andrzej2110
|
 |
« : 10 Maja 2008, 14:41:58 » |
0
|
W Jędrzejowie podobnie  choć według mnie powinien być taki aby można było przewieść wagon normalnotorowy na transporterze (nawet gdy nie ma obecnie ruchu towarowego ale przecież nie wiadomo co będzie za 15 lat).
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #1 : 10 Maja 2008, 17:00:29 » |
0
|
W Jędrzejowie podobnie  choć według mnie powinien być taki aby można było przewieść wagon normalnotorowy na transporterze (nawet gdy nie ma obecnie ruchu towarowego ale przecież nie wiadomo co będzie za 15 lat). Pomijając skrajnię tunelu to i tak niedasię. Stacja Jędrzejów Wąsk. nie ma zapadni transporterowej, a na estakadach jest zakaz ruchu transporterów ładownych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2 : 10 Maja 2008, 20:13:19 » |
0
|
Jak nie ma zapadni transportowej?? a to ktoś ukradł?? wiem o tym zakazie ale ja nie mówię ze teraz. może za 10 lat mosty przejdą remont i będzie taka możliwość a i było by co wozić.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #3 : 10 Maja 2008, 22:04:10 » |
0
|
Przypominam że powstał wątek "Rail Fiction" :razz: i tam trzeba pisać o takich pomysłach. Jeśli kolejki przetrwają obecne trudne czasy, to za 15 lat będą wozić raczej turystów a nie towary. Zależy to jednak od kolejki oraz miejscowości przy jej torach, czy generują one jakiekolwiek przewozy towarowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #4 : 10 Maja 2008, 22:42:40 » |
0
|
hahahah wiem ze jest taki temat ale ja tu pisze poważnie teraz. gdyby udało sie odróżnić szlak do chmielnika a potem do rakowa a może nawet Wiślica to by i sie transport towarowy znalazł.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 10 Maja 2008, 22:47:20 » |
0
|
No niby tak tylko na razie nie ma potrzeby udrażniania szlaku aż tak daleko, bo i która wycieczka z podstawówki czy z półkolonii ma ochotę kilka godzin tłuc się wagonikiem 25km/h tylko po to, by zajechać do Chmielnika czy Wiślicy. A wątpię, czy w najbliższej przyszłości znajdzie się aż tyle pieniędzy czy "wujek zza oceanu z kasą" aby wydać te miliony na renowację linii wąskotorowej po to, aby kilka razy w roku pojechał tamtędy pociąg retro dla Miłośników Kolei.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #6 : 10 Maja 2008, 23:22:07 » |
0
|
a kto pozwiedzał ze ma to być trasa zawsze z Jędrzejowa?? przecież może być z Chmielnika do Stawin lub Umiatowic i zpowrotem lub w dugo stronę. Tak samo z Rakowem, nie musi być przejazd nawet do chmielnika. może być długość trasy dobrana do zamawiającego. Zreszto gdyby chmielnik był osiągnięty to jeden pociąg mógł by wygwieżdżać z Jędrzejowa a drugi z Chmielnika i oba by sie spotykały w umiatowicach i była by impreza. Sowią drogą to Sie zastanawiam czy dało by sie już teraz uruchomić przejazdy drezynowe na jakim odcinku szlaku który teraz jest niedostępny. Może w okolicach Chmielnika albo Rakowa lub Wiślicy?? np raz w miesiącu takie przejażdżki. Gdyby było zainteresowanie takimi kursami to było by łatwiej o przychylność gmin i starostwa na odróżnienie i i remont szlaku a przy okazji odstraszyło by złodziei złomu
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #7 : 10 Maja 2008, 23:59:25 » |
0
|
a kto pozwiedzał ze ma to być trasa zawsze z Jędrzejowa?? przecież może być z Chmielnika do Stawin lub Umiatowic i zpowrotem lub w dugo stronę. Tak samo z Rakowem, nie musi być przejazd nawet do chmielnika. może być długość trasy dobrana do zamawiającego. A lokomotywę z wagonami teleportują z Jędrzejowa za free usłużni kosmici z Matplanety (moi rówieśnicy z pewnością pamiętają ten program edukacyjny ;-) )
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #8 : 11 Maja 2008, 00:57:22 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:32:51 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #9 : 11 Maja 2008, 00:58:44 » |
0
|
kosmici z Matplanety Pi i Sigma... Przybysz leśny dziadek wyprasza sobie kosmiczne wycieczki  100% racji, poza tym...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #10 : 11 Maja 2008, 10:25:45 » |
0
|
a kto pozwiedzał ze ma to być trasa zawsze z Jędrzejowa?? przecież może być z Chmielnika do Stawin lub Umiatowic i zpowrotem lub w dugo stronę. Tak samo z Rakowem, nie musi być przejazd nawet do chmielnika. może być długość trasy dobrana do zamawiającego. A lokomotywę z wagonami teleportują z Jędrzejowa za free usłużni kosmici z Matplanety (moi rówieśnicy z pewnością pamiętają ten program edukacyjny ;-) ) Kolega mnie źle zrozumiał. Napisałem ze pociąg wyjedzie z Chmielnika do Umiatowic wiec nie ma potrzeby "teleportowania" składu bo trasa Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdna. (przyszłość) a teraźniejszość: "Teleportować" można drezynę teraz na jakiś odcinek W okolicach np chmielnika i tam organizować przejazdy na jakimś przejezdnym fragmencie trasy. Drezynę to można przewieść na lawecie samochodowej przecież. Nie potrzeba żadnych Dziwnów ani ciężarówek.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #11 : 11 Maja 2008, 22:28:13 » |
0
|
Kolega mnie źle zrozumiał. Napisałem ze pociąg wyjedzie z Chmielnika do Umiatowic wiec nie ma potrzeby "teleportowania" składu bo trasa Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdna. (przyszłość)
Jednak chyba dobrze zrozumiałem - rozumiem, że dla uniknięcia kosztów dość sporego podsyłu nadal zakładasz pomoc w teleportacji przywoływanych tu już Pi i Sigmy.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #12 : 11 Maja 2008, 22:40:51 » |
0
|
uważam, że należy wychodzić z założenia, że przy projektowaniu jakichkolwiek budowli inżynieryjnych warto* uwzględnić skrajnię transporterową. Bo w chwili budowy jest to relatywnie niewielka różnica kosztów, zaś za lat kilkanaście może się okazać, że "nie da się".
To my wiemy, ale z reguły decydują o tym decydenci...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #13 : 12 Maja 2008, 07:33:51 » |
0
|
Kolega mnie źle zrozumiał. Napisałem ze pociąg wyjedzie z Chmielnika do Umiatowic wiec nie ma potrzeby "teleportowania" składu bo trasa Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdna. (przyszłość)
Jednak chyba dobrze zrozumiałem - rozumiem, że dla uniknięcia kosztów dość sporego podsyłu nadal zakładasz pomoc w teleportacji przywoływanych tu już Pi i Sigmy. jeśli chodzi o koszty podsyłu składu z Jędrzejowa do Chmielnika to to ciezko ich uniknąć ale czy skład nie mógł by stać w Chmielniku?? przy spotkaniu w Umiatowicach można by wyrazie potrzeb wymienić skład na ten co przyjechał z Jędrzejowa. Lokomotywy trzeba by zamieniać tak aby nie był problemów z tankowaniem.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #14 : 12 Maja 2008, 07:52:14 » |
0
|
Witam Miło mi, że pojawił się taki wątek dotyczący kolejki świętokrzyskiej. Jednak muszę dopisać do niego "Rail fiction". Zniszczenie w latach 90-tych naturalnego układu stacji węzłowych z zapleczem technicznym zdecydowało, że dzisiaj brak jest ekonomicznych podstaw do planowania ruchu towarowego. Brak woli i determinacji zarządu dawnej JKD zaskutkował brakiem dokończenia budowy stałych mostów na Nidzie i bagnach. Remont estakad w połowie lat 80-tych to przykład klasycznego brakoróbstwa - dziś można ogladać zgniłe podpory z bylejakiego niezabezpieczonego niczym drewna. Na tym tle bardzo dobrze wypada rejon drogowy Bogorii gdzie do tej pory można oglądać piękne mosty (lub ślady po nich). Dletego też Jędrzejów prowadził tylko przeładunki na tor wąski. Podobna dyskusja toczyła sie już na forum kolejki http://free4web.pl/3/?45325
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #15 : 12 Maja 2008, 16:17:48 » |
0
|
jeśli chodzi o koszty podsyłu składu z Jędrzejowa do Chmielnika to to ciezko ich uniknąć ale czy skład nie mógł by stać w Chmielniku??
Boże, chroń kolejki przed miłośnikami-teoretykami, bo przed wrogami obronią się same...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #16 : 14 Maja 2008, 07:22:31 » |
0
|
Około godziny 20:30 pociąg z lokomotywą Lxd2-258 na czele, pięknie wymalowanym wagonikiem plenerowym i klasą rumuńską ruszył do Pińczowa, gdzie będzie stacjonował do jesieni obsługując pociągi rozpoczynające bieg w Pińczowie podobnie jak to było w zeszłym roku. skoro stai skład w Pińczowie to czemu nie mógł by stać w chmielniku???
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #17 : 14 Maja 2008, 15:44:47 » |
0
|
skoro stoi skład w Pińczowie to czemu nie mógł by stać w chmielniku??? Czy to stwierdzenie tyczy się teraźniejszości czy dalekiej przyszłości ? (bo nie wiem, co mam odpowiedzieć)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #18 : 14 Maja 2008, 18:28:05 » |
0
|
Przyszłości (oby nie zbyt odległa). Gdy szlak Jędrzejów - Chmielnik będzie przejezdny  dzis można by w chmielniku organizować okazyjne przejazdy drezyno na jakimś fragmencie przejezdnego szlaku.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #19 : 14 Maja 2008, 23:28:47 » |
0
|
dzis można by w chmielniku organizować okazyjne przejazdy drezyno na jakimś fragmencie przejezdnego szlaku.
Zorganizuj - chętnie się przejedziemy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|