czasu ani ochoty na bezsensowne prztyczki w nos oraz rozległe konwersacje prowadzące co najwyżej do powtórzenia zadymy w bliskiej przyszłości.

Tak więc reasumując - rób sobie i mów co chcesz ale poza tym forum.

Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!