Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Czerwiec 2019, 23:39:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejki na terenie kujaw  (Przeczytany 45625 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 17 Czerwiec 2009, 15:12:31 »
0

Chodzi o te Strzelce niedaleko Kutna (chyba 10 km w stronę Płocka). Tam jest teraz Hodowla Roślin.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 17 Czerwiec 2009, 15:55:34 »
0

Szkoda szkoda... akurat nie mam żadnego dostępu do rosyjskich topografów, ale sprawdzę jak to na międzywojennych, polskich wygląda i zaraz napiszę.

Już:

Na mapie WIG zaznaczona jest nitka normalnotorowa od stacji w Strzelcach Kujawskich do Gorzelni i Cukrowni w samej miejscowości. Za to nie w miejscowości, a przy samej stacji normalnotorowej jest zaznaczona wąskotorówka  (pewnie rampa przeładunkowa wąski - normalny). Niestety sąsiedni arkusz jest starszy i rzeczonej linii jeszcze na niej nie zaznaczono...
Zapisane

Ha!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 17 Czerwiec 2009, 20:27:11 »
0

Te mapy widziałem. A czy nie posiadasz więcej info na temat tej kolejki?? Wiem ze jakiś czas kolejka była połączona z kolejko cukrowni Dobrzelin. Na Geoportal wciąż terasa linii jest oznaczona działkami ewidencyjnymi.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #23 : 17 Czerwiec 2009, 23:58:48 »
0

Koledzy co jak co ale kujawski i śląskie wąskotorówki są nie do opisania i zbadania... Sieć cukrownicza zmieniała się bardzo dynamicznie, w sumie w każdym roku przybywało nowych połączeń, niektóre były typowymi kolejkami polowymi, a nie które full profesjonalnymi kolejami... Proponuje zobaczyć Mapy WIG z arkusza Inowrocław tam jest PEŁNO różnego rodzaju kolejek różnego przeznaczenia np. kolejki przemysłowe, polowe, folwarczne i oczywiście kolejki cukrownicze z czego w sumie kujawy zachodnie słynną...  :mrgreen:

Pozdrowienia ze Stolicy Kujaw Zachodnich- Inowrocławia
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Phinek
Gość
« Odpowiedz #24 : 18 Czerwiec 2009, 05:08:09 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 14:57:49 wysłane przez Phinek » Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #25 : 18 Czerwiec 2009, 14:58:26 »
0

W Gnieźnie jest mapa kujawskiej sieci z 93 roku.Spróbuję sfocić i  umieszczę tutaj(zaznaczona jest tam Kruszwica,Gniezno,Sompolno,Krośniewice i wiele innych kolejek)
Oczywiście jak się przyda,bo jak nie to nie będę się wysilać...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1000 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #26 : 18 Czerwiec 2009, 16:34:54 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
A może warto porównać efekty i połączyć siły?
Takie opracowanie to temat na co najmniej dobry artykuł w Świecie Kolei, jak nie na książkę.


Popieram, uważam że skatalogowanie i stworzenie ogólnej sieci kolejek wąskotorowych na Kujawach byłaby świetnym pomysłem. Taka mapa byłaby świetnym argumentem w rozmowach z powiatami/gminami/innymi władzami dlaczego warto zachować i remontować ostatnie ocalałe kawałki tej sieci.
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 943 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #27 : 18 Czerwiec 2009, 18:56:15 »
0

Cytat: "Marcin117"


Popieram, uważam że skatalogowanie i stworzenie ogólnej sieci kolejek wąskotorowych na Kujawach byłaby świetnym pomysłem. Taka mapa byłaby świetnym argumentem w rozmowach z powiatami/gminami/innymi władzami dlaczego warto zachować i remontować ostatnie ocalałe kawałki tej sieci.


Mapy dla części sieci kolei cukrowniczych leżą na moim komputerze. Częsciowo z chronologią otwierania poszczególnych odcinków. Brak tylko czasu, aby zebrać to do kupy i obronić jako doktorat.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 18 Czerwiec 2009, 19:26:34 »
0

Cytat: "102N"
W Gnieźnie jest mapa kujawskiej sieci z 93 roku.Spróbuję sfocić i  umieszczę tutaj(zaznaczona jest tam Kruszwica,Gniezno,Sompolno,Krośniewice i wiele innych kolejek)
Oczywiście jak się przyda,bo jak nie to nie będę się wysilać...

Na pewno się komuś przyda, fotkę zrobić nie tak trudno jest Mrugnięcie
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
ksiezyc_nad_gieesem
Mechanik
***
Długość toru:: 159 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #29 : 18 Czerwiec 2009, 23:09:52 »
0

Skoro powstał ogólnopolski mus zrobienia takiej kujawskiej rozpiski to trzeba zastanowić się co taka rozpiska powinna zawierać i jaką przybrać formę końcową.
1. Jaki powinien być, waszym zdaniem, zakres terytorialny i czasowy kujawskiej rozpiski?
2. Co taka rozpiska powinna zawierać?
Przyszło do głowy, ze:
- przebieg lini wąskotorowych i ich kilometraż (czasami dość przybliżony)
- daty otwarć, zamknięć, przekuć (o ile takowe występowały) zawieszeń ruchu, ponownych otwarć, ponownych zamknięć, rozbiórki poszczególnych linii
- na liniach z publicznym ruchem pasażerskim, nazwy stacji, przystanków, daty pojawienia się tychże i pewnikiem zniknięcia
- nazwy właścicieli i użytowników co nie zawsze było tożsame
- lokalizacja stacji stycznych do sieci normalnotorowej
- lokalizacja lokomotywowni, wież wodnych, trójkątów itp
- historyczne zdjęcia
- inne
3. Czy forma kujawskiej rozpiski powinna być plakatem do powieszenia na ścianie czy raczej broszurą formatu, na przykład A4?  Druk plakatu dobrej jakości to jest koszt 30-40zł/m2. Koszt wydruku strony A4 z kolorowej laserówki to około 2zł/szt.
Jaka powinna być skala 1:100.000, 1:200.000, 1:300.000?

Ogólnie proszę o sugestie, rządania, podpowiedzi i inne różne wyrazy w tym temacie, co by kujawska rozpiska miała odpowiednią treść i formę.

Czas pracy szacuję nad rozpiską szacuję na od 3 miesięcy do roku od chwili ustalenia powyższych.

Pozdrawiam serdecznie i treściwie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane

..Prawnik z teczka moze ukrasc wiecej niz
100 gangsterow uzbrojonych w karabiny ....(c) Mario Puzo
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 18 Czerwiec 2009, 23:16:18 »
0

Co do skali to proponuje 1:100.000. Będzie to czytelniejszy układ bo tych lini będzie trochę. Ja proponuje oznaczać w inny sposób linie np cukrownicze.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #31 : 18 Czerwiec 2009, 23:45:52 »
0

Według mnie najlepiej by było to zrobić w GIS'ie. Dosyć prosto się rysuje – można zrobić na podkładce mapy z WIGu, można do obiektów dodawać informacje które nie są możliwe do pokazania graficznie (np. jakieś dane liczbowe) i na końcu zadecydować jak maja być pokazane. Można też na koniec wszystko ładnie podopasowywać żeby było wszystko dobrze widać (w tym skale mapy, wielkość i styl graficzny poszczególnych obiektów). Problemem może by dostępność odpowiedniego programu i jego obsługa. Jednym z popularniejszych programów jest ArcGIS.

Pozdrawiam - Piotrek  :grin:
Zapisane

To jest przekaz.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #32 : 19 Czerwiec 2009, 05:05:17 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 14:57:36 wysłane przez Phinek » Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 19 Czerwiec 2009, 10:46:29 »
0

Grubsza broszura to dobry pomysł, a mapy owszem w GISie... ale nie w ArcGIS chyba, że ktoś ma 8000 zł na jednostanowiskową licencję. W przypadku wydawania czegokolwiek to jednak legalność zachowana być powinna. Jest parę darmowych programów jak fGIS, które są całkiem niezłe.

Jeżeli chodzi o oznaczanie różnym wzorem kolei polowych, cukrowniczych... to może to być problem w przypadku gdy naszym jedynym źródłem jest mapa topograficzna.

Skala 1:100.000 najprawdopodobniej najkorzystniejsza. Piszę najprawdopodobniej gdyż w kilku punktach jest takie przegęszczenie bocznic, że na 1:25000 wygląda to jak kłębek wełny.

No i wracając do broszury. Jakbym się dobrze postarał to mam możliwość uzyskania kilkutysięcznej dotacji do wydawnictwa drukowanego przez Wydawnictwo UJ. Można by powalczyć jak już jakiś efekt będzie...
Zapisane

Ha!
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 943 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #34 : 19 Czerwiec 2009, 12:16:50 »
0

Cytat: "Atterdag"
Grubsza broszura to dobry pomysł, a mapy owszem w GISie... ale nie w ArcGIS chyba, że ktoś ma 8000 zł na jednostanowiskową licencję. W przypadku wydawania czegokolwiek to jednak legalność zachowana być powinna. Jest parę darmowych programów jak fGIS, które są całkiem niezłe.


Primo mam w pracy legalne MapInfo. Tylko nie widzę sensu zabawy w GIS dla robienia prostych map ukazujących przebieg kolei. Co innego, gdybyśmy chcieli się bawić w w analizy przestrzenne. Tylko co tu analizować, jak będzie nam brakowało wielu ważnych elementów jak rok otwarcia czy likwidacji danego odcinka. Od kilku lat z większymi przerwami prowadzę badania do doktoratu z geografii dotyczącego ogółem kolei w Polsce. Znalezienie odcinków na mapach topograficznych jest tu najprostszą czynnością. Także od biedy da się przyporządkować poszczególne odcinki do odpowiednich kategorii (cukrownicza, folwarczna, etc.). Gorzej natomiast jest z materiałem archiwalnym. O ile długości da się jeszcze odczytać z map topograficznych, to dane chronologiczne bardzo często pozostają białą dziurą.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #35 : 19 Czerwiec 2009, 12:35:29 »
0

To fakt. Jedyna metoda w wielu wypadkach to analiza kolejnych map i w ten sposób przybliżenie można by jakieś uzyskać. Super sprawa z Map Info w pracy.
Fakt faktem, najlepiej najpierw zrobić opis linii, listę bocznic, odgałęzień, ładowni przystanków - w obszarch podzielonych wg arkuszy map topo. Taki wg. mnie winien być początek.

OffT - O, świetny temat pracy. Szkoda, że mi nie uda się zbyt wielu wątków kolejowych przemycić, ale prowadzę analizy roślinności między innymi w wykopach i nasypach kolejowych rejonu Bramy Krakowskiej Mrugnięcie
Zapisane

Ha!
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 943 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #36 : 19 Czerwiec 2009, 12:38:42 »
0

Cytat: "Atterdag"

OffT - O, świetny temat pracy. Szkoda, że mi nie uda się zbyt wielu wątków kolejowych przemycić, ale prowadzę analizy roślinności między innymi w wykopach i nasypach kolejowych rejonu Bramy Krakowskiej Mrugnięcie

Jesteś geoekologiem czy biologiem ;-)??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
ksiezyc_nad_gieesem
Mechanik
***
Długość toru:: 159 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #37 : 03 Lipiec 2009, 23:05:15 »
0

Poniżej jest rezultat mojej dłubaniny przez ostatnie parę dni.

Można śmiać się, można i płakać jak śpiewał Kazik.
Ode razu zastrzegam się, że jest to ogólna koncepcja i uwagi wszelkie może doprowadzą do jakiegoś szczęśliwego końca czyli za rok albo dłużej.

Pozdrawiam serdecznie i płaczliwie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane

..Prawnik z teczka moze ukrasc wiecej niz
100 gangsterow uzbrojonych w karabiny ....(c) Mario Puzo
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1340 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #38 : 06 Lipiec 2009, 12:37:59 »
0

W czym to zrobileś :?: Czegoś takiego potrzebuje do Kujaw :wink: Bo to co mi się urodziło jest mało czytelne...
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
ksiezyc_nad_gieesem
Mechanik
***
Długość toru:: 159 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #39 : 06 Lipiec 2009, 23:10:11 »
0

Cytat: "dobrzyn"
W czym to zrobileś :?:

Stary dobry Corel z którym próbuje rozstać się od jakegoś czasu bo podglądy zrobił takie jak ten zamiast trochę ładnejszego.
Cytat: "dobrzyn"
Czegoś takiego potrzebuje do Kujaw :wink: Bo to co mi się urodziło jest mało czytelne...

Moim zdaniem to Kujawy zaczynają się w Pyzdrach a kończą w Ozorkowie lub jak gdzieś znalazłem w Strykowie albo w Widzewie ze wszystkim co po drodze można spotkać. Chwilowo kwitów na Stryków lub Widzew nie znalazłem, więc nie mam pewności czy to prawda.

Pozdrawiam serdecznie i prawdziwie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Zapisane

..Prawnik z teczka moze ukrasc wiecej niz
100 gangsterow uzbrojonych w karabiny ....(c) Mario Puzo
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!