Świat kolejek wąskotorowych SMF
16 Październik 2019, 04:00:04 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obiektywnie ;) o GrKD  (Przeczytany 89274 razy)
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1183 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #120 : 29 Styczeń 2017, 15:49:16 »
0

Są dwa powody przez które ten film wydaje się być nakręcony przed chwilą.
Niezniszczalny Kazik i pewien kolega który chodzi w tej (lub takiej) samej kurtce do dziś.
Tender obwieszony tą substancją niczym winogronami, dobrze że parowóz to udżwingął Uśmiech
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #121 : 31 Styczeń 2017, 22:51:11 »
0

Na poczatku projekcji myslę: eee nie było mnie tam..
Ale jak dochodzi do zamiany parowozu w wóz gasniczy - o kurcze jednak byłem:)
Nie rozumiem tylko kiedy moja córka z podstawówki na studia przeskoczyła.
M
Zapisane

Misza
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #122 : 02 Lipiec 2017, 23:09:25 »
+1



Zdjęcie z Tyn6 - 3633, opisane jako "Warszawa, około 1970r.", wystawione na sprzedaż na ebayu.
Źródło: http://www.ebay.pl/itm/1970-ca-WARSZAWA-POLONIA-Locomotiva-PKP-Tyn-6-3633-rws-GRIEBL-Cartolina-FP-NV-/360567263847
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1183 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #123 : 08 Sierpień 2017, 17:09:31 »
0

Niestety, ale jeden z forumowiczów podających się za maszynistę piaseczyńskiej kolei, okazał się być pogromcą świeżo upieczonych mężatek...
Uśmiech


* 20706491_10154902894952194_1977974052_n.jpg (79.53 KB, 720x405 - wyświetlony 455 razy.)
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 340 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #124 : 25 Marzec 2018, 22:21:28 »
+1

Jako że...

Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.


...czas to zmienić.

Krótka relacja zdjęciowa z dziejszych szamańskich obrzędów palenia dziewic Marzanny.











Sponsorem szamańskich doznań była...


...porządna porcja krauliny!


Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #125 : 26 Marzec 2018, 07:33:46 »
+4

Na ostatniej fotce widzę wciąganie krauliny... Duży uśmiech
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #126 : 29 Marzec 2018, 20:45:36 »
+1

Chciałem zaprezentować moim zdaniem perfekcyjne pod względem kompozycji zdjęcie Kolegi Grzegorza Różyckiego przedstawiające pociąg morderców Marzanny w okolicach miejsca zbrodni. Proszę zwrócić uwagę na... a właściwie co ja będę pisał na co zwrócić uwagę - patrzta i podziwiajta.

Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 269 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #127 : 29 Marzec 2018, 20:50:28 »
0

I całe zycie człowiek uczy się czegoś nowego. Nie zarejestrowałem, że były rumuńskie Bxhpi bez ryfli. Ile ich było? Na logikę to 4 sztuki - po 2 dla MBxd2-301 i 302.
Zapisane
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #128 : 29 Marzec 2018, 21:00:25 »
+5

Miód na moje serce. Zdradzałbym emocjonalnie każdą kobietę z takimi widokami. Uwielbiam to. Po prostu uwielbiam! Wiecznie mogę oglądać takie właśnie fotografie i video zamieszczone na YT.
A cóż takiego mnie w tym podnosi na wyżyny emocji?
No gdzie indziej spotkasz, człowieku, Lxd2 zapieprzającą 40 km/h, co wydaje się prędkością światła dudniącą swoim motorem po względnie prostym torowisku, z wyginającymi się niczym najlepsza gimnastyczka, okazałymi, długimi "klasami rumuńskimi" na haku w ilości sztuk pięciu? No gdzie, gdzie? Tylko jeno w Piasecznie! Absolutnie rewelacyjne są kadry popełnione przy wykorzystaniu długiej ogniskowej obiektywu, co w większości piaseczyńskich składów pokazuje MIĘSO tej kolei, iż to nie jest byle ciuchcia, nie jakaś kolejka retro, nawet nie liniowy "motorak" z dzieciakami szkolnymi, a prawdziwy pociąg gnający na pełnej mocy z hukiem, gibiący się intensywnie w rytm miarowego stukotu kół i budzący tym należny respekt. I szacunek. Tak, to zasługuje na najwyższą dozę szacunku.

I ten kadr jest esencją tego, o czym piszę wyżej. Więcej, więcej, więcej!...

Na ostatniej fotce widzę wciąganie krauliny... Duży uśmiech

Wciągałbym.

Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #129 : 12 Kwiecień 2018, 23:04:44 »
+2

Co jak co... Ale na tym filmie idealnie widać potęgę Expresu Piaseczyńskiego. Która inna wąskotorówka przewiezie mnie tak ? Uśmiech https://youtu.be/5JgnxYgcnKI?t=6m1s
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #130 : 03 Maj 2018, 21:08:13 »
+10

Jest prędkość, jest moc. Jest jak zwykle za obiektywem Grzegorz Różycki.



Zdjęciówa z dziś - pociąg grzeje przez las Runowski w kierunku Złotokłosu.
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #131 : 29 Grudzień 2018, 18:00:45 »
+7

Kolega E583.002 wysłał mi dziś archiwalne zdjęcie pochodzące z albumu Mike’a Morant’a wykonane 29 maja 1973 r. na terenie stacji Piaseczno Miasto, przedstawiające w zasieku węglowym odstawiony do zapasu parowóz Tyb6-3402.



Samo zdjęcie jest oczywiście bardzo klimatyczne, jednak pragnę przy okazji jego prezentacji napisać trochę o systemie nawęglania parowozów stosowanym na GrKD. Otóż pewną niewiadomą jest dlaczego na kolei grójeckiej nie było mechanicznych urządzeń do nawęglania? W każdym razie nie są znane mi żadne zdjęcia, bądź wzmianki dotyczące eksploatacji choćby prostych dźwigów znanych z innych wąskotorówek.
Praca punktów wydawania węgla (a były one na stacjach Warszawa Południowa, Piaseczno Miasto, Grójec, Mogielnica i Nowe Miasto) opierała się wyłącznie na sile mięśni robotników dźwigających paliwo nasypane do blaszanych kubłów zwanych koszami. Jedynym udogodnieniem były pomosty do ustawiania owych kubłów na wysokości umożliwiającej pracownikowi sprawne zsypanie węgla do kieszeni zasobnika parowozu. Widać to dobrze na filmie „Pan Ciuchcia”.

Być może brak udogodnień zmniejszających pracę fizyczną wynikał z faktu iż wszystkie (?) parowozy pracujące na GrKD były tendrzakami, stąd raz, że nie było tego towaru do sypania dużo, a dwa – że trudno by wymyślić jakąś uniwersalną konstrukcję która umożliwiła by ładowanie zarówno do bocznych jak i do tylnych skrzyń, oraz i z prawej i z lewej strony?

Mechanizacja na kolejach eksploatujących parowozy z tendrami nie stanowiła problemu, a wręcz konieczność, szczególnie w jednostkach posiadających maszyny serii Px gdzie jednak 2-3t towaresu na raz trzeba władować i jeszcze tender ma wysokie burty.

Ręczne nawęglanie było stałym problemem na GrKD. Aby to zobrazować, poniżej zaprezentuję dwa odpisy z Książki Poleceń WMD Piaseczno i jeden z Rejestru wypadków. Miłej lektury!

29-XI-1965 r., godz. 7.30
Do: WMDp
W wyniku kontroli zgodnie z programem działania antyawaryjnego oraz zaniżenia regularności biegu pociągów stwierdzono że działanie kierownictwa parowozowni od dnia wydania Zarządzenia z dnia 23-10-65 r. przez WMD do dnia dzisiejszego jest znikome. W celu uregulowania i poprawienia regularności biegu pociągów osobowych i towarowych WMI od natychmiast dokona jazd kontrolnych na wszystkich parowozach i sprawdzi działanie piasecznic oraz utrzymanie w stanie technicznym parowozów przez drużyny parowozowe. (…)
WMDp bardziej zwróci uwagę na pracę majstrów i jakość wykonywanych napraw przy jednostkach trakcyjnych oraz będzie w stałym kontakcie z WMI i kierownikiem oddziału napraw aż do osiągnięcia pozytywnych wyników w utrzymaniu w dobrym stanie technicznym pojazdów i uregulowaniu regularności biegu pociągów.
Podpis: Bolesław Zajkowski

Dopisek na boku strony wzdłuż powyższego (inny charakter pisma):
Celem poprawienia regularności biegu pociągów, poza tymi wszystkimi słusznymi Zarządzeniami, uważam za konieczne zwiększenie ilości koszy do ładowanie węgla w Grójcu. W tej chwili jest ok. 12 koszy dobrych i nie można wywozić węgla do pociągów na peron by nie odczepiać od pociągu jednostki trakcyjnej. Na skutek braku koszy wydłuża się obróbka parowozu Proszę o przeanalizowanie mej uwagi. P-no 1.XII.65 r.
Kierownik Kolei (podpis nieczytelny).

3-XII-1965 r., godz. 13.30
Do Ob. Janikowski Ryszard.
Proszę wysłać 15 koszy (kubły) dla WRS Grójec do węglowania parowozów. Kubłami obciążyć WRS Grójec.
Podpis: Bolesław Zajkowski


Kolejny przykład „niesprawności” urządzeń do nawęglania.

13-III-1967 r., godz. (brak)
Do: Ob. Niebudek.
Polecam przeprowadzić dochodzenie służbowe na okoliczność opóźnienia pociągu 1251 dn. 11 marca. Opóźnienie 30 min.
Podpis: Bolesław Zajkowski

Dopisano na boku:
14.III.67 r. 11.III.67 r. o godz. 19.20 w pomieszczeniu magazyniera nie było magazyniera ob. Dąbrowskiego a jedynie ob. Frączak który spał. Kubły nie były napełnione, węgiel był zastawiony i maszynista Daneman i pom. Kowal musieli sami węglować parowóz łopatami co było przyczyną opóźnienia.
Podpis: Niebudek.

Dopisano poniżej:
Przeprowadzić dochodzenie służbowe na okoliczność wprowadzenia się na służbie w stan nietrzeźwości ob. Dąbrowskiego i Frączaka. Przeprowadzić dochodzenie na obecność osoby postronnej w pomieszczeniu magazyniera składu opału. 17-III-67 r.
Podpis: Bolesław Zajkowski


A tu "zemsta" kubła:

Rejestr wypadków w pracy. 22.X.71 r.
Ob. Krawczuk Józef. Robotnik przyuczony.
Wiek: 33 lat.
Kat wypadku 303.
Data i godzina wypadku: 18.X.71 r. 14.20.
Obrażenia: Rana cięta barku lewego, ogólne stłuczenia głowy i pleców.
Niezdolność do pracy: 14 dni.
Krótki opis wypadku: Podczas podawania kubła z węglem na pomost nastąpiło urwanie rączki kubła przez co kubeł spadł na poszkodowanego raniąc go.


Jak widzicie tak niepozorna część pracy kolei potrafiła generować solidne kłopoty. Aż strach pomyśleć jakie problemy trapiły na co dzień o wiele istotniejsze ogniwa w tym wąskotorowym łańcuchu pracy przedsiębiorstwa PKP...

Pozdrawiam tych którzy wytrwali do końca!
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1183 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #132 : 02 Maj 2019, 12:07:36 »
0

Znalazłem takie oto opowieści i sądząc po kolorze wagonu są bardzo stare.
http://jarema.waw.pl/18/175
https://pismofolkowe.pl/node/2525
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3889 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #133 : 02 Maj 2019, 13:55:17 »
0

To była seria imprez "Wciąż wierzę w wąski tor" organizowana przez bardzo charakterystyczną osobę - Kolegę Ziutka. Odbyły się bodajże 3 edycje, z których ostatnia - ta z 2004 r. widnieje na zdjęciach z pierwszego linku. Natomiast "najsłynniejszą" była ta z maja 2003 r. gdzie tuz za ulicą Pomorską doszło do wykolejenia wózka tendra parowozu i 3 wagonów. O tym wydarzeniu przypominają zdjęcia zamieszczone w linku https://piasecznonews.pl/rok-2003-waskotorowka-wypada-z-torow/
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!