Przemek
|
 |
« Odpowiedz #20 : 11 Września 2009, 23:17:12 » |
0
|
Chłodnica była zdaje się że od stara. Wydajność miała dobrą. Co się tam w Bieszczadach teraz dzieje nie wiem. Jeśli chodzi o tą drezynę to dla mnie ona była w ogóle jednym wielkim nieporozumieniem. Wolałbym drugą WMC. Czy chłodnica była dobrana do silnika? Jak dasz do poldka chłodnicę od Stara to wcale nie znaczy, że będzie lepiej. Wysokie obroty... każdy 2 takt ma taką przypadłość. A skoro to przełożenie było problemem to czemu drezyna pojechała na wymianę silnika, a nie na zmianę przełożenia - wystarczyło by kupić przekładnię walcową o po problemie... Tak czytam twoje posty na ten temat i widzę że się udzielasz ale ty w ogóle nie masz pojęcia o tej konstrukcji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #21 : 11 Września 2009, 23:54:48 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:48:43 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #22 : 12 Września 2009, 08:19:22 » |
0
|
Tia... A ty wiesz jak tam był rozwiązany układ napędowy? W Bieszczadzkiej drezynie wiem. Wiesz jaka jest historia tej drezyny... Nie. wiesz ile było wymian kabiny, jakiej długości była skrzynia ładunkowa w orginalnym wydaniu... Nie. w jaki sposób był wyprowadzony napęd ze zblokowanego zespołu napędowego syreny. W Bieszczadzkiej drezynie wiem. Widziałeś rysunki konstrukcyjne? Widziałem do WMC. I widziałem jak były sporządzane  Rozbierałeś kiedyś przekładnię redukcyjno-nawrotną? Tak. A jeśli to którego typu? Starszą czy nowszą? Jaka przekładnia była w tej konkretnej drezynie? Tego typu co jest w Bieszczadach w obydwu tamtejszych drezynach. Panie... to taka ciufa na prąd...lejesz paliwo i jedziesz. Tak jest w spalinówkach z przekładnią elektryczną. Jedno mnie ciekawi, drezyna Wwm5. Tak nazywacie drezynę z silnikiem Syreny. Z tego co wiem oznaczenie Wwm5 to drezyna WMC. Wzięło się zdaje się że od drezyny normalnotorowej Wm5, która do złudzenia przypominała WMC. Pierwsze WMC miały silnik Syreny. Drezyna z silnikiem Syreny w Bieszczadach to drezyna zbudowana przez ZNTK Wrocław. Nie mylicie czasem konstrukcji?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #23 : 13 Września 2009, 01:19:17 » |
-1
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:48:54 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
polo
Młotkowy
 
Długość toru:: 145 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #24 : 17 Września 2009, 19:53:55 » |
0
|
drezyna z silnikem syreny miała/ma silnik umiejscowiony bokiem , zblokowany z skrzynią od syreny , jedna półoś była zaslepiona , a mechanizm różnicowy zblokowany na stałe , druga półoś łączyła się z osią drezyny. Silnik był umiejscowiony bokiem , bo tak jest łatwiej rozwiązać przeniesienie napędu ( wał z skrzyni biegów jest wtedy w osi drezyny ). A że jest z syreny , no cóż nie mieliśmy wtedy za duzo popularnych silników , a taki pojazd nie mógł liczyć na specialnie wykwalfikowaną ekipę mechaników , a silnik z Syreny naprawił każdy mechanik ze wsi.
|
|
|
Zapisane
|
Nie Lubię Fotografów Kolejowych
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #25 : 17 Grudnia 2009, 18:14:49 » |
0
|
Chciałbym odświeżyć temat i dodać że w Świecie Kolei 11/2009 i 12/2009 są 2 bardzo obszerne artykuły o drezynach WWM5 i Wmc w których można znaleźć odpowiedzi na wszystkie stawiane tutaj pytania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #26 : 05 Kwietnia 2010, 16:55:37 » |
0
|
Kilka dni temu odwiedziłem Kolegę Drezynarza, wszak było u Niego rytualne świniobicie i każdy mógł dostać po ryju. Obejrzałem po raz pierwszy wehikuł który szykuje od 3 lat. Opis z posta http://750mm.pl/viewtopic.php?p=31430#31430 nawet w części nie oddaje stopnia złożoności i zaawansowania konstrukcji. Nie jest to ramka z kółkami pospawana w miesiąc jak to przyjęło się widzieć na naszych kolejach. Jest to właściwie mała lokomotywa uniwersalna, gdzie wszystko jest przemyślane i zaplanowane. Od instalacji pneumatycznej, przez napęd. Od uniwersalności, po ergonomię. Od wykończenia, po praktyczność. Tam wszystko, powiadam WSZYSTKO jest przemyślane. Detale takie jak urządzenia zapobiegające spadnięciu z toru po wykolejeniu, miejsca do zamocowania kół "drogowych", czy zamontowanie świateł obrysowych świadczą o jasności umysłu i wiedzy inżynierskiej Grzegorza. Jestem naprawdę pełen podziwu... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #27 : 05 Kwietnia 2010, 17:26:58 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:49:05 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #28 : 05 Kwietnia 2010, 20:01:04 » |
0
|
Szacun dla Grzesia, oj szacun! już się doczekać nie możemy 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Drezyniarz
Młotkowy
 
Długość toru:: 113 m
W terenie
Cenzura to początek DYKTATURY
|
 |
« Odpowiedz #29 : 09 Kwietnia 2010, 17:49:00 » |
0
|
Nie chwalmy dnia przed zachodem słońca, a drezyny przed pierwszą jazdą. Cala ta konstrukcja pojazdu jest nie sprawdzonym prototypem !!!!!. Prace nad drezyna będą opóźnione z powodu małej lokomotywki Mls01 która zagościła na terenie mojej posesji i będzie przechodziła modernizację.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
polo
Młotkowy
 
Długość toru:: 145 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #31 : 20 Lipca 2010, 06:52:04 » |
0
|
silnik diesel z koparki , nie wiem dokładnie co , mały silnik chłodzony powietrzem , skrzynia biegów oryginalna z syreny , calość napędu i hamulców oryginalna. Szkoda że nie zrobiłeś zdjęcia wnętrza , w środku jest wypas , materiałowa tapicerka po cłaości , łacznie z dachem , 4 fotele dla VIPów + operatora drezyny , cała elektryka nowa.
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2010, 07:32:01 wysłane przez polo »
|
Zapisane
|
Nie Lubię Fotografów Kolejowych
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #32 : 20 Lipca 2010, 07:27:15 » |
0
|
Też widziałem to na żywo. Wygląda jak nowa. Jak zobaczyłem wnętrze to szczena mi na pół dnia opadła.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #33 : 15 Marca 2020, 21:16:53 » |
0
|
Prośba o pomoc w lokalizacji czynnych drezyn Dm z silnikiem Junak. Google informują o renowacji drezyny w Sochaczewie. W Starachowicach pozostała taka po śp. Darku P. i koledzy "walczą" z silnikiem by pracował na wolnych obrotach. Ciekawi nas jakie problemy mają inni użytkownicy.
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #34 : 21 Marca 2020, 20:49:05 » |
0
|
O ile wiem to jeszcze w Krośniewicach, Przeworsku i kiedyś była w Poznaniu, ex Opalenica
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #35 : 21 Marca 2020, 20:54:01 » |
0
|
W Sochaczewie są przynajmniej 4 z czego 3 na 750mm i jedna na 1000mm. Jedna jest w Muzeum w Gryficach typu van, zabudowana paka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #36 : 21 Marca 2020, 22:32:19 » |
0
|
W Sochaczewie 1 na 600, 1 na 1000 i 2 na 750mm? Jakos tak
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #37 : 22 Marca 2020, 23:20:58 » |
0
|
Dzięki za podpowiedź. Do Sochaczewa będę dzwonił. A te pozostałe mają sprawne silniki?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #38 : 12 Października 2020, 15:22:26 » |
0
|
Trochę odkopane, no ale cóz. Pamiętam, że kiedyś Kucyk był zachwycony tym pojazdem. Drezyna PD1. https://www.youtube.com/watch?v=6Udez-z5U1M
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Października 2020, 15:54:45 wysłane przez MichałŁ »
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #39 : 19 Października 2020, 16:21:56 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|