andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #180 : 20 Lutego 2012, 23:10:31 » |
0
|
Bo to powrót do korzeni czyli do roli dojazdowej tylko już w bardziej nowoczesnej formie. Poza tym wagony majo być ogrzewane. Po co ogrzewanie w wagonie który jeździ latem?? Tu może być coś więcej niż tylko wakacyjna kolejka.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #181 : 20 Lutego 2012, 23:51:49 » |
0
|
Myślę, że postanowiono wykorzystać okazję i nieco zaszaleć. Ogrzewanie przyda się choćby ze względu na możliwość wynajmowania składu (podobnie jak porządne oświetlenie). Nagłośnienie i wyświetlacze też mogą być jak najbardziej wykorzystane w ruchu turystycznym (choć te ostatnie wydają się zbędne i chyba jednak nie pasują...). Jeśli chodzi o kasowniki to może planowana jest zmiana sposobu sprzedaży biletów ze względu na małe odległości między przystankami (1115 m, 1163 m, 2940 m, 724 m, 2861 m) i dużą wymianę pasażerów. Są to cechy raczej transportu miejskiego, ale nie zmienia to faktu, że przewozy będą raczej turystyczne. Uzupełnienie: Zajrzałem do projektu wykonawczego i wyczytałem: Po modernizacji, na linii będzie prowadzony ruch pociągów wyłącznie turystycznych z prędkością nie przekraczającą 30km/h, a na skrzyżowaniach z drogami ograniczoną do 20 i 15 km/h. Zaprojektowana linia umożliwia prowadzenie w przyszłości prowadzenia także przewozów pozaturystycznych z większą prędkością. W związku z tym, krzywizny łuków poziomych (wielkości promieni łuków i długości krzywych przejściowych) zostały w projekcie wykonawczym zwiększone, oprócz przechyłek, które zostały dostosowane do prędkości 30 km/h. W przyszłości wprowadzenie większej prędkości będzie wymagało już tylko zwiększenia przechyłek, bez potrzeby korygowania osi torów.
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2012, 00:38:06 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
kaziuwask1
Nowicjusz
Długość toru:: 27 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #182 : 12 Marca 2012, 11:24:00 » |
0
|
Nawet latem ogrzewanie się przydaje np. w deszczowe dni na pomorzu jest zimno, ludzie wsiadając do składu woleli by się ogrzać a nie marznąć. Jak pracowałem w sezonie w takie dni szło się do parowozu lub do rumuna bo tam było ciepło, żeby się wysuszyć jedynie cieplo było w mbxie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
Długość toru:: 16 m
W terenie
Nadmorska Kolej Wąskotorowa
|
13 Marca 2012, 15:24:52 - Ukryty.
|
« Odpowiedz #183 : 13 Marca 2012, 15:24:52 » |
-8
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2012, 15:58:25 wysłane przez grzegorz_sykut »
|
Zapisane
|
ZyGa
|
|
|
a cygan
|
|
« Odpowiedz #184 : 13 Marca 2012, 20:11:38 » |
-3
|
Mam prośbę do "moderatora GS" o wyrozumiałość i nie straszenie początkujących - "Pracuj nad stylistyką, bo następnym razem będzie ostrzeżenie". Jest "kij", a gdzie "marchewka"?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #185 : 13 Marca 2012, 21:04:18 » |
+5
|
Mam prośbę do "moderatora GS" o wyrozumiałość i nie straszenie początkujących - "Pracuj nad stylistyką, bo następnym razem będzie ostrzeżenie".
Andrzeju, z całym szacunkiem do Ciebie, ale zwracam uwagę, że pobłażanie początkującemu może skutkować tym, że już zawsze będzie tak pisał. Więc strofowanie Grzegorza moim zdaniem jest lekko nie na miejscu.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
|
Mateusz
|
|
« Odpowiedz #187 : 15 Marca 2012, 10:02:45 » |
0
|
No to widzę że od grudnia, kiedy tam byłem ostatnio, niewiele się zmieniło. A byłeś może w Pogorzelicy? Jak tam wygląda sytuacja w obrębie stacji? Może z tamtej strony coś nadrobili, bo w grudniu pusto było, tylko budynek dworca robili.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #188 : 15 Marca 2012, 12:05:31 » |
0
|
W tym roku było minus 30 stopni. Jak sobie wyobrażasz prace w takich warunkach?? Widać to po naszych autostradach. Jeszcze nie skończone a już pękają...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #189 : 15 Marca 2012, 13:15:15 » |
+2
|
Widać to po naszych autostradach. Jeszcze nie skończone a już pękają...
Już wiadomo, że to fuszerka a nie pogoda niestety...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Mateusz
|
|
« Odpowiedz #190 : 15 Marca 2012, 14:49:24 » |
0
|
W tym roku było minus 30 stopni. Jak sobie wyobrażasz prace w takich warunkach?? Widać to po naszych autostradach. Jeszcze nie skończone a już pękają...
Zapewniam, że w Rewalu nie było -30. Prawdę powiedziawszy nie wydaje mi się żeby w tym roku temperatura spadła tam poniżej 10 stopni (i to w nocy). W ZachPomie było około 5-6 tygodni zimy w tym roku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
|
« Odpowiedz #191 : 16 Marca 2012, 10:04:56 » |
0
|
Ktoś już chyba na forum wspominał, powstaje wąskotorowa CMK
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #193 : 23 Marca 2012, 10:38:48 » |
0
|
Świetna wiadomość, nareszcie będziemy mieli kolejkę z dwoma czynnymi parowozami.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #194 : 23 Marca 2012, 12:37:58 » |
+4
|
A nikt nie pomyślał, że warunki umowy na dzierżawę parowozu z MuzKol-em stają się po prostu uciążliwe... i że stan czynności obudwu parowozów jest tylko stanem przejściowym ?... Mało tego chyba lepiej ładować kasę w swoje - a nie w czyjś parowóz - którego właściciel dodatkowo jest bardzo kapryśny i nie przewidywalny gdy umowę trzeba będzie przedłużyć znowu zaczną się schody... Kwota jaka była do zapłaty za 3917 była nie współmierna do stanu parowozu wedle kierwoniczki kolejki - no i prosze okazja do zrobienia dużo lepszego interesu. Wszyscy na tym skozystają - niemcy pchną rumuna dalej na zachód i zarobią**, Rewal będzie miał swoje i będzie teraz płacił po kilkaset tysięcy za kocioł - ale za swój kocioł, MuzKol zabierze sobie zabawkę i postawi w Sochaczewie by napisać w nowym folderze w tym roku kolekcja znowu się wzbogaciła...
**... i tylko jedna osoba nie zarobi bo prawdopodobnie została w tym interesie pominieta... która od lat zbija w tym kraju pośrednicząc na prowizji od wszystkiego co się kupuje i sprzedaje na dawnych wąskich...
A swoją drogą jaki numer ma ten parowóz ?? czy to jeden z tych dwóch jakie wywędrowały prawdopodobnie z Gryfic około roku 1990 do Niemiec ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
102N
|
|
« Odpowiedz #195 : 23 Marca 2012, 16:49:02 » |
0
|
Słyszałem, że 3913...
|
|
|
Zapisane
|
1. Admin / Moderator ma zawsze rację. 2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
|
|
|
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
Długość toru:: 16 m
W terenie
Nadmorska Kolej Wąskotorowa
|
|
« Odpowiedz #196 : 23 Marca 2012, 19:43:30 » |
-2
|
raczej 3913. A z resztą przekonamy się jutro o 7 rano, będę przy rozładunku i wieczorem wrzucę jakieś fotki mam nadzieje że będzie w dobrym stanie bo nie mogę się doczekać aby się nim przejechać pewnie będzie przy nim dużo pracy ale damy rade
|
|
|
Zapisane
|
ZyGa
|
|
|
Skruczaly
Młotkowy
Długość toru:: 90 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #197 : 23 Marca 2012, 20:12:35 » |
0
|
A ja mam pytanie a'la zboczenie zawodowe: W jakiej technologii łączone są szyny: 1. Po przez złącza łubkowe 2. Zgrzewane bezspoinowo 3. Spawane elektrodowo 4. Spawane termitem Co do opóźnienia to przyczyną może być też to co miało miejsce w Łodzi czyli za późno zamówili podkłady betonowe a pod koniec roku betoniarnie nie wyrabiały się z zamówieniami...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #198 : 23 Marca 2012, 20:33:52 » |
-1
|
raczej 3913. A z resztą przekonamy się jutro o 7 rano, będę przy rozładunku i wieczorem wrzucę jakieś fotki mam nadzieje że będzie w dobrym stanie bo nie mogę się doczekać aby się nim przejechać pewnie będzie przy nim dużo pracy ale damy rade Tak, jest gotowy do rozpalenia. Za Lxa zrobili mu NG z wymianą skrzyni ogniowej. Px to jeden z tych które wywędrowały w latach 90-tych. To ten który nie został jeszcze rozebrany na czynniki pierwsze. Będzie poddany naprawie głównej. Wg umowy stał się własnością Gminy więc zainwestowane będą pieniądze w swoje a nie w MuzKolowe. Lxd2 trafił do firmy (...) w której palce macza jeden z polskojęzycznych Niemców. Chyba się trochę przejechali z tego co dziś usłyszałem na tej transakcji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #199 : 23 Marca 2012, 20:42:57 » |
0
|
@ Skruczały Pomijając ciekawe "nowości" jak w p. 3, ZTCW ( z tego co widać) mamy złącza klasyczne wiszące, jednakże sądzę że szyny są zgrzewane w sześdziesięciometrowe odcinki. Dziwi mnie trochę że nie zastosowano złączy podpartych wraz z zespołem drewnianych podkładów podzłączowych, gdyż takie rozwiązanie w realiach wąskich torów wydaję mi się praktyczniejsze. @ AXEL To jest 3913. Ten drugi (3906) stoi rozbebeszony w MaLoWa pod którą "podlega" Interlok.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|