Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:51:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wznawiamy przewozy do Elektrowni  (Przeczytany 7806 razy)
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« : 11 Października 2008, 02:03:58 »
0

Tak, to nie żart, GKW znowu będą obsługiwały Elektrownię... Szombierki!  :mrgreen: Równo po 40 latach. Tym razem zamiast węgla przywieziemy turystów Gwoździem programu będzie możliwość zwiedzania zakamarków zakładu. Przewodnicy oprowadzą grupy po hali maszynowni (to ta, gdzie odbywają się koncerty), hali kotłowni czy po pomieszczeniu z nastawnią elektryczną. Jeśli pogoda dopisze, będzie można pospacerować wśród monumentalnych hal, kominów i wież Elektrociepłowni.

Pierwszy, pilotażowy przejazd odbędzie się o 26 X 2008 (niedziela). Odjazd z Bytomia Wąsk. o godzinie 10.30. Powrót (orientacyjnie) na godzinę 13. Cena biletu to 10,00 zł (nie ma ulg). Obejmuje ona przejazd pociągiem oraz zwiedzanie EC Szombierki wraz z obsługa przewodnicką. Jeżeli pomysł chwyci, to będzie kontynuowany w przyszłości (mam nadzieję, że wejdzie do stałego rozkładu jazdy...).

Oprócz tego 17 X 2008 (piątek) zapraszamy wszystkich na spektakl Śląskiego Teatru Tańca, który odbędzie się również w EC Szombierki. Zostanie wystawiony "Panopticon albo/i Przypowieść o maku". Dojazd, a jakże - pociągiem GKW Chichot Przejazd będzie bezpłatny. Wyruszamy o 18.30 z Bytomia Głównego Wąsk. Powrót operatywnie ;-)

Trochę o myśli przewodniej przedstawienia:

Cytat: "Śląski Teatr Tańca"
Panoptikon to model więzienia zaproponowany przez brytyjskiego filozofa utylitarystę i teoretyka – Reformy Prawa Karnego Jeremy'ego Benthama (1748-1832). Panoptikon funkcjonował jako maszyna inwigilacji. Budowla zaprojektowana była na planie koła, z centralnie usytuowaną wieżą strażniczą, dzięki czemu strażnicy mieli możliwość obserwowania wszystkich więźniów osadzonych w celach dookoła. Fenomen Panoptikonu polegał na tym, iż więźniowie nie widzieli strażników, w związku z czym nie mieli świadomości kiedy i czy w ogóle są obserwowani. Owa niepewność stała się kluczowym instrumentem dyscyplinującym więźniów.
Francuski filozof Michel Faucault przywołał idee Panoptikonu w swej pracy pt. „Nadzorować i karać. Narodziny więzienia”, (1975) jako symbolu permanentnej inwigilacji, gdzie zwrócił uwagę na ustanowienie relacji psychologicznej władzy między strażnikiem a więźniami. Panoptikon miał być aparatem, który kreował i podtrzymywał relację władzy niezależnie od tego, czy w danym momencie faktycznie istniała. To tworzyło sytuację, w której więźniowie zostali złapani w pułapkę, stając się własnymi dręczycielami. Zdaniem Faucault Bentham zauważył, iż władza powinna być widoczna, dostrzegalna (wieża strażnicza) i nieweryfikowalna (więzień nie wie, czy jest obserwowany). Panoptikon jest konstrukcją, która rozszczepiła relacje widzenie/bycie widzianym.


Jeszcze więcej można odnaleźć tutaj: http://www.stt.art.pl

Oprócz tego zapraszamy na przejazdy z cyklu "Srebrnym torem..." do Kopalni Srebra i DSD. Szczegółowe info na dniach, ale ogólnie warunki imprezy pozostały takie same jak w zeszłym roku. Z dokładnością do przewodnika, który być może pojawi się w pociągu aby opowiedzieć trochę o historii GKW.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 11 Października 2008, 15:09:14 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:50:36 wysłane przez Phinek » Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #2 : 11 Października 2008, 23:24:17 »
0

Gratulował będziesz, jak przewozy wpiszemy na stałe w system WKWR Machina promocyjna na razie zbiera parę, ruszamy z nią w poniedziałek
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
OczeQ
Moderator
*****
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #3 : 21 Października 2008, 00:58:45 »
0

coś ruszyło, coś przemknęło, coś się działo :wink: :
http://koleje.webd.pl/forum/album_cat.php?cat_id=78
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #4 : 27 Października 2008, 13:33:10 »
0

Pierwszy pilotażowy pociąg do Elektrociepłowni Szombierki udał się ponad miarę Pojechało z nami aż 196 osób! W sumie uruchomiliśmy aż 3 pary pociągów Bytom Karb - Bytom Główny p. Szombierki Elektrownia. Skład: Lxd2-352 + 2*Bxhpi = przepełnienie. Dobrze, że czas wynosił tylko 10 minut. Cały czas szukamy sponsora na sprowadzenie z Warsztatów na Rozbarku trzeciej doczepy rumuńskiej (koszt specjalnej lawety wynosi około 4000-5000 złotych - zależy od oferty...)

Tutaj krótka relacja z imprezy, nad którą patronat objął portal MM Silesia:
http://www.mmsilesia.pl/3189/2008/10/27/foto-dej--bytom-byl-nasz-fotorelacja?category=pics

Dziękujemy współorganizatorom, czyli Zespołowi Elektrowni Bytom S.A. oraz Kole SEP przy ZEC Bytom, które zapewniło profesjonalną obsługę przewodnicką po Elektrowni Szombierki. Kto nie był, niech żałuje! Być może za niedługo będzie miał okazję nadrobić zaległości podczas imprezy "Elektrozug II"  :twisted:
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 27 Października 2008, 13:45:51 »
0

A transport laweto kolejowo ile by kosztował?
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #6 : 27 Października 2008, 15:19:15 »
0

Laweto kolejowo to nie wiem. Ale transport lawetą kolejową odpada ze względów, że ani Warsztaty na Rozbarku, ani obecna sieć GKW nie posiada rampy przeładunkowej przy torze normalnym. Zatem w grę wchodzi tylko transport drogowy.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!