Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:31:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ratujmy górnośląskie tramwaje!  (Przeczytany 60428 razy)
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 18 Czerwca 2009, 14:21:54 »
0

O Gliwicach gadamy... Nikt nie mówi o Pabianicach (1000mm) a tutaj jeszcze więcej absurdów.

Więc po kolei (i tramwaju, którego wkrótce zabraknie).

Mamy rok 2003, linię 41 Pabianice/Wiejska - Łódź/pl. Niepodległości obsługuje spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa taborem generacji 803N.
Pabianice nie chcą płacić za usługi tramwajowe. Po co płacić?...
Pierwszego stycznia na pabianickich torach zjawiła się "jedenastka" łódzkiego MPK, które jakby przechwyciło i uratowało linię do Pabianic. Wszystko odbywało się na dość absurdalnych warunkach - linię otwarto jako... komercyjną! Wewnątrz wagonów krążyli konduktorzy prowadzący sprzedaż biletów. Pabianice nie łożyły na tramwaj ani grosza a ten jeździł jak wolny busiarz, na własnych warunkach i cenach. Łódź w pełni łożyła z własnych zysków na to połączenie. A było o czym gadać, bo wkrótce "jedenastka" dotarła aż do Zgierza! Powstało w ten sposób rewelacyjne połączenie Pabianice - Zgierz przez cały kręgosłup Łodzi. Jakby tego było mało, 4 października MPK Łódź reaktywowało w Pabianicach zlikwidowaną w 1998 roku linię wewnątrzmiejską 41BIS pod oznaczeniem P. Połączenie to obsługiwały pojedyncze, zwinne wagony 805Na.
Coraz częściej mówiło się o Łódzkim Tramwaju Regionalnym, który miał połączyć Pabianice, Łódź i Zgierz a w przyszłości także Ozorków. Wraz z końcem 2006 roku zawieszono kursy linii P, co tłumaczono niską frekwencją. Realnym problemem były jednak masy gapowiczów. Od jakiegoś czasu bowiem konduktorów zastąpiono automatami, które w obliczu rzadkich kontroli biletów były omijane przez wielu szerokim łukiem. Realnie tramwaj jeździł pełny. W okresie kursowania P w godzinach szczytu w samych Pabianicach częstotliwość kursowania tramwaju wynosiła 11 minut. Było czym się chwalić. W 2007 roku ruszyły prace związane z budową ŁTR w obrębie Łodzi. W Pabianicach wówczas zaczęło "zgrzytać" o stawki biletów. MPK, jako przewoźnik linii niezależnej od miasta Pabianice miało prawo podnieść ceny biletów w imię rosnących strat spowodowanych drożejącą energią elektryczną. Władze miasta zdecydowanie się temu przeciwstawiały, sądząc że regulacja cen biletów leży w ich gestii i Łódź nie może tego robić bez uzgodnienia z Radą Miasta. Zaczęły się małe wojenki pomiędzy MPK a Pabianicami. A ceny biletów i tak rosły...
W lipcu 2008 roku oddano do użytku Łódzki odcinek ŁTR, jednocześnie poważnie do swojego zaczął się przygotowywać Zgierz. A Pabianicom, wobec strat MPK wymówiło umowę z rocznym okresem wypowiedzenia na świadczenie usług. W tym czasie miała zostać podpisana stosowna umowa pomiędzy Pabianicami a Łodzią. Linię 11 zastąpiła linia P kursująca całą dobę (!!!) z krańca Pabianic do... przedmieść Łodzi (Chocianowice). Mimo to w 2008 i 2009 miasto zaczęło inwestować w linię - wymieniono kilka zwrotnic, mnóstwo słupów trakcyjnych, zmodernizowano pętlę przy Wiejskiej i teren wokół niej, podczas remontów dróg DDKiA wybudowała nowe przystanki z peronami na Łaskiej w Pabianicach i w Ksawerowie. Zainstalowano dwie sygnalizacje wzbudzane na przejazdach przez DK14 i przy zjeździe z Łaskiej w Zamkową.
Jednocześnie pod Łodzią, przy przebiegu linii do Pabianic na dobre rozhulała się budowa potężnej IKEA. Inwestycja pociągnęła za sobą przebudowę układu drogi krajowej, biegnącego tam torowiska oraz budowę nowej pętli tramwajowej pod IKEĄ. Co godne uwagi - pod to wszystko podłączyła się budowa na nowo linii pabianickiej do granic Łodzi. 17 maja o 22:43 z Pabianic odjechał ostatni tramwaj. Był to spowodowane tym, że od 18-ego miały ruszyć prace na granicy Łodzi. Gdy powstawał nowy tor, trwały ostateczne negocjacje w sprawie funkcjonowania komunikacji szynowej. MPK żądało dopłat. Pabianice nie chciały płacić a w dodatku narzucały MPK, że samowolnie podnoszą ceny biletów. I tak w kółko. Było kilka opcji - na przykład wdrożenie Pabianic do Łódzkiego Transportu Zbiorowego, co poniosłoby za sobą ułatwienie w postaci wspólnego biletu, niemniej wówczas Pabianice musiałyby dopłacać do tramwaju (ulgi i tak dalej). Inną opcją było zachowanie wszystkiego na dotychczasowych warunkach z dopłatą miasta, podpisanie umowy z innym przewoźnikiem czy... likwidacja, do której z czasem Prezydent Miasta zaczął się najbardziej przychylać. Jak sam mówił - "woli dać pabianickim (autobusom) niż Łodzi". Bo Łódź jest przecież zła, zdziera z biednych P-ic... W końcu, 9 czerwca zapadł kompromis. Tramwaj będzie jeździł, zostaje zniesiona ulga, każdy jeździ na bilecie normalnym, którego cena zostaje obniżona do 1,80zł (było 2,20zł).
Wieść o likwidacji oburzyła wielu mieszkańców. Były specjalne sondaże, Ci "za" tramwajem mieli przebitkę 200% a w sondażu "czy chcemy ŁTR" 98% (!) odpowiedziało na TAK. Nie ma co się dziwić, że wiadomość o pozostaniu tramwaju dała dużą ulgę, mimo podwyżki cen tym, którzy jeździli na ulgowych (emeryci, dzieci, młodzież, studenci).
Warunki te miały pozostać do końca roku - do czasu, w którym podpisac miała być inna, stosowna umowa korzystna dla obydwu stron.

Tymczasem, po ponad tygodniu od osiągnięcia kompromisu, główna władza Pabianic wysyła pismo do MPK, w którym głosi, że... nie godzi się na kompromis, który sama osiągnęła. Zażądano warunków, jakie były dotychczas na okres - co najmniej (?) do końca wakacji w celu dalszego dogadania. Jednocześnie w wiadomościach znów dziarski uśmieszek prezydenta "że on zlikwiduje". A tymczasem roczny okres wypowiedzenia umowy kończy się... w lipcu. Nie trzeba być mędrcem, by wiedzieć że MPK na te warunki nie ustanie, skoro od ponad roku im to nie pasowało. Ponieśli w tym okresie straty 300 tys. zł. Pabianice wciąż jako jedyne miasto w Polsce nie płaci za tramwaj a nowe torowisko, które powstaje pod granicami właśnie jest na ukończeniu. Buduje je Łódź za własną kasę a tramwaj nigdy na nim nie pojedzie. Na to przynajmniej wygląda. Pabianice już starają się o biobusy, nie trudno się domyślić po co. Jakim być kretynem, by mieć darmowy tramwaj chcieć go likwidować?... Tramwaj kosztuje niemal tyle, co utrzymanie linii autobusowej a ŁTR się zbliżał. Możnaby uzyskać dofinansowanie Unii...
Mało powiedzieć, że tramwaj do Łodzi jechał 30 minut a autobus w szczycie 40.
Linia P nie jeździ już od miesiąca. Miała to być przerwa wynikła ze zwykłej wymiany nawierzchni i przebudowy infrastruktury. Tymczasem, po 108 latach - wszystko wskazuje, że - tu się ten tor kończy...


...a wystarczyło pomyśleć, podpisać umowę z MKT, które ma teraz masę świetnych, częściowo niskopodłogowych i mega wygodnych GT8, GT8N i GT6. Te 4 wagony na pewno dałoby się wygospodarować do obsługi linii ex. 41. Atrakcyjny przebieg - Pabianice - Łódź - Helenówek (- Zgierz - Ozorków), jazda przez centrum Łodzi w najważniejszych punktach alternatywną trasą dla ŁTR (i paradoksalnie - szybszą) po Al. Politechniki. Ale za to trzeba dopłacać - jak wszędzie.
A i tak będzie "bo to złe MPK nie chciało jeździć". Dziadostwo...

A, i jeszcze jedno - Pabianice ubiegały się od Łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu o... dotację autobusu do Łodzi. Jak wiadomo - ZDiT ma za cel utrzymanie linii do P-c, więc to po prostu olali, mówiąc że mogą najwyżej dać nam 46. Skoro miasto chce na własną rękę iść własnym taborem (którego... nie ma) do Łodzi, to niech się liczą, że ZDiT nawet nie wyda zgody na wjazd.
]:->
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #41 : 18 Czerwca 2009, 16:25:19 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:45:28 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #42 : 18 Czerwca 2009, 17:35:38 »
0

Cytat: "Phinek"
wprowadzić bezpłatną komunikację kosztem wprowadzenia podatku miejskiego opłacanego, podobnie do opłaty klimatycznej.

1. Pamiętasz historię z osiedla OIDP Skorosze w Warszawie, ktorą Ci w Rogowie opowiadałem ?
2. Dlaczego mam płacić za coś z czego nie korzystam.
3. Co z wszelakiej maści przyjezdnymi ?
4. Ściąganie i kontrola podatków też kosztuje.

Myślę, ze bardziej zasadna byłaby analiza pt. Dlaczego ludzie jeżdżą na gapę ?
a) temat kontroli, ile, gdzie jak wygląda sprawa ściągalności kar, dotkliwość kar itp.
b) dostępność biletów- maksymalizujemy dostępność biletów tj. u prowadzącego pojazd, automaty, bilety przez komórkę, bankowe zlecenia stałe na bilety miesięczne itp.
Zapisane

prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #43 : 18 Czerwca 2009, 19:27:33 »
0

Pabianice to drugie co do wielkości miasto w łódzkim, taki Ozorków ma tramwaj, chce i płaci. Konstantynów, ba, nawet wieś Lutomiersk mają własne linie a to powiat Pabianicki. I płaca za usługi.
Tam, gdzie największy ruch samochodów - czyli DK14 Pabianice-Łódź tramwaj pajace chcą zlikwidować. No brawo. I to mimo, że Łódź nam tory kładzie. Będzie z tego względu niezła afera, pachnie mi tu kolejną "złotą muszlą". I znowu z tego regionu! Pamiętacie Złotą Muszlę dla wiaduktu przy linii KrKD pod Łęczycą/Topola?
Pamiętacie Złotą Muszlę dla Pabianic (znów!), gdzie urzędnicy byli w grafiku przydzielani do "Babci Klozetowych" w miejskich szaletach?
Eh...

Na linii do Pabianic każdy tramwaj ma automat. I generalnie tylko tam można kupić bilet, wszak to linia komercyjna.
Zresztą - jak mówiłem od 17 maja tramwaj już nie jeździ bo robią nowe tory na trasie linii. Więc nawet bez pożegnania może się obejść a szyny nigdy nie zostaną przetarte. :/

Tydzień temu radość, ze udało się mimo długich nerwów i niepewności. Teraz.. po tygodniu znów to samo. A gdy były wybory, startowali Pan H. i Pan D. Pan H. słynął z tego, że jego brat jest prezesem spółki autobusowej MZK powiedzenia "po co tramwaj jak można dać autobusy (mojego brata; interes rodzinny)". Pan D. zaś "kochał miasto" a w dodatku był niezrzeszony w żadnej partii. Ot, zwykły człowiek. No i modlili się wszyscy niemal, by D. wygrał. No i masz... :-/

GliwICE - PabianICE, są zbieżności, jest głupota. Jest też tramwaj - do końca czerwca. U nas z początkiem lipca gaśnie umowa....
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Phinek
Gość
« Odpowiedz #44 : 18 Czerwca 2009, 21:24:36 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:45:42 wysłane przez Phinek » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #45 : 18 Czerwca 2009, 22:31:54 »
0

Cytat: "Phinek"
Dlatego, że masz korzystać, a jak chcesz jeździć swoim autkiem, to płać, płać i jeszcze raz płać - za wjazd do centrum, za każdą minutę parkowania, za każdy metr w centrum (tak jest w Londynie).
W mieście samochód powinien być jedynie luksusem.

Nienawidzę jak Państwo wie lepiej co jest dla mnie dobre, moim zdaniem kazdy powienien mieć wolny wybór, zrzucam się na komunikacje miejską aby szybko i sprawnie dotrzeć na miejsce albo nabijam kieszeń kapusta wujowi BinLadenowi i kwitnę w koreczku niczym bez na wiosnę o,płatnym parkowaniu nei wspominam.

Cytat: "Phinek"
A jak jedziesz do Zakopca na 2 tygodnie, to klimatycznego nie płacisz?

Płacę w momencie gdy nocuję, co z jednodniowymi przyjezdnymi? Znowu pojawia się opcja kontroli...

Cytat: "Phinek"
Ach, a gdyby tak ludzie byli po prostu uczciwi... Ale zajechało utopią...

Dlaczego Polacy nie łamią przepisów drogowych na zachodzie? Bo jeden sztraf to połowa pensji a z niemiecką drogówką dyskusji nie ma. Ergo nieuchronność surowej kary.

Coraz więcej ludzi przesiada się na komunikacje miejską i jest to bardzo pozytywne zjawisko ale ten proces nie dzieje się samoczynnie lecz jest wynikiem stale polepszającej się oferty KM.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #46 : 19 Czerwca 2009, 04:58:31 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:45:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #47 : 25 Czerwca 2009, 17:15:26 »
0

Mieszkancow Gliwic szlag trafil i w zamian za likwidacje tramwajow postanowili zlikwidowac prezydenta - trwa zbieranie podpisow za ogloszeniem referendum w sprawie odwolania prezydenta Gliwic i rady miejskiej. Krotki material o tym w TV Silesia:

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6757243,_Tak_dla_tramwajow____Nie_dla_prezydenta_.html
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #48 : 25 Czerwca 2009, 17:20:37 »
0

Zlikwidować prezydenta Chichot to brzmi 2 znacznie Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #49 : 11 Lipca 2009, 13:48:55 »
0

Akcja zbierania podpisow pod wnioskiem o ogloszenie referendum w sprawie odwolania prezydenta Gliwic Zygmutna Frankiewicza trwa!

 :!: Jesli stale zamieszkujesz w Gliwicach - pamietaj, podpisz sie pod nim! :!:

Oto material na ten temat zamieszczony w gliwickim dodatku do "Gazety Wyborczej":

http://www.gazetagliwice.pl/gazetagliwice/1,95519,6807926,Coraz_blizej_referendum___wideo.html
Zapisane
PkL
Mechanik
***
Długość toru:: 187 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #50 : 11 Lipca 2009, 14:14:42 »
0

Wystarczy spojrzeć na ankietę na podanej wyżej stronie. Brawa dla Gliwiczan za zaangażowanie w słuszną sprawę.

Zapisane

Pozdrawiam
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #51 : 17 Lipca 2009, 03:12:36 »
0

W zalaczeniu projekt uchwaly Rady Miasta Gliwice w sprawie likwidacji tramwajow.
Ostrzegam - przed przeczytaniem nalezy zapiac pasy, wziac miedzy zeby kawalek czegos drewnianego i pociagnac kilka duzych lykow melisy:

http://koleje.webd.pl/admin/varia/rm_gliwice_tramwaje.pdf

Najdelikatniej mowiac - szlag mnie trafia, slow brakuje, a bezsilna wscieklosc zapiera dech w piersiach....
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #52 : 29 Lipca 2009, 16:51:16 »
0

Pod wsnioskiem o ogloszenie referendum w sprawie odwolania prezydenta Gliwic zebrano juz wystarczajaca ilosc podpisow! Referendum dojdzie do skutku!
Przypuszczalny termin: koniec pazdziernika / poczatek listopada.
Zapisane
Martin
Nowicjusz
*
Długość toru:: 22 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #53 : 29 Lipca 2009, 17:01:22 »
0

Kamień zaczyna spadać z serca. Może jednak wam się uda...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #54 : 02 Sierpnia 2009, 00:37:16 »
0

Jak na razie nie ma sie z czego cieszyc - tramwaje beda kursowaly do nocy z 31 sierpnia na 1 wrzesnia (dzieki temu, ze ktos w Tramwajach Slaskich przeczytal uwaznie umowe tramwaje "wygraly" dodatkowy miesiac).
Jesli nic sie nie zmieni (a raczej nie, bo prezydent jest teflonowy i zaje**** uparty), to ostatnim tramwajem w Gliwicach bedzie pociag nr 12 (linia nr 1) odjezdzajacy z petli na Wojtowej Wsi o godzinie 4.22. Tramwaj ten o godzinie 4.56 zjedzie do zajezdni Gliwice i zakonczy w ten sposob stupietnastoletnia obecnosc tramwajow w Gliwicach (dokladnie bedzie to 115 lat i 6 dni: 26 sierpnia 1894 - 1 wrzesnia 2009).


Referendum odbedzie sie w drugiej polowie pazdziernika lub pierwszej polowie listopada. Moze to i dobrze, bo juz bedzie trwal rok szkolny, wroca studenci i ujawni sie niewydolnosc zatramwajowej linii o kuriozalnym numerze A4, co byc moze zmobilizuje ludzi. Mobilizacja jest wazna - frekwencja we wszelkich lokalnych glosowaniach (czy to wyborach, czy referendach) jest, niestety, zawsze niska, a wlasnie frekwencja bedzie tu miala decydujace znaczenie - zeby referendum bylo wazne musi zostac oddana ilosc glosow wynoszaca 2/3 lub 3/5 (nie pamietam teraz dokladnie) ilosci glosow oddanych w ostatnich wyborach na prezydenta. W przypadku Gliwic bedzie to okolo 32 tysiecy glosow (na ogolna ilosc okolo 160 tysiecy uprawnionych do glosowania).

W Polsce do tej pory odbyly sie tylko 2 wazne referenda w sprawie odwolania prezydenta miasta: prezydenta Olsztyna oskazonego o gwalt i molestownaie pracownicy magistratu (zostal odwolany) oraz prezydenta Sopotu oskarzanego o korupcje (mieszkancy poparli prezydenta).

W wypadku odwolania prezydenta do wyborow bedzie rzadzil komisarz mianowany przez premiera - nie ma zadnej pewnosci, ze komisarz "odkreci" decyzje prezydenta.

I na koniec - rozkreca sie bezpardonowa walka - prezydent i rada miejska rozkrecaja kampanie pomowien i oszczerstw wobec inicjatorow referendum wykorzystujac do tego oficjalne publikatory urzedu miasta oraz wykupujac w mediach lokalnych platne ogloszenia. Jasne jest, ze potencjal i mozliwosci aparatu urzedniczego dysponujacego ogromnym budzetem sa znacznie, znacznie wieksze od mozliwosci i potencjalu "referendystow", ktorzy moga korzystac wylacznie z pieniedzy, ktore uda im sie zgromadzic. Co wiecej - "referendysci" moga zaczac gromadzic srodki dopiero po oficjalnym rozpoczeciu kampanii referendalnej, zas prezydent dziala juz teraz. I ma niesprawiedliwa i nieuczciwa przewage.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #55 : 21 Sierpnia 2009, 04:27:53 »
0

Z satysfakcja zawiadamiam, ze kilka dni temu do Wojewodzkiego Komisarza Wyborczego w Katowicach wplynal wniosek o ogloszenie referendum w sprawie odwolania przed uplywem kadencji prezydenta Gliwic Zygmunta Frankiewicza i rady miejskiej.
Do wniosu zalaczone byly listy z podpisami osob popierajacych ogloszenie referendum. Dla waznosci wniosku konieczne bylo 15506 podpisow, zas podpisy pod wnioskiem zlozylo 19840 mieszkancow Gliwic.
Komisarz wyborczy ma 30 dni na zbadanie wniosku oraz oglosznie decyzji w sprawie ogloszenia referendum i jego terminu. Jesli wniosek zostanie przyjety, to referendum odbedzie sie mniej wiecej w polowie listopada.

Tu [Klik!] mozna porownac materialy propagandowe wychwalajace pod niebiosa autobusy wydawane obecnie przez wladze Gliwic oraz propagandowki wydawane w tej samej sprawie w USA w latach piecdziesiatych. Polecam, na prawde interesujace
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #56 : 23 Sierpnia 2009, 04:03:33 »
0

Jak juz wiadomo 31 sieprnia bedzie ostatnim dniem kursowania tramwajow w Gliwicach :cry:
Z tej okazji urzadzam nieficjalna i prywatna (tzn. niezwiazana z zadna organizacja) impreze pozegnalna. Plan imprezy jest prosty: caly dzien z tramwajami, tzn:

- wozenie sie tramwajem do upadlego
- fotografowanie tramwajow we wszelkich mozliwych miejscach
- oddolna akcja "ozdobienia" kazdego napotkanego tramwaju kirem (stosowny zapas czarnej tasiemki juz nabylem)
- w godzinach nocnych - odbycie podrozy nocnym tramwajem podrozy od konca do konca (tj. Wojtowa Wies - Chebzie - Wojtowa Wies)
- zakonczenie imprezy nastapi juz 1 wrzesnia - bedzie to przejazd ostatnim tramwajem wyruszajacym z petli na Wojtowej Wsi (poc. nr 12 odjazd z W. Wsi 4.22, przyjazd do Zajezdni Gliwice o 4.56). Wagon zostanie przyozdobiony wiencami, kirem oraz klepsydrami.

Dzialn z nikim nie uzgadnialem, niewyluczone wiec, ze napotkam pewne opory, ale co tam, prawa lamac nie bede, niczego nie planuje niszczyc.

Chetnych do udzialu prosze o kontakt:

kudlok@gmail.com
gg: 2479265
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #57 : 23 Sierpnia 2009, 18:54:31 »
0

Poprawka nr 1 do planu imprezy: w zwiazku z odwolaniem poc nr 12 ostatnim tramwajem wyruszajacym z petli Gliwice Wojtowa Wies bedzie poc. nr 11:

Gliwice Wojtowa Wies Petla odjazd 3.22
Chebzie Petla przyjazd 4.22

Powrot z Chebzia innym tramwajem (do granicy Gliwic juz tylko) albo koleja, sprawa do uzgodnienia.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #58 : 02 Września 2009, 14:23:09 »
0

Telewizja Silesia o ostatnim tramwaju:

http://www.tvs.pl/informacje/15559/

Relacja z calgo dnia bedzie gdy wroce do Stolycy.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #59 : 12 Września 2009, 18:33:44 »
0

Dzis Wojewodzki Komisarz Wyborczy w Katowicach wydal postanowienie w sprawie przeprowadzenia referendum w sprawie odwolania przed uplywem kadencji Rady Miejskiej w Gliwicach oraz prezydenta Gliwic Zygmunta Frankiewicza.

Referendum odbedzie sie w niedziele 8 listopada.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!