Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 16:19:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace listopad  (Przeczytany 48326 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 20 Listopada 2008, 00:10:05 »
0

Ma przecież 2 koleby Chichot no i wózek torfowy Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #61 : 20 Listopada 2008, 04:02:36 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:31:27 wysłane przez Phinek » Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #62 : 24 Listopada 2008, 19:38:13 »
0

Podsumowanie listopadowych prac na helskiej kolejce.

Jak już wiadomo na placu boju po długim wekendzie zostałem tradycyjnie sam. :sad:








po 15 tonowej górce przesiewki niema prawie śladu :wink:


zamocowane brakujące łubki na pierwszym odcinku prostym. Praca wykonana mimo padającego deszczu i gradu



taki mały odcinek  został do obsypania , do końca tzw odcinka krytycznego





Po powrocie wolontariuszy do domów pozostało mi do wykonania:
 → przewiezienie 62 koleb przesiewki = około 23 tony ( z górki która była oddalona kilka metrów od koleby i trzeba było sobie przesiewke donieść ręcznie)
 → ułożenie jej na starotorzu
 → uzupełnienie kilku łubek
 → nawiercenie kolejnych otworów pod łubki

Czas wykonania prac w liczbie osób 1  niecałe 7 dni

Dlaczego o tym mówie  :?:  Ano dlatego że 14 osób przyjezdnych załadowało tylko 40 ton w 4 dni bez ułożenia na starotorzu :!:
z czego wiekszą część zrobili górnicy ze śląska :!:  
 Srednia pracy przypadająca na każdego wolontariusza jest tak debilnie niska że aż sie nie chce pisac.

 Jak to fajnie jest oglądać zdięcia z prac  :neutral:

a praca w rzeczywistości wyglądała tak:

→ jeden nie trzeźwy do takiego stopnia ze nie nadawał sie do niczego
→ drugi poszedł na grzyby
→ trzeci spał pół dnia a jak sie obudził to już nastąpił wieczór
→ dla czwartego 3 kamienie tłucznia to za ciężko
→ inny pracował tylko jak był nadzorowany
→ dwuch kolejnych przyszło powkurwiać ślązaków jak ładowali przesiewke do koleby
→a jeszcze inny tak machał młotkiem wieczorem ze mi przy..ł w kolano
→ i dwie góra trzy osoby pracowały tak jak bozia przykazuje

 Wniosek jest taki że jak bym miał takich pracowników w firmie to bym prawie wszystkich w trybie natychmiastowym zwolnił. Pracując w takim tempie to ta kolejka nawet nie ruszy na Euro 2012 :mad:

 Na tyle osób te 60 ton przesiewki powinno zniknąć w 3-4 dni.  
 
Cieszyłem sie że tylu chętnych bedzie pomagało przy uruchomieniu tej kolejki , że będziemy wspónie wszyscy pracować a po każdym dniu pracy bawili byśmy sie wieczorem w Arturowym wagonie wspólnie śpiewając przy karaoke i popijając browary  :smile:
 Owszem zabawa była jednego wieczoru zajebista  :lol:
 wspólne śpiewanie i koncert Axela na klawiszach.
 Później już nie było tak słodko. Po wyjeździe wszystkich w wagonie został taki burdel że w głowie jak w głowie , ale to sie w pale nie mieści :evil:
Nie twierdze oczywiście że wszyscy brudzili ale efekt końcowy był straszny.

Podsumowując
 Jeżeli chcecie żeby kolejka ta ruszyła w maju.
 To trzeba zatrudnic dwóch uczciwych pracowników którzy wykonają reszte prac tak jak należy :!:  oraz sprzęt ciężki do prac ziemnych.
 Moja misja jako wolontariusza dobiegła końca. Jestem już zmęczony tą samotną pracą. Z resztą kręgosłup już mi siada .
  Ciężka praca przy budowie i remoncie torowisk to moja pasja ale jak tu pracować kiedy niema chętnych do pomocy. :sad:
 Przez 3 lata aktywnych prac i poznaniu wielu ludzi nie znalazłem nikogo komu mógłbym przekazać pałeczkę  toromistrza  lub torowego :neutral:

 Na zakończenie  przedstawie zakres prac które trzeba wykonać do finalnego zakończenia prac torowych:

  → dokończenie opsypki torowiska na długości 150 metrów
  → niwelacja i poziomowanie torowiska
  → podbicie 290 podkładów
  → wymiana jednej 9 metrowej szyny na stacji
  → dokończenie wiercenia wszystkich otworów w szynach
  → montaż brakujących łubek (około 40%)
  → wkopanie dodadkowych podkładów na pierwszym łuku i na odcinku prostym przed pierwszym łukiem
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #63 : 25 Listopada 2008, 00:17:04 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:32:11 wysłane przez Phinek » Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #64 : 01 Stycznia 2009, 19:35:44 »
0

Jakie są dalsze plany? Chyba na tym nie poprzestaniecie  :Co?:
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #65 : 01 Stycznia 2009, 20:24:21 »
0

Muzeum podsumowało koszty ostatniego pobytu i przejazdu wolontariuszy, i po przeprowadzeniu kalkulacji stwierdziło, że tego typu wielkie akcje ("pracuje" więcej niż 5 osób) nie mają sensu ekonomicznego (najkorzystniej wypadła ekipa rogowska - zero kosztów pobytu i zwrot za przejazd jednym autem!!!). To z jednej strony (+ to co napisał Ogon, a co niestety w 120% jest smutne i prawdziwe)

Z drugiej strony, kolejka muzealna jest przedsięwzięciem z założenia ekonomicznie opłacalnym - pod warunkiem  uruchomienia przejazdów, co stoi ze względów formalnych pod znakiem zapytania, przynajmniej w 2009 - więc nie fair jest posługiwanie się sloganami typu "pomóżcie, bo jak nie wym to kto..." "pomóżcie bo jesteśmy biedną polską wąskotorówką" i tym podobnymi. Muzeum zadecydowało więc, że do kontynuacji prac zapraszane będą określone, posiadające odpowiednie umiejętności osoby, które za wykonaną pracę otrzymają uczciwe, wynegocjowane wynagrodzenie. Nie będzie już akcji typu "przyjedźcie, popracujcie ile kto chce lub nie chce, a każdemu zwrócimy za przejazd i za nocleg"

Wolontariat? Jeżeli ktoś ma ochotę, jak najbardziej, ale to już taki wolontariacki hardcore - "chcesz to podejdź i popomagaj, i o nic nie pytaj"

I tak nie jest najgorzej, uważam - pewna duża organizacja hobbystyczna,  mająca podobne jak Muzuem plany dotyczące podobnego miejsca zastrzegła sobie kiedyś w umowie, że jakikolwiek wolontariusz ma prawo pojawić się w miejscu prowadzenia prac za pisemną zgodą obu stron - tzn owej organizacji i samorządu

A w najbliższych planach Muzeum (luty-marzec) od/budowa dwóch letniaków + uruchomienie obu Wlsek.
Zapisane

OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #66 : 03 Stycznia 2009, 12:34:21 »
0

:neutral: W tym co napisałeś jest sens, a co do letniaków to czego mają być odbudowane?
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #67 : 03 Stycznia 2009, 12:38:05 »
0

Odbudowane??? Raczej pobudowane na bazie platformy.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #68 : 03 Stycznia 2009, 12:39:58 »
0

A tego, żeby jeździć z turystami
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #69 : 03 Stycznia 2009, 13:04:55 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Odbudowane??? Raczej pobudowane na bazie platformy.


O, dokładnie!
Zapisane

lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 03 Stycznia 2009, 16:50:05 »
0

Poniekąd mamy podobne problemy na WKP, choć nie biorą się one z braku zaangażowania wolontariuszy (kolegów z TWKP) lecz trudności spowodowane brakiem czasu, a raczej skoordynowaniem wolnego czasu we większym gronie. Przy  oczyszczaniu szlaku znacznie wiekszą wydajność osiągamy w większym gronie, niżeli wypady małych grup.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #71 : 05 Stycznia 2009, 19:54:20 »
0

na bazie tych platform goerlitz?
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!