andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #20 : 17 Czerwiec 2009, 15:12:31 » |
0
|
Chodzi o te Strzelce niedaleko Kutna (chyba 10 km w stronę Płocka). Tam jest teraz Hodowla Roślin.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #21 : 17 Czerwiec 2009, 15:55:34 » |
0
|
Szkoda szkoda... akurat nie mam żadnego dostępu do rosyjskich topografów, ale sprawdzę jak to na międzywojennych, polskich wygląda i zaraz napiszę.
Już:
Na mapie WIG zaznaczona jest nitka normalnotorowa od stacji w Strzelcach Kujawskich do Gorzelni i Cukrowni w samej miejscowości. Za to nie w miejscowości, a przy samej stacji normalnotorowej jest zaznaczona wąskotorówka (pewnie rampa przeładunkowa wąski - normalny). Niestety sąsiedni arkusz jest starszy i rzeczonej linii jeszcze na niej nie zaznaczono...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #22 : 17 Czerwiec 2009, 20:27:11 » |
0
|
Te mapy widziałem. A czy nie posiadasz więcej info na temat tej kolejki?? Wiem ze jakiś czas kolejka była połączona z kolejko cukrowni Dobrzelin. Na Geoportal wciąż terasa linii jest oznaczona działkami ewidencyjnymi.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #23 : 17 Czerwiec 2009, 23:58:48 » |
0
|
Koledzy co jak co ale kujawski i śląskie wąskotorówki są nie do opisania i zbadania... Sieć cukrownicza zmieniała się bardzo dynamicznie, w sumie w każdym roku przybywało nowych połączeń, niektóre były typowymi kolejkami polowymi, a nie które full profesjonalnymi kolejami... Proponuje zobaczyć Mapy WIG z arkusza Inowrocław tam jest PEŁNO różnego rodzaju kolejek różnego przeznaczenia np. kolejki przemysłowe, polowe, folwarczne i oczywiście kolejki cukrownicze z czego w sumie kujawy zachodnie słynną... :mrgreen:
Pozdrowienia ze Stolicy Kujaw Zachodnich- Inowrocławia
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #24 : 18 Czerwiec 2009, 05:08:09 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 14:57:49 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
 |
« Odpowiedz #25 : 18 Czerwiec 2009, 14:58:26 » |
0
|
W Gnieźnie jest mapa kujawskiej sieci z 93 roku.Spróbuję sfocić i umieszczę tutaj(zaznaczona jest tam Kruszwica,Gniezno,Sompolno,Krośniewice i wiele innych kolejek) Oczywiście jak się przyda,bo jak nie to nie będę się wysilać...
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #26 : 18 Czerwiec 2009, 16:34:54 » |
0
|
A może warto porównać efekty i połączyć siły? Takie opracowanie to temat na co najmniej dobry artykuł w Świecie Kolei, jak nie na książkę. Popieram, uważam że skatalogowanie i stworzenie ogólnej sieci kolejek wąskotorowych na Kujawach byłaby świetnym pomysłem. Taka mapa byłaby świetnym argumentem w rozmowach z powiatami/gminami/innymi władzami dlaczego warto zachować i remontować ostatnie ocalałe kawałki tej sieci.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #27 : 18 Czerwiec 2009, 18:56:15 » |
0
|
Popieram, uważam że skatalogowanie i stworzenie ogólnej sieci kolejek wąskotorowych na Kujawach byłaby świetnym pomysłem. Taka mapa byłaby świetnym argumentem w rozmowach z powiatami/gminami/innymi władzami dlaczego warto zachować i remontować ostatnie ocalałe kawałki tej sieci.
Mapy dla części sieci kolei cukrowniczych leżą na moim komputerze. Częsciowo z chronologią otwierania poszczególnych odcinków. Brak tylko czasu, aby zebrać to do kupy i obronić jako doktorat.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #28 : 18 Czerwiec 2009, 19:26:34 » |
0
|
W Gnieźnie jest mapa kujawskiej sieci z 93 roku.Spróbuję sfocić i umieszczę tutaj(zaznaczona jest tam Kruszwica,Gniezno,Sompolno,Krośniewice i wiele innych kolejek) Oczywiście jak się przyda,bo jak nie to nie będę się wysilać... Na pewno się komuś przyda, fotkę zrobić nie tak trudno jest 
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #29 : 18 Czerwiec 2009, 23:09:52 » |
0
|
Skoro powstał ogólnopolski mus zrobienia takiej kujawskiej rozpiski to trzeba zastanowić się co taka rozpiska powinna zawierać i jaką przybrać formę końcową. 1. Jaki powinien być, waszym zdaniem, zakres terytorialny i czasowy kujawskiej rozpiski? 2. Co taka rozpiska powinna zawierać? Przyszło do głowy, ze: - przebieg lini wąskotorowych i ich kilometraż (czasami dość przybliżony) - daty otwarć, zamknięć, przekuć (o ile takowe występowały) zawieszeń ruchu, ponownych otwarć, ponownych zamknięć, rozbiórki poszczególnych linii - na liniach z publicznym ruchem pasażerskim, nazwy stacji, przystanków, daty pojawienia się tychże i pewnikiem zniknięcia - nazwy właścicieli i użytowników co nie zawsze było tożsame - lokalizacja stacji stycznych do sieci normalnotorowej - lokalizacja lokomotywowni, wież wodnych, trójkątów itp - historyczne zdjęcia - inne 3. Czy forma kujawskiej rozpiski powinna być plakatem do powieszenia na ścianie czy raczej broszurą formatu, na przykład A4? Druk plakatu dobrej jakości to jest koszt 30-40zł/m2. Koszt wydruku strony A4 z kolorowej laserówki to około 2zł/szt. Jaka powinna być skala 1:100.000, 1:200.000, 1:300.000?
Ogólnie proszę o sugestie, rządania, podpowiedzi i inne różne wyrazy w tym temacie, co by kujawska rozpiska miała odpowiednią treść i formę.
Czas pracy szacuję nad rozpiską szacuję na od 3 miesięcy do roku od chwili ustalenia powyższych.
Pozdrawiam serdecznie i treściwie.
ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #30 : 18 Czerwiec 2009, 23:16:18 » |
0
|
Co do skali to proponuje 1:100.000. Będzie to czytelniejszy układ bo tych lini będzie trochę. Ja proponuje oznaczać w inny sposób linie np cukrownicze.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #31 : 18 Czerwiec 2009, 23:45:52 » |
0
|
Według mnie najlepiej by było to zrobić w GIS'ie. Dosyć prosto się rysuje – można zrobić na podkładce mapy z WIGu, można do obiektów dodawać informacje które nie są możliwe do pokazania graficznie (np. jakieś dane liczbowe) i na końcu zadecydować jak maja być pokazane. Można też na koniec wszystko ładnie podopasowywać żeby było wszystko dobrze widać (w tym skale mapy, wielkość i styl graficzny poszczególnych obiektów). Problemem może by dostępność odpowiedniego programu i jego obsługa. Jednym z popularniejszych programów jest ArcGIS. Pozdrawiam - Piotrek :grin:
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #32 : 19 Czerwiec 2009, 05:05:17 » |
0
|
a
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 14:57:36 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #33 : 19 Czerwiec 2009, 10:46:29 » |
0
|
Grubsza broszura to dobry pomysł, a mapy owszem w GISie... ale nie w ArcGIS chyba, że ktoś ma 8000 zł na jednostanowiskową licencję. W przypadku wydawania czegokolwiek to jednak legalność zachowana być powinna. Jest parę darmowych programów jak fGIS, które są całkiem niezłe.
Jeżeli chodzi o oznaczanie różnym wzorem kolei polowych, cukrowniczych... to może to być problem w przypadku gdy naszym jedynym źródłem jest mapa topograficzna.
Skala 1:100.000 najprawdopodobniej najkorzystniejsza. Piszę najprawdopodobniej gdyż w kilku punktach jest takie przegęszczenie bocznic, że na 1:25000 wygląda to jak kłębek wełny.
No i wracając do broszury. Jakbym się dobrze postarał to mam możliwość uzyskania kilkutysięcznej dotacji do wydawnictwa drukowanego przez Wydawnictwo UJ. Można by powalczyć jak już jakiś efekt będzie...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #34 : 19 Czerwiec 2009, 12:16:50 » |
0
|
Grubsza broszura to dobry pomysł, a mapy owszem w GISie... ale nie w ArcGIS chyba, że ktoś ma 8000 zł na jednostanowiskową licencję. W przypadku wydawania czegokolwiek to jednak legalność zachowana być powinna. Jest parę darmowych programów jak fGIS, które są całkiem niezłe. Primo mam w pracy legalne MapInfo. Tylko nie widzę sensu zabawy w GIS dla robienia prostych map ukazujących przebieg kolei. Co innego, gdybyśmy chcieli się bawić w w analizy przestrzenne. Tylko co tu analizować, jak będzie nam brakowało wielu ważnych elementów jak rok otwarcia czy likwidacji danego odcinka. Od kilku lat z większymi przerwami prowadzę badania do doktoratu z geografii dotyczącego ogółem kolei w Polsce. Znalezienie odcinków na mapach topograficznych jest tu najprostszą czynnością. Także od biedy da się przyporządkować poszczególne odcinki do odpowiednich kategorii (cukrownicza, folwarczna, etc.). Gorzej natomiast jest z materiałem archiwalnym. O ile długości da się jeszcze odczytać z map topograficznych, to dane chronologiczne bardzo często pozostają białą dziurą.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #35 : 19 Czerwiec 2009, 12:35:29 » |
0
|
To fakt. Jedyna metoda w wielu wypadkach to analiza kolejnych map i w ten sposób przybliżenie można by jakieś uzyskać. Super sprawa z Map Info w pracy. Fakt faktem, najlepiej najpierw zrobić opis linii, listę bocznic, odgałęzień, ładowni przystanków - w obszarch podzielonych wg arkuszy map topo. Taki wg. mnie winien być początek. OffT - O, świetny temat pracy. Szkoda, że mi nie uda się zbyt wielu wątków kolejowych przemycić, ale prowadzę analizy roślinności między innymi w wykopach i nasypach kolejowych rejonu Bramy Krakowskiej 
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #36 : 19 Czerwiec 2009, 12:38:42 » |
0
|
OffT - O, świetny temat pracy. Szkoda, że mi nie uda się zbyt wielu wątków kolejowych przemycić, ale prowadzę analizy roślinności między innymi w wykopach i nasypach kolejowych rejonu Bramy Krakowskiej  Jesteś geoekologiem czy biologiem ;-)??
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #37 : 03 Lipiec 2009, 23:05:15 » |
0
|
Poniżej jest rezultat mojej dłubaniny przez ostatnie parę dni.  Można śmiać się, można i płakać jak śpiewał Kazik. Ode razu zastrzegam się, że jest to ogólna koncepcja i uwagi wszelkie może doprowadzą do jakiegoś szczęśliwego końca czyli za rok albo dłużej. Pozdrawiam serdecznie i płaczliwie. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #38 : 06 Lipiec 2009, 12:37:59 » |
0
|
W czym to zrobileś :?: Czegoś takiego potrzebuje do Kujaw :wink: Bo to co mi się urodziło jest mało czytelne...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #39 : 06 Lipiec 2009, 23:10:11 » |
0
|
W czym to zrobileś :?: Stary dobry Corel z którym próbuje rozstać się od jakegoś czasu bo podglądy zrobił takie jak ten zamiast trochę ładnejszego. Czegoś takiego potrzebuje do Kujaw :wink: Bo to co mi się urodziło jest mało czytelne... Moim zdaniem to Kujawy zaczynają się w Pyzdrach a kończą w Ozorkowie lub jak gdzieś znalazłem w Strykowie albo w Widzewie ze wszystkim co po drodze można spotkać. Chwilowo kwitów na Stryków lub Widzew nie znalazłem, więc nie mam pewności czy to prawda. Pozdrawiam serdecznie i prawdziwie. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|