Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Października 2024, 07:35:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577012 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #180 : 20 Lutego 2012, 23:10:31 »
0

Bo to powrót do korzeni czyli do roli dojazdowej tylko już w bardziej nowoczesnej formie.  Poza tym wagony majo być ogrzewane. Po co ogrzewanie w wagonie który jeździ latem?? Tu może być coś więcej niż tylko wakacyjna kolejka.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #181 : 20 Lutego 2012, 23:51:49 »
0

Myślę, że postanowiono wykorzystać okazję i nieco zaszaleć. Ogrzewanie przyda się choćby ze względu na możliwość wynajmowania składu (podobnie jak porządne oświetlenie). Nagłośnienie i wyświetlacze też mogą być jak najbardziej wykorzystane w ruchu turystycznym (choć te ostatnie wydają się zbędne i chyba jednak nie pasują...). Jeśli chodzi o kasowniki to może planowana jest zmiana sposobu sprzedaży biletów ze względu na małe odległości między przystankami (1115 m, 1163 m, 2940 m, 724 m, 2861 m)  i dużą wymianę pasażerów. Są to cechy raczej transportu miejskiego, ale nie zmienia to faktu, że przewozy będą raczej turystyczne.

Uzupełnienie:
Zajrzałem do projektu wykonawczego i wyczytałem:
Cytuj
Po modernizacji, na linii będzie prowadzony ruch pociągów wyłącznie turystycznych z prędkością nie przekraczającą 30km/h, a na skrzyżowaniach z drogami ograniczoną do 20 i 15 km/h.
Zaprojektowana linia umożliwia prowadzenie w przyszłości prowadzenia także przewozów pozaturystycznych z większą prędkością. W związku z tym, krzywizny łuków poziomych (wielkości promieni łuków i długości krzywych przejściowych) zostały w projekcie wykonawczym zwiększone, oprócz przechyłek, które zostały dostosowane do prędkości 30 km/h. W przyszłości wprowadzenie większej prędkości będzie wymagało już tylko zwiększenia przechyłek, bez potrzeby korygowania osi torów.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2012, 00:38:06 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
kaziuwask1
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #182 : 12 Marca 2012, 11:24:00 »
0

Nawet latem ogrzewanie się przydaje np. w deszczowe dni na pomorzu jest zimno, ludzie wsiadając do składu woleli by się ogrzać a nie marznąć. Jak pracowałem w sezonie w takie dni szło się do parowozu lub do rumuna  bo tam było ciepło, żeby się wysuszyć jedynie cieplo było w mbxie
Zapisane
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
13 Marca 2012, 15:24:52 - Ukryty.
« Odpowiedz #183 : 13 Marca 2012, 15:24:52 »
-8

« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2012, 15:58:25 wysłane przez grzegorz_sykut » Zapisane

ZyGa
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #184 : 13 Marca 2012, 20:11:38 »
-3

Mam prośbę do "moderatora GS" o wyrozumiałość i nie straszenie początkujących - "Pracuj nad stylistyką, bo następnym razem będzie ostrzeżenie".
Jest "kij", a gdzie "marchewka"?
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #185 : 13 Marca 2012, 21:04:18 »
+5

Mam prośbę do "moderatora GS" o wyrozumiałość i nie straszenie początkujących - "Pracuj nad stylistyką, bo następnym razem będzie ostrzeżenie".

Andrzeju, z całym szacunkiem do Ciebie, ale zwracam uwagę, że pobłażanie początkującemu może skutkować tym, że już zawsze będzie tak pisał. Więc strofowanie Grzegorza moim zdaniem jest lekko nie na miejscu.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
pyzacz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 44 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #186 : 15 Marca 2012, 09:54:03 »
0

Zdążyć przed sezonem będzie niezmiernie trudno. Oto skorzystałem z okazji i wracając z Kołobrzegu nie sposób było zapomnieć zobaczyć co się dzieje na szlaku:

https://picasaweb.google.com/pyzacz/Rewal03032012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOOGsOHEwsfYJA&feat=directlink
Zapisane
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #187 : 15 Marca 2012, 10:02:45 »
0

Zdążyć przed sezonem będzie niezmiernie trudno. Oto skorzystałem z okazji i wracając z Kołobrzegu nie sposób było zapomnieć zobaczyć co się dzieje na szlaku:

https://picasaweb.google.com/pyzacz/Rewal03032012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOOGsOHEwsfYJA&feat=directlink

No to widzę że od grudnia, kiedy tam byłem ostatnio, niewiele się zmieniło.
A byłeś może w Pogorzelicy? Jak tam wygląda sytuacja w obrębie stacji? Może z tamtej strony coś nadrobili, bo w grudniu pusto było, tylko budynek dworca robili.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #188 : 15 Marca 2012, 12:05:31 »
0

W tym roku było minus 30 stopni. Jak sobie wyobrażasz prace w takich warunkach?? Widać to po naszych autostradach. Jeszcze nie skończone a już pękają...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #189 : 15 Marca 2012, 13:15:15 »
+2

Widać to po naszych autostradach. Jeszcze nie skończone a już pękają...
Już wiadomo, że to fuszerka a nie pogoda niestety...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #190 : 15 Marca 2012, 14:49:24 »
0

W tym roku było minus 30 stopni. Jak sobie wyobrażasz prace w takich warunkach?? Widać to po naszych autostradach. Jeszcze nie skończone a już pękają...

Zapewniam, że w Rewalu nie było -30. Prawdę powiedziawszy nie wydaje mi się żeby w tym roku temperatura spadła tam poniżej 10 stopni (i to w nocy). W ZachPomie było około 5-6 tygodni zimy w tym roku.
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 423 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #191 : 16 Marca 2012, 10:04:56 »
0

Ktoś już chyba na forum wspominał, powstaje wąskotorowa CMK 
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #192 : 23 Marca 2012, 08:58:09 »
0

No i na nadmorskiej CMK będą śmigać dwa peiksy.
Przyznam, że o tym nie słyszałem wcześniej, ale wygląda na to że wójt wymienił rumuna na peiksa. Ciekawy barter...

http://www.24kurier.pl/W-Kurierze/Parys-czeka-na-rodzenstwo
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #193 : 23 Marca 2012, 10:38:48 »
0

Świetna wiadomość, nareszcie będziemy mieli kolejkę z dwoma czynnymi parowozami.
Zapisane

Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #194 : 23 Marca 2012, 12:37:58 »
+4

A nikt nie pomyślał, że warunki umowy na dzierżawę parowozu z MuzKol-em stają się po prostu uciążliwe... i że stan czynności obudwu parowozów jest tylko stanem przejściowym ?...
Mało tego chyba lepiej ładować kasę w swoje - a nie w czyjś parowóz - którego właściciel dodatkowo jest bardzo kapryśny i nie przewidywalny gdy umowę trzeba będzie przedłużyć znowu zaczną się schody...
Kwota jaka była do zapłaty za 3917 była nie współmierna do stanu parowozu wedle kierwoniczki kolejki - no i prosze okazja do zrobienia dużo lepszego interesu.
Wszyscy na tym skozystają - niemcy pchną rumuna dalej na zachód i zarobią**, Rewal będzie miał swoje i będzie teraz płacił po kilkaset tysięcy za kocioł - ale za swój kocioł, MuzKol zabierze sobie zabawkę i postawi w Sochaczewie by napisać w nowym folderze w tym roku kolekcja znowu się wzbogaciła...

**... i tylko jedna osoba nie zarobi bo prawdopodobnie została w tym interesie pominieta... która od lat zbija w tym kraju pośrednicząc na prowizji od wszystkiego co się kupuje i sprzedaje na dawnych wąskich...

A swoją drogą jaki numer ma ten parowóz ?? czy to jeden z tych dwóch jakie wywędrowały prawdopodobnie z Gryfic około roku 1990 do Niemiec ?
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #195 : 23 Marca 2012, 16:49:02 »
0

Słyszałem, że 3913...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
zyga11121
Ostrzeżony
Nowicjusz
*
Długość toru:: 16 m

W terenie W terenie


Nadmorska Kolej Wąskotorowa


Kacper Hajdas
« Odpowiedz #196 : 23 Marca 2012, 19:43:30 »
-2

raczej 3913. A z resztą przekonamy się jutro o 7 rano, będę przy rozładunku i wieczorem wrzucę jakieś fotki mam nadzieje że będzie w dobrym stanie bo nie mogę się doczekać aby się nim przejechać   pewnie będzie przy nim dużo pracy ale damy rade 
Zapisane

ZyGa
Skruczaly
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #197 : 23 Marca 2012, 20:12:35 »
0

A ja mam pytanie a'la zboczenie zawodowe:
W jakiej technologii łączone są szyny:
1. Po przez złącza łubkowe
2. Zgrzewane bezspoinowo
3. Spawane elektrodowo
4. Spawane termitem
Co?

Co do opóźnienia to przyczyną może być też to co miało miejsce w Łodzi czyli za późno zamówili podkłady betonowe a pod koniec roku betoniarnie nie wyrabiały się z zamówieniami...
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #198 : 23 Marca 2012, 20:33:52 »
-1

raczej 3913. A z resztą przekonamy się jutro o 7 rano, będę przy rozładunku i wieczorem wrzucę jakieś fotki mam nadzieje że będzie w dobrym stanie bo nie mogę się doczekać aby się nim przejechać   pewnie będzie przy nim dużo pracy ale damy rade 

Tak, jest gotowy do rozpalenia. Za Lxa zrobili mu NG z wymianą skrzyni ogniowej.

Px to jeden z tych które wywędrowały w latach 90-tych. To ten który nie został jeszcze rozebrany na czynniki pierwsze. Będzie poddany naprawie głównej. Wg umowy stał się własnością Gminy więc zainwestowane będą pieniądze w swoje a nie w MuzKolowe.

Lxd2 trafił do firmy (...) w której palce macza jeden z polskojęzycznych Niemców. Chyba się trochę przejechali z tego co dziś usłyszałem na tej transakcji.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #199 : 23 Marca 2012, 20:42:57 »
0

@ Skruczały
Pomijając ciekawe "nowości" jak w p. 3, ZTCW (z tego co widać) mamy złącza klasyczne wiszące, jednakże sądzę że szyny są zgrzewane w sześdziesięciometrowe odcinki. Dziwi mnie trochę że nie zastosowano złączy podpartych wraz z zespołem drewnianych podkładów podzłączowych, gdyż takie rozwiązanie w realiach wąskich torów wydaję mi się praktyczniejsze.

@ AXEL
To jest 3913. Ten drugi (3906) stoi rozbebeszony w MaLoWa pod którą "podlega" Interlok.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!