Świat kolejek wąskotorowych SMF
22 Kwiecień 2018, 06:47:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejki na terenie kujaw  (Przeczytany 32899 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1465 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 28 Marzec 2018, 02:08:19 »
+1

Cytuj
Piszesz że semafor stał na odcinku z Lubrańca do Sompolna. Ale skrzyżowanie o które pytałem było między Lubrańcem, a Płowcami (linia do Dobrego Kujawskiego).

I chyba właśnie o to miejsce chodzi. Semafor w polu (a właściwie dwa) załapał się najwyraźniej nawet na mapę (Geoportal). Jeśli stał w połowie lat '80, to o dobre kilkanaście lat musiał przeżyć samą linię cukrowniczą. Chyba podobnie jak semafor i tarcza przed wjazdem do Sierpowa od strony Leśmierza. Zakładam, że urządzenia srk należały do PKP, więc cukrownia ich nie zdemontowała rozbierając linię, a pekapowi wówczas się tak nie spieszyło z upłynnianiem zbędnego majątku. Na mapie widać też budynek posterunku osłonnego (jak rozumiem w latach '80 już go nie było).

PS
Jednopoziomowe skrzyżowania linii o tej samej szerokości (wąskiego) toru bez łącznicy to byłby ciekawy temat do wiecznego konkursu.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1465 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 28 Marzec 2018, 22:21:13 »
0

Cytuj
7) można było dojechać z Ozorkowa do cukrowni Leśmierz i w Piątku? Wiem tyle że z Sierpowa do Leśmierza prowadził tor trójszynowy.
Do Leśmierza oczywiście można było dojechać i to jeszcze po likwidacji trzeciej szyny (pozostała zwykła bocznica 750 mm).
Do piątku - również, ale jedynie przez pewien niezbyt długi czas. Przekucie tej części sieci KKD z 600 na 750 mm to o ile pamiętam okres powojenny (ok. 1950). Tymczasem sieci Leśmierza, Młynowa i jeszcze Ireny w Łyszkowicach połączyli Niemcy na początku lat '40. Więc przez kilka lat można było dojechać nie tylko do Piątku, ale i do Soboty (a nawet znacznie dalej - przez Jackowice do Czerniewa) lub do Łyszkowic. Przynajmniej teoretycznie.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
marcinsemek
Młotkowy
**
Długość toru:: 122 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 29 Marzec 2018, 15:38:32 »
0

Cytuj
Piszesz że semafor stał na odcinku z Lubrańca do Sompolna. Ale skrzyżowanie o które pytałem było między Lubrańcem, a Płowcami (linia do Dobrego Kujawskiego).

I chyba właśnie o to miejsce chodzi. Semafor w polu (a właściwie dwa) załapał się najwyraźniej nawet na mapę (Geoportal). Jeśli stał w połowie lat '80, to o dobre kilkanaście lat musiał przeżyć samą linię cukrowniczą. Chyba podobnie jak semafor i tarcza przed wjazdem do Sierpowa od strony Leśmierza. Zakładam, że urządzenia srk należały do PKP, więc cukrownia ich nie zdemontowała rozbierając linię, a pekapowi wówczas się tak nie spieszyło z upłynnianiem zbędnego majątku. Na mapie widać też budynek posterunku osłonnego (jak rozumiem w latach '80 już go nie było).

PS
Jednopoziomowe skrzyżowania linii o tej samej szerokości (wąskiego) toru bez łącznicy to byłby ciekawy temat do wiecznego konkursu.


na bank był w tym miejscu, niestety w tamtych czasach nie miałem jak strzelić fotki,
Zapisane

Wąskotorowiec
Barti
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 30 Marzec 2018, 22:09:19 »
0

Cytuj
Więc przez kilka lat można było dojechać nie tylko do Piątku, ale i do Soboty (a nawet znacznie dalej - przez Jackowice do Czerniewa) lub do Łyszkowic. Przynajmniej teoretycznie.

No to jeszcze mi powiedz że można było dotrzeć do Dominikowic.  https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Le%C5%9Bmierz_%28Jackowice-Dominikowice%29.jpg  To już pod Uniejowem. Niby powinienem się cieszyć że sieć rozbudowana, ale gra chyba tego nie udźwignie...
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1465 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #64 : 30 Marzec 2018, 23:59:54 »
0

@Barti
Ty się ciesz, że najwyraźniej nie było połączenia od Czerniewa do Kiernozi, bo byś miał jeszcze całą sieć cukrowni Dobrzelin Język. A jest to w sumie pewną zagadką, bo z tego co ustalił Ariel, odcinki Bogoria Górna - Jackowice - Czerniew oraz Lisiewice - Łyszkowice należały od 1949 do Dobrzelina, a do ich przyłączenia do głównej sieci brakowało jakichś 3 km toru prosto jak strzelił.
« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2018, 03:41:57 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 246 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #65 : 31 Marzec 2018, 15:11:35 »
0

Z innej beczki, wiem że jedna z nitek przebiegała wiaduktem górą nad Magistralą Węglową.
Z mapy wynika jednak, że skrzyżowań takich było więcej - jak "przecinały" się pozostałe dwa? Wąskie dołem?
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Barti
Czytelnik

Długość toru:: 6 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 01 Kwiecień 2018, 21:03:09 »
+1

Odcinki do Dominikowic i Stemplewa przebiegały wiaduktami nad Węglówką. Wiadukty dzielone z drogami gruntowymi istnieją do dziś. Tor do Kazanek dołem.
Zapisane
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 246 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #67 : 01 Kwiecień 2018, 21:18:42 »
0

Dzięki. Ostatnio ten temat poruszałem w dyskusji z Dobrzynem (przy okazji innego wiaduktu - na 600 mm przerzuconego nad czterema torami "węglówki" w obrębie Zduńskiej Woli) i była tam mowa o "jeszcze dwóch wiaduktach "wąskie x węglówka" w okolicy", tymczasem tutaj dostrzegam trzecią trasę... To jest fenomenalny temat, tych linii było zatrzęsienie, a sieci ze sobą połączone. Potęga, po prostu potęga, setki kilometrów.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!