Paweł Niemczuk
|
|
« : 18 Maj 2008, 18:43:19 » |
0
|
Jako ze kolejka parkowa jest aktualnie organizacyjnie polaczona z GKW zamieszczam ten komunikat w dziale poswieconym GKW: Zapraszamy do odwiedzenia dla jednych smiesznej, a dla innych oryginalnej kolejki parkowej w Wojewodzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie! Na chwile obecna pociągi Kolei WPKiW kursują w soboty, niedziele i długie weekendy. Odjazdy ze stacji Wesołe Miasteczko od 11.00 do 19.00, a ze stacji Przystań od 11.30 do 19.30 w takcie godzinnym, Ceny biletów w jedną stronę - 6 złotych normalny, 4 złote ulgowy. Dzieci do lat 3 (trzech) podróżują bezpłatnie. Bilety ulgowe przysługują dzieciom do lat 13. Powyższy cennik obowiązuje przez wszystkie dni tygodnia! W przypadku złych warunków atmosferycznych lub niskiej frekwencji Operator zastrzega sobie prawo do odwołania pociągu. Szczegółowy rozkład jazdy na stronie www.sgkw.eu - Kliknij tutaj ! Kolej, choc krociotka, ledwie niecale 5 km, jest istnym skupiskiem osobliwosci - poczawszy od przeswitu (900 mm), poprzez jedyna w Polsce lokomotywe Wlp50 z hamulcem zespolonym, sprezynowe rozjazdu typu tramwajowego, sprzegi typu Alberta po niskopodlogowe wagony wlacznie Serdecznie zapraszamy!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
|
|
« Odpowiedz #1 : 04 Wrzesień 2008, 21:22:58 » |
0
|
Wznowienie ruchu na Kolei WPKiW w Chorzowie! Informujemy, że od 6 września 2008 do odwołania, w każdą sobotę i niedzielę, kursować będzie Kolej Parkowa WPKiW. Odjazdy z Wesołego Miasteczka o każdej pełnej godzinie od 11:00 do 18:00. Odjazdy z Przystani "o wpół" od 11:30 do 18:30. Ceny biletów bez zmian. Szczegółowy rozkład jazdy na stronie www.sgkw.eu. Przerwa w ruchu spowodowana była koniecznością naprawy przedniej przekładni osiowej lokomotywy Wlp50. Po oględzinach w zakładzie naprawczym okazało się również, że wymiany wymagają także obręcze na obu zestawach. Wykonawcą remontu była katowicka firma PPUH "Gebar" Grzegorz Barczyk ( www.gebar.pl ) specjalizująca się w naprawach lokomotyw dołowych oraz powierzchniowych typów Wls i Wlp. Tak długi czas oczekiwania wynikał głównie z braku wolnych mocy przerobowych w zakładzie, obciążonym zamówieniami z sektora wydobywczego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ROZBARK-GKW
Nowicjusz
Długość toru:: 33 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2 : 18 Maj 2012, 16:04:29 » |
0
|
Witam czy to prawda że sgkw już nie jest operatorem kolejki w parku chorzowskim ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
skp1900
Młotkowy
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #3 : 18 Maj 2012, 17:17:08 » |
0
|
Na skronie SGKW pojawiła się następująca informacja: "Ze względu na wypowiedzenie przez WPKiW umowy dzierżawy Kolei Parkowej , SGKW Bytom nie będzie organizować przewozów na ww. kolei w roku 2012."
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #4 : 19 Maj 2012, 15:50:37 » |
+1
|
Tak, zgodnie z zapisami umowy dzierżawy zarząd Wojewódzkiego Parku Kultury i Wypoczynku SA wypowiedział Stowarzyszeniu Górnośląskich Kolei Wąskotorowych umowę dzierżawy. Umowa wygasa z końcem maja. Ze względu na duży zakres prac koniecznych do wykonania w celu uruchomienia kolei, zarząd stowarzyszenia zdecydował, że w okresie do zakończenia umowy pociągi nie będą już kursować.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #5 : 19 Maj 2012, 21:10:34 » |
0
|
A czemu zarząd Wojewódzkiego Parku Kultury wypowiedział wam umowę? Byli niezadowoleni z waszych prac?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #6 : 19 Maj 2012, 22:07:35 » |
0
|
Park wypowiedział umowę na podstawie paragrafu o brzmieniu:
"Każda ze stron może wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia".
Nie znamy zatem przyczyny. Niemniej jednak w ostatnim czasie władze parku masowo wypowiadają umowy dzierżawcom i albo same przejmują biznes, albo proponują zawarcie nowych umów na nowych (czytaj: droższych) warunkach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #7 : 19 Maj 2012, 22:20:53 » |
0
|
No to zarekwirowali kurę znoszącą złote jajka...
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #8 : 19 Maj 2012, 23:02:25 » |
0
|
Może i głupio zapytam, ale taki skrót myślowy-SGKW był( i jest ) operatorem wożącym ludzi w myśl UTK, a WPK jako właściciel nie sądzę by miał takowe "uprawnienia" to czy tu nie jest jakaś sprzeczność interesów?? WPK w sumie chyba na legalu nie może prowadzić przewozu osób kolejką(w myśl oczywiście miłościwie panującego...)...chyba, że coś i umknęło...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #9 : 20 Maj 2012, 14:19:41 » |
0
|
No to zarekwirowali kurę znoszącą złote jajka...
Biorąc pod uwagę stan nawierzchni oraz zakres robót koniecznych do wykonania w perspektywie kilku lat oraz wiek i stopień wyeksploatowania wagonów pasażerskich - to co najmniej wątpliwe stwierdzenie Może i głupio zapytam, ale taki skrót myślowy-SGKW był( i jest ) operatorem wożącym ludzi w myśl UTK, a WPK jako właściciel nie sądzę by miał takowe "uprawnienia" to czy tu nie jest jakaś sprzeczność interesów?? WPK w sumie chyba na legalu nie może prowadzić przewozu osób kolejką(w myśl oczywiście miłościwie panującego...)...chyba, że coś i umknęło...
WPKiW zapewne sam nie będzie prowadzić przewozów i wyłoni opreratora / przewoźnika w jakiegoś rodzaju postępowaniu. A w ostateczności nic nie stoi na przeszkodzie aby sam uzyskał stosowne papierzyska.
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Maj 2012, 18:22:26 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #10 : 20 Maj 2012, 22:47:49 » |
0
|
\Biorąc pod uwagę stan nawierzchni oraz zakres robót koniecznych do wykonania w perspektywie kilku lat oraz wiek i stopień wyeksploatowania wagonów pasażerskich - to co najmniej wątpliwe stwierdzenie Zawsze otwarcie się mówiło, że Chorzów w dużej mierze zapewniał byt Bytomia. Chyba, że coś się zmieniło przez lata
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #11 : 21 Maj 2012, 04:03:25 » |
0
|
\Biorąc pod uwagę stan nawierzchni oraz zakres robót koniecznych do wykonania w perspektywie kilku lat oraz wiek i stopień wyeksploatowania wagonów pasażerskich - to co najmniej wątpliwe stwierdzenie Zawsze otwarcie się mówiło, że Chorzów w dużej mierze zapewniał byt Bytomia. Chyba, że coś się zmieniło przez lata Kolej parkowa generowała nie tyle dochód, co strumień gotówki, który poprawiał płynność finansowa przedsięwzięcia zwłaszcza w okresie rozpoczynania sezonu przewozowego oraz gdy siadła pogoda. Kiedyś także generowała jakiś tam zauważalny dochód, jednak w ciągu ostatnich lat koszty związane z koniecznością eksploatacji wiekowego i mocno zajechanego taboru pożerały co raz większą część tego dochodu. Remonty planowane przez nas na ten rok (które z oczywistych przyczyn do skutku nie dojdą) zjadłyby ten skromny dochód na jakieś 3 do 5 lat naprzód. Podsumowując - utrata wpływów z kolei parkowej niewątpliwie wpłynie negatywnie na finanse stowarzyszenia jednak raczej nie zagrozi jego funkcjonowaniu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #12 : 26 Maj 2012, 19:34:06 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #13 : 26 Maj 2012, 21:33:25 » |
+3
|
A czego to rzekomo brakowało Bytomiowi, a co Rudy mają? Bo już o tych KŚ przez grzeczność się nie wypowiem...
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
Michał P.
SGKW
Długość toru:: 39 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #14 : 26 Maj 2012, 22:59:25 » |
+2
|
A czego to rzekomo brakowało Bytomiowi, a co Rudy mają?
Osobiście się cieszę, że padło to pytanie. Powiem w ten sposób: Rudy, też nie mają tego, czego żądali od Nas. A jak to się się stało, że Nam podziękowali, a rozpatrują ich w kontekście nowego operatora? Jedynie św. Katarzyna to wie, a my możemy się tylko domyślać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #15 : 03 Luty 2014, 21:58:35 » |
0
|
Kolej w Parku Śląskim od niemal 2 lat nie jest już zarządzana przez SGKW - z tej też przyczyny posty dotyczące jej trwającej odbudowy / przebudowy wydzieliłem do nowego wątku w nowym dziale:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|