Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:31:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ratujmy górnośląskie tramwaje!  (Przeczytany 60429 razy)
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 24 Stycznia 2009, 21:36:24 »
0

Cytat: "OnlyBreslau"
lisiogonek prędzej tramwaje po ulicach Inowrocławia znów pojadą niż na Fordon,


A jeździły tam kiedyś?Mam na myśli Inowrocław
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #21 : 25 Stycznia 2009, 09:28:37 »
0

No a nie BTW też były wąskotorowe- 1000mm
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #22 : 21 Maja 2009, 10:39:40 »
0

http://www.gazetagliwice.pl/gazetagliwice/1,95519,6622879,Tramwaje_maja_zniknac_z_Gliwic_po_wakacjach.html

Tramwaje mają zniknąć z Gliwic po wakacjach


Do końca maja gliwickie władze złożą wniosek do Komunalnego Związku Komunikacyjnego o likwidację linii tramwajowych. Sprawa jest już przesądzona: po wakacjach zastąpią je autobusy.


Chodzi o linie 1 i 4. Tramwaje wyruszają z Wójtowej Wsi, przecinają centrum Gliwic, skąd dalej jadą do Zabrza i Rudy Śląskiej. Magistrat policzył, że tylko w tym roku do połączenia będzie musiał dopłacić 3 mln zł. Jeszcze gorzej ekonomiczne zestawienia wypadały w przypadku planów modernizacji torowiska i taboru, które delikatnie mówiąc są w nie najlepszym stanie. W zależności od zakresu prac, to od kilkudziesięciu do ponad dwustu mln zł. Dlatego prezydent Zygmunt Frankiewicz coraz głośniej zaczął forsować pomysł, by tramwaje zastąpić autobusami.

Propozycja wywołała prawdziwą burzę. Przeciwko planom protestowali mieszkańcy i związkowcy. O krótkowzrocznej polityce miasta mówili specjaliści od transportu z Politechniki Śląskiej.

Grupa mieszkańców śródmieścia wystąpiła nawet z wnioskiem o rozpisanie referendum w tej sprawie. Inicjatywa skończyła się fiaskiem. Samorządowcy argumentowali, że trudno będzie ustalić pytanie, na które mieliby odpowiedzieć ludzie, a wyniki nie mogą wiązać prezydenta, który nie podejmuje ostatecznie decyzji w tej sprawie. Formalnie robi to na jego wniosek KZK GOP.

Broni wciąż nie składa Marek Berezowski, radny PiS, znany jako największy antagonista prezydenta Frankiewicza. - O takiej sprawie powinni zdecydować ludzie. Przygotowałem projekt uchwały, w której pytanie nie brzmiałoby, czy jesteś za likwidacją linii tramwajowych, ale czy jesteś za tym, żeby prezydent wystąpił z takim wnioskiem do KZK GOP. Teraz szukam samorządowców, którzy poprą projekt uchwały w takim brzmieniu - mówi Berezowski.

Żeby można go było poddać pod głosowanie, potrzebne jest poparcie 5 samorządowców. Ale póki co, radny nie może nawet liczyć na poparcie kolegów z klubu. - Jesteśmy za referendum, ale składanie takiego wniosku po prostu nie ma sensu. Widać, że prezydent już podjął decyzję, a w radzie ma taki posłuch, że pomysł z góry jest skazany na niepowodzenie - mówi Marek Kopała, szef PIS w gliwickim samorządzie.

Rzeczywiście wniosek o likwidację tramwaju władze Gliwic zamierzają wysłać do KZK GOP jeszcze w maju. I choć tłumaczą, że decyzję ostatecznie podejmuje związek komunikacyjny, to sprawa jest już przesądzona. - Jeśli któreś z miast występuje z takim wnioskiem, to nie mamy innego wyjścia jak tylko przychylić się do propozycji. Tu chodzi o pieniądze. Jeśli ktoś nie ma zamiaru za coś płacić, to przecież nie możemy go do niczego zmuszać - podkreśla Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Kiedy tramwaje znikną z gliwickich ulic? Urzędnicy przekonują, że na zorganizowanie transportu autobusowego miasto potrzebuje nie więcej niż 2-3 miesiące. Chodzi o przygotowanie nowych przystanków, ustawienie wiat i wytyczenie zatok dla autobusów. Tak więc autobusy zastąpią tramwaje po wakacjach. - Wtedy wszyscy, którzy głośno protestowali przekonają się, że nic złego się nie stało. Wręcz przeciwnie. Miasto zyska tańszy, wygodniejszy i bardziej punktualny środek transportu - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu.

Prof. Kazimierz Kłosek, kierownik Zakładu Dróg i Kolei Politechniki Śląskiej w Gliwicach uważa decyzję miasta za krótkowzroczną i nieprzemyślaną. Naukowiec przyznaje, że tramwaje są w fatalnym stanie, ale jego zdaniem to miasto powinno je ratować. - Gliwice są chyba jedynym miastem w Polsce, które dobrowolnie rezygnuje z tramwajów. To działanie pod prąd, bo dzisiaj nowoczesny transport miejski opiera się o szyny. One stanowią kręgosłup, a autobusy są tylko dopełnieniem. To się zemści w przyszłości, bo łatwo jest zlikwidować linię tramwajową, ale jej ponowne uruchomienie nie jest już takie proste - mówi Kłosek i dodaje, że winne jest nie tylko miasto, ale też KZK GOP, który jako organizator transportu w regionie nie przygotował wieloletniej polityki transportowej. - I teraz jest jak z saniami ciągniętymi przez konie, które dopadają wilki. Trzeba wyrzucić najsłabszego na pożarcie, w tym wypadku tramwaje. Ale o tym, żeby wcześniej wymienić konie albo nasmarować płozy, nikt nie pomyślał - mówi Kłosek.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #23 : 21 Maja 2009, 10:40:42 »
0

Rozwoj wydarzen byl do przewiedzenia.
Prezydent Frankiewicz, trzeba przyznac, ma spore zaslugi dla rozwoju miasta. Zasiada jednak na fotelu prezydenta lat kilkanascie i, jak sie wydaje, uwierzyl za bardzo we wlasna nieomylnosc, stracil kontakt z rzeczywistoscia.
Cala "debata publiczna" na temat likwidacji tramwajow od poczatku byla farsa, listkiem figowym majacym uchronic prezydenta od zarzutu decydowania ponad glowami obywateli. W rzeczywistosci decyzja zapadla na dlugo przed ogloszeniem tej, pozal sie Boze, "debaty".

Nie mam sily sie juz zloscic, pomstowac, wytykac bezsensownosci tej decyzji.
Jedno wiem na pewno - przy okazji najblizszych wyborow doloze wszelkich staran by Frankiewicz podzielil los tramwajow i przeszed do historii.
Zapisane
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 23 Maja 2009, 09:25:01 »
0

Dlatego ja też już przesądziłem i przesiadam sie na samochód. Nie będę jeździł śmierdzącymi Ikarusami, które z fabryki powinny pojechać od razu do huty. Nie będę płacił tych 52 złotych tym którzy ograniczają mi mobilność. Trudno. Prezydent Gliwic będzie miał jeszcze jedną rurę wydechową w mieście. Kiedyś miałem trochę inne zdanie o tym mieście, ale teraz widzę, że magistrat lubi wrzucać wsteczny. :sad:  Cóż, jeszcze zatęsknią... Tyle ode mnie.

pozdrawiam
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 26 Maja 2009, 16:43:23 »
0

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6652932,To_juz_przesadzone__likwiduja_tramwaje_w_Gliwicach.html


KZK zatwierdził likwidację tramwajów w Gliwicach
ot
2009-05-26, ostatnia aktualizacja 2009-05-26 16:17

W czwartek KZK GOP przychylił się do wniosku Gliwic o likwidację linii tramwajowych nr 1 i 4. Jedynych linii tramwajowych w mieście.

- Na terenie miasta Gliwice kursujące tam dotychczas linie tramwajowe zastąpione zostaną przez komunikację autobusową. Niskopodłogowe autobusy jeździć będą tą samą trasą i z tą samą częstotliwością, jak tramwaje - informuje Alodia Ostroch, rzeczniczka prasowa KZK GOP.

Autobusy pojadą za tramwaje w wakacje - by zmiany nie były dla pasażerów zaskoczeniem. Do tego czasu miasto ma przygotować przystanki na trasie linii autobusowych.

l
Władze Gliwic jako główny powód rezygnacji z tramwajów podają rachunek ekonomiczny - linie wymagają dużych nakładów na modernizację, zastąpienie ich autobusami jest od modernizacji tańsze.

================
Dla niewtajemniczonych: KZK GOP (Komunikacyjny Zwiazek Komunalny Gornoslaskiego Okregu Przemyslowego) to organizator komunikacji miejskiej na terenie wiekszosci miast Gornego Slaska, odpowiednik warszawskiego ZTM-u (Zarzadu Transportu Miejskiego). W jego wladzach zasiadaja przedstawiciele (zwykle prezydenci) miast-czlonkow zwiazku.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #26 : 27 Maja 2009, 09:27:56 »
0

Jeżeli teraz się ludzie nie ruszą, nie zrobią blokady, ostrego w formie protestu społecznego z zamieszkami i obrzucaniem jajkami magistratu, to będzie po herbacie. O ile już nie jest.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 27 Maja 2009, 09:37:18 »
0

Oni będą  zrywać torowisko czy zostanie tylko zamknięty ruch??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 27 Maja 2009, 11:24:38 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Jeżeli teraz się ludzie nie ruszą, nie zrobią blokady, ostrego w formie protestu społecznego z zamieszkami i obrzucaniem jajkami magistratu, to będzie po herbacie. O ile już nie jest.


Boję się, że juz jest za późno. KZK będzie się tłumaczył, że likwidują na polecenie Frankiewicza, a Frankiewicz, że likwiduje KZK...

Cytat: "andrzej2110"
Oni będą  zrywać torowisko czy zostanie tylko zamknięty ruch??


W perspektywie 2-3 miesięcy napewno zacznie się zbieranie nawierzchni.
Zapisane
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #29 : 27 Maja 2009, 14:01:25 »
0

A jakby zaangażować to w media ogólno polskie np. Tvn lub Tvp ? Chodzi mi o jakieś programy interwencyjne coś jak Uwaga. Naprawdę szkoda by było, żeby tramwaje znikły z kolejnego polskiego miasta... tak jak to działo się w latach 60 i 70 ubiegłego stulecia.
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 27 Maja 2009, 15:38:19 »
0

W Płocku planowane są tramwaje. Ciekawe czy faktycznie powstanie linia. Jedno z opcji jest nowy tramwaj na gumowych kołach.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #31 : 27 Maja 2009, 16:45:12 »
0

Brawo. Gratulacje dla Gliwic! :/
Takie same dylematy w łódzkim (Pabianice). Tu tez władze przychylają się ku autobusom (których nie ma) i bus-pasom (których nie ma). Tramwaj "jeździ pusty" (nawalony jak cholera), buduje się nowy tor Chocianowice - Mały Skręt a tymczasem umowa gaśnie... w lipcu.
Kraj absurdów.
Przypuszczam, że Pabianice "przetrzymają" tramwaj ale takie akcje nie wróżą za dobrze przyszłościowo. Szkoda - w pewnych miejscach mówi się o rozbudowach, działa się, dba o ten interes a gdzie indziej trwa jedna wielka rozpierd**a.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 13 Czerwca 2009, 10:11:05 »
0

Na portalu wpk.katowice.pl pojawil sie wnikliwy artykul poswiecony kwestii (bezsensu) likwidacji tramwajow w Gliwicach - polecam lekture, bardzo pouczajaca:

http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1311
Zapisane
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 15 Czerwca 2009, 16:11:43 »
0

Zobaczyłem, przeczytałem i się w#$%^&* :evil:  :evil:

Dlatego zacząłem taką oto osobistą kampanię "reklamową" Gliwic:zdjęcie  :twisted:  :twisted:

Miny kierowców bezcenne :smile:
A co sie bede :wink:
pozdrawiam badziol
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 15 Czerwca 2009, 16:57:08 »
0

Gliwic e tego może i chcą, ale ich prezydent już nie. Lepsze było w gazecie: "Zygmunt, nie zabijaj tramwaju".
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #35 : 16 Czerwca 2009, 21:55:09 »
0

Badziol, szacunek dla Ciebie za Twoją osobistą akcję. Proponuję to usystematyzować i wystawić gdzieś w Sieci do pobrania, tak, żeby ludzie mogli sobie drukować w domu i wieszać w samochodach.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #36 : 17 Czerwca 2009, 15:53:02 »
0

Witam :smile:

Oczywiście zachęcam do zrobienia takiego napisu.

Jeśli chodzi o wykonanie, to zrobiłem to ręcznie, ze względu na awarię drukarki. Ale oczywiście wszelkie techniki dozwolone :wink: . Należy jednak pamiętać, żeby nie przesłaniać sobie widoku do tyłu. Mój napis ma 8 cm wysokości, a litery mają wymiary ok 3,5 na 3cm. Jest to wtedy dość dobrze widoczne. Staram się też tak parkować by napis był widoczny :wink:

Pozdrawiam
badziol
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
Phinek
Gość
« Odpowiedz #37 : 17 Czerwca 2009, 22:05:59 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:44:55 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #38 : 18 Czerwca 2009, 09:36:07 »
0

W Płocku kierowcy zrobili blokadę stacji Orlenu w proteście przeciwko chorym cenom, skrzyknęli się przez internet i zablokowali wszystkie stacje w mieście, tankując po 2 litry paliwa i żądając faktur. Znakiem rozpoznawczym osób biorących udział w proteście była biała kartka A4 włożona za przednią szybę.
Tak więc taką akcję społeczną "dasię" rozkręcić i zrealizować.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Phinek
Gość
« Odpowiedz #39 : 18 Czerwca 2009, 10:14:48 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:45:11 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!