Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 23:35:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace wrzesień/październik  (Przeczytany 42268 razy)
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« : 15 Września 2008, 20:23:05 »
0

Bo to już nie wakacje, więc nowy wątek.

Nocleg.


W tej edycji, jako że zimno się nieco zrobiło, Muzeum wynajęło ryflaka. Mamy więc ciepłe wyrka, ciepłą wodę w prysznicach, i inne takie tam utensylia niegodne prawdziwego pioniera helskich wąskich torów... Korzystajcie, bo to ostatni sezon wczasów wagonowych może już być. Deweloperzy atakują, klimat znika  :cry:


Prace.

W zasadzie powtórzę z poprzedniego wątku, dodany punkt pierwszy, bardzo ważny:
:arrow: Trzeba zdemontować łubki w miejscu wskazanym przez Arcziego - Ogon + Axel?
:arrow: Trzeba dociąć i zwieźć na miejsce pozostałe kilkadziesiąt podkładów. Rogoz + ekipa inna niż "Rogów z Ogonem"
:arrow: Trzeba nawiercić pozostałe otwory i założyć łubki (jeśli będą - to już Arczi musi wyczarować, bo ja nie dam rady, śruby w każdym bądź razie są). Ogon
:arrow: Trzeba przenieść i wstępnie przymocować szyny - wszyscy- , nawiercając otwory i wkręcając śruby (zakręt) lub zabijając gwoździe (prosta) Rogów z Ogonem
:arrow: Trzeba wykonać przejście z S49 na wąskotorową drobnicę - Kto tam chce -
:arrow: Jeśli dojedzie tłuczeń, można będzie rozpocząć podbijanie i poziomowanie całości torowiska - Ogon , jak ekipy wyjadą
:arrow: Do "trójki" trzeba będzie pozwozić wąskie szyny i drobnicę kolejową z "dwójki" - Rogoz + ekipa inna niż "Ogon z Rogowem"
:arrow: - Demontaż głowicy w wojskowej Wls'ce - Axel

Dojazd

Muzeum zwraca za bilety PKP lub za paliwo (minimum 3 osoby w aucie, minimum 4-6 dni pracy)

Wyżywienie

Jak w zeszłym roku - zapewniony jeden ciepły posiłek w ciągu dnia - karta dań na muzeum, i telefon do knajpy po paczkę obiadów.

Termin:

Od 21 września (można zaczynać), poprzez 25-28 września (kulminacja prac), do .... końca paźdzernika?
Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 15 Września 2008, 22:46:06 »
0

Teraz tak : Jeden z punktów trzeba poprawić.
 Chodzi o punkt który mówi o podbijaniu torowiska. Podbijanie torowiska nie jest dla jednej osoby. Chcecie wykończyć ogona :?:  :wink:  Prawidłowe podbicie wraz z niwelacją to 20m toru na 8 godzin dla Ogona. Podbijanie w stylu "tak aby było" będzie surowo karane przez Ogona  :mrgreen:   Danusia już doświadczyła podbijania torowiska i wie jaka to jest ciężka i niewdzięczna praca w jedną osobe. Łatwo mówić ,trudniej wykonać.
 Druga sprawa jest taka że ja bede też tylko do niedzieli bo mnie wzywają na pomoc inne kolejki (normalne i wąskie) więc przez te kilka dni bede pracował w deszcz i słonce z maxymalnym zapałem :mrgreen:  Zobaczymy czy mi tempa dotrzymacie hehe
 Teraz kwestia łubek. Czy nie dało by rady nabyć te łubki do dnia naszego przyjazdu :?:  Każda godzina jest cenna, i każdy ludź przy torach. Odciągniecie ludzi od prac torowych spowolni prace  :roll:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #2 : 15 Września 2008, 22:57:40 »
0

Jako rzekłeś (toro)mistrzu...

Coś się wykombinuje
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 16 Września 2008, 18:28:22 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:44 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 16 Września 2008, 23:06:09 »
0

Cytat: "Phinek"
A ja mam kilka niespodziewajek dla Ogona... mogę podpowiedzieć tylko tyle iż prace torowe znacząco przyśpieszą  :wink:


 A co? masz dla mnie worek ciastek :?:  :mrgreen:  a dla reszty zgrzewke redbula :mrgreen:
 Jak bedziecie jechać to ja juz bede pewnie na miejscu bo zostałem zmuszony wyjechac wcześniej, czyli w kole soboty. Do czasu przyjazdu reszty załogi, przygotuje 70 podkładów i jak bedzie skąd to 40 łubek ( ku..wa ,tylko skąd ja je wezme :shock:  )
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 17 Września 2008, 00:38:53 »
0

Skąd? Możee wykręć z normalnego? Nam są bardziej potrzebne :twisted:
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #6 : 17 Września 2008, 01:02:06 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:35 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 17 Września 2008, 11:45:57 »
0

Maszynka motorko podobna właśnie sie robi  :grin:  i jak nic nie stanie na przeszkodzie to wieczorem odpali :mrgreen:  Miałem dzien opoznienia bo mi sie dach w warsztacie zawalił jak zacząłem łazic po nim. Ale teraz jest juz dach po naprawie sredniej i już nic mi na łeb nie spadnie :mrgreen:
 
 Żeby spoziomowac co trzeci podkład to musze najpierw je pociąć i przynieść  :mrgreen:  Same nie przyjdą :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 17 Września 2008, 19:03:28 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:27 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #9 : 18 Września 2008, 15:19:11 »
0

Phinek zabierz jeszcze ze dwie "Kasie"
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 18 Września 2008, 23:41:23 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:58:13 wysłane przez Phinek » Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #11 : 19 Września 2008, 00:20:52 »
0

To samo mogę powiedzieć o mojej. Drugiej takiej się nie znajdzie.
Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 19 Września 2008, 00:58:18 »
0

Tak... a moją znajdziecie w co piatej kinder niespodzioance  :wink:
 Ale żeby nie zmieniać tematu to powiem że Rogowska wiertara do szyn którą bedziemy wiercic otwory w szynach przeszła naprawe główną :smile:  Zostały do wykonania drobne duperele takie jak skrócenie linki gazu , żeby sie nie pałętała miedzy nogami i czyszczenie zbiornika paliwa i chyba jeszcze coś ale już nie pamiętam :smile:  Reszta wyjdzie w praniu :mrgreen:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #13 : 20 Września 2008, 22:21:32 »
0

A i jeszcze jedno... Jako że za chwilę wybywam z Helu (by pojawić się na dłużej dopiero w połowie października), krótkie info nt lokomotyw. Wojskowej nie odpalać (a zresztą się nie da), wojskową zajmie się Kuba (zdejmie głowice do szlifowania).

Cegielniana na chodzie, odstojnik zamontowany (Chwała Michałowi i jego zestawowi szpitalnemu !!!) , akumulatory zwarte na stałe (24V), przycisk rozrusznika w kabinie, nie trza już ze śrubokrętem biegać, zawór paliwa zakręcony, olej, i wszelkie filtry (całe 6 sztuk) nowe. Maszynistą namaszczonym do obsługi (innych Ojciec Dyrektor pogonić obiecał) jest Axel - na nim też spoczywa odpowiedzialność za ewentualne wykolejenia  :lol:

Ze względu na zużycie panewek i niepewny stan torowiska (nie podbite, brak połowy łubek) proszę ograniczyć użycie lokomotywy do minimum, np do przetaczania platformy z szynami. W sobotę proszę Kubę o zdjęcie wiązarów, wybicie resztek panewek, i pomierzenie średnic osi i wiązarów (mw potrzebuje do wytoczenia nowych panewek - eksperymentalnie zastosujemy teflonowe)

No to tyle...
Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 21 Września 2008, 00:29:20 »
0

A ja dodam info odnośnie wiertarki do szyn.
 Jest już sprawna i gotowa do użycia :grin:  
Ale w tyrakcie uruchamiania wiertara pokazała rogi. Chodzi o uszczelniacz klóry jest w gnieździe mocowania wiertła. zaczął powoli przeciekac  :evil:  
 Poza tym uszczelniaczem wszystko w porząsiu  :grin:  wiec Rogoz jak bedzie jechał to ją zabierze z Ogonowego warsztatu :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #15 : 21 Września 2008, 01:05:31 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:57:54 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 21 Września 2008, 11:01:29 »
0

posów jest i działa w jedną i drugą strone. a uszczelniacza nie wyjme bo juz za pozno bo dzis jade do Helu.
Jeżeli chodzi o wiertło to obmacałem ją całą i nie wiem jak sie je wyciąga :shock:
 Szybkość obracania sie wiertła wynosi mniej wiecej 1-2 obroty na sekunde, czyli minimalne :wink:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #17 : 21 Września 2008, 23:19:25 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:57:45 wysłane przez Phinek » Zapisane
Awiso
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 22 Września 2008, 11:45:20 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"

Ze względu na zużycie panewek i niepewny stan torowiska (nie podbite, brak połowy łubek) proszę ograniczyć użycie lokomotywy do minimum, np do przetaczania platformy z szynami. W sobotę proszę Kubę o zdjęcie wiązarów, wybicie resztek panewek, i pomierzenie średnic osi i wiązarów (mw potrzebuje do wytoczenia nowych panewek - eksperymentalnie zastosujemy teflonowe)

No to tyle...


Co się tyczy panewek do wiązarów to nie proponuję eksperymentów na teflonie, bo szkoda czasu i pieniędzy. Ja przetestowałem łożyska teflonowe w turbinie wodnej i wnioski są takie:

1) mała wytrzymałość machaniczna
2) duża ścieralność
3) i najważniejsze to rozpuszczanie się teflonu pod wpływem środków smarnych

Obecnie wirnik smarowany jest tylko wodą, a i tak teflon szybko się zużywa. W wiązarach dochodzą jeszcze bardzo duże obciążenia mechaniczne co dysklasyfikuje ten materiał.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #19 : 22 Września 2008, 22:35:23 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:57:28 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!