Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Października 2024, 08:40:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577029 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #160 : 17 Lutego 2012, 12:19:41 »
0

No i mamy także remonciki pojazdów. http://www.bip.rewal.pl/zamowienia/pokaz/4022
Polecam lekturę choćby ze względu na, nazwijmy to, użycie "ciekawych" określeń... Spoko
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #161 : 17 Lutego 2012, 12:53:37 »
0

Pozwolę sobie zacytować jeden z ciekawszych fragmentów:
Cytat: Gmina Rewal
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji taboru kolejowego Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w
Rewalu, obejmującego 14 szt. wagonów pasażerskich (w tym 2 motowozy MBX), 2 lokomotywy spalinowe oraz
1 parowóz, dla szerokości toru 1000 mm, w tym:
1.1. 2 składy spalinowe typu „Rumun”, na które składają się:
a) 2 lokomotywy spalinowe typu Lxd 2 – naprawa główna,
b) 4 wagony ( typu Rumun) – remont - wąskotorowy wagon osobowy typu Bxhpi , w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez
WC,
c) 2 motowozy (MBX) - remont – wąskotorowy wagon spalinowy typu Mbxd2 ,
d) 1 wagon dla → niepełnosprawnych (bramkart);
1.2. 1 skład parowy – retro, na który składa się:
a) parowóz Px48 – naprawa główna,
b) 5 wagonów - pełne z oknami (zabytkowe przedwojenne z siedziskami miękkimi), w tym:
• 4 wagony pełne z oknami ( zabytkowe przedwojenne , wagony drewniane, z siedziskami miękkimi) -
wąskotorowy wagon osobowy typu Bxhpi o podwyższonym standardzie, w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez WC;
• 1 wagon - tzw. „prezydencki”,
c) 2 węglarki (tzw. kabriolety) na podwoziu .
Zapisane

WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 240 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #162 : 17 Lutego 2012, 15:02:17 »
0

Z załącznika nr. 6:
Cytuj
5.3 Wagon z pełnymi oknami wzorowany na wagon przedwojenny
OPIS TECHNICZNY :
(...) Zainstalowane zostaną siedzenia , stoliczki, śmietniczki ,wyświetlacz elektroniczny, tablica diodowa do wyświetlenia nazw przystanków oraz nagłośnienia. (...)

Szok
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #163 : 17 Lutego 2012, 15:10:49 »
0

To samo podaje Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl/30950/Rewal_wyremontuje_tabor_waskotorowki.htm
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #164 : 17 Lutego 2012, 15:22:17 »
0

No i serwer gminy Rewal wisi

W załączniku ważącym 280MB są tylko zdjęcia wagonów A20D-P i motorówki rumuńskiej, tylko zdjęcia wnętrza. Jak serwer ożyje zerknę na pozostałe załączniki ale generalnie zalatuje to amatorką na kilometr.

Pobrałem i się załamałem. Proponuje nowy forumowy konkurs polegający na znalezieniu jak największej ilości błędów w tym czymś.

Zaczynam
wizualizacje (k mać ! wszystkie!)
WEBASCO
"Zabudowa będzie polegała na adoptowaniu nadwozia" (ha ha ha!)
"Wagon „bramkart dla niepełnosprawnych”"
WAGON „KABRIOLET”
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2012, 15:52:06 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #165 : 17 Lutego 2012, 17:42:34 »
0

Niewolno naśmiewać się z dziwolągów, jak to mawiał król Julian
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #166 : 17 Lutego 2012, 17:55:36 »
0

O masz, znów powstał Komisarz Odbiorczy wystawiający świadectwo sprawności technicznej. Ale tego to się nie spodziewałem:

...testy układu sterowania drzwi w wagonie... badania układu hamulca w wagonie zgodnie z wymogami norm i kart UIC!
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #167 : 17 Lutego 2012, 18:01:44 »
0

te 2 "kabriolety" to chyba będą od nowa budowane. Rama jest przerdzewiała..
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #168 : 17 Lutego 2012, 18:55:30 »
0

Z tych wszystkich materiałów wynika, że będzie to coś w stylu WKD.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #169 : 18 Lutego 2012, 12:53:12 »
0

Moim zdaniem perełką jest wagon "PREZYCENCKI"
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #170 : 20 Lutego 2012, 19:29:51 »
0

Jako iż  V/max wzrośnie do 40km/h to ciekawe czy gmina zwiększy ilość kursów?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #171 : 20 Lutego 2012, 20:20:11 »
0

W projekcie remontu linii jest mowa o V.max = 30 km/h i zasadniczo jednym pociągu, choć z możliwością poruszania się dwóch składów z krzyżowaniem w Niechorzu.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 20:27:34 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #172 : 20 Lutego 2012, 20:41:59 »
0

Co do tej częstotliwości to w projekcie jest wzmianka o "zamontowaniu oświetlenia  zgodnego z najnowszymi standardami".
Czyli czy możemy się spodziewać mocno wieczornych kursów?
Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #173 : 20 Lutego 2012, 22:08:30 »
0

Tylko 40km/h? W latach powojennych na wcale nie lepszych torach Vmax wynosiła 50km/h, a motowozy rumuńskie nawet miały maksymalną prędkość przewidzianą na 60km/h. Czy w latach upadku PKD miały okazję grzać aż tyle?

Inna sprawa, że dotychczas nawet gdyby stan torów pozwalał, to tabor niestety nie dawał możliwości osiągnięcia prędkości rzędu 60km/h. Teraz w przetargu pozostawione całkiem spore pole do manewru dla firmy wykonującej remont lokomotyw, nie wiemy więc, jakie będą ich możliwości i czy ogranicznik na 36km/h zostanie pozostawiony/usunięty/przywrócony/naprawiony czy co tam jeszcze...

Zresztą i tak takie prędkości byłyby potrzebne tylko do ewentualnego ruchu publicznego...
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 22:11:53 wysłane przez marekus » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #174 : 20 Lutego 2012, 22:24:47 »
0

Ale to kolejkę na tym odcinku można traktować jak ruch publiczny. Podobnie na Żuławach.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #175 : 20 Lutego 2012, 22:28:11 »
0

motowozy rumuńskie nawet miały maksymalną prędkość przewidzianą na 60km/h
Na 1000mm tabliczki montowane nad pulpitami twierdzą nawet że 70!
Tak jak Kolega 2xm pisał w projekcie remontu linii jest mowa o Vmax = 30 km/h i ja również się dziwiłem temu  że ktoś taki parametr określił dla nawierzchni o możliwościach dużo większych. Ja wiem, że w polskich przepisach póki co nie przewiduje się na wąskim prędkości większych od 60 km/h, ale wynika to z realiów gdzie infrastrukturę łata się kołkami, drutem i szmatami.
Tutaj zaś będzie ewenement - nawierzchnia o nowoczesnej konstrukcji, na którą trzeba będzie uzyskać świadectwo typu. Mało tego, będzie ona musiała, jako nie eksploatowana i nie będąca dopuszczoną do eksploatacji w naszym kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., przejść badania które bezproblemowo stwierdzą że nadaje się do prędkości większych.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #176 : 20 Lutego 2012, 22:31:33 »
0

To już było chyba niedawno wałkowane, że znacząca część pasażerów korzysta z usług kolejki żeby się "przejechać", a tylko ułamek pasażerów to osoby chcące dojechać z punktu A do punktu B (tutaj: ze stacji Gryfice nad morze). Na Żuławach jest trochę inaczej...

Te całe 70km/h wygląda imponująco, ale czy ktoś to kiedyś empirycznie sprawdził? Jeśli tak, to dlaczego nie wiemy nic o przebiegu i efektach crash-testu pojazdu szynowego typu MBxd2 przy prędkości 64km/h, zgodnie z procedurami Euro NCAP?
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 22:46:01 wysłane przez marekus » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #177 : 20 Lutego 2012, 22:44:14 »
+1

Problemem mogą być przejazdy, na których ma obowiązywać ograniczenie do 15 km/h, łuki z przechyłkami na 30 km/h i - last but not least - stosunkowo niewielkie odległości między przystankami. Pytanie, czy większa prędkość w ruchu turystycznym jest faktycznie potrzebna? Jednak jest to czu-czu-train (o, kolega właśnie o tym napisał ). Do tego na części odcinków kolejka biegnie przez tereny, gdzie plączą się masowo zrelaksowani wczasowicze i jazda 60 mogłaby uszczuplić ich ilość...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #178 : 20 Lutego 2012, 22:47:53 »
0

Jeśli większa prędkość handlowa odbicie swoje znajdzie w zwiększeniu zdolności przewozowej poprzez powiększenie ilości kursów - to czemu nie?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #179 : 20 Lutego 2012, 22:53:13 »
0

Problemem mogą być przejazdy, na których ma obowiązywać ograniczenie do 15 km/h, łuki z przechyłkami na 30 km/h i - last but not least - stosunkowo niewielkie odległości między przystankami. Pytanie, czy większa prędkość w ruchu turystycznym jest faktycznie potrzebna? Jednak jest to czu-czu-train (o, kolega właśnie o tym napisał ). Do tego na części odcinków kolejka biegnie przez tereny, gdzie plączą się masowo zrelaksowani wczasowicze i jazda 60 mogłaby uszczuplić ich ilość...
Jak dla mnie to już sama modernizacja taboru (kasowniki, ekrany LCD, wstawienie do wszystkich wagonów oprócz "kabrioletów" szyb, wagon "prezydencki", wyświetlacze następnych przystanków i nagłośnienia) sprawia że kolejka traci chyba status czu-czu-train jak to kolega ładnie określił
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!