Kucyk
|
|
« Odpowiedz #160 : 17 Lutego 2012, 12:19:41 » |
0
|
No i mamy także remonciki pojazdów. http://www.bip.rewal.pl/zamowienia/pokaz/4022Polecam lekturę choćby ze względu na, nazwijmy to, użycie "ciekawych" określeń...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #161 : 17 Lutego 2012, 12:53:37 » |
0
|
Pozwolę sobie zacytować jeden z ciekawszych fragmentów: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji taboru kolejowego Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Rewalu, obejmującego 14 szt. wagonów pasażerskich (w tym 2 motowozy MBX), 2 lokomotywy spalinowe oraz 1 parowóz, dla szerokości toru 1000 mm, w tym: 1.1. 2 składy spalinowe typu „Rumun”, na które składają się: a) 2 lokomotywy spalinowe typu Lxd 2 – naprawa główna, b) 4 wagony ( typu Rumun) – remont - wąskotorowy wagon osobowy typu Bxhpi , w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez WC, c) 2 motowozy (MBX) - remont – wąskotorowy wagon spalinowy typu Mbxd2 , d) 1 wagon dla → niepełnosprawnych (bramkart); 1.2. 1 skład parowy – retro, na który składa się: a) parowóz Px48 – naprawa główna, b) 5 wagonów - pełne z oknami (zabytkowe przedwojenne z siedziskami miękkimi), w tym: • 4 wagony pełne z oknami ( zabytkowe przedwojenne , wagony drewniane, z siedziskami miękkimi) - wąskotorowy wagon osobowy typu Bxhpi o podwyższonym standardzie, w tym 2 szt. z WC i 2 szt. bez WC; • 1 wagon - tzw. „prezydencki”, c) 2 węglarki (tzw. kabriolety) na podwoziu .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
|
« Odpowiedz #162 : 17 Lutego 2012, 15:02:17 » |
0
|
Z załącznika nr. 6: 5.3 Wagon z pełnymi oknami wzorowany na wagon przedwojenny OPIS TECHNICZNY : (...) Zainstalowane zostaną siedzenia , stoliczki, śmietniczki ,wyświetlacz elektroniczny, tablica diodowa do wyświetlenia nazw przystanków oraz nagłośnienia. (...)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #163 : 17 Lutego 2012, 15:10:49 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #164 : 17 Lutego 2012, 15:22:17 » |
0
|
No i serwer gminy Rewal wisi W załączniku ważącym 280MB są tylko zdjęcia wagonów A20D-P i motorówki rumuńskiej, tylko zdjęcia wnętrza. Jak serwer ożyje zerknę na pozostałe załączniki ale generalnie zalatuje to amatorką na kilometr. Pobrałem i się załamałem. Proponuje nowy forumowy konkurs polegający na znalezieniu jak największej ilości błędów w tym czymś. Zaczynam wizualizacje (k mać ! wszystkie!) WEBASCO "Zabudowa będzie polegała na adoptowaniu nadwozia" (ha ha ha!) "Wagon „bramkart dla niepełnosprawnych”" WAGON „KABRIOLET”
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2012, 15:52:06 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #165 : 17 Lutego 2012, 17:42:34 » |
0
|
Niewolno naśmiewać się z dziwolągów, jak to mawiał król Julian
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #166 : 17 Lutego 2012, 17:55:36 » |
0
|
O masz, znów powstał Komisarz Odbiorczy wystawiający świadectwo sprawności technicznej. Ale tego to się nie spodziewałem:
...testy układu sterowania drzwi w wagonie... badania układu hamulca w wagonie zgodnie z wymogami norm i kart UIC!
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #167 : 17 Lutego 2012, 18:01:44 » |
0
|
te 2 "kabriolety" to chyba będą od nowa budowane. Rama jest przerdzewiała..
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #168 : 17 Lutego 2012, 18:55:30 » |
0
|
Z tych wszystkich materiałów wynika, że będzie to coś w stylu WKD.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #169 : 18 Lutego 2012, 12:53:12 » |
0
|
Moim zdaniem perełką jest wagon "PREZYCENCKI"
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #170 : 20 Lutego 2012, 19:29:51 » |
0
|
Jako iż V/max wzrośnie do 40km/h to ciekawe czy gmina zwiększy ilość kursów?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #171 : 20 Lutego 2012, 20:20:11 » |
0
|
W projekcie remontu linii jest mowa o V.max = 30 km/h i zasadniczo jednym pociągu, choć z możliwością poruszania się dwóch składów z krzyżowaniem w Niechorzu.
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 20:27:34 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #172 : 20 Lutego 2012, 20:41:59 » |
0
|
Co do tej częstotliwości to w projekcie jest wzmianka o "zamontowaniu oświetlenia zgodnego z najnowszymi standardami". Czyli czy możemy się spodziewać mocno wieczornych kursów?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marekus
|
|
« Odpowiedz #173 : 20 Lutego 2012, 22:08:30 » |
0
|
Tylko 40km/h? W latach powojennych na wcale nie lepszych torach Vmax wynosiła 50km/h, a motowozy rumuńskie nawet miały maksymalną prędkość przewidzianą na 60km/h. Czy w latach upadku PKD miały okazję grzać aż tyle?
Inna sprawa, że dotychczas nawet gdyby stan torów pozwalał, to tabor niestety nie dawał możliwości osiągnięcia prędkości rzędu 60km/h. Teraz w przetargu pozostawione całkiem spore pole do manewru dla firmy wykonującej remont lokomotyw, nie wiemy więc, jakie będą ich możliwości i czy ogranicznik na 36km/h zostanie pozostawiony/usunięty/przywrócony/naprawiony czy co tam jeszcze...
Zresztą i tak takie prędkości byłyby potrzebne tylko do ewentualnego ruchu publicznego...
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 22:11:53 wysłane przez marekus »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #174 : 20 Lutego 2012, 22:24:47 » |
0
|
Ale to kolejkę na tym odcinku można traktować jak ruch publiczny. Podobnie na Żuławach.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #175 : 20 Lutego 2012, 22:28:11 » |
0
|
motowozy rumuńskie nawet miały maksymalną prędkość przewidzianą na 60km/h Na 1000mm tabliczki montowane nad pulpitami twierdzą nawet że 70! Tak jak Kolega 2xm pisał w projekcie remontu linii jest mowa o Vmax = 30 km/h i ja również się dziwiłem temu że ktoś taki parametr określił dla nawierzchni o możliwościach dużo większych. Ja wiem, że w polskich przepisach póki co nie przewiduje się na wąskim prędkości większych od 60 km/h, ale wynika to z realiów gdzie infrastrukturę łata się kołkami, drutem i szmatami. Tutaj zaś będzie ewenement - nawierzchnia o nowoczesnej konstrukcji, na którą trzeba będzie uzyskać świadectwo typu. Mało tego, będzie ona musiała, jako nie eksploatowana i nie będąca dopuszczoną do eksploatacji w naszym kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., przejść badania które bezproblemowo stwierdzą że nadaje się do prędkości większych.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
marekus
|
|
« Odpowiedz #176 : 20 Lutego 2012, 22:31:33 » |
0
|
To już było chyba niedawno wałkowane, że znacząca część pasażerów korzysta z usług kolejki żeby się "przejechać", a tylko ułamek pasażerów to osoby chcące dojechać z punktu A do punktu B (tutaj: ze stacji Gryfice nad morze). Na Żuławach jest trochę inaczej...
Te całe 70km/h wygląda imponująco, ale czy ktoś to kiedyś empirycznie sprawdził? Jeśli tak, to dlaczego nie wiemy nic o przebiegu i efektach crash-testu pojazdu szynowego typu MBxd2 przy prędkości 64km/h, zgodnie z procedurami Euro NCAP?
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 22:46:01 wysłane przez marekus »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #177 : 20 Lutego 2012, 22:44:14 » |
+1
|
Problemem mogą być przejazdy, na których ma obowiązywać ograniczenie do 15 km/h, łuki z przechyłkami na 30 km/h i - last but not least - stosunkowo niewielkie odległości między przystankami. Pytanie, czy większa prędkość w ruchu turystycznym jest faktycznie potrzebna? Jednak jest to czu-czu-train (o, kolega właśnie o tym napisał ). Do tego na części odcinków kolejka biegnie przez tereny, gdzie plączą się masowo zrelaksowani wczasowicze i jazda 60 mogłaby uszczuplić ich ilość...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #178 : 20 Lutego 2012, 22:47:53 » |
0
|
Jeśli większa prędkość handlowa odbicie swoje znajdzie w zwiększeniu zdolności przewozowej poprzez powiększenie ilości kursów - to czemu nie?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #179 : 20 Lutego 2012, 22:53:13 » |
0
|
Problemem mogą być przejazdy, na których ma obowiązywać ograniczenie do 15 km/h, łuki z przechyłkami na 30 km/h i - last but not least - stosunkowo niewielkie odległości między przystankami. Pytanie, czy większa prędkość w ruchu turystycznym jest faktycznie potrzebna? Jednak jest to czu-czu-train (o, kolega właśnie o tym napisał ). Do tego na części odcinków kolejka biegnie przez tereny, gdzie plączą się masowo zrelaksowani wczasowicze i jazda 60 mogłaby uszczuplić ich ilość... Jak dla mnie to już sama modernizacja taboru (kasowniki, ekrany LCD, wstawienie do wszystkich wagonów oprócz "kabrioletów" szyb, wagon "prezydencki", wyświetlacze następnych przystanków i nagłośnienia) sprawia że kolejka traci chyba status czu-czu-train jak to kolega ładnie określił
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|