Leśny Dziadek
|
 |
« : 15 Września 2008, 20:23:05 » |
0
|
Bo to już nie wakacje, więc nowy wątek.
Nocleg.
W tej edycji, jako że zimno się nieco zrobiło, Muzeum wynajęło ryflaka. Mamy więc ciepłe wyrka, ciepłą wodę w prysznicach, i inne takie tam utensylia niegodne prawdziwego pioniera helskich wąskich torów... Korzystajcie, bo to ostatni sezon wczasów wagonowych może już być. Deweloperzy atakują, klimat znika :cry:
Prace.
W zasadzie powtórzę z poprzedniego wątku, dodany punkt pierwszy, bardzo ważny: :arrow: Trzeba zdemontować łubki w miejscu wskazanym przez Arcziego - Ogon + Axel? :arrow: Trzeba dociąć i zwieźć na miejsce pozostałe kilkadziesiąt podkładów. Rogoz + ekipa inna niż "Rogów z Ogonem" :arrow: Trzeba nawiercić pozostałe otwory i założyć łubki (jeśli będą - to już Arczi musi wyczarować, bo ja nie dam rady, śruby w każdym bądź razie są). Ogon :arrow: Trzeba przenieść i wstępnie przymocować szyny - wszyscy- , nawiercając otwory i wkręcając śruby (zakręt) lub zabijając gwoździe (prosta) Rogów z Ogonem :arrow: Trzeba wykonać przejście z S49 na wąskotorową drobnicę - Kto tam chce - :arrow: Jeśli dojedzie tłuczeń, można będzie rozpocząć podbijanie i poziomowanie całości torowiska - Ogon , jak ekipy wyjadą :arrow: Do "trójki" trzeba będzie pozwozić wąskie szyny i drobnicę kolejową z "dwójki" - Rogoz + ekipa inna niż "Ogon z Rogowem" :arrow: - Demontaż głowicy w wojskowej Wls'ce - Axel
Dojazd
Muzeum zwraca za bilety PKP lub za paliwo (minimum 3 osoby w aucie, minimum 4-6 dni pracy)
Wyżywienie
Jak w zeszłym roku - zapewniony jeden ciepły posiłek w ciągu dnia - karta dań na muzeum, i telefon do knajpy po paczkę obiadów.
Termin:
Od 21 września (można zaczynać), poprzez 25-28 września (kulminacja prac), do .... końca paźdzernika?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #1 : 15 Września 2008, 22:46:06 » |
0
|
Teraz tak : Jeden z punktów trzeba poprawić. Chodzi o punkt który mówi o podbijaniu torowiska. Podbijanie torowiska nie jest dla jednej osoby. Chcecie wykończyć ogona :?: :wink: Prawidłowe podbicie wraz z niwelacją to 20m toru na 8 godzin dla Ogona. Podbijanie w stylu "tak aby było" będzie surowo karane przez Ogona :mrgreen: Danusia już doświadczyła podbijania torowiska i wie jaka to jest ciężka i niewdzięczna praca w jedną osobe. Łatwo mówić ,trudniej wykonać. Druga sprawa jest taka że ja bede też tylko do niedzieli bo mnie wzywają na pomoc inne kolejki (normalne i wąskie) więc przez te kilka dni bede pracował w deszcz i słonce z maxymalnym zapałem :mrgreen: Zobaczymy czy mi tempa dotrzymacie hehe Teraz kwestia łubek. Czy nie dało by rady nabyć te łubki do dnia naszego przyjazdu :?: Każda godzina jest cenna, i każdy ludź przy torach. Odciągniecie ludzi od prac torowych spowolni prace :roll:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #2 : 15 Września 2008, 22:57:40 » |
0
|
Jako rzekłeś (toro)mistrzu...
Coś się wykombinuje
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 16 Września 2008, 18:28:22 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:44 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #4 : 16 Września 2008, 23:06:09 » |
0
|
A ja mam kilka niespodziewajek dla Ogona... mogę podpowiedzieć tylko tyle iż prace torowe znacząco przyśpieszą :wink: A co? masz dla mnie worek ciastek :?: :mrgreen: a dla reszty zgrzewke redbula :mrgreen: Jak bedziecie jechać to ja juz bede pewnie na miejscu bo zostałem zmuszony wyjechac wcześniej, czyli w kole soboty. Do czasu przyjazdu reszty załogi, przygotuje 70 podkładów i jak bedzie skąd to 40 łubek ( ku..wa ,tylko skąd ja je wezme :shock: )
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #5 : 17 Września 2008, 00:38:53 » |
0
|
Skąd? Możee wykręć z normalnego? Nam są bardziej potrzebne :twisted:
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #6 : 17 Września 2008, 01:02:06 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:35 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #7 : 17 Września 2008, 11:45:57 » |
0
|
Maszynka motorko podobna właśnie sie robi :grin: i jak nic nie stanie na przeszkodzie to wieczorem odpali :mrgreen: Miałem dzien opoznienia bo mi sie dach w warsztacie zawalił jak zacząłem łazic po nim. Ale teraz jest juz dach po naprawie sredniej i już nic mi na łeb nie spadnie :mrgreen: Żeby spoziomowac co trzeci podkład to musze najpierw je pociąć i przynieść :mrgreen: Same nie przyjdą :wink:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #8 : 17 Września 2008, 19:03:28 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:27 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #9 : 18 Września 2008, 15:19:11 » |
0
|
Phinek zabierz jeszcze ze dwie "Kasie" 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 18 Września 2008, 23:41:23 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:13 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #11 : 19 Września 2008, 00:20:52 » |
0
|
To samo mogę powiedzieć o mojej. Drugiej takiej się nie znajdzie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #12 : 19 Września 2008, 00:58:18 » |
0
|
Tak... a moją znajdziecie w co piatej kinder niespodzioance :wink: Ale żeby nie zmieniać tematu to powiem że Rogowska wiertara do szyn którą bedziemy wiercic otwory w szynach przeszła naprawe główną :smile: Zostały do wykonania drobne duperele takie jak skrócenie linki gazu , żeby sie nie pałętała miedzy nogami i czyszczenie zbiornika paliwa i chyba jeszcze coś ale już nie pamiętam :smile: Reszta wyjdzie w praniu :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #13 : 20 Września 2008, 22:21:32 » |
0
|
A i jeszcze jedno... Jako że za chwilę wybywam z Helu (by pojawić się na dłużej dopiero w połowie października), krótkie info nt lokomotyw. Wojskowej nie odpalać (a zresztą się nie da), wojskową zajmie się Kuba (zdejmie głowice do szlifowania).
Cegielniana na chodzie, odstojnik zamontowany (Chwała Michałowi i jego zestawowi szpitalnemu !!!) , akumulatory zwarte na stałe (24V), przycisk rozrusznika w kabinie, nie trza już ze śrubokrętem biegać, zawór paliwa zakręcony, olej, i wszelkie filtry (całe 6 sztuk) nowe. Maszynistą namaszczonym do obsługi (innych Ojciec Dyrektor pogonić obiecał) jest Axel - na nim też spoczywa odpowiedzialność za ewentualne wykolejenia :lol:
Ze względu na zużycie panewek i niepewny stan torowiska (nie podbite, brak połowy łubek) proszę ograniczyć użycie lokomotywy do minimum, np do przetaczania platformy z szynami. W sobotę proszę Kubę o zdjęcie wiązarów, wybicie resztek panewek, i pomierzenie średnic osi i wiązarów (mw potrzebuje do wytoczenia nowych panewek - eksperymentalnie zastosujemy teflonowe)
No to tyle...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #14 : 21 Września 2008, 00:29:20 » |
0
|
A ja dodam info odnośnie wiertarki do szyn. Jest już sprawna i gotowa do użycia :grin: Ale w tyrakcie uruchamiania wiertara pokazała rogi. Chodzi o uszczelniacz klóry jest w gnieździe mocowania wiertła. zaczął powoli przeciekac :evil: Poza tym uszczelniaczem wszystko w porząsiu :grin: wiec Rogoz jak bedzie jechał to ją zabierze z Ogonowego warsztatu :wink:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #15 : 21 Września 2008, 01:05:31 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:57:54 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #16 : 21 Września 2008, 11:01:29 » |
0
|
posów jest i działa w jedną i drugą strone. a uszczelniacza nie wyjme bo juz za pozno bo dzis jade do Helu. Jeżeli chodzi o wiertło to obmacałem ją całą i nie wiem jak sie je wyciąga :shock: Szybkość obracania sie wiertła wynosi mniej wiecej 1-2 obroty na sekunde, czyli minimalne :wink:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #17 : 21 Września 2008, 23:19:25 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:57:45 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Awiso
Nowicjusz

Długość toru:: 26 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #18 : 22 Września 2008, 11:45:20 » |
0
|
Ze względu na zużycie panewek i niepewny stan torowiska (nie podbite, brak połowy łubek) proszę ograniczyć użycie lokomotywy do minimum, np do przetaczania platformy z szynami. W sobotę proszę Kubę o zdjęcie wiązarów, wybicie resztek panewek, i pomierzenie średnic osi i wiązarów (mw potrzebuje do wytoczenia nowych panewek - eksperymentalnie zastosujemy teflonowe)
No to tyle...
Co się tyczy panewek do wiązarów to nie proponuję eksperymentów na teflonie, bo szkoda czasu i pieniędzy. Ja przetestowałem łożyska teflonowe w turbinie wodnej i wnioski są takie: 1) mała wytrzymałość machaniczna 2) duża ścieralność 3) i najważniejsze to rozpuszczanie się teflonu pod wpływem środków smarnych Obecnie wirnik smarowany jest tylko wodą, a i tak teflon szybko się zużywa. W wiązarach dochodzą jeszcze bardzo duże obciążenia mechaniczne co dysklasyfikuje ten materiał.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #19 : 22 Września 2008, 22:35:23 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:57:28 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|