Świat kolejek wąskotorowych SMF
30 Marzec 2020, 22:35:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drezyny  (Przeczytany 13000 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 11 Wrzesień 2009, 23:17:12 »
0

Chłodnica była zdaje się że  od stara. Wydajność miała dobrą.
Co się tam w Bieszczadach teraz dzieje nie wiem.
Jeśli chodzi o tą drezynę to dla mnie ona była w ogóle jednym wielkim nieporozumieniem. Wolałbym drugą WMC.

Cytat: "Phinek"
Czy chłodnica była dobrana do silnika? Jak dasz do poldka chłodnicę od Stara to wcale nie znaczy, że będzie lepiej.
Wysokie obroty... każdy 2 takt ma taką przypadłość. A skoro to przełożenie było problemem to czemu drezyna pojechała na wymianę silnika, a nie na zmianę przełożenia - wystarczyło by kupić przekładnię walcową o po problemie...

Tak czytam twoje posty na ten temat i widzę że się udzielasz ale ty w ogóle nie masz pojęcia o tej konstrukcji.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #21 : 11 Wrzesień 2009, 23:54:48 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:48:43 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 12 Wrzesień 2009, 08:19:22 »
0

Cytat: "Phinek"
Tia... A ty wiesz jak tam był rozwiązany układ napędowy?

W Bieszczadzkiej drezynie wiem.

Cytat: "Phinek"
Wiesz jaka jest historia tej drezyny...

Nie.

Cytat: "Phinek"
wiesz ile było wymian kabiny, jakiej długości była skrzynia ładunkowa w orginalnym wydaniu...

Nie.

Cytat: "Phinek"
w jaki sposób był wyprowadzony napęd ze zblokowanego zespołu napędowego syreny.

W Bieszczadzkiej drezynie wiem.

Cytat: "Phinek"
Widziałeś rysunki konstrukcyjne?

Widziałem do WMC. I widziałem jak były sporządzane Chichot

Cytat: "Phinek"
Rozbierałeś kiedyś przekładnię redukcyjno-nawrotną?

Tak.

Cytat: "Phinek"
A jeśli to którego typu? Starszą czy nowszą? Jaka przekładnia była w tej konkretnej drezynie?

Tego typu co jest w Bieszczadach w obydwu tamtejszych drezynach.

Cytat: "Phinek"
Panie... to taka ciufa na prąd...lejesz paliwo i jedziesz.

Tak jest w spalinówkach z przekładnią elektryczną.

Jedno mnie ciekawi, drezyna Wwm5. Tak nazywacie drezynę z silnikiem Syreny. Z tego co wiem oznaczenie Wwm5 to drezyna WMC. Wzięło się zdaje się że od drezyny normalnotorowej Wm5, która do złudzenia przypominała WMC. Pierwsze WMC miały silnik Syreny. Drezyna z silnikiem Syreny w Bieszczadach to drezyna zbudowana przez ZNTK Wrocław. Nie mylicie czasem konstrukcji?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #23 : 13 Wrzesień 2009, 01:19:17 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:48:54 wysłane przez Phinek » Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 17 Wrzesień 2009, 19:53:55 »
0

drezyna z silnikem syreny miała/ma silnik umiejscowiony bokiem , zblokowany z skrzynią od syreny , jedna półoś była zaslepiona , a mechanizm różnicowy zblokowany na stałe , druga półoś łączyła się z osią drezyny. Silnik był umiejscowiony bokiem , bo tak jest łatwiej rozwiązać przeniesienie napędu ( wał z skrzyni biegów jest wtedy w osi drezyny ). A że jest z syreny , no cóż nie mieliśmy wtedy za duzo popularnych silników , a taki pojazd nie mógł liczyć na specialnie wykwalfikowaną ekipę mechaników , a silnik z Syreny naprawił każdy mechanik ze wsi.
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1006 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #25 : 17 Grudzień 2009, 18:14:49 »
0

Chciałbym odświeżyć temat i dodać że w Świecie Kolei 11/2009 i 12/2009 są 2 bardzo obszerne artykuły o drezynach WWM5 i Wmc w których można znaleźć odpowiedzi na wszystkie stawiane tutaj pytania.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3955 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #26 : 05 Kwiecień 2010, 16:55:37 »
0

Kilka dni temu odwiedziłem Kolegę Drezynarza, wszak było u Niego rytualne świniobicie i każdy mógł dostać po ryju.
Obejrzałem po raz pierwszy wehikuł który szykuje od 3 lat. Opis z posta http://750mm.pl/viewtopic.php?p=31430#31430 nawet w części nie oddaje stopnia złożoności i zaawansowania konstrukcji. Nie jest to ramka z kółkami pospawana w miesiąc jak to przyjęło się widzieć na naszych kolejach. Jest to właściwie mała lokomotywa uniwersalna, gdzie wszystko jest przemyślane i zaplanowane. Od instalacji pneumatycznej, przez napęd. Od uniwersalności, po ergonomię. Od wykończenia, po praktyczność. Tam wszystko, powiadam WSZYSTKO jest przemyślane. Detale takie jak urządzenia zapobiegające spadnięciu z toru po wykolejeniu, miejsca do zamocowania kół "drogowych", czy zamontowanie świateł obrysowych świadczą o jasności umysłu i wiedzy inżynierskiej Grzegorza. Jestem naprawdę pełen podziwu...
Zapisane

Czytanie z Księgi Taboru:
"Bezgranicznie ufaj Bogu, ale ręczny na lokomotywie zawsze zakręć."
Phinek
Gość
« Odpowiedz #27 : 05 Kwiecień 2010, 17:26:58 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:49:05 wysłane przez Phinek » Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 05 Kwiecień 2010, 20:01:04 »
0

Szacun dla Grzesia, oj szacun!
już się doczekać nie możemy
Zapisane
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #29 : 09 Kwiecień 2010, 17:49:00 »
0

Nie chwalmy dnia przed zachodem słońca, a drezyny przed pierwszą jazdą. Cala ta konstrukcja pojazdu jest nie sprawdzonym prototypem !!!!!. Prace nad drezyna będą opóźnione z powodu małej lokomotywki Mls01 która zagościła na terenie mojej posesji i będzie przechodziła modernizację.
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 229 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 19 Lipiec 2010, 21:10:19 »
0

Zdjęcia bieszczadzkiej drezynki Dm101 po modernizacji:
http://bocznice.eu/cpg1410/displayimage-9962.html
http://bocznice.eu/cpg1410/displayimage-9961.html
dla przypomnienia tak wyglądała wcześniej:
http://bocznice.eu/cpg1410/displayimage-9960.html

We wcześniejszych postach są jakieś szczątkowe informacje o modernizacji, ale czy mógłby ktoś krótko i na temat opisać konkretnie zakres tej modernizacji (jaki silnik, jego parametry, jaka skrzynia biegów, jak się ten wehikuł teraz spisuje itp.)?
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 20 Lipiec 2010, 06:52:04 »
0

silnik diesel z koparki , nie wiem dokładnie co , mały silnik chłodzony powietrzem ,
skrzynia biegów oryginalna z syreny , calość napędu i hamulców oryginalna.
Szkoda że nie zrobiłeś zdjęcia wnętrza , w środku jest wypas , materiałowa tapicerka po cłaości , łacznie z dachem ,
4 fotele dla VIPów + operatora drezyny , cała elektryka nowa.
« Ostatnia zmiana: 20 Lipiec 2010, 07:32:01 wysłane przez polo » Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 592 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 20 Lipiec 2010, 07:27:15 »
0

Też widziałem to na żywo. Wygląda jak nowa. Jak zobaczyłem wnętrze to szczena mi na pół dnia opadła.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 834 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 15 Marzec 2020, 21:16:53 »
0

Prośba o pomoc w lokalizacji czynnych drezyn Dm z silnikiem Junak. Google informują o renowacji drezyny w Sochaczewie. W Starachowicach pozostała taka po śp. Darku P. i koledzy "walczą" z silnikiem by pracował na wolnych obrotach. Ciekawi nas jakie problemy mają inni użytkownicy.


* d1.jpg (83.06 KB, 1036x771 - wyświetlony 80 razy.)
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 288 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 21 Marzec 2020, 20:49:05 »
0

O ile wiem to jeszcze w Krośniewicach, Przeworsku i kiedyś była w Poznaniu, ex Opalenica
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1006 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #35 : 21 Marzec 2020, 20:54:01 »
0

W Sochaczewie są przynajmniej 4 z czego 3 na 750mm i jedna na 1000mm. Jedna jest w Muzeum w Gryficach typu van, zabudowana paka.
Zapisane

Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 288 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 21 Marzec 2020, 22:32:19 »
0

W Sochaczewie 1 na 600, 1 na 1000 i 2 na 750mm? Jakos tak
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 834 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 22 Marzec 2020, 23:20:58 »
0

Dzięki za podpowiedź. Do Sochaczewa będę dzwonił. A te pozostałe mają sprawne silniki?
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!